Rozvody
Re: Rozvody
Dnes ak nezabudnem ti to zmeriam. Brusil som to tak ze som zakazdym skusil ci to tam vojde az raz voslo hh.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
díky chlapi, je to 55.5mm viz. edit minulého příspěvku. ořech honiton tam pasuje přesně.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
ještě se chci zeptat na tu trubku chlazení mezi řadama. chci to přetěsnit i na straně termostatu. Podle obrázku zde: http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=0&TPN=3 to je na obou stranách nastrčené. Tudíž by při vyndané pumpě měla jít povysunout i z termostatu a dát tam novej Okroužek s trochou červenýho silikonu. Mám pravdu nebo je to u termostatu jinak?
M.
M.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Rozvody
Ano trubka vysunout jde, ale pokud nedodmontuješ palivovou lištu a zbytek tak ji nevyjmeš.
Okroužky budou nejspíše k dodání ve fiatu
http://1drv.ms/1QpQfG0
edit: Okroužky, můžu taky zajistit
Okroužky budou nejspíše k dodání ve fiatu
http://1drv.ms/1QpQfG0
edit: Okroužky, můžu taky zajistit
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Tak mám venku všechno kolem rozvodů, půjčený přípravky, ventildekly dole, ale nemůžu najít rysku na setrváku. Tedy našel jsem kruhový vývrt d=cca.4mm, ale ten nesedí s horní úvratí když jí kontroluju provizoirně šroubovákem. prostě ta značka je tak o 10 stupňů jinde než HU prvního válce. Hodinky nemám, takže to asi vezmu šuplerou, Přejedu úvrať z obou stran o milimetr a udělám si 2 rysky na setrváku. HU bude přesně mezi nima. Máte někdo jiný nápad? Nebo půjčí někdo hodinky? okruh asi 70km od Havl. Brodu....
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Rozvody
Tady je to co hledáš
Našel jsi značky na vačkových hřídelích? Srovnej to na tu spodní rysku (na řemenici) a podívej se jestli sedí k bloku vačkové rysky, může tam být trošku odchylka o vytahání řemene, ale určitě nic významnýho. Nejsem si totiž jist, jestli zrovna první válec (který první?) má být v horní úvrati.
Co si vybavuji ryska vypadá spíš jako stopa po lití, než jako něco co má být značka Našel jsi značky na vačkových hřídelích? Srovnej to na tu spodní rysku (na řemenici) a podívej se jestli sedí k bloku vačkové rysky, může tam být trošku odchylka o vytahání řemene, ale určitě nic významnýho. Nejsem si totiž jist, jestli zrovna první válec (který první?) má být v horní úvrati.
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Nemůžu si pomoct ale já nemám značky nikde :-) jediný co jsem našel je tahle díra na setrváku, ale nesedí s horní úvratí o nějakých 10 stupňú odhadem.Na vačkách problém nemám, mám přípravky, ale kliku nenastavím přesně...
Naposledy upravil(a) Marek_3L dne 16.11.2015, pon 22:33, celkem upraveno 1 x.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Rozvody
Ani tak?
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Ne. Prostě nikde nic. Ten španělskej motor vypadá dole trochu jinak. Tam, kde mají značku na řemenici drážkového řemene, míří proti žebru na bloku. já tam ale to žebro nemám, resp. je tam ale není tak dlouhé. Přijde mi to jako jiná varianta motoru BTW on tam má přípravky na prvním válci a značky na řemenicích mu taky nesedí. ale to vlastně není důležitý pokud sedí přípravky proti klice. Moje vačkové řemenice Viz obr:
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
tak jsem to byl ještě jednou skouknout a malinkou rysku na dolní velké řemenici jsem našel! vypadá jako na tom videu, doufám že to bude lícovat s HU až to protočím. Naposledy se blbě zeptám, nemáš nějaký větší detail proti čemu má přesně tahle ryska stát? je mi jasný že proti tomu žebru-nálitku na bloku, ale potřeboval bych to vidět kolmo. Díky za návod! M.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Rozvody
Bohužel nemám, jak už jsem psal. Na rozvody se chystám na jaře tak to potom nafotím ... to je ti ovšem prd platný ...
Ale myslím, že když nastavíš vačky pomocí přípravku do polohy, tak to snad bude patrný s čím to má hrát.
Ale myslím, že když nastavíš vačky pomocí přípravku do polohy, tak to snad bude patrný s čím to má hrát.
Re: Rozvody
Samozrejmne, ze kdyz jsem Ti psal ohledne zapujceni pripravku tak jsem myslel blokaci vacek i s uchylkomerem a adapterem pro zmereni HU.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
to sem nevěděl. Dnešní poznatek - ani podle rysky na velké řemenici se to přesně udělat nedá. Důvod? není uchycená na konus ale jenom pero. A to pero trochu vyčvachtá drážku v řemenici rozvodů. Takže opravdu jediná možnost jak to udělat přesně jsou hodinky a přípravky. Zitra si asi koupim hodinky s mag. držákem a dlouhým dotekem... Dallene díky za nabídku ale do ostravy to mám daleko že se mi vyplatí ty hodinky koupit. Mám sto chutí vyměnit i všechny hydroštely, když už je půlka motoru rozdělaná. Za studena tam něco vždycky zaklepe. M.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Rozvody
K čemu cvakneš magneticky drzak? K hlinikove hlave?
Bud ti je poslu a nebo to kup rovnou uz s nastavcem na sroubovani do hlavy, pripadne si to vyrob.
http://www.ebay.com/itm/Sealey-TDC-Posi ... 1564461698
Bud ti je poslu a nebo to kup rovnou uz s nastavcem na sroubovani do hlavy, pripadne si to vyrob.
http://www.ebay.com/itm/Sealey-TDC-Posi ... 1564461698
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rozvody
Dá se to vyrobit ze staré svíčky, trubky a prodloužit si hrot hodinek
Re: Rozvody
prejizdet horni uvrat o 1 mm ? kdyz uz, tak nejmene 5mm nebo lepe 1cm......Marek_3L píše:Tak mám venku všechno kolem rozvodů, půjčený přípravky, ventildekly dole, ale nemůžu najít rysku na setrváku. Tedy našel jsem kruhový vývrt d=cca.4mm, ale ten nesedí s horní úvratí když jí kontroluju provizoirně šroubovákem. prostě ta značka je tak o 10 stupňů jinde než HU prvního válce. Hodinky nemám, takže to asi vezmu šuplerou, Přejedu úvrať z obou stran o milimetr a udělám si 2 rysky na setrváku. HU bude přesně mezi nima. Máte někdo jiný nápad? Nebo půjčí někdo hodinky? okruh asi 70km od Havl. Brodu....
delal jsi to uz nekdy ???
kdyz uz neco takoveho delam, chci to mit presne, to to muzes delat rovnou sroubovakem.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
asi si nerozumíme, přejíždět HU myslím na hodinkách, ne na setrvačníku. 1mm na pístu Ti udělá tak 5mm na setrvačníku ne-li víc...rossogtv píše: prejizdet horni uvrat o 1 mm ? kdyz uz, tak nejmene 5mm nebo lepe 1cm......
delal jsi to uz nekdy ???
kdyz uz neco takoveho delam, chci to mit presne, to to muzes delat rovnou sroubovakem.....
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
vidíš tady to řeší stejně jak říkám
"I would just like to add some comments about TDC finding.
When using normal DTI gauge special care needs to be taken to find TDC. The scale on a typical DTI gauge is 0.01mm. 0.01mm of error on the DTI gauge equates to 3degrees error on the crankshaft.
Ideally you need to find the TDC clockwise make a mark on the crank then go a bit further from TDC and then move anticlockwise find TDC again and make another mark on the crank. Then you will end up with 2 marks, the middle between these two is the real TDC."
zdroj http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=0&TPN=4
"I would just like to add some comments about TDC finding.
When using normal DTI gauge special care needs to be taken to find TDC. The scale on a typical DTI gauge is 0.01mm. 0.01mm of error on the DTI gauge equates to 3degrees error on the crankshaft.
Ideally you need to find the TDC clockwise make a mark on the crank then go a bit further from TDC and then move anticlockwise find TDC again and make another mark on the crank. Then you will end up with 2 marks, the middle between these two is the real TDC."
zdroj http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=0&TPN=4
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Rozvody
ak vacky sedia presne a drzia tak nasad remen a napni, jeden zub hore dole by si mal vydiet a urcit kde je teda jeho miesto
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Rozvody
Zatím co to řešíš, si už mohl mít doma ten uchylkoměr a mít to naprosto přesně,
Napiš adresu a druhej den to máš doma
Napiš adresu a druhej den to máš doma
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rozvody
to jsi nasel jeste vetsiho neznalka, vertikalni pohyb pistu nemuzes davat do rovnice s uhlem, ten pomer je v kazde pozici klikovky jiny, v HU minimalni, presne v polovine mezi HU a DU maximalni. Ten pist v HU a +/- 5 ° kolem nej se skoro nehybe, proto musis merit tak, ze ojnicni cep uz dela vyrazny pohyb dolu. Jak pisu, najet na HU, hrube vynulovat a pak si z kazde strany najet na presne 10mm pred HU. Jo a neni spatne seskrabnout karbon z pistu, aby se merilo na ciste tvrde plose.Marek_3L píše:vidíš tady to řeší stejně jak říkám
"I would just like to add some comments about TDC finding.
When using normal DTI gauge special care needs to be taken to find TDC. The scale on a typical DTI gauge is 0.01mm. 0.01mm of error on the DTI gauge equates to 3degrees error on the crankshaft.
Ideally you need to find the TDC clockwise make a mark on the crank then go a bit further from TDC and then move anticlockwise find TDC again and make another mark on the crank. Then you will end up with 2 marks, the middle between these two is the real TDC."
zdroj http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=0&TPN=4
Kdyz mam motor venku, merim 30mm, je to jeste presnejsi.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
občas se člověk dozví
Jako říct u rozvodů že se o zub neseknete a pak je to vlastně OK je taky heslo co by se mělo* tesat. Kluci, třeba to plno z vás překvapí, ale daj se povolit kupř vačkový kola aby se to nastavilo přesně a ne na ZUB... Jsou i auta co nemaj pevně ani řemenici na klice. A třeba nový ropy se nestaví na HU. Ale to je jinej film. Správně srovnaným rozvodem se dá najít víc kobyl než blbýma úpravama .
Souhlas s Rossem- 10-20mm na každou stranu HU
Jako říct u rozvodů že se o zub neseknete a pak je to vlastně OK je taky heslo co by se mělo* tesat. Kluci, třeba to plno z vás překvapí, ale daj se povolit kupř vačkový kola aby se to nastavilo přesně a ne na ZUB... Jsou i auta co nemaj pevně ani řemenici na klice. A třeba nový ropy se nestaví na HU. Ale to je jinej film. Správně srovnaným rozvodem se dá najít víc kobyl než blbýma úpravama .
Souhlas s Rossem- 10-20mm na každou stranu HU
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Rozvody
ak je rozvod nastaveny z vyroby tak je presne a ked nahodis presne zub tak to proste vidis bo aj jeden zub mimo uz by bolo mimo jak past na oko...
a ked tu nevie najst HU tak co ine mu ostava
a ked tu nevie najst HU tak co ine mu ostava
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Dobře. V tom případě není o čem, kreslete si bílý čáry na vačkový kola se kterýma se dá při povolení točit nezávisle na vačce a nastavujte si HU třeba baj oko na šroubovák. Z výroby to je nastavený na 100% a je nejlepší s tím nehýbat. Napíšu si to na dveře od garáže abych příště věděl. Co uděláš až někdy budeš měnit rozvody na tak vytahaným řemenu že to půjde o půl zub, o 3/4 zub na novým jinam. Jasně, budeš mít čárky a zub dáme co nejblíž k tomu, já vím.
Jelikož vím kde se nachází slepý střevo a mám doma alkohol, nůž a obvazy , budu po večerech možná operovat. Na youtube a googlu bude návod...
Jelikož vím kde se nachází slepý střevo a mám doma alkohol, nůž a obvazy , budu po večerech možná operovat. Na youtube a googlu bude návod...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
tak myslím že bysme mohli hádku ukončit.
Dallen díky za nabídku, ale hodinky mám doma, doteky taky, adaptér na svíčku za Kč 220,-.
Pro ty, kteří neznají rovnici pohybu pístu, tak tady je:
y=sin(x)*), kde:
y je zdvih a
x je úhel (nebo čas).
pak si vyhledejte sinusovku obrázek a pak si najděte při které poloze kliky je nejmenší změna zdvihu na úhel otočení. Z toho jasně vyplývá, že největší necitlivost je právě kolem úvratí. Zde je tím pádem taky nejnižší pístová rychlost, přesněji v bodě HU je nulová. (matematicky řečeno: Pístová rychlost je první derivace rovnice pro pohyb pístu v čase neboli úhlu kliky)
=> úhel natočení kliky se ze zdvihu pístu hledá nejblbějc právě v ůvratích. Tam při změně o setinu milimetru dojde k natočení klikovky o úhel (nevím). Proto ty tisícinkové hodinky a proto ti pánové z UK dělají to co dělají a dělají to tak správně.
Stačí? je to jenom jinak napsané to, co píše rossogtv, snad to bude srozumitelný. Hádáme se o blbostech, každý má svůj způsob a myslím že žádný není vyloženě špatný. Jde jenom o to jak kdo má možnost/chuť rozebírat motor.
*) V praxi je to o trochu složitější, o vliv excentricity osy klikové hřídele proti ose válce, která je tam z důvodu....
Dallen díky za nabídku, ale hodinky mám doma, doteky taky, adaptér na svíčku za Kč 220,-.
Pro ty, kteří neznají rovnici pohybu pístu, tak tady je:
y=sin(x)*), kde:
y je zdvih a
x je úhel (nebo čas).
pak si vyhledejte sinusovku obrázek a pak si najděte při které poloze kliky je nejmenší změna zdvihu na úhel otočení. Z toho jasně vyplývá, že největší necitlivost je právě kolem úvratí. Zde je tím pádem taky nejnižší pístová rychlost, přesněji v bodě HU je nulová. (matematicky řečeno: Pístová rychlost je první derivace rovnice pro pohyb pístu v čase neboli úhlu kliky)
=> úhel natočení kliky se ze zdvihu pístu hledá nejblbějc právě v ůvratích. Tam při změně o setinu milimetru dojde k natočení klikovky o úhel (nevím). Proto ty tisícinkové hodinky a proto ti pánové z UK dělají to co dělají a dělají to tak správně.
Stačí? je to jenom jinak napsané to, co píše rossogtv, snad to bude srozumitelný. Hádáme se o blbostech, každý má svůj způsob a myslím že žádný není vyloženě špatný. Jde jenom o to jak kdo má možnost/chuť rozebírat motor.
*) V praxi je to o trochu složitější, o vliv excentricity osy klikové hřídele proti ose válce, která je tam z důvodu....
Naposledy upravil(a) Marek_3L dne 21.11.2015, sob 01:12, celkem upraveno 4 x.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti