pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Odpovědět
pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 4.4.2017, úte 15:31

Jinak ještě podotázka. Původně jsem byl v tom, že ta ryska (zářez) na výfukovém kole má lícovat se spodkem krytu ventilů. Už si nepamatuju odkud mám tuto informaci, nebo se mi to plete s jiným motorem. Nemvím to totiž teď najít v manuálu, jediný, co se tam píše je:
- nasadit rozvodová kola na vačky a nedotahovat
- nastavit první válec do TDC
- nasadit aretační domečky na palce vaček
- nasadit řemen tak, aby se ZNAČKY NA ŘEMENU PŘEKRÝVALY SE ZNAČKAMI NA HLAVNÍ ŘEMENICI A VÝFUKOVÉ ŘEMENICI
- pak už jen postup napnutí řemene a dotažení řemenic
rozvody.png
V návodu tedy není přesná poloha toho "zubu" na výfukové řemenici, jen její poloha vůči značce na řemenu. Na obrázku je sice natočená doprava, ale není určená její přesná poloha vůči bloku...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od rossogtv » 6.4.2017, čtv 12:01

hno3 píše: 3.4.2017, pon 13:58 výfuková vačka je na šroub a není ničím pojištěná - teda alespoň tak jsem to měl na svejch 1.8 motorech.. dokonce jsme využil situace a přečasoval vačky podle svého s odpojeným variátorem..
spatne, vyfukova vacka je pojistena zamkem, ktery je odlity primo na ozubenym kole, nelze namontovat jinak a vacka by se jinak mohla protacet - neni tam kuzel jak napr. u bussa 24V, je to i kvuli tomu, ze privareny plech pro cidlo polohy ma assymetricke vykrojeni ( jinak by nemohl snimat presne casovani vacky ) . Samotna kombinace zamek/ vykrojeni ma vuli presne 1/2 zubu - to je tam kvuli nastaveni rozvodoveho remene, podobne jak u saci vacky + nejaka rezerva, kdyz se snizi hlava nebo blok atd.
A to vrtani na klikovce nejspis bylo od vyroby - je to assymetricky protoze kanalek do ojnicniho cepu jde ZESIKMA. Urcite bych nerozsiroval do boku, to ti akorat utece tlak rychleji bokem ven,,,,
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 899
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od hno3 » 6.4.2017, čtv 12:27

tak proč sem si na stilu 1.8 tím kolem mohl kroutit jak sem chtěl ? :) , zejména výfukovou (podotýkám měl jsem vněm 2l TS vačky= stejná specifikace jako 1.8 TS - větší maximální zdvih a doba otevření ventilů oproti původním - 9,5 vs. 9 a 8,5mm jedinej rozdíl mezi motory řj bosh nebo hitachi, -2 svíčky na válec, jiný kolo na výf. vačce.)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 7.4.2017, pát 10:46

rossogtv píše: 6.4.2017, čtv 12:01 A to vrtani na klikovce nejspis bylo od vyroby - je to assymetricky protoze kanalek do ojnicniho cepu jde ZESIKMA. Urcite bych nerozsiroval do boku, to ti akorat utece tlak rychleji bokem ven,,,,
To vrtání na klice nebylo. Bylo to prasácky dodělaný vrtačkou tím čunětem, co se v tom hrabal přede mnou. Původní díry byly symetricky uprostřed, kanálek je sešikma, což je logický když je to převrtaný do hlavních čepů, ale mimo střed se dostal až při převrtání kdy to svedlo vrták ve směru šikmého kanálu blíž k příslušnému hlavnímu čepu.

Zpátky k rozvodovým kolům - včera jsem kontroloval postavení výfukového kola při 1.pístu v TDC na mým motoru, který je pořád v autě (ale připravený na demontáž). Výfuková vačka je ve stejné pozici jako na tom motoru co mám na stojanu, t.j.30° dozadu. Takže rozvody jsou nastavený správně. Co jsem si ale všiml je, že na mým motoru je to výfukové kolo jiné - na vnitřním obvodu jsou 4 vykrojení které snímá čidlo vačky, přičemž na tom druhým motoru na stojanu ze 156 má to kolo jenom 1 výřez. Takže stejně budu muset přehazovat to kolo aby s tím moje elektronika neměla problém. Tím pádem je celá polemika kolem rozvodů už zbytečná, mám rozjetou generálku mé hlavy, přetěsnění variátoru a přeházení nejlepších dílů mezi hlavama.

Takhle vypadá to kolo na mém původním motoru, je tam vidět 4 výřezy:
60594047-NP A156 exhaust cam pulley (2).jpg
Ke generálce hlavy - dal jsem si to předběžně nacenit u dvou firem se seznamem předpokládaných prací (srovnání, vyčištění, výměna vodítek a gufer, zabroušení sedel a ventilů). Z jedné firmy tady z BA se mi dostalo suché odpovědi, že mi žádno unabídku neudělají, prý jim mám tu hlavu přinést a za 15-25EUR bez DPH mi ji zkontrolujou a nacení. Že prej nemají žádný cenník jednotlivých úkonů ani nic podobného - takový způsob já zásadně odmítám.
Zato přístup druhé firmy z jiného města byl diametrálně odlišný - dostal jsem standardní cenovou ponuku s rozepsanými jednotlivými položkami a úkony spolu s poznámkou, že některé možná nebudou třeba (výměna vodítek) nebo se může zjistit něco navíc a taky mi nabídli vyzvednutí hlavy u mě a doručení zpátky za 5 EUR/cestu. To pokládám za profesionální přístup, kdy je dopředu známá cena za určitých předpokladů a zbytek je na konkrétním stavu hlavy.


EDIT: Ještě k tomu kolu na výfukové vačce - pravděpodobně se jedná o nějaký hybrid - ten motor je pravděpodobně poskládaný z CF2 bloku a na něm CF1 hlava, nebo minimálně ta vačka bude z CF1...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Dallen » 7.4.2017, pát 16:47

Souhlas s rossem. Výfuková řemenice má zámek přímo odlitý a je to uloženo s vůlí.

Jinak co se týče renovace hlavy tak v rho.cz cca 2,5-3tis. bez výměny vodítek.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 7.4.2017, pát 17:16

Ten repas hlavy mi nacenili u nas na 156€ vcetne vymeny voditek + 2x5€ doprava. Vyhoda je taky ze nejsou platci DPH.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od rossogtv » 7.4.2017, pát 18:45

Pokud ti nejaka firma nabidne, ze vymeni voditka a nasledne "zabrousi sedla a ventily" jsou to tezci amateri a cena tomu odpovida . Sedla se musi frezovat a ventily nabrousit na brusce.PRED zabrousenim. A pokud se meni voditka, plati to tutove, neexistuje aby nove voditka padly vzdy 100% tak jak byly puvodni, vzdy je to nekam lehce vyosene, MUSI se frezovat.A zajimalo by me, jakou techniku pouzivaji pri vyndavani/nasazeni voditek.
Cena +/- 5tis bez materialu je adekvatni za profesionalni praci.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od riprex » 7.4.2017, pát 21:16

Naprostý souhlas s rossem, tohle prostě je nutné vždy a bylo to celkem pěkně vidět po té výměně vodítek, jak to nesedělo a muselo se ze sedel trochu ubrat. Není to o moc, ale jinak by to podfukovalo. Zabroušení mi příjde už je jen taková formalita pro ověření.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Danni » 7.4.2017, pát 21:52

Nejak nechapem k comu to je nutne u TS... Osobne som este nepocul aby bop problem s voditkami ci so sedlami
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 8.4.2017, sob 09:22

Chlapi, já sem nepíšu všechno úplně exaktně. Já si dal jen nacenit jednotlivé úkony abych měl představu o rozsahu výsledné ceny. Postup, co se bude dělat už závisí od celkového stavu hlavy. Je docela možný, že ta hlava v minulosti prodělala GO a sedla s ventily budou v pořádku, to se zjistí až po její kontrole. Pokud bude třeba s nima něco dělat tak se nejdřív zafrézujou, ventily zabrousí a následně se to zalapuje. Při výměně vodítek to samý.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 9.4.2017, ned 14:56

Motor je venku. Spustil jsem jej na vozík (takový ten pojezd na práce pod autem), zvedl karoserii a motor vysunul ven. Horší je, že nemám klíč RIBE M13 na hlavové šrouby (v sadě mám jenom M12 a M14 a stěmi to nejde). Zitra snad něco seženu...plus mi pouští zvedák a nemůžu k němu najít blok abych ho mohl zreklamovat :smt013
vozik.jpg
motor1.jpg
motor2.jpg
motor3.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 9.4.2017, ned 19:59

Žena se o víkendu flákala mimo domu, takže kuchyň byla zase bez dozoru :smt016
bordel1.jpg
bordel2.jpg
drez.jpg
mycka.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Boomer
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 434
Registrován: 25.4.2008, pát 18:50
Kontaktovat uživatele:

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Boomer » 9.4.2017, ned 22:44

To je borec! :-D

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Ladin 164V6 » 10.4.2017, pon 07:34

Hehe :smt023 :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 10.4.2017, pon 08:10

Alespoň si nikdo nemůže stěžovat, že doma nepomáhám. Už jsem pekl, myl nádobí...zbývá už jen něco uvařit :-D
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Hampice » 10.4.2017, pon 08:24

Na to se hodí termostat :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 10.4.2017, pon 08:29

Hampice píše: 10.4.2017, pon 08:24 Na to se hodí termostat :)
Ten je nový, není třeba ho vařit. Ale něco se určitě najde. Akorát aby se to vlezlo do hrnce a žena nesmí být doma :-D
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 11.4.2017, úte 09:20

Včera jsem chtěl sundat palici z mýho původního motoru a našel jeden stržený závit na držáku vačky :smt013

Tak jsem se nas...l a sundal hlavu z druhýho motoru - a nas...l se ještě víc. Nechápu co za mechanika dokáže napatlat silikon i pod těsnění hlavy. Ten silikon se samozřejmě roztlačil a vylezl do vodních kanálů. Naštěstí tam držel a neurval se ale čištění bude fakt zábava. Takže nakonec jde na repas hlava z toho "novýho" motoru. Jsem zvědav, v jakém je stavu, pokud bude naprd tak to zkusím ještě s tou původní hlavou a nechám na ní opravit ten závit.
hlava.jpg
Navíc jsem zjistil další zajímavou věc. Motor, co jsem měl v autě doteď taky není originál. Blok je z CF3 AR32205 a v hlavě je navíc nevyužitý čidlo teploty. V tom "novým" motoru čidlo není, díra je zaslepená záslepkou a blok je AR32201 - sestava, která by měla být v spideru od výroby. Takže spider asi už v minulosti jednu smrt motoru překonal, tohle je už podruhé...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 12.4.2017, stř 14:09

Právě dorazila krabice od alfiho...ješte to tak mít do čeho nalít:
Přílohy
oleje.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od razorcz91 » 12.4.2017, stř 15:44

Kdyby si ty hlavy mel moc spatny, vali se mi v garazi jedna hlava, se 163 tisici kilometry na krku, je teda ale z 2.0 TS :D
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 12.4.2017, stř 16:12

Dík za nabídku, ale podařilo se mi sundat tu moji původní hlavu a poslal jsem na repas i tu a repas té druhé jsem odvolal. Stav této mojí zhruba znám, proto dám radši na ní opravit závit a bude klid...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 12.4.2017, stř 18:48

Zjistil jsem nový zajímavý věci - v autě jsem měl doteď motor 1.6 a nevěděl o tom.
Ten motor měl označení 60608900 M654.15, nevím z čeho pochází, možná ze 147. Na místě je otázka, co je na něm za převodovka, nenašel jsem relevantní čísla podle kterých by ji šlo identifikovat...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Petr147 » 12.4.2017, stř 19:11

Dnes jsi na foru už druhý :D

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 12.4.2017, stř 19:31

Petr147 píše: 12.4.2017, stř 19:11 Dnes jsi na foru už druhý :D
???
Pokud mas na mysli to tema ohledne pistu tak to je taky moje :-D
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex


Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů