pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Odpovědět
rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od rossogtv » 26.5.2017, pát 01:29

pelo píše: 25.5.2017, čtv 14:48 Tak jsem zpátky. Pár info "z hlavy:"
- honovací přípravek byl použit z autokelly "teng tools TT 245240106" - tří-ramenný, 50-180mm, kameny 280 (střední hodnota pro chromové kroužky)

Kroužky použity tyhle:
Goetze 08-787000-00
STD rozměr pro 82.00mm
1.5 - 1.5 - 3.0mm (mám v motoru totiž písty s těmito drážkami, dírama pod stírákem a teflonovým povlakem, proto jsem kolem toho musel dost hledat, než jsem našel ty správné kroužky, všude jsou na AR32201 uváděny 1.2 - 1.2 - 2.0. Podle čísla na pístech a EPER je to nějaká třída "E" ale nic blíž jsem nenašel, ale rozměr seděl pro STD, ne výbrus tak nevím)


1. DuctileCastIron - Chromed - Phosphated
Plain compression ring
2. CastIron - Phosphated
Tapered single hook scraper
3. Steel - Chromed
Steel rail oil control ring with VF spring

Na výběr byly ještě Mahle 00944N0 (nahrazeny 06303N0), ale chtěl jsem radši 3-dílný kroužek (Mahle maj jen 2-dílný).
To uz jsou mnohem uzitecnejsi informace. Ty trinohe honovacky samozrejme jen kopirujou sjety stav valcu, takze pokud byl valec do ovalu, po honovani bude presne tak do ovalu. Kolik ovality jsi nameril ? Doufam ze minimalni, protoze jsis poridil ty nejmene vhodne 1.krouzky , coz jsou chromove. Ty zasadne pouzivat jen v absolutne perfektne kulatem vrtani, chromove krouzky si nikdy "nesednou". V tvem pripade to bude zachranovat 2.pistni krouzek, ten si do te ovality casem sedne. V takovemto pripade je nejlepsi pro 1.krouzek "tvarna litina" alias DuctileCastIron alias GGG v nemecku - ale bez povrchove upravy nebo pri fakt zachovalem valci se da uvazovat o molybdenovym krouzku, ty si umi trochu sednout.
Jeste byva taky casto, v kombinaci se starymi valci, problem se zamkem - je proste moc velky. Nejlepsi je koupit si ty krouzky treba u firmy Buzuluk - drive ceska firma co ale prebrali cinani, no zbozi by meli mit snad jeste porad dobry.Tam jsem si kupoval drive krouzky s mensim zamkem, ktery si dle potreby muzes dopilovat na svou miru.Nektery rozmery maji i tlustci, treba pri vyjetych drazkach misto 1,50 pouzit 1,55mm nebo 1,60mm.
Takze ve skratce - honovani stareho valce ma pouze "zdrsnit" povrch ( ta hruba zrnitost 280 sedi) aby se nove ( mekke - v zadnem pripade chromovane ) pistni krouzky mohly "odrit " do tvaru daneho valce.
A pokud se prevrta - a nasledne honuje, tak se 320kou nebo 400vkou finisuje, protoze chromovy krouzek si vyzaduje jiz hotovy valec, tam se uz nic nezajede.
A komprese je nejlepsi poprve zmerit hned, jeste pred namontovanim do auta, kor kdyz ti hlavu delal nekdo jiny a nic o tom nevis....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 26.5.2017, pát 08:27

rossogtv píše: 26.5.2017, pát 01:29 Jeste byva taky casto, v kombinaci se starymi valci, problem se zamkem - je proste moc velky.
Jak to myslíš, že je zámek moc velký? Pokud je vůle v zámku moc velká, tak přeci i válec bude vyjetej "za limitem," nebo se pletu? Nebo máš na mysli to, že výrobce už ten kroužek špatně vyrobil?
rossogtv píše: 26.5.2017, pát 01:29 Takze ve skratce - honovani stareho valce ma pouze "zdrsnit" povrch ( ta hruba zrnitost 280 sedi) aby se nove ( mekke - v zadnem pripade chromovane ) pistni krouzky mohly "odrit " do tvaru daneho valce.
Co se stane, když se kroužky "odřou" do oválného válce? Tím pádem se už neotáčí, jak dlouho to vydrží? Z toho, co mám načtený by se kroužky měly ve válci otáčet, ne?


S tou honovačkou je mi to jasný, že jen kopíruje tvar válce. Šlo jen o zdrsnění povrchu pro nové kroužky a obnovení "crosshatch". Na válcích bylo sice ještě vidět původní honování, dokonce citelné po přejetí nehtem, ale nechtěl jsem riskovat. Jeden motor jsem už takhle překroužkoval, taky to honování vypadalo dobře ale kroužky si prostě nikdy pořádně nesedly. "Honovačku" jsem měl nastavenou na nejmenší přítlak. Stejný by to bylo s tou "drsnou štětkou na hajzl", tahle trojnožka mi ale přišla trochu přesnejší, flex-hone podle mě kopíruje nedostatky válce ještě víc.

O těch kruzích to mám načtený, ale jiný jsem nesehnal. V tom rozměru 82x1.5 jsem prostě jiný nesehnal a u mýho dodavatele byly k výběru jenom tyhle Goetze nebo Mahle (materiálově stejný, rozdíl byl jen v tom stíráku). A i ty jsem musel dohledat v katalogu podle rozměru a ne motoru, protože na můj motor byly určený jen kroužky 1.2 - 1.2 - 2.0. Buzuluk jsem v tom rozměru taky nenašel. Běhal jsem kolem toho celej tejden, tak nevím. Příště se poptám tebe, kde to sehnat.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 26.5.2017, pát 08:54

rossogtv:
Ještě podotázka - co tě tak namíchlo, žes to vzal tak z ostra? :smt064

Já tohle vše píšu jen jako report z mýho kurvení aut, nepíšu pro nikoho tutoriály, proto tady nejsou rozepsaný úplně všechny přesné údaje. Taky mi to přišlo zbytečný, když jsou dostupné dílenské manuály kde jsou ty limity rozepsaný. Taky když se mě někdo na něco zeptá, nebo vidím, že se někdo pouští do podobných věcí tak zdůrazňuju, že se musí vše proměřit, že se to nedá dělat naslepo.

Na ty měření se ti kouknu, většinu ale budu muset lovit v paměti. Co si nebudu pamatovat radši nenapíšu vůbec - vymejšlením si bych to stejně nezachránil, pokud jsem něco přehlídnul.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od Dallen » 26.5.2017, pát 11:59

Rossa si tak neber, on už je takovej :-D

Ten pákovej kavovar v kanclu je super, by se mi hezky vyjímal doma :)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 26.5.2017, pát 12:31

Dallen píše: 26.5.2017, pát 11:59 Ten pákovej kavovar v kanclu je super, by se mi hezky vyjímal doma :)
Jo, LaPavoni europiccola z roku 1984 - žádný serepetičky, jenom přepínač 2 topných těles a přetlakový ventil (kulička s pružinkou). Akorát jsem ho teď zapnul, za chvíli bude svištět z toho ventilu jak lokomotiva, tak si dám jedno ristretto "Peru Tres Mosqueteros" i za tebe :wink:
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od vonkreuz » 26.5.2017, pát 13:13

Pelo neprovokuuuuj :smt118 :smt040
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 26.5.2017, pát 13:18

vonkreuz píše: 26.5.2017, pát 13:13 Pelo neprovokuuuuj :smt118 :smt040
Za Dallena jsem si už jedno dal, teď tlačím další - to si dám za Tebe :smt016
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od vonkreuz » 26.5.2017, pát 13:54

Klidně si dej. Nám tu ten LaPavoni stojí taky. Včetně velkého odkládacího pultu, pičičandiček a doplňku. Jen mladší provedení. Má jedinou chybu - je na 2. poschodí a tam se mi z provozu v přízemí šlapat nechce. :-D
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od rossogtv » 27.5.2017, sob 08:38

hele, zadny vzruso, ja ti to jen trochu "edituju"
ted, kdyz kazdy vi, ze si jen hrajes, nehrozi ze te nekdo bude napodobovat (konkretne to honovani )
Pistni krouzky se netoci, proc by meli ? To mas blbe nacteny.
Cele to honovani starych valcu ma smysl jen tehdy, pokud jsou vsechny miry jeste v limitu, coz ale normalne znamena, ze jsou jeste dobre i komprese + vezme se novy, "mekky" krouzek, ktery ma sanci si sednout do ovalneho valce.
Pokud je jasne, ze musis pouzit chromovany krouzek, vubec si nejakym honovanim nepomuzes. V tom pripade ho namontuju a doufam, ze komprese nebudou horsi, nez predtim, se starymi, sedlymi krouzky. Proto to mereni pred a po.
Do toho Buzuluku jsi psal a oni ti odpovedeli ze nemaji ? 82mm neni zas takovej atypicky prumer. Bral jsem u nich drive hodne na Bussa a jelikoz pisty u Bussa maji VZDY vychozeny drazky 1.krouzku daleko pres limit, bral jsem tlustci, ktere se pak brousily na magnetce na setinu presne dle potreby.....
Takze priste prvni zmerit komprese a pokud jsou dobre, vubec pisty nevyndavat, ty pistni krouzky uz tam nikdy nedas tak, jak tam byly a nove, chromovane, si nesednou.
Z vyse uvedenych duvodu, ma pouha vymena krouzku velmi casto neuspokojive vysledky, koneckoncu jsi to uz jednou zazil a urcite to nebylo tim, ze jsi nehonoval.....nema cenu delat neco, kde hrozi, ze to bude horsi jak predtim.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 30.5.2017, úte 11:17

Jasný, já se nevzrušuju. Jen jseš asi jedinej, co to nepochopil už při mém "pečení olejové vany" :smt033

Přímo do Buzuluk jsem nepsal, jen jsem hledal přes internet kroužky v tomto rozměru a narazil i na tuto značku ale v e-shopech jsem tento rozměr nenašel. Původně jsem hledal DuctileCastIron nebo MOLy, ale možná jen špatně hledal nebo se ptal na blbým místě. Navíc jsem to potřeboval rychle, takže objednávku z USA a pod. jsem zavrhl hned. Kdybych se hned poptal tebe tak si nechám poradit kde je sehnat, už je to ale stejně pasé, motor je poskládaný.

Ke kompresím se doufám dostanu ještě tento týden, auto od STK prakticky stojí pořád v garáži, nebyl čas, na ježdění mám služebák. Baterku jsem dal na nabíječku, ať to neměřím s vybitou. Včera navíc dorazilo pár dílů, zadní tlumiče SACHS, lambda Denso a nějaká bižuterie kolem zadního a předního stabilizátoru.
rossogtv píše: 27.5.2017, sob 08:38 Pistni krouzky se netoci, proc by meli ? To mas blbe nacteny.
Nacteny toho mam dost, treba tady:
https://www.highpowermedia.com/blog/395 ... ston-rings

Je mi ale jasny, ze kdyz se krouzky zajedou v ovalnym valci, tak uz ta rotace bude znacne omezena, resp. znemoznena uplne. Bavime se o 4-taktu.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od majx » 30.5.2017, úte 21:37

No nejsem kovaný angličtinář, tak jsem si to nechal přeložit. Podle mně je to kravina. Pístní kroužek se vůči pístu nemůže pootáčet. Nemá proč. A hlavně pak by bylo k ničemu nasazovat je zámkama 120` proti sobě. Leda by se pootáčely synchronizovaně a to je sci-fi.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od rossogtv » 31.5.2017, stř 00:17

do Buzuluku se musi napsat nebo zavolat, co jsem pochopil, tak maji dost hodne naskladovano, protoze uz velmi dlouho vyrabi, takze jakoby "stare zasoby " Musis ale presne vedet co potrebujes - rozmery,material, tvar + pozice krouzku....Prodavaji zvlast, takze muzes nakoupit pouze 1.kompresni a ten dat do koupene sady misto toho chromaku.
Pistni krouzky se sice hejbou, rekl bych oscilujou v nejakem rozmezi ale rozhodne se netoci sedle krouzky v ovalnych valcich.
A ten odkaz pobavil - ja u takovych clanku rad vidim ty reference a ta NACA 850 z roku 1946 stoji zato:
http://naca.central.cranfield.ac.uk/rep ... rt-850.pdf
borci jedou pist ve sklenenem (= superhladkem ) valci + bez hlavy - tudiz bez komprese/exploze, no to neni uplne to co se odehrava v Alfe 1,8TS......
ten japonskej report by byl zajimavejsi, bohuzel nelze najit/otevrit.
Kvalitnejsi ctenicko je zde:
http://www.ringspacers.com/tips.htm
a zde:
http://www.clubcobra.com/forums/fe-talk ... iston.html
jsou zde zastanci obou nazoru, ja se naklanim nazoru ze se netoci, zatim co jsem rozebral, vypadaly ze se netocil ani jeden...
A zamky davam 180° kompresni a olejovy 90° k tomu.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 4.6.2017, ned 23:48

rossogtv:
Změřil jsem pro tebe ty kompresní tlaky. Měřeno na studeným motoru (stál v garáži 48hodin) nasucho (bez přidání oleje), benzínový vstřiky odpojený.
Výsledek:
1. 13,5bar
2. 13,5bar
3. 13,5bar
4. 13,5bar

Tlaky ve všech válcích naprosto stejný (vzhledem k přesnosti mýho měřáku se stupnicí s rozlišením 0,5bar a prodlužovací gumovou hadicí 40cm). Trochu se mi nezdá baterka/startér, jako točit točí ale na můj vkus dost pomalu, prostě se jí moc nechce.
Zatím najeto 250km - bez zvýšené kouřivosti a olej na rysce se ani nehnul.

Lambdu jsem vyměnil dneska, konečně měří něco smysluplného. Co jsem si ale všiml zvláštního při měření kompresí, že při prvním protočení motorem jsem zacítil trochu benzínu - vstřiky byly odpojený. Buď chčije některej vstřik nebo zrovna ŘJ aktivovala solenoid pro odvětrání výparů z nádobky s aktivním uhlím, co se mi ale nezdá, že by si přisávala výpary při startu...pokud to bylo ono, tak spíš jestli není špatnej ten solenoid...

Málem bych zapoměl, nahozený nový zadní tlumiče SACHS - staré byly vytečené ale při jednoduchém srovnání s novými tlumiči mimo auta (odpor pri stlačování a samovolné vyjetí pístnice) bych řekl, že jim nic není ale na cestě bych to už netvrdil. Jízda je mnohem komfortnější, na rozbité cestě už můj žaludek neskáče jak na lodi a velkej rozdíl je při přejetí mou "testovací zatáčkou" (esíčko s příčnou dilatací při nájezdu do druhé poloviny).
tlumice.jpg

Jo a taky opravenej imobilizér - poslední dobou zlobil, nechtěl načíst klíčky. Chyba byla v cívce - nalomený kabel, stačilo jej skrátit a propájet.
immo.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od rossogtv » 5.6.2017, pon 13:53

...no pro me to delat nemusis, spise pro tebe uzitecne udaje do budoucna....nicmene vzhledem okolnosti vic jak dobry vysledek, ta ovalita musela byt temer nulova. Taky jsi mohl namerit s novymi chromovymi krouzky 10- 11 bar a bylo by to taky v "poradku"...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 5.6.2017, pon 15:50

rossogtv píše: 5.6.2017, pon 13:53 ...no pro me to delat nemusis, spise pro tebe uzitecne udaje do budoucna....
To bylo jen :smt064
:wink:
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 11.6.2017, ned 01:02

Prvních 500km za náma a z oleje neubylo nic. Sere mě ale pro změnu občasné klepání z pravé strany vepředu - podle všecho vůle v kloubu poloosy (už mám zamluvenou u kámoše druhou). Dneska se mi povedlo získat obě zpětná zrcátka s modrýma sklama za flašku vína (ty moje jsou lepený) jen je budu muset dostat do laku.

V pátek alfa dostala nový keberčky od manželky (konečně nemusím ty staré honit sešlapané pod pedálama):
koberecky.jpg

A abych nezapoměl - jedno upozornění - trochu spomalte než umejete okno ostřikovači na dálnici při 130km/h se staženou střechou :-D
dvere.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od hno3 » 11.6.2017, ned 07:38

s tím klepáním na tom jsme stejně... včera jsme zpozoroval klepání a lupání zprava... buď kloub, nebo uložení motoru - nezdá s emi reakce a silentbloky v ní..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 11.6.2017, ned 10:30

Taky jsem mel podezreni na silent motoru (zrovna ten co se neda normalne sehnat) ale ve ctvrtek jsem ho vymenil za jinej, co mi zustal ze 156 a je to porad stejny. Sice ani tento silent neni novej ale je na tom trochu lip nez ten puvodni.
U me je to lupani nepravidelny, nekdy se ozve zaklepani pri prejezdu diry, ale zalezi to od toho, jestli je motor prave v zaberu nebo ne - kdyz je v zaberu tak je ticho. Taky kdyz podradim tak jak zacnu brzdit motorem to parkrat lupne, takze to vidim nejspis na tu poloosu. Cepy jsou pevny bez vule, silenty ramen taky.

Vcera jsem sedel v GT - ty predni sedacky jsou super, kdyby je tak slo narvat do spideru...ty origo gtv/spider maj uplne nahovno hlavove operky, clovek ma zaklonenou hlavu, jsou fakt nepouzitelny.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3162
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od rosso155 » 11.6.2017, ned 12:53

Kdysi jsem taky řešil klepání na 155ce, vyměnil jsem, co se dalo, a nakonec to bylo horní uložení tlumiče.
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 11.6.2017, ned 12:57

No jo, na to jsem uplne zapomel. To mam v hledacku taky spolu s prednima tlumicema, akorat je nejdriv musim sehnat...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 20.6.2017, úte 12:51

Minulý týden jsem si koupil novou hračičku, akorát ji ještě dostat do auta a zapojit aby to dávalo nějaký smysl...
Je to magicar M881A a mikrovlnný detektor Pandora.
Přílohy
magicar.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od Danni » 20.6.2017, úte 13:15

alfa ma jednu velku vyhodu, je velmi mala skor ziadna pravdepodobnost ze by to niekto kradol :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 20.6.2017, úte 13:27

To mi je jasne, ale sralo ma nefunkcne DO, blbnuce zamky, hlupe otvaranie kufra a pod. takze to vyriesim jednym vrzom...o alarm ani neslo, ale mal som to za dobru cenu, tak som zobral magicar.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od pelo » 2.8.2017, stř 11:31

Magicar je funkční, zatím jen jako DO na centrál a mikrovlnný detektor (bez sirény). Zbytek snad zapojím v blízké době.

Mezičasem dorazila sada origo svíček z ebay, už jsou v motoru:
svicky.jpg

A podařilo se mi konečně najít zdroj toho klepání/bouchání zepředu při přejetí nerovnosti. Začal jsem si všímat bouchnutí sem tam při přidání/ubrání plynu a taky nadměrné houpání motoru (poskakování auta při ubrání plynu). Navíc jsem to cítil na podlaze u pedálů, takže jsem podezíral zadní silent motoru. Nakonec jsem to objevil - při montáži motoru jsem zapoměl dotáhnout šrouby, co drží zadní silent v kastli. Měl jsem tento silent povolený, než jsem motor nahodil na přední silenty a už se k němu nevrátil abych ho dotáhl. Naštěstí se nic nezničilo, ani závity. Stačilo to dotáhnout a už to neklepe. Prostě nepozornost.
silent1.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Příspěvek od Ladin 164V6 » 2.8.2017, stř 14:05

:smt023 ja podobne kdysi zapomel dotahnout tycky stabiku a pekne dlouho mne to stvalo... Pritom takova blbost :)
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů