Rozvody

Odpovědět
vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: Rozvody

Příspěvek od vlad47 » 9.11.2015, pon 11:13

Dnes ak nezabudnem ti to zmeriam. Brusil som to tak ze som zakazdym skusil ci to tam vojde az raz voslo hh.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 9.11.2015, pon 12:12

díky chlapi, je to 55.5mm viz. edit minulého příspěvku. ořech honiton tam pasuje přesně.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 9.11.2015, pon 18:44

ještě se chci zeptat na tu trubku chlazení mezi řadama. chci to přetěsnit i na straně termostatu. Podle obrázku zde: http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=0&TPN=3 to je na obou stranách nastrčené. Tudíž by při vyndané pumpě měla jít povysunout i z termostatu a dát tam novej Okroužek s trochou červenýho silikonu. Mám pravdu nebo je to u termostatu jinak?
M.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 9.11.2015, pon 19:55

Ano trubka vysunout jde, ale pokud nedodmontuješ palivovou lištu a zbytek tak ji nevyjmeš.

Okroužky budou nejspíše k dodání ve fiatu

http://1drv.ms/1QpQfG0

edit: Okroužky, můžu taky zajistit :smt023
Přílohy
WP.jpg
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 16.11.2015, pon 17:34

Tak mám venku všechno kolem rozvodů, půjčený přípravky, ventildekly dole, ale nemůžu najít rysku na setrváku. Tedy našel jsem kruhový vývrt d=cca.4mm, ale ten nesedí s horní úvratí když jí kontroluju provizoirně šroubovákem. prostě ta značka je tak o 10 stupňů jinde než HU prvního válce. Hodinky nemám, takže to asi vezmu šuplerou, Přejedu úvrať z obou stran o milimetr a udělám si 2 rysky na setrváku. HU bude přesně mezi nima. Máte někdo jiný nápad? Nebo půjčí někdo hodinky? okruh asi 70km od Havl. Brodu....
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 16.11.2015, pon 20:55

Tady je to co hledáš
ryska.jpg
Co si vybavuji ryska vypadá spíš jako stopa po lití, než jako něco co má být značka :-D
Našel jsi značky na vačkových hřídelích? Srovnej to na tu spodní rysku (na řemenici) a podívej se jestli sedí k bloku vačkové rysky, může tam být trošku odchylka o vytahání řemene, ale určitě nic významnýho. Nejsem si totiž jist, jestli zrovna první válec (který první?) má být v horní úvrati.

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 16.11.2015, pon 22:06

Nemůžu si pomoct ale já nemám značky nikde :-) jediný co jsem našel je tahle díra na setrváku, ale nesedí s horní úvratí o nějakých 10 stupňú odhadem.Na vačkách problém nemám, mám přípravky, ale kliku nenastavím přesně...
Přílohy
remenicenaklice.JPG
setrvak.JPG
Naposledy upravil(a) Marek_3L dne 16.11.2015, pon 22:33, celkem upraveno 1 x.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 16.11.2015, pon 22:21

Ani tak?


Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 16.11.2015, pon 22:51

Ne. Prostě nikde nic. Ten španělskej motor vypadá dole trochu jinak. Tam, kde mají značku na řemenici drážkového řemene, míří proti žebru na bloku. já tam ale to žebro nemám, resp. je tam ale není tak dlouhé. Přijde mi to jako jiná varianta motoru BTW on tam má přípravky na prvním válci a značky na řemenicích mu taky nesedí. ale to vlastně není důležitý pokud sedí přípravky proti klice. Moje vačkové řemenice Viz obr:
Přílohy
IMG_0351.jpg
IMG_0352.jpg
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 16.11.2015, pon 23:38

tak jsem to byl ještě jednou skouknout a malinkou rysku na dolní velké řemenici jsem našel! vypadá jako na tom videu, doufám že to bude lícovat s HU až to protočím. Naposledy se blbě zeptám, nemáš nějaký větší detail proti čemu má přesně tahle ryska stát? je mi jasný že proti tomu žebru-nálitku na bloku, ale potřeboval bych to vidět kolmo. Díky za návod! M.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 16.11.2015, pon 23:57

Bohužel nemám, jak už jsem psal. Na rozvody se chystám na jaře tak to potom nafotím ... to je ti ovšem prd platný ...
Ale myslím, že když nastavíš vačky pomocí přípravku do polohy, tak to snad bude patrný s čím to má hrát.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 17.11.2015, úte 18:55

Samozrejmne, ze kdyz jsem Ti psal ohledne zapujceni pripravku tak jsem myslel blokaci vacek i s uchylkomerem a adapterem pro zmereni HU.

:smt046
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 17.11.2015, úte 19:18

to sem nevěděl. Dnešní poznatek - ani podle rysky na velké řemenici se to přesně udělat nedá. Důvod? není uchycená na konus ale jenom pero. A to pero trochu vyčvachtá drážku v řemenici rozvodů. Takže opravdu jediná možnost jak to udělat přesně jsou hodinky a přípravky. Zitra si asi koupim hodinky s mag. držákem a dlouhým dotekem... Dallene díky za nabídku ale do ostravy to mám daleko že se mi vyplatí ty hodinky koupit. Mám sto chutí vyměnit i všechny hydroštely, když už je půlka motoru rozdělaná. Za studena tam něco vždycky zaklepe. M.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 17.11.2015, úte 20:14

K čemu cvakneš magneticky drzak? K hlinikove hlave?

Bud ti je poslu a nebo to kup rovnou uz s nastavcem na sroubovani do hlavy, pripadne si to vyrob.

http://www.ebay.com/itm/Sealey-TDC-Posi ... 1564461698
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rozvody

Příspěvek od riprex » 17.11.2015, úte 22:29

Dá se to vyrobit ze staré svíčky, trubky a prodloužit si hrot hodinek :wink:

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Rozvody

Příspěvek od rossogtv » 18.11.2015, stř 11:45

Marek_3L píše:Tak mám venku všechno kolem rozvodů, půjčený přípravky, ventildekly dole, ale nemůžu najít rysku na setrváku. Tedy našel jsem kruhový vývrt d=cca.4mm, ale ten nesedí s horní úvratí když jí kontroluju provizoirně šroubovákem. prostě ta značka je tak o 10 stupňů jinde než HU prvního válce. Hodinky nemám, takže to asi vezmu šuplerou, Přejedu úvrať z obou stran o milimetr a udělám si 2 rysky na setrváku. HU bude přesně mezi nima. Máte někdo jiný nápad? Nebo půjčí někdo hodinky? okruh asi 70km od Havl. Brodu....
prejizdet horni uvrat o 1 mm ? kdyz uz, tak nejmene 5mm nebo lepe 1cm......
delal jsi to uz nekdy ???
kdyz uz neco takoveho delam, chci to mit presne, to to muzes delat rovnou sroubovakem.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 18.11.2015, stř 19:13

rossogtv píše: prejizdet horni uvrat o 1 mm ? kdyz uz, tak nejmene 5mm nebo lepe 1cm......
delal jsi to uz nekdy ???
kdyz uz neco takoveho delam, chci to mit presne, to to muzes delat rovnou sroubovakem.....
asi si nerozumíme, přejíždět HU myslím na hodinkách, ne na setrvačníku. 1mm na pístu Ti udělá tak 5mm na setrvačníku ne-li víc...
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 18.11.2015, stř 19:45

vidíš tady to řeší stejně jak říkám

"I would just like to add some comments about TDC finding.
When using normal DTI gauge special care needs to be taken to find TDC. The scale on a typical DTI gauge is 0.01mm. 0.01mm of error on the DTI gauge equates to 3degrees error on the crankshaft.
Ideally you need to find the TDC clockwise make a mark on the crank then go a bit further from TDC and then move anticlockwise find TDC again and make another mark on the crank. Then you will end up with 2 marks, the middle between these two is the real TDC."

zdroj http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=0&TPN=4
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 18.11.2015, stř 19:47

ak vacky sedia presne a drzia tak nasad remen a napni, jeden zub hore dole by si mal vydiet a urcit kde je teda jeho miesto
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 19.11.2015, čtv 00:10

Zatím co to řešíš, si už mohl mít doma ten uchylkoměr a mít to naprosto přesně,

Napiš adresu a druhej den to máš doma :wink:
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Rozvody

Příspěvek od rossogtv » 19.11.2015, čtv 08:37

Marek_3L píše:vidíš tady to řeší stejně jak říkám

"I would just like to add some comments about TDC finding.
When using normal DTI gauge special care needs to be taken to find TDC. The scale on a typical DTI gauge is 0.01mm. 0.01mm of error on the DTI gauge equates to 3degrees error on the crankshaft.
Ideally you need to find the TDC clockwise make a mark on the crank then go a bit further from TDC and then move anticlockwise find TDC again and make another mark on the crank. Then you will end up with 2 marks, the middle between these two is the real TDC."

zdroj http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=0&TPN=4
to jsi nasel jeste vetsiho neznalka, vertikalni pohyb pistu nemuzes davat do rovnice s uhlem, ten pomer je v kazde pozici klikovky jiny, v HU minimalni, presne v polovine mezi HU a DU maximalni. Ten pist v HU a +/- 5 ° kolem nej se skoro nehybe, proto musis merit tak, ze ojnicni cep uz dela vyrazny pohyb dolu. Jak pisu, najet na HU, hrube vynulovat a pak si z kazde strany najet na presne 10mm pred HU. Jo a neni spatne seskrabnout karbon z pistu, aby se merilo na ciste tvrde plose.
Kdyz mam motor venku, merim 30mm, je to jeste presnejsi.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od hondzik » 20.11.2015, pát 19:52

občas se člověk dozví :-D

Jako říct u rozvodů že se o zub neseknete a pak je to vlastně OK je taky heslo co by se mělo* tesat. Kluci, třeba to plno z vás překvapí, ale daj se povolit kupř vačkový kola aby se to nastavilo přesně a ne na ZUB... Jsou i auta co nemaj pevně ani řemenici na klice. A třeba nový ropy se nestaví na HU. Ale to je jinej film. Správně srovnaným rozvodem se dá najít víc kobyl než blbýma úpravama .

Souhlas s Rossem- 10-20mm na každou stranu HU
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 20.11.2015, pát 20:04

ak je rozvod nastaveny z vyroby tak je presne a ked nahodis presne zub tak to proste vidis bo aj jeden zub mimo uz by bolo mimo jak past na oko...
a ked tu nevie najst HU tak co ine mu ostava
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od hondzik » 20.11.2015, pát 21:18

Dobře. V tom případě není o čem, kreslete si bílý čáry na vačkový kola se kterýma se dá při povolení točit nezávisle na vačce a nastavujte si HU třeba baj oko na šroubovák. Z výroby to je nastavený na 100% a je nejlepší s tím nehýbat. Napíšu si to na dveře od garáže abych příště věděl. Co uděláš až někdy budeš měnit rozvody na tak vytahaným řemenu že to půjde o půl zub, o 3/4 zub na novým jinam. Jasně, budeš mít čárky a zub dáme co nejblíž k tomu, já vím.

Jelikož vím kde se nachází slepý střevo a mám doma alkohol, nůž a obvazy , budu po večerech možná operovat. Na youtube a googlu bude návod...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek_3L » 21.11.2015, sob 00:32

tak myslím že bysme mohli hádku ukončit. :diky
Dallen díky za nabídku, ale hodinky mám doma, doteky taky, adaptér na svíčku za Kč 220,-.

Pro ty, kteří neznají rovnici pohybu pístu, tak tady je:

y=sin(x)*), kde:
y je zdvih a
x je úhel (nebo čas).
pak si vyhledejte sinusovku obrázek a pak si najděte při které poloze kliky je nejmenší změna zdvihu na úhel otočení. Z toho jasně vyplývá, že největší necitlivost je právě kolem úvratí. Zde je tím pádem taky nejnižší pístová rychlost, přesněji v bodě HU je nulová. (matematicky řečeno: Pístová rychlost je první derivace rovnice pro pohyb pístu v čase neboli úhlu kliky)

=> úhel natočení kliky se ze zdvihu pístu hledá nejblbějc právě v ůvratích. Tam při změně o setinu milimetru dojde k natočení klikovky o úhel (nevím). Proto ty tisícinkové hodinky a proto ti pánové z UK dělají to co dělají a dělají to tak správně.

Stačí? je to jenom jinak napsané to, co píše rossogtv, snad to bude srozumitelný. Hádáme se o blbostech, každý má svůj způsob a myslím že žádný není vyloženě špatný. Jde jenom o to jak kdo má možnost/chuť rozebírat motor.

*) V praxi je to o trochu složitější, o vliv excentricity osy klikové hřídele proti ose válce, která je tam z důvodu....
Naposledy upravil(a) Marek_3L dne 21.11.2015, sob 01:12, celkem upraveno 4 x.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti