To uz jsou mnohem uzitecnejsi informace. Ty trinohe honovacky samozrejme jen kopirujou sjety stav valcu, takze pokud byl valec do ovalu, po honovani bude presne tak do ovalu. Kolik ovality jsi nameril ? Doufam ze minimalni, protoze jsis poridil ty nejmene vhodne 1.krouzky , coz jsou chromove. Ty zasadne pouzivat jen v absolutne perfektne kulatem vrtani, chromove krouzky si nikdy "nesednou". V tvem pripade to bude zachranovat 2.pistni krouzek, ten si do te ovality casem sedne. V takovemto pripade je nejlepsi pro 1.krouzek "tvarna litina" alias DuctileCastIron alias GGG v nemecku - ale bez povrchove upravy nebo pri fakt zachovalem valci se da uvazovat o molybdenovym krouzku, ty si umi trochu sednout.pelo píše: ↑25.5.2017, čtv 14:48 Tak jsem zpátky. Pár info "z hlavy:"
- honovací přípravek byl použit z autokelly "teng tools TT 245240106" - tří-ramenný, 50-180mm, kameny 280 (střední hodnota pro chromové kroužky)
Kroužky použity tyhle:
Goetze 08-787000-00
STD rozměr pro 82.00mm
1.5 - 1.5 - 3.0mm (mám v motoru totiž písty s těmito drážkami, dírama pod stírákem a teflonovým povlakem, proto jsem kolem toho musel dost hledat, než jsem našel ty správné kroužky, všude jsou na AR32201 uváděny 1.2 - 1.2 - 2.0. Podle čísla na pístech a EPER je to nějaká třída "E" ale nic blíž jsem nenašel, ale rozměr seděl pro STD, ne výbrus tak nevím)
1. DuctileCastIron - Chromed - Phosphated
Plain compression ring
2. CastIron - Phosphated
Tapered single hook scraper
3. Steel - Chromed
Steel rail oil control ring with VF spring
Na výběr byly ještě Mahle 00944N0 (nahrazeny 06303N0), ale chtěl jsem radši 3-dílný kroužek (Mahle maj jen 2-dílný).
Jeste byva taky casto, v kombinaci se starymi valci, problem se zamkem - je proste moc velky. Nejlepsi je koupit si ty krouzky treba u firmy Buzuluk - drive ceska firma co ale prebrali cinani, no zbozi by meli mit snad jeste porad dobry.Tam jsem si kupoval drive krouzky s mensim zamkem, ktery si dle potreby muzes dopilovat na svou miru.Nektery rozmery maji i tlustci, treba pri vyjetych drazkach misto 1,50 pouzit 1,55mm nebo 1,60mm.
Takze ve skratce - honovani stareho valce ma pouze "zdrsnit" povrch ( ta hruba zrnitost 280 sedi) aby se nove ( mekke - v zadnem pripade chromovane ) pistni krouzky mohly "odrit " do tvaru daneho valce.
A pokud se prevrta - a nasledne honuje, tak se 320kou nebo 400vkou finisuje, protoze chromovy krouzek si vyzaduje jiz hotovy valec, tam se uz nic nezajede.
A komprese je nejlepsi poprve zmerit hned, jeste pred namontovanim do auta, kor kdyz ti hlavu delal nekdo jiny a nic o tom nevis....