Alfa Romeo 8C Competizione

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 31.12.2007, pon 08:25

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 31.12.2007, pon 13:37

Testíky v češtine jsou rovněž v AR magazínu 4/2007, jednak v Automobil revue 12/2007. Jsou si dost podobná, protože je obě psal Tomáš Hyan z Automobil revue, který se s 8C mohl svézt jako jediný český novinář. _Q4_
156 SW 1.9 JTDm

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 8.2.2008, pát 19:22

156 SW 1.9 JTDm

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 20.2.2008, stř 21:48

156 SW 1.9 JTDm

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 21.2.2008, čtv 09:00

nami nami...je krasna co? jen mi nevoni tam barva po vzoru soudruhu z nemecka :(
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 24.2.2008, ned 21:00

V Źenevě bude představen 8C Spider:
italiaspeed.com - 19.02.2008 PRODUCTION ALFA 8C SPIDER TO DEBUT IN GENEVA
156 SW 1.9 JTDm

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 25.2.2008, pon 07:22

Pokud vím tak 8C spider byl již v Brně...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 26.2.2008, úte 20:16

V Brně to byla podle mě studie a v Ženevě je "sériová" prodejní verze.
156 SW 1.9 JTDm

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Příspěvek od JP159 » 26.2.2008, úte 23:38

Obrázek
Na březnovém ženevském autosalonu bude k vidění sériová verze luxusního kabrioletu Alfa Romeo 8C Spider, který by měl být, stejně jako sesterská Alfa 8C Competizione, vyroben v limitované edici čítající 500 vozů.

Alfa 8C Spider, navržená v Alfa Centro Stile, kráčí ve stopách slavných modelů jakými byly například Alfa Giulietta Spider z padesátých let nebo legendární Alfa Duetto z let šedesátých.

Novinka zdědila většinu nádherných designových linií, kterými se pyšní verze kupé a lehká karoserie z uhlíkových vláken vykazuje stejně skvělou aerodynamiku.
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 1.5.2008, čtv 11:35

První z 41 kousků určených pro Británii (každý za pouhých £ 138 500) se právě předává svému šťastnému majiteli ... :smt089
156 SW 1.9 JTDm

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 24.6.2008, úte 16:45

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 30.6.2008, pon 21:57

156 SW 1.9 JTDm

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 2.7.2008, stř 07:46

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 2.7.2008, stř 08:26

100 X jsem se už Její fotky viděl a stokrát jsem byl v úžasu z toho, jak je přenádherná a přitom taková bestie :smt007
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 2.7.2008, stř 09:27

taky na ni muzu koukat porad :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 2.7.2008, stř 09:36

robert37 píše:100 X jsem se už Její fotky viděl a stokrát jsem byl v úžasu z toho, jak je přenádherná a přitom taková bestie :smt007
pěkný maserati :-D
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 2.7.2008, stř 09:43

i kus...lakujou ho tam no.....maj odtamtud motor no.... :D
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 24.7.2008, čtv 07:53

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 24.7.2008, čtv 11:23

test Top Gearu, pokud jsme někdě přehlídl že už video je tak se omlouvám. resumé testu? nejkrásnější auto "ever made", krásný zvuk motoru (Maserati) ale jízda, řízení a podvozek dostaly palec dolů

http://www.autosalon-singen.de/photos// ... _01_01.jpg
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 6.11.2008, čtv 09:02

par fotecek z vyroby...

ObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázek
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 6.11.2008, čtv 11:28

to není z Pomigliana, že? :-D
Alfetta GTV L

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 28.1.2009, stř 22:02

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 7.4.2009, úte 10:27

AUTOCAR
Srovnání - Grand Turismo vs. Alfa 8C
01.04.2009

Divoké sestry
Alfa 8C Competizione a Maserati GranTurismo S sdílejí motor a většinu podvozkových dílů. Tkk jak je možné, že jedno z nich stojí téměř o tři miliony více než to druhé? Na to se podívá Steve Sutcliffe.

První věc, kterou si uvědomíte, když uvidíte Alfu s Maseratí poprvé bok po boku, je to, jak jsou ve skutečnosti krásné. Svým vzhledem umí ohromit natolik, že se na chvíli nezmůžete na nic jiného, než že stojíte, civíte a usmíváte se. Upřímně řečeno si nevzpomínám, kdy jsem měl naposledy z nějakých dvou aut, která jsme srovnávali, podobný pocit. Před několika lety jsme dělali skupinový test s Veyronem, Gallardem Superleggera, 911 GT3 RS, Astonem DB9 a Audi R8, a pamatuji si, že jsem s úžasem zíral na ty vozy seřazené na opuštěném parkovišti v lesích nad Alsaskem. Ale to bylo něco jiného. Tehdy jsem měl zřetelný pocit, že stojím v blízkostí neobyčejné technické dokonalosti a monumentální síly, ale nikoli nezměrné nádhery. Pokud ale strávíte více než minutu nasáváním koncentrované elegance Alfy Romeo 8C a Maseratí GranTurismo S, budete muset uklidňovat svá roztřesená kolena.
Je poněkud legrační, že ačkoli se může Maseratí pochlubit delší a přikrčenější siluetou než 8C, Alfa bude tím vozem, který umí okouzlit více. Proti podivné až bláznivé vizáži nemá GranTurismo S (jakkoli může být krásné) prostě ten efekt. Pravděpodobně v tom hraje svou roli i fakt, že Maseratí je povědomější.
Zaskočit vás ale může ještě jeden důležitý detail - obě auta jsou pod svými zcela odlišnými karoseriemi mechanicky téměř totožná. Používají identický osmiválec o objemu 4,7 litru, i když jednotka v Maseratí dostala mokrou olejovou vanu a ta v 8C zase suchou. A v obou případech agregát spolupracuje se stejnou šestistupňovou převodovkou s pádlovým řazením, která je pro lepší rozložení hmotnosti umístěna u zadní nápravy.
Výkonově jsou prakticky na té samé úrovni. Alfa nabízí 450 kom v 7000 ot. za minutu a 480 Nm ve 4750 ot./min., Maseratí 440 koní v 7000 ot./min a 490 Nm ve 4750 ot./min.
Když dojde na hodnocení koncepce vnitřního prostoru ve vztahu k pohonnému ústrojí, jsou si ještě více příbuzné. Naše krásky používají stejnou základní konfiguraci šasi (v případě Alfy o něco zkrácenou) se stejným zavěšením (dvojité lichoběžníky vpředu i vzadu), brzdami, řízením, dokonce i se shodnou spojkou a samosvorným diferenciálem ZF. Ale jsou oblasti, a některé z nich klíčové, kde se liší. Alfa sice sdílí své ocelové šasi s GranTurismem S, ale její karoserii vyrobili z karbonu. A to přináší dva zásadní rozdíly. Samozřejmě to, kolik váží a kolik stojí.
Díky použití kompozitových materiálů se hmotnost 8C Competizione smzila oproti Maserati o 380 kg. Což je úctyhodná úspora, ale také hlavní důvod, proč se cena, a teď pozor, vyšplhala o téměř jeden a půl milionu výš oproti Maserati, jež samo o sobě není za nějakých 3,2 milionu nijak levné.
A mill lidé z automobilového klubu Marque II, jimž tato konkrétní 8C patří, nás požádali, abychom ji pojistili na pět milionů, i když výrobce doporučuje cenu „pouhých" čtyři a půl milionu.
Proč tedy Alfa stojí o tolik více než Maserati, ze kterého očividně vychází? Protože je běžná asi jako iglú na Sahaře. A protože se vám rozbuší srdce, už když stojíte vedle ní a díváte se. Ani jednu z těchto věcí nemůžete říct o Maserati, i když jde o nádherné auto a také ho nepotkáte zrovna na každém rohu.
Abychom pochopili a docenili myšlenku neuvěřitelně drahé Alfy 8C, musíme se vrátit minimálně šest let zpátky na frankfurtský autosalon, kde se poprvé objevil její koncept. Nebo raději mnohem dále do minulosti. Do tak vzdálené doby, jako byla třicátá a čtyřicátá léta, kdy Alfa dominovala silnicím a závodním tratím s auty jako 6C a 8C Competizione. Představte si uhánějící mladé muže jménem Vincenzo s vlajícími kníry a nádhernými holkami po boku, jak okázale gestikulují na ohromený dav uprostřed náměstí v Brescii někdy kolem roku 1937.
O současném modelu lze také říct, že jde svým způsobem o neobyčejně požitkářskou záležitost a nejlepší způsob, jakým může Alfa předvést svoji historii.
Nicméně záleží hlavně na vaší náladě, jak se ji rozhodnete přijmout. Na jedné straně ji můžete brát jen jako absurdně předražený nesmysl s omezeným počtem vyprodukovaných kusů (Alfa jich vyrobila jen 500). Ale na straně druhé tady máme nejvýraznější známku, že v Alfě Romeo stále tluče kreativní srdce - a to by pro většinu motoristických fanoušků měla být dobrá zpráva. Tak či tak, 8C je tím, čím je, a pokud má v kontextu -» «- tohoto srovnání porazit schopné Maserati GranTurismo S, musí dokázat víc než jen brnknout na emocionální strunu. Takže, pojdme se na to podívat...
Nastoupit do Alfy by snadno mohlo být zklamáním. Některé přístroje a přepínače sice najdete na podivných místech (například na středové konzole se tam, kde byste normálně hledali ruční brzdu, nachází podivná změť tlačítek, knoflíků a páček), ale celkový dojem je stále neobyčejně výjimečný. Karbonové sedačky téměř dokonale objímají vaše pozadí a o pozici za volantem byste řekli, že je téměř perfektní.
I když Maserati mnohem lépe propracovalo svůj vůz po stránce ergonomie a kabinu napěchovalo kvalitní kůží, když do něj nastoupíte, nezrychlí se vám tep ani zdaleka takovým způsobem. V obou autech probouzíte osmiválec startovacím tlačítkem, ale jen v Competizione se vám dostane dramatického a velmi hlučného protočení motoru, abyste dali světu najevo své záměry. V Maserati jde jen o zdvořilé odkašlání, než osmiválec naskočí a ustálí se na o něco tišším volnoběhu. Rozdíl je v tom, že Alfu naprogramovali tak, aby startovala ve sportovním režimu. V Maserati nastavili software naopak.
Mimo město, uprostřed ničeho a takříkajíc se silným větrem v plachtách pravděpodobně necháte 8C být a budete si užívat výjimečného zvuku z jejích výfuků. Stejnou hudbu si můžete pustit i v Maserati, stačí jen stisknout tlačítko sport, ale ani tak nedostanete stejný efekt. Obě auta působí rychlým, ale nijak zběsilým dojmem, i když 8C zrychluje s naléhavostí, které se GranTurismo pocitově nemůže rovnat. Alfa udává zrychlení z nuly na stovku za 4,1 s (Maserati 4,9 s) a maximální rychlost 306 km/h (oproti 295 km/h), takže teoreticky jsou si blíže, než by se zdálo.
Možná Alfa působí o tolik dramatičtěji proto, že při všem, co dělá, působí živěji než druhá Italka. Její kvalita jízdy je po pravdě řečeno vedle GranTurisma hrozivá a řízení není ani zdaleka tak vytříbené. S Alfou vás i ty nejmenší nerovnosti vyhodí z přímého směru, zatímco Maserati na stejném místě díry nebo výmoly pohltí a projede bez větších problémů. Oproti Alfě má náskok i v prosté ovladatelnosti. Částečně proto, že GranTurismo je samo o sobě velmi vytříbené auto, a trochu kvůli tomu, že 8C prostě nemá smysl pro jemnost.
Po pravdě řečeno, pokud máme být brutálně upřímní, Alfa se nám zdá být malinko mizerná. Pochopili byste to i v rozdílnosti jejich nastavení. Pokud se pustíte do zatáčky s přílišným nadšem'm, čeká vás v Alfě okamžitá a opravdu nepříjemná nedotáčivost - přední kola se prostě utrhnou jako stisknutím tlačítka. V Maserati se všechno děje mnohem plynuleji.
Pokud vypnete jejich systémy kontroly trakce, stane se to samé s druhou nápravou. GranTurismo S přechází do smyku tak jemně, že si s ním můžete v klidu hrát celý den a projíždět zatáčky dveřmi napřed v absurdních úhlech. Když uděláte totéž s Competizione, budete mít pocit, jako byste kráčeli po napnutém laně. Nakonec to vždycky musí skončit stejně. A do toho patří pole, chlap v slzách a velmi, velmi vysoký účet.
Ale považujeme něco z toho za opravdu důležité? Může být nedoladěný podvozek, hrubé řízení, kousavé brzdy a mizerná kvalita jízdy Alfy dost špatná na to, aby přinesly vítězství emocionálně méně zajímavému, ale o to dokonalejšímu Maserati?
Ani ne, protože v tomto srovnání nemáme žádné poražené. Jen dva velmi jasné vítěze. Jakkoli může být 8C jedním z nejvíce nesprávně nastavených aut, která jsme v poslední době testovali, můžete se do ní šíleně zamilovat. A vedle ostatních nesmyslných uměleckých děl si jako taková zaslouží své místo na světě. Jde také o jednu z nejkrásnějších věcí na kolech, kterou kdy uvidíte. A Maserati? Klidně říkejte, že zvítězilo, stejně to nakonec bude vcelku jedno. *
Alfetta GTV L

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 7.4.2009, úte 11:49

na tomhle článku je pěkně vidět, jak dokážou novináři hýbat s realitou, resp je průser když se někdo nedovzdělá. ačkoliv 8C má transaxle a i ty lichoběžníky jako GT, platforma a řízení jsou uplně jiné, resp pocházejí z Maserati Coupé. takže mechanicky tam podobnost je, v případě motoru a zavešení je to opravdu identické, ale jinak jde v podstatě o jiná auta, což potvrzují i výsledky testu - Coupé nebylo uplně dotažené a Angláni logicky kritizují auto za 5 milionů za nešvary, které by vzhledem k cenovce vůbec nemělo mít. není to první test, kde na řízení a naladění 8C v negativním smyslu upozorňují.

já si tu cenu vysvětluji použitím karbonu a limitované výrobní edice. a jakkoliv je vlastnictví Maserati něčím iracionální, tak v intencích tohoto srovnání mi koupě 8C přijde jako uplný úlet. i sběratelská hodnota bude určitě vysoká, to zase ano.
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Alfa Romeo 8C Competizione

Příspěvek od Richie » 27.7.2009, pon 16:10

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Odpovědět

Zpět na „Oldtimery, závodní speciály a jiné exotické Alfy...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů