Vonkreuz - 164 2,5 TD 1998

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Vonkreuz - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 25.10.2017, stř 13:45

Další Alfička v baráku, resp. spíš hromada práce... :D

Jedná se o 2,5 TD z roku 98, jak stojí v nadpisu. Je to auto, které bylo jako cca desetileté dovezeno z Itálie, vlastnila jej nějaká paní, pak slečna a následně se dostalo do rukou V. Dobeše z redakce autickar.cz - zde je o autě článek:
https://www.autickar.cz/clanek/alfa-rom ... -hipstera/

Jak je vidět z fotek, už tenkrát bylo auto obouchané a odřené ze všech stran, mělo prokopnutý LP blatník, pomačkaný PZ blatník, nesedělo víko kufru, atd. I nadále pak muselo pouze sloužit, navíc Mr.Dobeš jej hisptersky nezamykal a nechával postávat po Praze, což nakonec dospělo k tomu, že do auta vlezl nějaký zloděj a zcela zdemoloval středovou konzoli, aby vypreparoval rádio. Ta konzole je tak dolámaná, že není ani kam připevnit bočnice toho středového panelu, které jsem sehnal, chybí dvířka rádia, atd. Od Dobeše jej koupil člověk z Valašského Meziříčí, který konečně do auta něco zainvestoval. Nové přední destičky a hadice brzd, proběhla oprava středového panelu, takže auto už samočinně nespouští varovky, kufr se otvírá když je potřeba a centrál funguje jak má. Byla také namontována nová vodní pumpa a vyměněn olej. Kromě všech těch drobností s sebou auto neslo dvě vážnější závady. Kdysi dávno, ještě Dobešovi, se prý přidřel kompresor klimy a ulomil se v držáku. Od té doby tam vždycky řemen vydržel jen chvíli, protože se prostě roztrhal a padal z vyosené řemenice. Další závadou je mocně tekoucí servo s prasklou manžetou.

Možná jsem masochista, možná mrchožrout, ale když jsem jí viděl nabízet na facebooku za cenu jedné zimní Pirellky na Giulii, vzal jsem plato a dojel pro ní. Bylo to v pátek, odpoledne (jindy to bohužel nešlo) a D1 byla jako vždy výživná. Když jsme už za tmy a za deště dorazili do ValMezu, bylo už asi 20:00 a ještě nás čekalo nakládání a cesta zpět, neměl jsem opravdu chuť na výbornou kávu z domácí pražírny, kterou mi prodávající nabízel :) předal jsem bankovky, hodil auto na vlek a mazali jsme zpět.

V sobotu ráno jsem si vzal papír A4, propisku, zapálil si a šel obhlížet auto, co všechno na něm bude potřeba udělat... Ty papíry jsem nakonec popsal tři a to s přihlédnutím k tomu, že jde jen o ty nejhorší věci, protože nemá cenu z toho dělat leštěnku, chci to jen jako wintercar (abych netahal Giulii do soli, protože všechny díly podvozku a motorového prostoru pak okysnou a už to nikdy není jako nové) na zimu. Na druhou stranu zase nechci aby to vypadalo jako nějaký cikánský povoz, takže co půjde, poléčím. Fotky jsou tady: http://michaltalbot.rajce.idnes.cz/AR_164_2%2C5_TD/#

Nejdřív držák klimakompresoru, dva ze tří šroubů zlomené, naštěstí se povedlo vyndat a nahradit. Dal jsem na to starý potrhaný klíňák, vřískalo to, ale byl jsem se projet. Auto jede moc hezky, mechanika se zdá být velmi zachovalá. Najeto to má asi 217000 km, což zase není tak moc. Následně mi moc pomohl Hampi, který byl zrovna na srazu v Kunraticích, kde je i pobočka Elitu, která náhodou měla skladem klíňák nový. Hampi tam zajel a asi čtvrt hodiny před zavíračkou řemen koupil - ještě jednou moc děkuju Hampi! :smt023
Pak jsem se pustil do kufru. Nikdo z předchozích majitelů se neobtěžoval pátrat po příčině, ani vyčistit okapový žlábek od listí a zbytečně nechali dva roky do kufru zatékat. Naštěstí se to na karoserii vůbec nepodepsalo, pouze koberce bylo potřeba vyčistit od plísně a napravit jejich tvar a umístění. Následně jsem opravil dorazy kapoty a seřídil její zámek a vyřešeno. Zároveň jsem v kufru zjistil, že nová baterie není vůbec připevněna držákem a dokonce i její kontakty jsou na ní položeny zcela volně. Vyřešeno a jde se dál. Nějaká ta výměna žárovek ve světlech, mlhovkách a osvětlení SPZ, doplnění chybějící gumy držící zadní tlumič výfuku, přišroubování relátek v motorovém prostoru, seřízení zámků přední haubny, dolití kapalin, přesazení a lepší spasování LP světla, výměna lišt stěračů a jejich úprava tak, aby se schovávaly pod kapotu jak to má být. Hodně 164ek má stěrače trčící nad okrajem haubny, protože kloub stěrače před řidičem se pod haubnu nevejde. Je to řešitelné, i když jsem často slyšel, že je to typický a neřešitelný problém 164. Jde o to, že někdo v minulosti chtěl měnit gumičky a stěrač klasicky přitáhl k sobě, čímž ohnul hliníkovou část ramínka. Je potřeba to celý sundat, upnout do svěráku a s citem (!) přihnout zpátky, jako směrem ke sklu. Udělal jsem to tak u V6 i u TD a funguje to skvěle, stěrače pak krásně mizí pod kapotou aniž by se jí dotkly.
Další přišel na řadu interiér, rozpadlou mřížku výdechu topení jsem poskládal dohromady, bohužel ovládací lamela měla ulomený čudlíček, kterým drží v rámečku. Tady pomohl špendlík nahřátý zapalovačem, zatavený dovnitř na správné místo a zkrácený kleštěmi. Vypadá i funguje to skvěle, nic vidět není. A tak to šlo dál a dál, postupně jsem sehnal i nějaké díly, jako chybějící zadní popelník, zámky pásů předních sedadel, které měly ulámané ty černé plastové obaly, připevnil jsem spadlou látku stropu, vyrobil záslepku a doplnil mřížku PP výškového repráku, atd. Pak jsem se pustil do výměny kol, protože auto bylo na plecháčích se sjetými zimáky a já měl v garáži sadu originál alu z černé 164 s novými zimáky Falken. Přitom jsem vyčistil brzdy a dosedací plochy kol, které umí způsobit nepříjemné vibrace, opravil visící podběhy, kde jen chyběly šroubky, sem tam porovnal nějakou tu lištu a zkontroloval co se dalo. Stav kastle je velmi slušný, nebylo to bourané a koroze se nevyskytuje. Když jsem byl u LP kola, pomocí trámku, kusu tvrdé gumy a puku, který jsem používal jako opěrný bod nebo rozpěrku :D jsem povytáhl ten prokopnutý blatník. Není to ideální, ale mnohem lepší než to bylo a člověka to hned nepraští do očí. Nakonec jsem obešel rohy nárazníků se stříbrnou metalízou ve spreji, nechám to později přelakovat, to nebude drahé, ale aspoň lepší než to nechat odrbané a flekaté.
V neděli ráno jsem to dojel odblešit a umýt, protože to auto snad 5 let nikdo neumyl. A prokouklo docela značně:
22330758_1533299716790361_1418852832_n.jpg
20171008_115051.jpg
20171008_115034.jpg
Pak jsem se pustil do výměny toho klíňáku, abych s tím v pondělí nejel na STK za otravného kvílení poškozeného řemenu, no to jsem si dal... Povolit imbus excentru napínací kladky nešlo, říkal jsem si, že je to asi přirezlé a zabral. Nebylo, byl tam obrácený závit a šroub praskl. Jenže ten šroub nejde nikde sehnat. Podařilo se mi až asi v úterý, na vrakovišti u Olešky, což mám kousek. Tak hurá, honem to složit. Jenže nový řemen tam nešel za nic na světě nasadit. Tak jsem povolil napínák a pokusil se na to jít jinak. To se mi nakonec povedlo, zbývalo dotáhnou napínák. Jenže jsem nevěděl, že horní uložení napínáku smí být dotaženo jen v jedné určité poloze proti ramenu kladky, takže jak jsem dotahoval, proti očku napínáku trčela hrana ramene kladky a oko napínáku prasklo! Napínák, ceníková cena 11.000,- Kč, to ne... Jenže nikde to nešlo sehnat, Chrysler Voyager má podobný napínák, ale ani ten nikde neměli. Asi ve čtvrtek jsem ze zoufalství zavolal do Imofy a prý, v rámci výprodeje, by ho mohli objednat za 640,- Kč, akorát je potřeba objednat ještě pár dalších věcí, aby to celkem, v původních ceníkových cenách, bylo za 13tis Kč. No, napínák je 11t tak něco co stálo aspoň dvojku a teď je za 200,- Kč, nebyl celkem problém. Tak čekám co bude a nic, v úterý info, že ten výprodej už objednat nejde, sakra! Tak už jsem špekuloval, že bych teda objednal na ebayi za 55,- Euro, ale ještě jsem znovu zkusil poprosit kluky kolem 164ek, co si píšeme na FB, protože moje zkušenost je taková, že vždycky něco někde koupím za ranec a hned na to se odněkud vysype pytel tý samý věci za zlomek toho co jsem zaplatil. A taky že jo, Ladin si vzpomněl, že takový stejný napínak byl na BMW 1,8 tds a našel ho na nějakým eshopu za 602,- Kč :smt023 Díky Ladine, už je na autě.
Mezitím mi Dresik z Italmotori sehnal pár dílů - přední mlhovku, sklo zrcátka, bočnice středový konzole, zámky předních pásů, takže to jsem taky povyměňoval. Taky mezitím jsem sehnal a vyměnil oba znaky.
No a nakonec to řízení. Nechtělo se mi s tím prcat. Jenže nikdo neměl čas a tak jsem to teda teď v sobotu začal vyndavat. Naštěstí u TD je za motorem dost místa, takže to šlo relativně v pohodě. Vyndat 4 šrouby držící řízení, sundat přívodní hadice, demontovat čepy z těhlic. Pak rozebrat kryty za plynovým pedálem, rozebrat tisícihran pod kloubem a ven s tím. Musel jsem sice povolit a kousek popustit celý rám motoru, ale šlo to. V neděli jsem pak začal rozebírat i to řízení, sundal jsem axiální tyčky, tlumič, rozebral spodek převodky. Pokračoval jsem pak v pondělí, kdy jsem rozebral převodku, vytáhl tyč hřebenu a všechna gufera. Šlo to celkem dobře. Teď mám objednanou sadu gufer od nějaké slovenské firmy a manžety sehnali kluci z firmy P&P autodíly v Praze 10. Tak uvidíme až to složím, jestli to nepoteče nebo jestli se půjdu někam oběsit :D Když to bude OK, tak honem na STK a pak ještě tu středovou konzoli a lak víka kufru a nárazníků.
Naposledy upravil(a) MichalT dne 28.3.2018, stř 07:33, celkem upraveno 1 x.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Ladin 164V6 » 25.10.2017, stř 14:28

To je Zombie II !!! :-D :smt023 :smt023 :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od hadXR » 25.10.2017, stř 14:32

Dobrá práce.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Honza164
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 279
Registrován: 29.9.2015, úte 19:30
Bydliště: Brno

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Honza164 » 25.10.2017, stř 14:53

Jo tahle to je :smt044 Po umytí docela prokoukla, tak jsem zvědavý na další pokračování :smt023
Už z fotek vidím, že přibalený bonus se ti bude hodit :D
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 25.10.2017, stř 16:21

No to jsem úplně zvědavej co to je? :D Snad zítra to dorazí, i když zatím nemám ani žádný avízo smskou, uvidíme.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MikeC » 25.10.2017, stř 18:07

Tipuju krytku díry pro výfuk na pravé straně :D
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Hampice » 25.10.2017, stř 18:35

Pořád se mi tu válí spodní čepy na TS. Nejsou náhodou shodné i na TD?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Honza164
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 279
Registrován: 29.9.2015, úte 19:30
Bydliště: Brno

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Honza164 » 25.10.2017, stř 19:56

MikeC píše: 25.10.2017, stř 18:07 Tipuju krytku díry pro výfuk na pravé straně :D
:smt023
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Ladin 164V6 » 25.10.2017, stř 20:19

Hampice píše: 25.10.2017, stř 18:35 Pořád se mi tu válí spodní čepy na TS. Nejsou náhodou shodné i na TD?
Bohuzel, td ma vse jako v6...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 25.10.2017, stř 20:20

Honza: Tak to je super! Aspoň nějaká radost dneska ;)
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 26.10.2017, čtv 13:32

Tak gufera dorazily :) o víkendu se bude skládat. Pokusím se to nafotit, kdyby to někdo v budoucnu chtěl dělat, aby bylo hezky vidět co a jak.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 760
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Vlado » 26.10.2017, čtv 14:18

Klobuk dolu, alebo "dam si ta na tricko". :smt023 :smt023
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 28.10.2017, sob 12:43

Díly dorazily, díky. Kryt mlhovky sedí, ještě teda potřebuju řidičovu stranu :) Dekl nad světlo taky ok, se záslepkou nárazníku si budu muset pohrát, ale je to paráda, že jí mám.

Řízení jsem včera asi o půlnoci taky dodělal, ale teda focení jsem nedal. Ten kdo dokáže něco dělat a ještě u toho fotit, ten musí bejt fakt bedna anebo se s tím crcá dny, protože já jsem se na obojí najednou soustředit nedokázal, buď jsem zapomněl fotit a montoval nebo jsem fotil a pak jsem si složil něco bez něčeho a musel to rozebírat znova :D Pokusím se sepsat aspoň návod, snad to popíšu i za ty fotky, i když nějaký přece jenom mám a pak je tam doplním. Jo a nejsem profi mechanik a ani nemám žádný extra vybavení, navíc mě nějak není dobře a motají se mi strašně písmenka, takže brát s rezervou prosím :)

Demontáž z auta:
- začneme uvnitř auta, pod pedálem plynu, imbusem vyšroubovat velkou kulatou příchytku koberce a ten pak odehnout dolů
- odšroubovat plastový kryt kloubu tyče řízení (3 matičky na malou golu 10). Pokud se matky nepovolují, ale vytáčejí se z karoserie, tak to nevadí, klidně je nechte v tom plastu, můžete je vyndat pak. Ten kryt má nahoře gumovou manžetu, která z něj jde sundat, pak se objeví to, že ten plast je vzadu rozdělený a lze jej z tyče řízení úplně sundat
- kloub tyče řízení je zajištěn šroubem a matkou, nejdřív je tedy potřeba sundat matku a pak vyšroubovat i ten šroub. Tyč řízení pak lze zasunout směrem nahoru a kloub tak z řízení pohodlně sundat. Na tisícihranu je jakási silonová planžeta, ale její polohu nemusíte nijak fixovat, lze s ní kdykoliv otáčet
- nakonec vyšroubujte ty tři šrouby, na kterých držel plastový kryt a tím uvolníte plechovou misku, která dosedá na těsnění kolem převodky řízení
- přesuneme se do motorového prostoru, na převodce jsou dvě hadice, jedna jen nastrkávací zajištěná svorkou (tu sundat první, aby byl lepší přístup k té druhé) a druhá tlaková s okem na konci, zajištěná dutým šroubem na golu 19 - pozor je tam těsnící podložka nad i pod tím okem, neztratit
- pak odšroubujeme řízení od nápravnice, blíž k motoru jsou šrouby, ze kterých ještě nahoru trčí závit na krycí plech, zajištěný dvěma matkami na golu 13, ty sundáme první a následně demontujeme všechny 4 šrouby řízení golou 17
- pak si na straně spolujezdce sundáme kolo a demontujeme čep řízení z těhlice a uvolníme šrouby držící rám motoru pod podlahou spolujezdce
- sundáme kolo u řidiče, demontujeme čep řízení z těhlice. Mírně povolíme dva šrouby rámu vlevo vpředu, rám podepřeme heverem a uvolníme šrouby držící rám v podlaze u řidiče. Opatrně heverem pouštíme rám motoru níže, cca o 5 cm
- následně vytáhneme řízení řidičovým podběhem ven z auta (teď mě napadá, že možná, kdybych to netahal tudy, kde překáží diferák a posilovač brzd, ale druhou stranou, že bych třeba ani nemusel povolovat ten rám, ale takhle od PC ani nevím jestli by tam zase nepřekáželo něco jiného...

Demontáž řízení:
- sundáme svorky manžety u převodky a posuneme ji kus stranou, demontujeme axiální tyčku řízení
- na druhé straně je to složitější, nejdřív musíme povolit matku zajišťující horní část manžety v tlumiči řízení. Je potřeba dobře vyčistit vnitřní imbus v tyči tlumiče řízení, protože jak ten strhnete, tak jste v háji. Tyč toho tlumiče se nedá nijak podržet, i pod manžetou je na ní nasunutá trubka, takže nelze nijak podržet a matku povolit bez fixace pomocí imbusu z čela tyče. Následně povolíme svorky manžety, posuneme jí směrem k čepu a vyšroubujeme axiální tyčku
- tím se nám uvolní spojovací člen mezi tlumičem řízení a hřebenem řízení, můžeme sundat gumové brýle fixující polohu tlumiče a trubky řízení, které jsou zajištěny jen pérkem v podobě pružného drátu sedícího v drážce. Pak golou 19 povolíme šroub držící tlumič v hliníkové části řízení za převodkou a tlumič dáme stranou
- jdeme na samotnou převodku, nahoře sundáme zajišťovací pérko, které vypadá jako segrovka, ale není zasazené v drážce, jen nasunuté. Pak sundáme tu silonovou planžetku, dále velkou kulatou těsnící gumu, plastovou podložku a nakonec plastový váleček vymezující vzdálenost dílů nad sebou. Zeshora pak koukáme na jakousi zátku, která je zároveň s domečkem řízení a jejím středem prochází tyčka s tisícihranem. Mezi tyčku a gumičku opatrně nasoukáme šroubovák, který si na druhé straně podepřeme třeba sikovkami, zapáčíme a gufero s prachovkou vyskočí. Pak už jen vyndáme segrovku zajišťující tlakové gufero a převodku otočíme vzhůru nohama
- opatrně vyklepneme spodní plechovou zátku a povolíme matku stahující tyčku s tisícihranem proti spodnímu ložisku
- řízení zase pootočíme a demontujeme dva šrouby golou 13, které drží víčko přítlačného elementu. To sundáme, vyndáme pérko a plastový přítlačný element
- následně můžeme odspodu opatrně vyklepnout tyčku s tisícihranem ven z převodky i s horním guferem. Spodní gufero zůstává v převodce, protože je zajištěno ještě ocelovým prstýnkem vysokým cca 1,5 cm.
- potom se zaměříme na ten konec řízení, kde byla ta vysoká manžeta. Tam je dovnitř nastrčená silonová trubka dlouhá asi 3 cm, která má v sobě gufero a bez jejíž demontáže nelze vyndat hřebenová tyč řízení. Tento silonový váleček je zajištěn drátovým pérem, které je pomocí otvoru v trubce řízení zastrčeno do drážky v tom silonovém válečku a zároveň do vnitřní drážky v trubce řízení. Je potřeba otáčet tím válečkem a čekat až se v otvoru objeví konec drátu. Ale pozor, musí to být rovný konec, jakmile vyndáte ten, který je zahnutý do dírky v silonu, budete válečkem otáčet a drát se ani nehne. Když to uděláte dobře, drát krásně celý vyleze ven a vy následně opatrně vysunete i ten silonový váleček i s guferem ven. Pak vytáhnete hřebenovou tyč řízení.
20171027_190804.jpg
- vrátíme se k převodce. Abychom se dostali na spodní gufero, musíme vylisovat ten prstýnek, který ho zajišťuje zeshora. Kvůli tomu musíme vylisovat spodní ložisko. Vyndáme segrovku a pak, např. pomocí šroubu s podložkou z jedné strany, utahovaným proti velkému oříšku s podložkou na straně druhé, ložisko vylisujeme, ale těch způsobů je víc
- pak je potřeba vylisovat ten prstýnek, měl jsem kliku, že mi přesně vyšel dlouhý nástavec od goly, jehož horní konec měl přesně takový průměr aby prošel spodním guferem, ale zastavil se o okraj prstýnku, který jsem pak díky tomu vyklepnul a následně jsem vytlačil i to spodní gufero
- nakonec ještě zbývá vyndat gufero, které se nachází zhruba v polovině trubky řízení. Stačí závitová tyč, na ní správně velká podožka mezi dvěma matkami a jde to vyklepnout docela snadno i se silonovým vymezovacím kroužkem

Sadu gufer lze koupit zde: http://www.ebay.co.uk/itm/Power-steerin ... 1656760566 sada No: PSK557560 - kdyby to smazali, tak kontakt na tu firmu je:
PST Service s.r.o., Jesenna str. 1, Presov, Slovakia, 08005, tel: +421917173633, tel: +421517495626
Manžetu mi sehnali v pražských autodílech, kde jsou velmi šikovní: P&P Autodíly, V Olšinách 40, Praha 10, tel: 271 737 365 - cena 640,- Kč

Montáž řízení
- prakticky to samé obráceně, akorát já jsem si nejdřív složil částečně tu převodku, dal jsem tam nové spodní gufero se zajišťovacím prstýnkem, nalisoval zpátky spodní ložisko a zajistil jej segrovkou
- pak jsem v silonovém válečku vyměnil gufero za nové, do trubky řízení zasadil silonový kroužek a nové gufero, opatrně nastrčil dovnitř hřebenovou tyč a nasunul silonový váleček i s novým guferem, vše jsem před montáží důkladně namazal servoolejem, aby se nikde nic nedřelo a nezasekávalo
- do otvoru v trubce řízení na straně velké manžety jsem pak do dírky v drážce v silonovém válečku zahákl drátové pérko a válečkem otáčel tak dlouho, dokud nezmizelo v dírce celé a tím byla sestava zajištěna
- pak jsem vzal tyčku převodky, vyměnil na ní horní gufero, zasunul ji do převodky a dole u ložiska dotáhnul. Před úplným dotažením jsem musel složit přítlačný element, kde jsem to důkladně namazal vazelínou. Po dotažení ložiska se naklepne plechová zátka např. pomocí velkého oříšku goly, aby se nezkroutil okraj té zátky a zároveň to všude dobře a stejnoměrně zaklaplo
- trubkovým klíčem jsem domáčkl horní gufero a zajistil to segrovkou, zavřel jsem to prachovým guferem a naskládal nahoru všechny ty plastové trubičky, mezikusy a gumové těsnění a nakonec silonovou planžetu s pojistkou
- namazal jsem vazelínou zuby hřebenu, našrouboval axiální tyčku, zajistil ji zaklepnutím v drážce, natáhl manžetu a zajistil svorky
- následně k převodce přišroubujeme tlumič řízení, spojíme jej s trubkou řízení gumovými brejlemi, které zase zajistíme vnějším drátovým pérkem, poskládáme spoj tlumiče a hřebenové tyče řízení a našroubujeme axiální tyčku, kterou nezapomeneme zajistit zaklepnutím v drážce
- natáhneme manžetu, nahoře ji zajistíme podložkou a matkou a na koncích zapáskujeme

Montáž zpět do auta
- to už je vyloženě obrácený postup jako u demontáže
- nasoukáme řízení zpět do auta a lehce našroubujeme ty 4 šrouby co jej na nápravnici drží. Až teprve, když jsme si jistí, že ty šrouby nám tam jdou dobře, nejsou přes závit a nekříží se žádný z nich, pak teprve je dotáhneme (ne, že někdo dotáhne první šroub co tam nacpal a pak ten další tam cpe přes závit :???: )
- připojíme hadice (pozor na nečistoty uvnitř oka té tlakové hadice), šroub tlakové hadice dotahovat rozumně, aby nepraskl nebo se nezkroutil
- čepy řízení
- pokud to děláte na koleni v garáži bez velkého heveru a zvedáte jen jednu stranu, může se rám motoru kousek pohnout a šrouby nemusí vycházet přesně na díry, trochu pomoct si můžeme páčením tyčkou strčenou do díry v plechu v části rámu proti díře v karoserii, ale kdyby to nestačilo nebo nešlo, tak mě třeba pomohlo zaháknutí kurty za oko v plechu rámu a za zadní zvedací bod příčně pod autem a pak to šlo krásně. Stejně jak u toho řízení, nejdřív volně našroubovat všechny šrouby a pak teprve dotáhnout na pevno
- nakonec složit co je třeba pod volantem v interiéru, nasadit si ten kloubek na tisícihran řízení tak, aby byl volant pokud možno rovně, nalít olej a modlit se, že to všechno je složený dobře, protože do manžet nikdo nevidí a tak se případný únik projeví až za delší dobu nebo neustálou potřebou dolévat olej, dokud se manžety nenaplní :D

Poznámka
Příčinou proč ty gufera odejdou nemusí být jen to, že ztvrdnou a ošoupou se. Všiml jsem si, že ta hřebenová tyč má značně poškozenou tu vrchní chromovou vrstvu. Byly na ní znatelné výstupky, těžko říct jestli pozůstatky gumy když se gufero při delší odstávce přilepilo nebo co to tam bylo. Šmirgl jsem na to brát nechtěl, takže jsem to jen do dokonalé hladkosti vyleštil Tempem. Tak uvidíme co to udělá.
20171027_192132.jpg
Hodně fotek a také fotky z demontáže naleznete tady:
http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168 ... -view.html
http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168 ... pdate.html
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Honza164
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 279
Registrován: 29.9.2015, úte 19:30
Bydliště: Brno

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Honza164 » 28.10.2017, sob 16:27

Tohle mě baví číst :smt023

S tím focením máš recht. Taky mám vždycky touhu to všecko dokumentovat, ale nedávám to.
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 760
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Vlado » 28.10.2017, sob 17:52

:smt023
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 28.10.2017, sob 19:09

Tak jsem to pořádně projel, ještě bylo potřeba přesadit volant, olej neubývá a vse je suche tak snad se zatím manžety neplní...
Seřídil jsem zadní dveře, teď už sedí krásně zároveň. Namontoval zaslepku do nárazníku (byly tam ulamany držáky) a vyměnil žárovku LP mlhovky, která nesvitila.
V úterý v 9:00 jsem objednanej na STK.

Poslední co tedy zbývá je ta středová konzole a rádio.

Jinak jsem docela překvapenej jak je to tichý. Jako samozřejmě mezi vesnicema člověk jede pomalu ale ten motor skoro není slyšet.
Překvapivě je to velice příjemný auto!
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Ladin 164V6 » 28.10.2017, sob 19:27

Jo je to fajn, i na bezny predjizdeni to je svižný, zatah fajn... Ale po studenym zimnim startu je to venku brutalni klapot :)
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od A.J.Michal » 28.10.2017, sob 19:42

MichalT píše: 26.10.2017, čtv 13:32 Tak gufera dorazily :) o víkendu se bude skládat. Pokusím se to nafotit, kdyby to někdo v budoucnu chtěl dělat, aby bylo hezky vidět co a jak.
Kde jsi ty Gufera na rizeni sehnal? ja jsem chtel sehnat na rizeni na 75 a bez sance :-(
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 28.10.2017, sob 20:16

A.J.Michal píše: 28.10.2017, sob 19:42
Kde jsi ty Gufera na rizeni sehnal? ja jsem chtel sehnat na rizeni na 75 a bez sance :-(
Máš tam odkaz v tom návodu přímo. Koukám že sadu na 75 mají taky a je to obj.c.: PSK557554
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od A.J.Michal » 28.10.2017, sob 23:08

super diky, jsem slepej jak patrona ....... to si zkusím objednat rovnou 3 sady na sklad :)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 31.10.2017, úte 09:11

Jdeme na to, Zombie ll na STK :D
20171031_090944.jpg
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 31.10.2017, úte 09:59

A už je zpět mezi živými :wink:
20171031_095517.jpg
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Ladin 164V6 » 31.10.2017, úte 14:42

Gratulace, byl jsem skeptik, ale je z ni celkem kocka :) :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Ježura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 139
Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od Ježura » 31.10.2017, úte 14:52

Chlapi, vy mě štvete :D Připadá mi, že poslední dobou každej nakupuje 164 do zásoby, jenom já mám furt nějaký důležitější výdaje... Když vidím, jak se jim tu daří, jímá mě čirá závist :)
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: MichalT - 164 2,5 TD 1998

Příspěvek od MichalT » 31.10.2017, úte 15:48

Ladin 164V6 píše: 31.10.2017, úte 14:42 Gratulace, byl jsem skeptik, ale je z ni celkem kocka :) :smt023
Ladine díky, ale pořád jsou to fotky... v reálu je to o dost slabší. Odřený boční plasty a nárazníky, důlky a promáčkliny, vyšisovaný lak zadní kapoty, všechny ty eloxovaný lišty zohýbaný a odřený. Určitě nechám nalakovat tu zadní kapotu, už tak na 99% počítám i s lakem nárazníků, ty boční plasty... no uvidíme. Ale furt tu jsou ty blatníky - LP a PZ hodně pomačkaný. A zadní čelo pod SPZ taky. Z toho hezký auto jen tak nebude, teda aspoň podle mých představ. Ideální by bylo, kdyby si to pak na jaře koupil někdo, kdo by zase pro změnu pustil nějakou korunu do tý kastle, protože mechanicky je to teď už v pořádku. Jenže z ropáka nikdo asi leštěnku dělat nebude, což je mimochodem docela škoda, pak budou na srazech jen třílitry a na diesely se zapomene.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti