WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Odpovědět
MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od MikeC » 22.3.2018, čtv 14:40

Jen taková myšlenka - že si ho pochvalujou na UK fórech může být taky tím, že tam mají trošku jiné klima - v průměru trochu nižší teploty ale bez takových špiček (v tomto případě hlavně relevantní ty v zimě). Interval 8k si myslí cajk, pokud ti to vychází dvakrát ročně, což takhle dávat tu 10w60 při jarní výměně na léto a na podzim tam dávat něco s nižší viskozitou? :)
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od Sgt. » 22.3.2018, čtv 14:47

Brašin má s 2,2jts na 10-60 racing najeto cca 70-80k celkově to má něco pod 200k. Zažilo to několik Mostů, Kámen, slalom a nevypadá že by se to chystalo do kopru.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od WhySoSad » 22.3.2018, čtv 15:12

No jo, jenže pak abych to před každou výměnou proplachoval když bych přecházel na jinou viskozitu.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od Harous » 22.3.2018, čtv 17:06

Jen pro připomenutí:
Mazivářské mýty, Mýtus šestý - Viskozitní vlastnosti motorových olejů
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... vych-oleju
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od hno3 » 22.3.2018, čtv 17:29

hoši, když už se tu oháníte hustotou olejů, tak ta je +/- stejná - napříč značkama 0,85kg/l

s viskozitou - tj jak olej "dobře" teče za různejch teplot má prd společnýho... rozdíl 5 či 10W v zimě nemá v našich podmínkách cenu řešit - prostě pokud nemám alespoň 90°C na vodě (lepší sledovat olej, či alespoň jeho tlak na volnoběh, třeba při dojezdu ke křižovatce, ale který auto to dnes máže)..., jedu jak houbař - riziko zaseknutí redukčáku na čerpadle, nebo obtokovýho ventilu v olej. filtru je nezanedbatelný a už jsme ho 2x nepřímo zažil..)..... ale naopak, W60 je vhodný do motorů dlouhodobě hnanejch po dálnici s nedobře řešeným chlazením oleje - pokud roste teplota oleje nad 100°C a drží se tam (není problém už při udržování 150km/h) - už i v oblasti 110°C je pro životnost motoru vhodnější přejít na W50 minimálně..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od rammstein » 22.3.2018, čtv 21:13

hno3 píše: 22.3.2018, čtv 17:29 hoši, když už se tu oháníte hustotou olejů, tak ta je +/- stejná - napříč značkama 0,85kg/l...
:smt023
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od riprex » 22.3.2018, čtv 22:39

hno3: Samozřejmě máš právdu, poprvé jsem to psal ve spěchu v práci, tak jsem se seknul, podruhé to mám dobře :-D U té zimní třídy souhlasím, že to je prakticky jedno. V našich podmínkách i 20W bude téměř vždy čerpatelná. Průser je ale ve chvíli, kdy je motor ohřátý. Mění se ti s viskozitou oleje průtok ložisky, mazací tlak atp. Krásně to jde vidět na starých autech s budíkem. Taková 164 nám maže kolem 1 bar na 10W-40ku ale na 10W-60ku už to je asi 1.5bar a celkově je tlak, do doby než zasáhne regulátor, vyšší. Jsou motory, kterým to nevadí a pak jsou motory, které tím zničíš, protože paradoxně omezíš průtok oleje, nebude se stíhat chladit a zničíš ložiska. Buď jak buď, sledoval bych teplotu oleje v zátěži motoru a podle toho se rozhodl, jestli má cenu to hrotit a jakým způsobem. Ono nelze ani jednoznačně říct, jestli je lepší syntetický nebo HC olej, obojí má svá pozitiva a negativa.
btw. kouslej redukčák na čerpadle jsem zažil zrovna nedávno. Ten motor dělal opravdu krásné zvuky... :smt033

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od hno3 » 23.3.2018, pát 06:54

souhlas :smt023

ještě dodám, pokud někdo léčí mizerný mazací tlaky na volnoběh "lepším" olejem, než zjištěním a odstraněním proč tomu tak je, tak to motoru vůbec , ale vůbec neprospívá
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od WhySoSad » 23.3.2018, pát 09:21

Tak mi chlapi poraďtě, po městě jsem na teplotě oleje většinou pod 95 stupňů, ručička teploty se pohne cca po 10 minutách jízdy. Jakmile ale vyjedu na dálnici a motor držím kolem 4000 otáček, tak teplota šplhá klidně i ke 120 stupňům když to hodně ženu. Mají to tak ale shodně skoro všechny 2.2JTS u kterých jsem se ptal. Co byste doporučili ? Pokračovat s 10w60 se kterou mám pocit že se to prostě hřeje víc, nebo přejít na 5w40?
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od hno3 » 23.3.2018, pát 09:37

120°C bych byl při dlouhodobým setrvání na týhle teplotě velmi nervózní a nechal tam tu 60tku (ono začínám bejt nervozní, když mi teplota leze ke 110°C)... záleží jak často a dlouho po tý dálnici jedeš...

to to JTS má tak mizerný chlazení oleje? (vidím výměník voda-olej)...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od WhySoSad » 23.3.2018, pát 09:49

Jo, chlazení je mizerný, má to sice chladič, ale úplně titěrnej.

viz. http://bazar.automedik.cz/AMD4047314215/alfa-romeo/159

Jinak mám pocit že při 5w40 ta teplota oleje nešplhala tak vysoko, ale nevím co si z toho odvodit. Že 10w60 líp odvádí teplo?
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od riprex » 23.3.2018, pát 10:31

Tohle dle obrázku nevypadá na chladič, ale jenom na výměník olej/voda a ten je tam spíše proto, aby se olej rychleji zahřál. Většinou totiž voda už má provozních 90°C ale olej ještě ne.

bkralik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 26
Registrován: 26.1.2014, ned 10:31

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od bkralik » 23.3.2018, pát 11:10

No, nevím jestli je úplně rozumné řešit teplotu oleje vyšší třídou - podle mě je dobré se držet pravidla, že teplota oleje se řeší olejovým chladičem a ne jinou specifikací, zvlášť jestli ve městě je ta teplota nižší...

Jinak 120 stupňů je už dost, to je pravda - pokud vím, tak HC oleje začínají degradovat (zhruba, orientačně) při cca 130, syntetika při 150..
Alfa Romeo GTV6 116 3.0 V6 (1982) - červená
Mazda MX-5 1.6 I4 (2000) - tmavě modrá
Mini Cooper S 1.6 I4 kompresor (2002) - šedá perleť

Autovrakoviště riprex & bkralik

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od WhySoSad » 23.3.2018, pát 11:59

Já to spíš myslel tak, jestli je možný že hustší olej, kterým je 10w60, může způsobovat jeho větší zahřátí. Ještě možnost zkusit propláchnout ten olejovej chladič/výměník, ale netuším, jestli se to vůbec dělá...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

73.vojta
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 236
Registrován: 3.10.2012, stř 20:49
Bydliště: Bylany u Chrudimi

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od 73.vojta » 23.3.2018, pát 13:34

Já jsem jezdil jenom na Star a teplota oleje se mi vždycky zastavila přesně na 110 a to i v těch největších vedrech s puštěnou klimou a několikaset kilometrovou cestou po dálnici. Jen na okruhu se mi to pohybovalo do necelých 115.
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 černá
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011

LukasR75
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 20.10.2015, úte 21:55
Bydliště: Bratislava - okolie

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od LukasR75 » 23.3.2018, pát 14:55

Ohľadom teploty toho oleja. Ja mám tiež 2.2 JTS vo svojej Alfe, a teplota oleja mi na budíku ukazuje po zahriatí stále tých 105 - 110°C. Málo kedy prekročí hranicu 110°C. A to tam dávam predpísaný StAR 5W-40 a mením ho každých cca 10 - 12000 km. Vychádza to na výmenu 2x za rok. A budík teploty oleja ja myslím od 70°C do 150°C. Tých 110°C je presný stred stupnice. Ste si istý, že by správna pracovná teplota nemala byť práve tých 110°C? Nakoľko o olejoch nemám žiadne vedomosti, tak sa len pýtam, nerýpem.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 136 kW 12/2006

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od hno3 » 23.3.2018, pát 15:18

při dlouhodobý podlaze je snaha udržet teplotu médií v motoru co nejnižší - ať už z důvodu dergadace oleje (a tvorby karbonovejch úsad), tak z důvodu ochrany před mechanickým poškozením...

proto vodu držet na 90°C a olej +10°C oproti vodě ... v soutěžních autech se drží teploty níže.. voda mezi 70-80max (tam to prospívá i výkonu motoru - prohřátý sání/hlava a větší odolnost klepání=možnost agresivnějšího předstihu..) a olej max 20°C navíc oproti vodě... někde jsem měl článek od specialisty Millers oil, kde se psalo, že 1) kontaminace benzínem z důvodu bohatšího nastavení motoru udělá z XW60 oleje do 1000km něco podobnýho XW30 a to samý dlouhodobý provozování při vysokejch teplotách..

ano budíky sice cejchovaný do 150°C můžou bejt, ale na většině z nich červený pole začíná kolem 120°C...(např. na stacku co mám v tipu 120-150°C červený pole..)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

LukasR75
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 20.10.2015, úte 21:55
Bydliště: Bratislava - okolie

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od LukasR75 » 23.3.2018, pát 15:35

No len konkrétne na tej mojej Alfe je červené pole až od 140°C. A pozeral som aj fotky na iných AR 159/Brera s 2.2 JTS, a všetky to majú rovnaké. Preto som zostal prekvapený z tých informácií, čo tu teraz za posledných pár príspevkov bolo spomenutých.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 136 kW 12/2006

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od WhySoSad » 23.3.2018, pát 15:52

Schválně jak dneska pojedu domů tak na tu teplotu olej mrknu.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od hno3 » 23.3.2018, pát 15:59

nutno podotknout, že tak vysoká teplota nedělá dobře gumovejm dílům uvnitř motoru ... jelikož guma při těhto teplotách vulkanizuje (vulkanizační teploty jsou už kolem 140-160°C)..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od riprex » 23.3.2018, pát 18:57

Tak ono typicky na Bussu jsou gumové O kroužky pod filtrem a mezi pumpou a blokem po letech totáč :) Každopádně taky bych bral v potaz to, že ten budík nebude přesnej. Stejně jako vodní bude určitě fejkovací a jde jen o to, jak moc. Většinou se nastavuje tak, aby ukazoval právě ten prostředek :smt033 U 159 typicky vodní budík ukazuje mezi 80-100°C stále skálopevných 90°C, což je prostě proto, aby řidič nebyl nervózní :) U staré 164 je krásně vidět, jak ta teplota motoru furt lítá i s funkčním termostatem, u 159 jen přes OBD.

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od WhySoSad » 3.4.2018, úte 13:49

Tak jsem to dneska zkoumal podrobněji tu teplotu, trošku jsem plašil, přes 120 to nepřeleze, když jedu těch 140 km/h, tak ta teplota vyleze cca na 115 a tam drží. Stačí sjet z dálnice k prvnímu semaforu a je to zpět pod 110.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od WhySoSad » 11.4.2018, stř 16:14

11.4.2018 - Proběhla výměna oleje a filtru po 8000 km, najeto 189.000.

Selenia Racing 10W60 a MANN.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od WhySoSad » 20.4.2018, pát 07:48

Obrázek

Konečně nám přišlo teplo, máte tip na osvědčenou kvalitní mycí rukavici? Wapky už mě vyloženě vytáčí, protože tam vždycky nechám kilo a auto pořád jak kekel...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: WhySoSad - Alfa 159 Ti, 2.2jts, 2008

Příspěvek od speedy » 20.4.2018, pát 08:43

Ja si ji vždycky jednou za rok koupim v OBI. Tam mají tu rukavici pěkně velkou :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů