Lancia

Odpovědět
Jakub_mt
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 845
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Jakub_mt » 12.1.2018, pát 14:05

Takže ako už bolo spomenuté, jedna sa o Thesisa s našim obľúbeným motorom pred FL, čiže 3.0. Auto má modrý kožený interiér, čo nie je celkom podľa mojich predstáv, ale v Thesisoch s Bussom si človek veľmi nenavyberá :D .Pre auto som bol v Ostrave, kde jazdilo asi pol roka, po tom, čo bolo dovezené z IT. Boli na ňom za ten čas porobené nejaké veci ako čapy (niečo tam ale aj tak klepká, typujem tyčky stabíku), rozvody, poriešených pár elektronických nefunkcionalít.
Následne údajne po prejdení väčšej jamy s mlákou auto skočilo do núdzaku a s tým bolo aj predávané. Kúpil som ho fakt za pár šupov, tú hodnotu, ktorú som za to dal má už len preto, lebo je to Busso a nie je to hnilé. Rozhodne tam ale je čo riešiť.

Keďže mnohí z vás tento motor poznajú (ja ako twinsparkista zatiaľ nie) mohli by vedieť čo mohlo spôsobiť núdzak po prejdení vody a jamy a druhá vec, ktorá ma trápi je, že motor sa po dlhšom státí keď je naštartovaný začne prehrievať. Teplota ide pomaly hore až k cca 115 - 120°C, potom v sekunde preskočí na 130°C a rozsvieti sa hláška, že to mám odstaviť. Ventilátor ide, sú tam ale dva ventilátory, ide iba jeden z nich. Je to OK? Prehriatie je fakt len pri dlhšom státí, pre jazde si krásne drží 90, keď je to prehriate a preveziem sa, motor sa náporom vzduchu schladí a teplota padne k 90 :-k.

Indície ako hlava/tesnenie pod hlavou by som vylúčil, lebo šlem pod viečkom nie je žiadny, vodnú pumpu by som vylúčil tiež, nakoľko som s tým prešiel 270km na jeden záťah a celý čas teplota OK, preto ma všetko vedie k tým ventilátorom. Ak sa majú točiť oba, je jasné, prečo sa to neuchladí.

Ak niekto vie, ďakujem vopred za radu.

fullsizeoutput_258.jpeg
fullsizeoutput_255.jpeg
fullsizeoutput_257.jpeg
fullsizeoutput_256.jpeg
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1248
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od bobas » 12.1.2018, pát 16:33

heh, tak gratuluji, trosku jsem na nej mel spadeno cca pred 2mi mesici,ale s majitelem/prodejcem nebyla moc rec o cene, kazdopadne at slouzi :)
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Spider 2000 Veloce
AR 75 1.8 ie
a jiné...

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 152
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od rbiciste » 12.1.2018, pát 16:43

Zkontroloval bych v jakém stavu je chladič. Může být zanesený.
Radovan
Jakub_mt píše:
12.1.2018, pát 14:05
Keďže mnohí z vás tento motor poznajú (ja ako twinsparkista zatiaľ nie) mohli by vedieť čo mohlo spôsobiť núdzak po prejdení vody a jamy a druhá vec, ktorá ma trápi je, že motor sa po dlhšom státí keď je naštartovaný začne prehrievať. Teplota ide pomaly hore až k cca 115 - 120°C, potom v sekunde preskočí na 130°C a rozsvieti sa hláška, že to mám odstaviť. Ventilátor ide, sú tam ale dva ventilátory, ide iba jeden z nich. Je to OK? Prehriatie je fakt len pri dlhšom státí, pre jazde si krásne drží 90, keď je to prehriate a preveziem sa, motor sa náporom vzduchu schladí a teplota padne k 90 :-k.
Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005) - his
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)

Jarouš01
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Jarouš01 » 12.1.2018, pát 17:23

Jakub_mt: Včera jsme se potkali, když jsi na pumpě tankoval Lanču :-) Jsem si říkal, že je mi ta 146 s slovenskou SPZ nějaká povědomá :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6890
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Harous » 12.1.2018, pát 17:47

Jakub_mt píše:
12.1.2018, pát 14:05
Ventilátor ide, sú tam ale dva ventilátory, ide iba jeden z nich. Je to OK?
Není to OK. Mají běžet oba. Problém bych očekával v přepáleným silovým odporu. U Kappy 20VT byl přímo na chladiči. A chovalo se to stejně jak popisuješ.
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7268
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Hampice » 13.1.2018, sob 12:04

Jako za normálního stavu, zvlášť teď když je chladno to musí i jeden větrák na volnoběhu bez problémů uchladit. To že ten druhý nejde je samozřejmě problém, resp. začne být až se oteplí a s klimou, ale primární problém bych viděl bud v zarostlém chladiči, případně ve ztrátě tlaku v systému, s čímž jsem se osobně dost natrápil.
Až to bude teplý, opatrně povol víčko na expanzce. Pokud začne odfukovat, je tohle ok a vyměnil bych chladič
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Tipo 1.4 16V Plus (2017)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7268
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Hampice » 13.1.2018, sob 12:05

Případně ještě ověřit, jestli otevírá zcela termostat - nějakým leserovym teploměrem změřit vodu před termostatem a za ním směrem do chladiče
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Tipo 1.4 16V Plus (2017)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1248
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od bobas » 13.1.2018, sob 13:02

Jinak ten nouzak muze byt i z duvodu toho druheho stupne sahary... u 159 to se mnou taky tak jednou vydupalo...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Spider 2000 Veloce
AR 75 1.8 ie
a jiné...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7268
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Hampice » 13.1.2018, sob 14:50

U tohohle spíš ne (ono to má dost na palici palubní elektroniku, ale věci okolo motoru jsou stará dobrá fiat 166😃 ). Na to je jediná možnost - diagnostika. Tam bude jasno*, co se jí nelíbí
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Tipo 1.4 16V Plus (2017)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)

Jakub_mt
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 845
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Jakub_mt » 14.1.2018, ned 12:24

rbiciste píše:
12.1.2018, pát 16:43
Zkontroloval bych v jakém stavu je chladič. Může být zanesený.
Radovan
Chladič vyzerá byť OK, najskôr som trochu dúfal, že to bude on, ale keďže nový stojí 400€, tak už nedúfam :-D.
Jarouš01 píše:
12.1.2018, pát 17:23
Jakub_mt: Včera jsme se potkali, když jsi na pumpě tankoval Lanču :-) Jsem si říkal, že je mi ta 146 s slovenskou SPZ nějaká povědomá :-)
Super! Všimol som si jedným okom, ja som si zas hovoril aká pekná Giulietta :smt023

Ostatným ďakujem za rady, hlavne tebe Hampi, tvoje vlákno a problém s chladením som pozorne sledoval. Na diagnostiku to pôjde tento týždeň a uvidíme, čo to povie. Palubák hlási chyby EPB, ESP a po naštartovaní engine control - čo bude práve tým núdzakom.
Plus ešte jedna nepríjemná vec, už dvakrát sa mi stalo, že som nenaštartoval - vehicle protection system fault, čiže immo. Na druhý deň vždy OK. Nuž, bude to beh na dlhú trať :D. Výhoda je, že čo sa týka palubnej elektroniky, tak tam všetko funguje, okolo starej dobrej Fiat 166 je to horšie. Čakal som, že to bude naopak :D.

BTW napíšem Kubasovi nech diskusiu presunie do osobitného vlákna a pokračovať budem tam, tu sme trochu mimo témy.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Jakub_mt
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 845
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Lancia

Příspěvek od Jakub_mt » 15.1.2018, pon 19:26

Príbeh pokračuje. Diag vypísala ventilátor motora, váhu vzduchu a kľúčik, takže v podstate veci, ktoré ma trápia. Okrem toho to vyzerá na RJ tesne pred smrťou, takže musím vykuchať súčasnú, zistiť čo má za číslo a pozháňať novú.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4398
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia

Příspěvek od speedy » 15.1.2018, pon 19:36

zkusil bych se podívat i do té původní jestli se tam neuvolnila nějaká "blbůstka" nebo tam není něco zoxidovaného
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 154kw Ti
EX Alfa Romeo 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa Romeo 147 1.6 TS 88kw

"Každý automobilový nadšenec alespon jednou vlastnil Alfu Romeo."
Jeremy Clarkson - Top Gear

Jakub_mt
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 845
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Lancia

Příspěvek od Jakub_mt » 15.1.2018, pon 19:52

To samozrejme urobím, ale veľké šance tomu nedávam, to by bolo moc jednoduché :D
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů