Alfa Romeo 8C Competizione

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Alfa Romeo 8C Competizione

Příspěvek od Radim » 4.4.2007, stř 15:14

// zalozeno jako diskuse k clanku Alfa Romeo 8C Competizione
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... mpetizione
Alfetta GTV L

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Alfa Romeo 8C Competizione

Příspěvek od Radim » 4.9.2007, úte 11:07

Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.9.2007, úte 11:13

uaaaa. ten zvuk....nejhezci je ten zvuk kdyz to pomalu vytaci...to je zvuk jak kdyz tygr vrci....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Tom33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 21.6.2007, čtv 10:00
Bydliště: Komárov u Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom33 » 27.9.2007, čtv 09:06

zvuk je prostě nádhernej...

to z 33 nedostanu :-D
ex AR 33 1.4ie - vzpomínky zůstávají
aktuálně Kia Cee´d SW 1.4, ale jednou se vrátím k Alfě :)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 27.9.2007, čtv 09:07

no to by jsi musel par valcu pridat :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Tom33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 21.6.2007, čtv 10:00
Bydliště: Komárov u Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom33 » 27.9.2007, čtv 09:26

nejen válců :-D
ex AR 33 1.4ie - vzpomínky zůstávají
aktuálně Kia Cee´d SW 1.4, ale jednou se vrátím k Alfě :)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 27.9.2007, čtv 12:51

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 7.11.2007, stř 19:27

Na tom aute ma stvu tri veci,
1. Nebudem ho mat!!
2. V skutocnosti ho naozaj nikdy v zivote nebudem maaaat!!!
3. A ani sa na nom nepovoziiiim...

:smt089 :smt009 :smt089
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 7.11.2007, stř 22:47

diLucca píše:Na tom aute ma stvu tri veci,
1. Nebudem ho mat!!
2. V skutocnosti ho naozaj nikdy v zivote nebudem maaaat!!!
3. A ani sa na nom nepovoziiiim...

:smt089 :smt009 :smt089
tohle vše je velice pravděpodobné

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 15.11.2007, čtv 09:37

zřejmě první test 8C co vyšel česky:

Vymodlený návrat
Je ohromující Alfa Romeo 8C Competizione soupeřem pro Aston Martin? Samozřejmě. A to jste ji ještě neslyšeli...

Před čtyřmi lety, když se Alfa dotkla samého dna, rozhodl se její tehdejší šéfdesignér Wolfgang Egger pozvednout morálku. Přišel proto s konceptem čtyřmilionového dvousedadlového kupé, které mělo jasně dokázat, že Alfa Romeo nezapomněla na své kořeny. Jméno 8C Competizione pak bylo návratem přímo do dob největší slávy. Po autě toužil leckdo, jenže Fiat měl tehdy mnoho jiných starostí, například jak do budoucna oddělit Ferrari a Maserati, takže si odmítl situaci komplikovat.
Zatímco studie 8C pomalu upadala v zapomnění, společnost posílená úspěchem Brery a 159 a vybavená novým pragmatičtějším managementem se rozhodla akcentovat sportovní image.
Po návratu na severoamerický trh v roce 2009 ji bude potřebovat a omezená série 8C je tím nejlepším nástrojem. Před několika dny Alfa hrdě odhalila produkční 8C, od definitivního schválení projektu přitom uběhlo sotva osmnáct měsíců.
A hned nám dovolila svézt se na testovací trati Bolocco.
Za většinu podvozku vděčí Alfa Maserati. Vezměte platformu Quattroporte, zkraťte ji o čtyřicet centimetrů (na rozvor 2,65 metru), přestavte zadní část, přišroubujte dvojité lichoběžníky i s pomocnými rámy (opět z Quattroporte) a přidejte jiné pružiny, tlumiče, stabilizátory i pouzdra, ještě zbývá nové řízení se dvěma a půl otáčkami od dorazu k dorazu a mocné větrané kotouče na všech kolech.
Že by to chtělo trochu síly? Co takhle použít převrtanou verzi čtyřvačkového osmiválce Maserati, která má díky většímu zdvihu objem 4,7 litru namísto dřívějších 4,2? Pochopitelně nesmí chybět nová hlava s jinak tvarovanými spalovacími komorami. Tato jednotka se dostane i do vozů Maserati, nikdy však s parametry z 8C: 450 koní v 7000 otáčkách za minutu a 480 newtonmetrů ve 4750 ot./min. Podobně jako u vozů dárcovské značky poputuje točivý moment dutou hřídelí ke vzadu umístěné šestistupňové převodovce Cambiocorsa, sdílející skříň se samosvorným diferenciálem. Řadí se pádly pod volantem.
Competizione je unikátní svou karoserií. Tvoří ji monokok vyztužený vzpěrami a vyvedený celý v karbonu. Jeho tvar, zejména ve spodní části, ladili inženýři pečlivě v aerodynamickém tunelu Dallary. Konečný produkt váží 1585 kilogramů, přibližně o 100 kilo méně než staré Maserati Coupé s menším motorem.
Nakolik se konstrukce podepisuje na výjimečné torzní tuhosti, oceníte až po rozjezdu. Charakter auta však není takový, jaký byste očekávali: kombinace „vyspělých" karbonových dílů, přepychové italské kůže a působivých dekorací z frézovaného hliníku v interiéru šíří auru dlouhonohého GT. Jen tvrdá skořepinová sedadla s pevnými, ale dobře čalouněnými bočnicemi a žebrováním ve stylu starých kupé Alfy dávají tušit ostřejší povahu.
Nastartujte motor a poslední stopy pochybností zmizí. 8C má ten nejlepší a nejsportovnější zvuk v historii, mocný dunivý štěkot, přecházející ve vytí, za něž by se nestyděly speciály z Le Mans.
Převodovka navíc při přeřazení úžasně cvaká. Velmi italské. Atmosféra ještě zhoustne, když stisknete tlačítko Sport, které otevře dvojici obtokových ventilů ve výfuku, zkrátí chod plynu i dobu řazení a nastaví stabilizaci do polohy „hrdina". Competizione, první Alfa s pohonem zadních kol za posledních patnáct let, je až děsivě sportovní, rychlá a silná. Může se zcela beze strachu postavit současným porsche, astonům a ferrari a mnohé z nich překoná. Udávaných 293 kilometrů v hodině zvládne (pojede i rychleji, jak říká šéf projektu Domenico Bagnesco) a tříciferná čísla ukáže na tachometru už za 4,2 sekundy.
Na okruhu vyniknou kromě výkonu výhody poměrně kompaktního uspořádání s motorem za přední nápravou.
Řízení je krásně čisté a rozložení hmotnosti ideální (49 ku 51 ve prospěch zadní nápravy). Pružiny jsou tuhé stejně jako tlumiče, přesto se v nejostřejších zatáčkách dočkáte menších náklonů (pravděpodobně kvůli předvídatelnosti na mokru). Celkově však nemají jízdní vlastnosti daleko k dokonalosti. S vypnutou kontrolou trakce stroj zatáčí, jako by měl přilepený čumák k asfaltu, a záď přejde na požádání do předvídatelné přetáčivosti.
Výsledek? Nová Alfa není skutečným GT, a tedy konkurentem Aston Martinu DB9. Je příliš sportovní a moc hlasitá pro bezstarostné projíždky po Francii s přítelkyní po boku. Zrodila se pro rychlou jízdu, chce dobrodružství. Na poměry GT je spíše hotrodem, jenže když vystoupíte, vlezli byste nejradši zpět dovnitř.
A to je jedním z důvodů, proč jde tak na dračku navzdory vysoké ceně v přepočtu 4,7 milionu korun. Pokud si ji chcete objednat, měli byste být rychlí. Ale máme pro vás i dobré zprávy. Spider zatím prodávat nezačali. Takže pokud máte pět milionů na kontě, vaše naděje zatím nezemřela.

***

ALFA ROMEO 8C - FAKTA + TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ

Cena 4 700 000 Kč (přepočet)
Nejvyšší rychlost 293 km/h
O-1OO km/h 4,2 s
Spotřeba 15,81/100 km
Emise CO2 377 g/km
Hmotnost 1585 kg
Motor V8,4691 cm3
Výkon 450koní v 7000ot./min.
Toč. moment 480 Nm při 4750 ot.
Převodovka 6stupňová sekvenční

Ergonomie průměr, design nádherný
Není se co divit, že už je vyprodaná.
Alfa 8C je na gétéčko až příliš nekompromisní.

TEXT STEVE CROPLEY
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 15.11.2007, čtv 09:51

nam nam ...skoda ze se v tom nikdy nesvezu :(
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 15.11.2007, čtv 10:15

kurňa čte se to dobře :) Pánbůh zaplať že když už Alfa dělá takový supersport, tak že se to opravdu na 100% povedlo, protože kdyby to dopadlo třeba jak Brera, která vypadá že jede 300 a pak ji vypráší kdeco, tak by to byl vážně trapas desetiletí.... Už se těším na nějaký pořádný test, kde budou videa a třeba nějaké srovnání s Porsche a Ferrari.... Kéž by to auto nasadili do FIA GT nebo třeba do Le Mans (to bych tam snad i zajel).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 15.11.2007, čtv 13:23

tak ted jsem si malem cvrknul do textilu :D

tohle video si dejte a halvne si pustte ZVUK !!!

http://www.youtube.com/watch?v=6Xx3fWf4DUs&NR=1
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 15.11.2007, čtv 13:38

brutalitka co? Forza Alfa!
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 15.11.2007, čtv 13:41

neskutecne.....libi se mi jak jsou z toho vydreny...asi bych se choval uplne stejne :) jakou maj radost jak hodej drifta :D
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 15.11.2007, čtv 13:44

jen mi neni uplne jasny proc jich vyrobili jen 500ks ?? 1000 vcetne spideru ....myslim ze kdyby jich vyrobili 3x tolik tak se prodaj jak prd....mozna kvuli originalite?? aby to nemel kazdej?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 15.11.2007, čtv 13:57

Richie píše:jen mi neni uplne jasny proc jich vyrobili jen 500ks ?? 1000 vcetne spideru ....myslim ze kdyby jich vyrobili 3x tolik tak se prodaj jak prd....mozna kvuli originalite?? aby to nemel kazdej?
přesně tak, tohle auto není o zisku ale o tom zvýšit značce prestiž a započít její obrodu. zejména kvůli návratu do USA to byla nutnost..
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 15.11.2007, čtv 14:05

no jo ale cim chtej zvysit zisky ?.....147ku v USA asi moc kupovat nebudou....takze jedine 159ku...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 15.11.2007, čtv 14:09

půjde hlavně o 159 a 169
Alfetta GTV L

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 15.11.2007, čtv 23:10

uááááá, to je nářez :-D To auto je geniální a navíc jak se na to nalepí zelený čtyřlístek, tak pro mě osobně to vypadá ještě dvakrát líp :-D A všimli jste si xichtu toho spolujezdce? Já myslím že několikrát se mu fakt dělalo šoufl a měl pořádný strach :twisted: Jinak ta videa co dal Richie k Nuvolarimu a 6C jsou taky prima....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 16.11.2007, pát 10:57

aaaa...Casey Stoner ma nove auti....nebo se v nem teda alespon povozil :)

http://www.italiaspeed.com/2007/cars/al ... /1511.html
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Příspěvek od andy_xx » 17.11.2007, sob 13:23

Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 19.11.2007, pon 08:05

taky pekny video..ale pilot o poznani vetsi amater nez u prvniho videa :) taky bych rekl ze v tom prvnim videu mela ctyrlistek :)..ale zvuk opet fenomenalni...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 12.12.2007, stř 09:00

moc pekne...cvakejte na sipku doprava
http://magazine.windingroad.com/winding ... MAodhzqNog
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 12.12.2007, stř 12:54

Hezký "Maserrari Romeo" :smt033

Odpovědět

Zpět na „Oldtimery, závodní speciály a jiné exotické Alfy...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti