honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Pořídíl jsem si třetí Alfu - poslední dva roky jezdím AR147 s motorem 1.6 TS 82 kW (není to překlep, je v ní jiný motor). Je to super auto do města a na kratší trasy, ale zatoužil jsem po něčem větším a výkonějším, hlavně na delší cesty.
Volba byla vcelku jasná - atmosférický benzín 2.2 JTS v Alfě 159.
Sledoval jsem všelijakou inzerci snad skoro rok - snažil jsem se sehnat pokud možno tmavou (černou) s tmavým látkovým interiérem, kůže mi nevyhovuje po zkušenostech se světlou kůží z AR156 - v zimě studí, v létě pálí...
Nakonec jsem narazil na AR159 v sedanu v bazaru u Brna. Auto bylo čerstvě dovezené z Itálie, mělo jediného majitele a když jsem ho viděl zespodu, nastartoval a projel se - bylo rozhodnuto. Oželel jsem i černou barvu a překousl světlý interiér - který se mi líbí čím dál tím víc.
Takže něco o autě: 2.2 JTS 136 kW, vyrobeno na konci února 2006, výbava "High" takže: volant a řadička kůže, tempomat, xenony, interiér světlý semiš, nerezové lišty v prazích...
Na tachometru 106 000 km, podle diagnostiky nájezd sedí, zespodu už jsem jí ukazoval třem mechanikům, a všichni se svorně rozplývali nad stavem. Auto je absolutně bez koroze, spodek je doslova jako nový. Na dílech podvozku jsou ještě nálepky s čárovými kódy z výroby. To jsem naposledy viděl snad když jsem měnil píchlé kolo na rok staré firemní oktávce..
Karoserie má nějaké ťukance typu "parkoviště u obchoďáku", ale nic dramatického.
Přihlašoval jsem ho z italských dokladů - podle techničáku sen každého bazarníka: jediný majitel pán ročník 1947, ještě ke všemu Dr. před jménem, z městěčka v Toskánsku. Všechny záznamy v servisní knížce ze servisů vzdálených do 100 km... Podle stavu volantu a nájezdu si myslím, že auto bylo manželky.
Co už jsem na autě udělal:
Motorový olej a filtr (Selenia stAR, filtr Mann), dalších pár výměn bude po cca 5000 km
Vzduchový filtr (Mann)
Kapalina v servořízení (zelená Tutela GI/A)
Přední desky a kotouče + komplet výměna brzdové kapaliny
Olej v převodovce (Tutela Matryx)
Svíčky (NGK)
Solenoidy sací a výfukové vačky (AliExpress)
Podložky pod SPZ "Alfisti.cz"
Co ještě v nejbližší době udělám:
zadní desky + kotouče
doplnění klimatizace (občas dělá klasický zvuk alá cirkulárka, chladí ale dobře)
silentbloky spodních předních ramen (guma už je popraskaná)
denní svícení - duální LED v lampě blinkru
O víkendu se pokusím o renovaci volantu - objednal jsem opravnou sadu na kůži, založím nové vlákno s postupem a fotkami, pokud se mi to aspoň trochu podaří.
S autem jsem zatím najel cca 1000 km, takže je asi brzo na nějaké definitivní soudy, ale: Jede to jako raketa. Nad 4000 otáček se zvuk motoru změní ze zvuku šicího stroje do ostrého vrčení, auto jede jako dráha až k červenému.
Nějaké fotky auta dodám později.
Volba byla vcelku jasná - atmosférický benzín 2.2 JTS v Alfě 159.
Sledoval jsem všelijakou inzerci snad skoro rok - snažil jsem se sehnat pokud možno tmavou (černou) s tmavým látkovým interiérem, kůže mi nevyhovuje po zkušenostech se světlou kůží z AR156 - v zimě studí, v létě pálí...
Nakonec jsem narazil na AR159 v sedanu v bazaru u Brna. Auto bylo čerstvě dovezené z Itálie, mělo jediného majitele a když jsem ho viděl zespodu, nastartoval a projel se - bylo rozhodnuto. Oželel jsem i černou barvu a překousl světlý interiér - který se mi líbí čím dál tím víc.
Takže něco o autě: 2.2 JTS 136 kW, vyrobeno na konci února 2006, výbava "High" takže: volant a řadička kůže, tempomat, xenony, interiér světlý semiš, nerezové lišty v prazích...
Na tachometru 106 000 km, podle diagnostiky nájezd sedí, zespodu už jsem jí ukazoval třem mechanikům, a všichni se svorně rozplývali nad stavem. Auto je absolutně bez koroze, spodek je doslova jako nový. Na dílech podvozku jsou ještě nálepky s čárovými kódy z výroby. To jsem naposledy viděl snad když jsem měnil píchlé kolo na rok staré firemní oktávce..
Karoserie má nějaké ťukance typu "parkoviště u obchoďáku", ale nic dramatického.
Přihlašoval jsem ho z italských dokladů - podle techničáku sen každého bazarníka: jediný majitel pán ročník 1947, ještě ke všemu Dr. před jménem, z městěčka v Toskánsku. Všechny záznamy v servisní knížce ze servisů vzdálených do 100 km... Podle stavu volantu a nájezdu si myslím, že auto bylo manželky.
Co už jsem na autě udělal:
Motorový olej a filtr (Selenia stAR, filtr Mann), dalších pár výměn bude po cca 5000 km
Vzduchový filtr (Mann)
Kapalina v servořízení (zelená Tutela GI/A)
Přední desky a kotouče + komplet výměna brzdové kapaliny
Olej v převodovce (Tutela Matryx)
Svíčky (NGK)
Solenoidy sací a výfukové vačky (AliExpress)
Podložky pod SPZ "Alfisti.cz"
Co ještě v nejbližší době udělám:
zadní desky + kotouče
doplnění klimatizace (občas dělá klasický zvuk alá cirkulárka, chladí ale dobře)
silentbloky spodních předních ramen (guma už je popraskaná)
denní svícení - duální LED v lampě blinkru
O víkendu se pokusím o renovaci volantu - objednal jsem opravnou sadu na kůži, založím nové vlákno s postupem a fotkami, pokud se mi to aspoň trochu podaří.
S autem jsem zatím najel cca 1000 km, takže je asi brzo na nějaké definitivní soudy, ale: Jede to jako raketa. Nad 4000 otáček se zvuk motoru změní ze zvuku šicího stroje do ostrého vrčení, auto jede jako dráha až k červenému.
Nějaké fotky auta dodám později.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak vítej mezi JTSkářema, ať slouží aspoň tak dobře jako nám ostatním!
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Gratulujem k dobrej kúpe, mňa by ale zaujímalo čo to je za TS motor v tej 147 s 82kW?
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Já si myslím, že je v ní motor AR32102 (ze 156, 146...). Přišel jsem na to až po docela dlouhé době - když jsem měnil rozvody a nešel mi tam napasovat řemen na 1.6TS 88 kW...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
32102 má 88kw. 1.6 ECO má 77 kw. Sorry, ale 82 kW TS neexistuje
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Pardon, nejsem odborník.. Když jsem měnil rozvodový řemen, tak ten, co jsem koupil podle VIN nepasoval (má 163 zubů, tuším). Pasoval ten, který má asi 166 zubů - někde v katalogu na autodilos.cz ho mají zařazený v kategorii "Alfa Romeo 146 1.6 16V T.S. 82 kW". Nejspíš je to nějaká skládačka...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Gratuluji ke koupi. 2.2 JTS je fajn :-). Třeba se někdy potkáme v Holomóci.
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak, volant jsem zrenovoval - fotky a krátký návod jsou ve vlákně "Renovace volantu".
Teď přemýšlím nad další věcí - včera jsem shodil sání, abych omrknul stav sacích ventilů - a není to žádná sláva. Mám takovou endoskopickou kamerku - sedla (aspoň ta, která jsem viděl, takže na otevřeném sání jednoho válce) vypadala OK, ale na dřících ventilů je dost usazeného karbonu. Čistil jste už někdo samo-domo sací ventily? Udělal bych to asi takhle: Použil bych něco jako tohle:
A pěkně postupně sání a dříky ventilů očistil. Je mi jasný, že bude potřeba otáčet motorem, aby ten bordel nenapadal přímo do válce... Nemám zrovna prostory na to, abych shodil celou hlavu, abych to udělal "pořádně"
Je to vůbec dobrej nápad? Je mi jasné, že výkonu to přidá neznatelně, ale mám rád věci v ťip-ťop stavu..
Teď přemýšlím nad další věcí - včera jsem shodil sání, abych omrknul stav sacích ventilů - a není to žádná sláva. Mám takovou endoskopickou kamerku - sedla (aspoň ta, která jsem viděl, takže na otevřeném sání jednoho válce) vypadala OK, ale na dřících ventilů je dost usazeného karbonu. Čistil jste už někdo samo-domo sací ventily? Udělal bych to asi takhle: Použil bych něco jako tohle:
A pěkně postupně sání a dříky ventilů očistil. Je mi jasný, že bude potřeba otáčet motorem, aby ten bordel nenapadal přímo do válce... Nemám zrovna prostory na to, abych shodil celou hlavu, abych to udělal "pořádně"
Je to vůbec dobrej nápad? Je mi jasné, že výkonu to přidá neznatelně, ale mám rád věci v ťip-ťop stavu..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Jestli to funguje tak proc to resit? Navic tak kutilsky....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6956
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
přesně tak, pokud to funguje tak bych se na to vyprdnul. Občas tomu nalož pod plynem, nebo dej nějakou delší dálniční jízdu a ten motor bude v pohodě fungovat
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Je to prostě osud přímovstřikových motorů.....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
No, já jsem programátor, takže poučku "když něco funguje, tak do toho nehrabej" docela dobře znám a používám - ale ty ventily mi vrtají hlavou.
Aspoň jsem tedy zatím vyčistil to plastové sání a PCV ventil. To je vůbec u přímo-vstřiku nešikovný řešení. Páry z oleje jdou rovnou do sání, kde se zákonitě musí usazovat. Chtělo by to nějaký separátor oleje před PCV ventilem.
V týdnu si dám trasu Olomouc > Brno > Praha a zpět po dálnici, tak to auto trochu protáhnu.
Aspoň jsem tedy zatím vyčistil to plastové sání a PCV ventil. To je vůbec u přímo-vstřiku nešikovný řešení. Páry z oleje jdou rovnou do sání, kde se zákonitě musí usazovat. Chtělo by to nějaký separátor oleje před PCV ventilem.
V týdnu si dám trasu Olomouc > Brno > Praha a zpět po dálnici, tak to auto trochu protáhnu.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tankuj na Benzině Vervu 100, občas to 20 minut někde pořádně projeď do omezovače, sem tam to nech šlapat 150 kmh na dálnici a motor bude v pohodě. Nemá smysl to řešit těmahle fičurkama...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak, musím uznat, že po třech nádržích Vervy 100 od Benziny auto subjektivně jede líp. (I když cenovka 35,40 Kč se mi úpně nezamlouvá ) Taková ta ranní neochota startovat je taky pryč. O víkendu budu měnit po 4 kKm olej, schválně znovu sundám sání a mrknu se, jestli nastala nějaká změna i tam.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
To saní mě zajímá, můžeš to prosimtě nafotit kolik tam je toho karbonu? Já ho mám snad i na víčku od oleje
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Pokusím se o to, něco tam vyfotit. Ale nevím teda, jak tam nacpu zrcadlovku.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Před zrcadlovku ještě jedno zrcátko a půjde to
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Nastav měření na střed, nebo rovnou bodové, cvakni to trochu z odstupu a výřez to pak jistí :-) Jen se obávám, že změna tam žádná nebude, maximálně nic nepřibude. Ale pro lepší představu se ta fotky určitě hodí.
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Neočekávám nějaký dramatický úbytek karbonu ze sání - aspoň si teda nedovedu představit mechanismus toho, jak by měl zmizet.
Nejezdím teda zrovna na spotřebu + ventily možná s tou Vervou dosáhnou vyšší teploty, tak něco málo možná ohoří a vír vzduchu to strhne do válce. Lepší starty a klidnější volnoběh připisuju spíš kvalitnějšímu benzínu, což ta Verva snad je..
Nejezdím teda zrovna na spotřebu + ventily možná s tou Vervou dosáhnou vyšší teploty, tak něco málo možná ohoří a vír vzduchu to strhne do válce. Lepší starty a klidnější volnoběh připisuju spíš kvalitnějšímu benzínu, což ta Verva snad je..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8662
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Ne nějak výrazně. Doporučuju přidávat VIF, ten funguje neskutečně dobře
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Jj, VIF je na cestě, společně s olejem, filtrama atp.
Na důkladný odstranění karbonu to vidím spíš na ten kartáček chycenej do aku vrtačky...
Na důkladný odstranění karbonu to vidím spíš na ten kartáček chycenej do aku vrtačky...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Má smysl přidávat ten VIF i do Vervy nebo je to spíš jen na aditivování 95?
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8662
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Do Vervy těžko říct, protože ta je údajně VIFem už cinknutá (obecně má ale benzina spíš podprůměrné paliva - nikomu to necpu, jen moje zkušenost). Nejlepší zkušenosti mám s normálním Shellem + VIF.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Uškodit to podle mě nemůže - i když otázkou je, čím je aditivovaná ta Verva. Když by to byl VIF, tak předávkování určitě neublíží. Do 2.4 JTD jsem valil VIF jak o život, vždycky jsem dával víc, než doporučených 1:1000, a to auto předlo jako kotě.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak, dnes jsem po cca 3000 ujetých od koupě po druhé měnil olej. Varuju majitele 2.2 JTS, že filtr UFI 2502400 nepasuje - i když je v katalozích prodejců autodílů uvedený jako OEM náhrada, ještě že jsem měl v záloze Bosch.
Olej z auta byl docela čistý a ještě by určitě pár tisíc km zvládl - ale prvních pár svých výměn chci udělat dřív na vyčištění úsad, podle servisky auto v Itálii měnilo olej po předepsaných cca 25000, prostě zlo..
Pokusím se zítra mrknout na to sání a ventily, a udělat pár fotek.
Olej z auta byl docela čistý a ještě by určitě pár tisíc km zvládl - ale prvních pár svých výměn chci udělat dřív na vyčištění úsad, podle servisky auto v Itálii měnilo olej po předepsaných cca 25000, prostě zlo..
Pokusím se zítra mrknout na to sání a ventily, a udělat pár fotek.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů