Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Zdravím všechny Alfisty,
Tak jsem se po téměř roce hledání a rozhodování stal konečně také majitelem Alfy Romeo. Původně jsem sice šel výhradně po 159 v benzínu, časem jsem však přehodnotil své priority a nakonec skončil u Giulietty.
Víc fotek a info přidám později, zatím uvedu snad jen, že je to 1.4 MultiAir, 125 kW z roku 2011. Plánuju na ní nějaké drobné stylingové i funkční úpravy. Například se mi úplně nelíbí maska kompletně v černém matu a raději bych originál (takže kdyby někdo chtěl vyměnit, stačí říct ). Dále pak uvažuju o výměně pružin, jelikož původní majitel tam dal sportovní Eibach a auto je na nich už docela tvrdé, původní pružiny navíc mám v kufru. Téměř určitě pak půjdu do short shifteru.
První cesta domů ...a pár dalších fotek navrch
Tak jsem se po téměř roce hledání a rozhodování stal konečně také majitelem Alfy Romeo. Původně jsem sice šel výhradně po 159 v benzínu, časem jsem však přehodnotil své priority a nakonec skončil u Giulietty.
Víc fotek a info přidám později, zatím uvedu snad jen, že je to 1.4 MultiAir, 125 kW z roku 2011. Plánuju na ní nějaké drobné stylingové i funkční úpravy. Například se mi úplně nelíbí maska kompletně v černém matu a raději bych originál (takže kdyby někdo chtěl vyměnit, stačí říct ). Dále pak uvažuju o výměně pružin, jelikož původní majitel tam dal sportovní Eibach a auto je na nich už docela tvrdé, původní pružiny navíc mám v kufru. Téměř určitě pak půjdu do short shifteru.
První cesta domů ...a pár dalších fotek navrch
Naposledy upravil(a) Was3k dne 27.11.2017, pon 19:18, celkem upraveno 5 x.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
no ta černá maska má i něco do sebe popřemejšlím..a ty eibachy by mě taky možná zajímaly
k short-shifteru napíšu jedno - nedělal bych to pokud máš rád synchrony a převodovku... s dráhou se radikálně mění ryhclost řazení a to synchrony nepobíraj...
k short-shifteru napíšu jedno - nedělal bych to pokud máš rád synchrony a převodovku... s dráhou se radikálně mění ryhclost řazení a to synchrony nepobíraj...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Short shifter jednoznačně ano, získáš tím minimálně strojové ztuhnutí pohybu páky (je tam spoj kulový čep - kulový čep místo zvýkavého uložení plastové vložky do gumového oka). Navíc se dá do zkrácené řazení udělat regulovatelné, takže návrat k původnímu rozsahu pohybu řadičky je otázkou chvilky.
Na bílé bych ten černý gril klidně snesl :-) Taky mi k tomu přijde Ok.
hno3: nějak jsem z fyzikálního hlediska nepobral tu dramaticky se změněnou rychlost řazení :-) Prostě oproti sérii táhnu tou pákou stejně intenzivně, ale kratší dráhu. S rychlostí řazení to nemá až tak co dělat. Pokud to teda nebereš tak, že synchron tam zapadne o nepodstatných pár milisekund dřív než, když má ta řadička výkyv jak v Ikarusu.
Na bílé bych ten černý gril klidně snesl :-) Taky mi k tomu přijde Ok.
hno3: nějak jsem z fyzikálního hlediska nepobral tu dramaticky se změněnou rychlost řazení :-) Prostě oproti sérii táhnu tou pákou stejně intenzivně, ale kratší dráhu. S rychlostí řazení to nemá až tak co dělat. Pokud to teda nebereš tak, že synchron tam zapadne o nepodstatných pár milisekund dřív než, když má ta řadička výkyv jak v Ikarusu.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
- synchron se v případě jakýhokoliv "short -shifteru" pohybuje výrazně rychlejc... a to mu nedělá dobře... (někdo namítne robotickejma převodovkama -ale zde vše - vypnutí spoky, řazení kvaltů) řídí elektronika... lidi co "bleskurychle" řadí (třeba na sprintech) si velmi často odrovnaly synchrony i bez shortshifteru..tohle situaci ještě zhoršuje...v běžným provozu nehcápu smysl použití...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
S tím grilem nevím, postavil jsem tu svoji vedle druhé bílé Giulietty s originálním a ten se mi prostě asi líbí víc. Možná budu dávat i chromové kryty zrcátek, tak by to k sobě i šlo.
Určitě nejsem nějaký závodník, ale dráhy řadičky bych si představoval přesnější a kratší. Přiznám se ale, že o vlivu na synchrony jsem nepřemýšlel.
Určitě nejsem nějaký závodník, ale dráhy řadičky bych si představoval přesnější a kratší. Přiznám se ale, že o vlivu na synchrony jsem nepřemýšlel.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Tak tady se nebavíme o nějakém přínosu SS pro každodenní "sprintování". Jak jsem psal výše, řadička dostane příjemně strojový chod (individální vkus každého) a dráhu zkrácenou o cca 40%. Což je pro 5. a 6. kvalt velmi příjemé. Mám shifter od Novitec, palec, který je nasazený na hřídeli řadicího mechanismu je rozměrově zcela stejný jako u sériového provedení. Jediný rozdíl je v délce spojovací tyčky. Co se týče vlivu na rychlost zařazení kvaltu, tak tady má vliv protiváhy (kladiva) na řadicí páce, která napomáhá momentem k "zaskočení" konkrétního kvaltu.
Robotizované převodovky jsou velmi dobrý příklad. Selespeed je prachobyčejná ručně řazená almara, kde je místo řadicícho mechnismu pro lanovody nasazena hydraulická řadicí hlava. Ta je při řazení kvaltu o něco málo rychlejší než ruka běžného řidiče. Celý proces sice řídí ECU, ale na rychlost zasunutí kvaltu nemá téměř žádný vliv. Zrychlení procesu je ovlivněno hlavně ovládáním (mírou rozepnutí/sepnutí) spojky.
Robotizované převodovky jsou velmi dobrý příklad. Selespeed je prachobyčejná ručně řazená almara, kde je místo řadicícho mechnismu pro lanovody nasazena hydraulická řadicí hlava. Ta je při řazení kvaltu o něco málo rychlejší než ruka běžného řidiče. Celý proces sice řídí ECU, ale na rychlost zasunutí kvaltu nemá téměř žádný vliv. Zrychlení procesu je ovlivněno hlavně ovládáním (mírou rozepnutí/sepnutí) spojky.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Ještě bych měl dotaz, jaký olej tam lijete? Máte zkušenosti i něčím jiným než předepsanou Selenií?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
viz. vlákno o multiaru..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
To jsem samozřejmě četl, jen mi tam chybí nějaké rozuzlení. Vím že výrobce změnil v roce 13 specifikaci na 5W30, tzn bych tam mohl dát třeba MOBIL 1 ESP Formula M.
Další možnost zůstat na 5W-40 a sice s MOTUL 8100 X-clean 5W-40
No a poslední varianta Millers oils XF LONGLIFE buď 5w40 nebo 5w50.
Další možnost zůstat na 5W-40 a sice s MOTUL 8100 X-clean 5W-40
No a poslední varianta Millers oils XF LONGLIFE buď 5w40 nebo 5w50.
Naposledy upravil(a) Was3k dne 6.12.2017, stř 21:07, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
hlavně dodrž normu FIAT: xxxxxx která je předepsaná pro ten motor. Třeba pro TBI není jinej olej který by jí splňoval, a pak nemá být tolik TBI mrtvých na turbo. Samo je to též další zkutečnost a to dodržování servisní výměny oleje. Osobně nevím co v Multi airu má být za olej. Ale tu normu dodrž.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Specifikace oleje byla změněna pro MAIR několikrát, ale nikdy ne na 5W30! Buďto 5W40 se specifikací od Fiatu nebo (v rámci nástupu EURO 6) 0W30 (Selenia Digitek).
Každopádně se bych se držel viskozitní a výkonnostní třídy oleje, na který to jezdilo a volil mezi Motulem a Millersem. Ale ne 5W50.
Každopádně se bych se držel viskozitní a výkonnostní třídy oleje, na který to jezdilo a volil mezi Motulem a Millersem. Ale ne 5W50.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Díky, nakonec tam půjde millers 5w40
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Ještě doporučení - každé 2 výměny oleje udělej proplach na odstranění karbonu. Vyrábí to kde kdo, Millers taky. Prodloužíš tím životnost sítek k turbu a k multiairu. Mkrni do tématu o multiairu, nafotil jsem tam něco ze servisní činnosti :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
No s ohledem na to pročištění jsem přemýšlel nad tou 5w50, pochopitelně ne na 10k km, ale už jen kvůli tomu že nedám ruku do ohně za to co s autem dělal předchozí majitel to riskovat nebudu. Ale proplach asi udělám
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
modul MAIR je citlivý na olej. Drž se parametrů, které udává výrobce.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Jj, jak píšu, půjde tam millers 5W40, toto byly spíš jen takové moje úvahy.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Až budeš dělat olej, vyčisti i odlučovač oleje a trubky k němu. Ráda se tam tvoří emulze vody s olejem (to hnědožluté svinstvo) a když přijdou mrazy, tak je zaděláno na průser.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Ještě jsem se chtěl zeptat. Po odděláni olejového filtru po něm zůstala ta nádoba až po okraj plná oleje a musel jsem vše odsát stříkačkou. Je toto úplně normální nebo jde ten olej někde ještě vypustit?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Plná až po okraj? Trošku oleje tam zůstane vždycky, filtr je šikmo. Vypouštění oleje se dělá normálně. Povolíš víko filtru, tak aby bylo těsnění skoro venku, sundáš víčko k nalévání oleje a vyšroubuješ vypoušťák. Až vyteče olej, tak vytáhneš filtr a necháš vykapat všechno.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Jo, bylo to celé plné. Jediné co jsem udělal jinak bylo to, že jsem nejdřív sundal víčko, odšrouboval výpusť a teprve pak odšrouboval filtr. Tak jestli to bylo tím...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Dnes je to přesně měsíc, co mám Alfičku doma, zatím jsem s ní najel 2000 km a nadšení ani omylem nevyprchává. Potřeboval jsem nafotit pár fotek do testu "chytrých" ventilků co mám momentálně na test, tak jsem rovnou udělal i pár fotek Giulietty, už tedy na zimních 16". Pár jsem jich dal i do prvního příspěvku .
Co už mě ale štve je, že auto vydrželo 6 let v zahraničí prakticky bez škrábance (s výjimkou nepatrně oťuklé barvy na víku kufru nejspíš od nízkého stropu) a u nás nebylo ani 3 týdny a už má první šrám Na parkovišti mi do předního nárazníku nacouvalo auto, které vyjíždělo z parkovacího místa přes uličku... Naštěstí jsem u toho byl a příští týden Alfička půjde do Zlineru a oprava půjde z pojištění.
Když jsem pak o víkendu auto umýval, všiml jsem si tohoto na dveřích: Vím, že je to na fotkách špatně vidět, ale netušíte, co by to mohlo být? Ještě před 2 týdny to na autě určitě nebylo, na první první mi to připadá jako nějaká barva Ručně to odstranit nešlo a bojím se, abych nějakými pokusy nepoškodil lak...
Co už mě ale štve je, že auto vydrželo 6 let v zahraničí prakticky bez škrábance (s výjimkou nepatrně oťuklé barvy na víku kufru nejspíš od nízkého stropu) a u nás nebylo ani 3 týdny a už má první šrám Na parkovišti mi do předního nárazníku nacouvalo auto, které vyjíždělo z parkovacího místa přes uličku... Naštěstí jsem u toho byl a příští týden Alfička půjde do Zlineru a oprava půjde z pojištění.
Když jsem pak o víkendu auto umýval, všiml jsem si tohoto na dveřích: Vím, že je to na fotkách špatně vidět, ale netušíte, co by to mohlo být? Ještě před 2 týdny to na autě určitě nebylo, na první první mi to připadá jako nějaká barva Ručně to odstranit nešlo a bojím se, abych nějakými pokusy nepoškodil lak...
Naposledy upravil(a) Was3k dne 27.11.2017, pon 19:58, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Vypadá to jako barvou zatřeny nějaký škrábanec?
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
To právě vypadá, ale 100% jsem to na autě neměl. A taky, tady na fotce to nevypadá, ale není to bílá barva, ale je lehce do oranžova...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Po nějakém čase bych měl opět prosbu o radu. Osobně nějak moc spotřebu nesleduju, ale teď mě na mé alfičce trápí. Už v zimě jsem si všiml cca o litr a něco vyšší spotřeby než normálně, ale přisuzoval jsem to zimním papučím. Teď už jsem na letních a po nějakém čase jsem se mrknul na spotřebu a jsem někde u 9l/100... Týden jsem autem jezdil jen do práce cca 15 km půl město půl mimo. Vyjma občasného předjetí jsem jezdil jak v řidič slečny Daisy a spotřeba 8,6l... Auto je teď na 17" a beru Vervu 100. Bohužel ani pořádně nevím kdy se spotřeba tolik zvýšila ale tak 2 měsíce zpět jsem dával nové svíčky, měl jsem objednané předepsané NGK IKR9F8 mi dorazili IKR9J8, volal jsem do e-shopu a prý ty předepsané již nevyrábí a toto je předepsaná náhrada. Myslíte, že by to mohlo být způsobeno tím? Další věc o které vím, že není úplně v pořádku jsou letní pneu, předchozí majitel měl rozhotenou geometrii a jsou tak nerovnoměrně sjeté (vnitřky mají cca 3,7 a vnějšky 4,8 mm). Toto by teoreticky taky mohlo přispět k vyšší spotřebě, ale snad ne až tak. Co myslíte?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir, 125 kW, 2011
Re: Was3k - Giulietta 1.4 MultiAir, 2011
Taky používám tyhle ngk svíčky. To původní číslo se opravdu nevyrábí. Svíčkama to nebude. Já mám dlouhodobou 8l. Vzduchový filtr jsi měnil?
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů