Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Odpovědět
MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od MikeC » 7.11.2015, sob 13:51

Paráda :smt023
A teď, kdy a za kolik bude na prodej? :smt033
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 7.11.2015, sob 15:14

To bych byl blazen kdybych to chtel ted prodat. Z toho se mi nevrati ani desetina. :D Auto ma 228tkm. Uvnitr teda furt jak novy, nic nevrze...sem magor na to. :-)

Jeste se tesim na ty PFC brzdy. Seriove ferodo nic moc.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od glassonion » 8.11.2015, ned 14:51

Jestli ty nový kotouče nemají antikoro úpravu, tak to něčím natři ...protože lišku to chytí hned a bude to kazit jinak bezesporu vynikající práci.. :smt023
AR 145 1.4TS Juniorka

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 8.11.2015, ned 14:57

Uz se stalo. Jsou cerne lakovane plus sem je vzal jeste cirym lakem s tuzidlem. Jinak dnes projizdka cca 150km, rozdil je velkej. Nikde nic neboucha, diry na silnici jako by nebyly. Holt novy tlumice nicim nenahradis.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 23.11.2015, pon 16:01

Minulý týden proběhla geometrie. Dělal sem si ji sám, vše šlo jako po másle. V příloze foto když bylo auto na váhách. 1648kg auto bez řidiče s pulkou nadrze. Kdyby to rozvažení bylo včetně řidiče, tak by to bylo lepší. Takto bude s ridicem vlevo vpredu i vpravo vzadu jeste vic. :-) Nicmene na seriove auto to jsou velmi slusne hodnoty. Auto jede jak po kolejich, volant krasne rovne, nikam netahne proste parada. PFC brzdy sem tam jeste nedal no, na tu zimu je to stejne jedno a aspon dojedu stavajici bremba+ferodo desky.

Co se jizdy samotne tyce, tak nakonec sem dospel k zaveru, ze je to lehce tuzsi, nez serie. Zvlaste na D1 je to citit. :D Karoserie se mene naklapi a potapi pri brzdeni. Kazdopadne by tlumice jeste trochu vic low speed tlumení sneslo. Nicmene takto je auto stale pohodlne a mohu tuto kombinaci vsem jen doporucit. Pokud by nekdo shanel vylozene sportovni podvozek, tak musi sahnout po necem jinem. Takto je auto stale komfortni. A hlavne...to ticho vsude. Predni loziska, vsechny silentbloky a tlumice udelaly hrozne moc. Take zmizelo povrzavani palubky kdyz se vezme nejaka vetsi dira atd.
Přílohy
vahy.jpg
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 8.10.2016, sob 19:03

Po loňské repasi podvozku a podlahy byla letos v plánu údržba přední části, rozvodů atd.

Sundal sem celou přední masku (chladiče zůstaly stát na nápravnici), světla, crashbox, všelijaké držáky atd. atd. Jako vždy šlo všechno na lakování, šrouby na zinek....aby bylo vše zas na pár let ok.

Zároveň sem udělal rozvody, vyndal kompresor klimatizace kvůli výměně ložiska řemenice, měnila se volnoběžka alternátoru, všechny kladky, napínáky a řemeny. Dále pak výměna některých unavených spon na vratkách oleje, hadici od turba k mezichladiči apod.

Nejvíce bych chtěl upozornit na riziko neodtékání vody z obou předních nosníků co vedou dolu k nápravnici. Na některých alfách je tam sucho (jen prach, písek atd.), ale na některých se odtok, který je stupidně malý ucpe a voda potom neodtejká a stejká pomalu přes šrouby do nápravnice, což způsobuje z velké části její korozi. Tyto otvory je možné vidět zespod při sundání krytu motoru -viz foto v galerii. Doporučuji ve vlastním zájmu toto zkontrolovat, neb je to očividně slabé místo a způsobujicí korozi jednak nápravnice (tu ale vem čert, jde vyměnit), ale hlavně korozi nosníků a uhnití navařených pacek, které kontrují plovoucí matici pro šrouby nápravnice. K těmto matkám se NEJDE dostat - musela by se řezat kastle, a pokud uhnijou, tak už nápravnici prostě neutáhnete. U mě byla jedna packa napůl uhnilá, takže nebyl čas na žádné hrdinství: vše sem řádně vystříkal wapkou, aby se všechen bordel vymyl a nechal několik dní kompletně proschnout. Potom sem celý nosník řádně vylil Konkorem a dutinovým voskem. Díry jsou průchozí a voda se již/zatím (od opravy najeto cca 2000km včetně deště) nedrží. Takže tady opravdu pozor.

O vyměně ložiska řemenice klimy sem psal již v příslušném vlákně (nic to není). Klimatizace naplněna 460g (sedí s tím co sem povětšinou našel, včetně údaje z plničky ze servisu) a klima chladí zatím bezproblémů. Zárověň byl vyměněn vysoušeč (Valeo cca 500Kč).

Motor nyní beží i za studena potichu, bez žádných pazvuků, takže výměna všeho po čem běhaj řemeny se vyplatila.

Také byly nainstalovány stabilizátory Eibach (zadní 21=>24mm, přední 24=>25mm). Taky sem přišel na to, že poface verze mají z důvodu diety stabíky duté s průměrem 24mm (předface mají plné 22mm - pasuje na ně pouzdro od powerflexu, na 24mm nikoli). Zadní je všude stejný plný 21mm. Komfortem auto utrpělo minimalně a funguje o dost lépe, hlavně na odezvu na volantu. Zárověn lze brat nájezdy na dálnici v mnohem vyšší rychlosti. :-)

Auto půjde příští týden na výměnu čelního skla a pak na technickou.

http://kolbik.rajce.idnes.cz/Alfa_159_- ... dni_casti/
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od speedy » 9.10.2016, ned 13:27

tu černou plechařinu si nechal stříkat v práškový lakovně?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 9.10.2016, ned 13:40

Ano, jen ten crashbox a horni priny panel maji pod tim jeste novy pozink a ktl (prasek se neostane do dutin). Tohle je snad uz navzdy doufam. Koroze je sfine. Ostatni drzaky jsou jen opiskovany, praskovej zinek-zaklad plus cerna navrch.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od speedy » 9.10.2016, ned 15:40

jasný a ty stabiky lze u předfaceu vyměnit za ty poface ?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 9.10.2016, ned 15:52

Zadni jsou stejny. Vpredu: Klema je stejna, lisi se akorat pouzdro, ktere sem pro 24mm nikde samotne nevidel. Tyc zamenit pujde, ale potrebujes bud origo pouzdro (ktere se samotne neprodava) a nebo jako sem mel ja - "prevrtany" predface 22mm powerflex. Ja stara origo pouzdra vyhodil, neb byla ko. Ovsem vymenou jako takovou nic neziskas. Tuhost 22mm tyce vs. 24trubky je cca stejna a osobne v tom nevidim zadny prinos. Navic se kvuli tomu musi komplet povolit a svesit na hever napravnice.

To same jsou predface tehlice, ktere jsou ocelove a nemaji kuzelove nalisovane vlozky pro cepy (horni, spodni a spojovacka) jako poface hlinikove. U poface kdyz menis ramena, tak ta vlozka se nekdy spis vytahne spolecne s cepem ven, nez aby vlozka zustala a sel jen cep. Kdyz se to maze, tak je to ok. Proto maji poface jina stoupani kuzele u hornich ramen.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od speedy » 9.10.2016, ned 19:55

ty stabiky rozhodně hrotit nebudu. No každopádně musim uznat že ty tvoje generálky stojej fakt za to, když to auto nerozstřelíš tak se v něm ještě tvý děti budou učit jezdit :D :smt023
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 1.11.2016, úte 21:37

Dnes prosla STK bez ztraty kyticky. _Q4_
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od speedy » 3.11.2016, čtv 11:26

Bodejt,když si tam přivezl nový auto :D
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 29.5.2017, pon 22:36

Tak uz mame na hrbu skoro 280tkm a zacit zadny problem (tuk tuk). Pomalu uz se sice zacinaji ozyvat spodni ramena, ale maji uz pres 120tkm (kupoval sem TRW), takze na to maji narok. Jinak vsechno cajk. Nedavno sem zas menil olej + vsechny filtry. Taky sem si pujcil na vikend Puzzi od Karcheru a poradne vypucoval sedacky a vsechno calouneni. Auto vypadalo, ze je celkem cisty, ale i tak z toho tekla spina proudem. Hlavne z ridicovy sedacky. Pujcovne 500Kc na vikend plus Carpet cleaner od Valetpro a slo to jako po masle. Auto ted voni jako bych ho vyndal z pracky.

Ted o vikendu sem menil ochranne folie na zadnich dverich. Doporucuju Oraguard, je to nejspis to same co tam bylo, metr stoji 300-350Kc a nadelate z toho dily na 20aut. Konce prahu pred zadnim kolem byly uz dost omlacene, takze sem je nechal striknout. Vypada to jako nove, ta cerna barva je pecka kdyz je to nalesteny. Hluboka jak studna.

Pristi tyden bude nalakovane origo Ti prahy, ktere sem koupil jednak kvuli tomu, ze sem je proste chtel a hlavne kvuli ochrane tech prahu proti sutrum. Preci jen plast rezivet nezacne a laknout se to da vzdycky. Jen uchyceni je na prd, protoze Ticka maji origo diry v prazich, kam se ty nastavce nacvaknou a daji se i dobre sundavat vysunutim do strany. Tady to budu muset vyresit nejak alternativne, protoze vrtat do toho nehodlam. Navic udelat si mustr na diry neni vubec lehky, neni to podle ceho, pres prahy si znacku neudelate a kdyz se to vyvrta o 0,5cm blbe, tak uz to zavani fusem a prah bude blve licovat. Uz to mam ale vymysleny, tak sem pak dam nejaky foto.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od speedy » 30.5.2017, úte 11:26

paráda, tak hodně šťastných kilometrů. Co převodovka? Já ji ted budu řešit viz. Nové téma o 6ti kvlatu GM :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Flipshide
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 313
Registrován: 5.4.2015, ned 10:47
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Flipshide » 30.5.2017, úte 20:35

Kolbik píše: 29.5.2017, pon 22:36 Tak uz mame na hrbu skoro 280tkm a zacit zadny problem (tuk tuk). Pomalu uz se sice zacinaji ozyvat spodni ramena, ale maji uz pres 120tkm (kupoval sem TRW), takze na to maji narok. Jinak vsechno cajk. Nedavno sem zas menil olej + vsechny filtry. Taky sem si pujcil na vikend Puzzi od Karcheru a poradne vypucoval sedacky a vsechno calouneni. Auto vypadalo, ze je celkem cisty, ale i tak z toho tekla spina proudem. Hlavne z ridicovy sedacky. Pujcovne 500Kc na vikend plus Carpet cleaner od Valetpro a slo to jako po masle. Auto ted voni jako bych ho vyndal z pracky.

Ted o vikendu sem menil ochranne folie na zadnich dverich. Doporucuju Oraguard, je to nejspis to same co tam bylo, metr stoji 300-350Kc a nadelate z toho dily na 20aut. Konce prahu pred zadnim kolem byly uz dost omlacene, takze sem je nechal striknout. Vypada to jako nove, ta cerna barva je pecka kdyz je to nalesteny. Hluboka jak studna.

Pristi tyden bude nalakovane origo Ti prahy, ktere sem koupil jednak kvuli tomu, ze sem je proste chtel a hlavne kvuli ochrane tech prahu proti sutrum. Preci jen plast rezivet nezacne a laknout se to da vzdycky. Jen uchyceni je na prd, protoze Ticka maji origo diry v prazich, kam se ty nastavce nacvaknou a daji se i dobre sundavat vysunutim do strany. Tady to budu muset vyresit nejak alternativne, protoze vrtat do toho nehodlam. Navic udelat si mustr na diry neni vubec lehky, neni to podle ceho, pres prahy si znacku neudelate a kdyz se to vyvrta o 0,5cm blbe, tak uz to zavani fusem a prah bude blve licovat. Uz to mam ale vymysleny, tak sem pak dam nejaky foto.
Koukám že toho máme společnýho :D

prvně bych se rád zeptal k těm foliím, můžeš nahodit odkaz prosímtě ? já jsem něco našel ale jen laminaci což asi nebude ono.

Kód: Vybrat vše

https://www.lifo.cz/digitalni-tisk/laminace/monomericka-laminace/oraguard-200.html
jinak mě taky čekají prahy ,akorát Novitec. Stím že je mám už přez rok a od nového roku nalakovaný a potažený folii. Což nebylo chytrý protože se musí vyříznout otvory pro hever ,jinak mi je zmáčkne :( každopádně to budu dávat rovnou do lakovny a snad si stím nějak poradí. Rovnou by mi mohli nalakovat a namontovat spoiler na kufr.Samozřejme Novitec :D

Můj nájezd je 260km a přední ramena jsem zrovna dodělal,byly původní ještě. Dal jsem také TRW tak doufám že bude dlouho klid :smt040
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T 280k Q4 2018
Alfa Romeo 147 Ducati Corse 1.9JTD 125kw, 2008
Alfa Romeo 147 Black Line 1.9JTD 88kW, 2007

Ex
AR 147 1.6TS/77KW 2005
AR 159 1.9JTD/8V/118kW, 2006 DPF & EGR OFF +CHIP 156Hp/377Nm

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 30.5.2017, úte 23:09

Speedy: Moje prevodovka zatim ok. Jinak ja sem z Prahe, ale jezdim denne do Hodkovic, takze se muzem nekdy tam u vas na severu potkat a pokecat.

Flipshide: Folii sem kupoval zde:

http://www.top-autofolie.cz/ochranna-fo ... -126cm.htm

a za 2dny byla doma. Jinak je fakt, ze za zivotnost spodnich ramen sem horni menil dvakrat, nastesti stoji taky polovinu. Ty spodni by uz taky mohly konecne trochu zlevnit. Defacto furt kolem 4000 za trw nebo lemforder.
Btw. jakym zpusobem se pridelavaji ry prahy od Novitecu? Origo otvory maji ty otvory sundavaci, ale ja do servisu stejne nejezdim, tak je mi to fuk, ale jinak chapu.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Flipshide
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 313
Registrován: 5.4.2015, ned 10:47
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Flipshide » 31.5.2017, stř 07:26

Kolbik píše: 30.5.2017, úte 23:09 Speedy: Moje prevodovka zatim ok. Jinak ja sem z Prahe, ale jezdim denne do Hodkovic, takze se muzem nekdy tam u vas na severu potkat a pokecat.

Flipshide: Folii sem kupoval zde:

http://www.top-autofolie.cz/ochranna-fo ... -126cm.htm

a za 2dny byla doma. Jinak je fakt, ze za zivotnost spodnich ramen sem horni menil dvakrat, nastesti stoji taky polovinu. Ty spodni by uz taky mohly konecne trochu zlevnit. Defacto furt kolem 4000 za trw nebo lemforder.
Btw. jakym zpusobem se pridelavaji ry prahy od Novitecu? Origo otvory maji ty otvory sundavaci, ale ja do servisu stejne nejezdim, tak je mi to fuk, ale jinak chapu.
Také jsem z Prahy , klidně bych se k vám připojil :) akorát na sever jezdim trosku dal , Varnsdorf😀😀

Většinou se šroubuji dvěma vruty do podbehu z každé strany +lepidlo. Možná aby nebyl takovej odskok od karozerii tak bych tam dal nějaký akryl nebo tak, aspoň by tam nezatekalo.
Mohl by jsi mi oak ten mechanismus nafotit ?docela mne to zajímá :)

Ty ramena jsou děs , já sehnal za 4,7 spodní a 1,8 horní .. celkem to bylo za 15tis i s práci .. jel jsem trosku dal , v Praze bych se dostal na 22-25tis 😀
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T 280k Q4 2018
Alfa Romeo 147 Ducati Corse 1.9JTD 125kw, 2008
Alfa Romeo 147 Black Line 1.9JTD 88kW, 2007

Ex
AR 147 1.6TS/77KW 2005
AR 159 1.9JTD/8V/118kW, 2006 DPF & EGR OFF +CHIP 156Hp/377Nm

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 31.5.2017, stř 07:38

Potkat se klidne muzem, temat bude zajiste dost. :-) Jinak 15tis i s praci je vyborna cena. Prakticky 3jka za praci.

Ja tam prave zadny vruty ani lepidlo davat nebudu (ikdyz nemam v prazich origo diry), uz to mam vymysleny, ale zatim si to necham pro sebe. Ale s tema novitec prahama to asi jinak holt nejde. Jako pokud uz to nehodlas nikdy sundavat, tak to tam nalepit asi lze (stejne to tak dela vetsina lidi), ale ja to chci, aby to slo sundat pripadne, takze se tomu musim trochu podridit.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Flipshide
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 313
Registrován: 5.4.2015, ned 10:47
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Flipshide » 31.5.2017, stř 07:55

Já bych byl radši kdyby šly i sundat , tak si počkám na tvoje provedení ale obávám se že to jinak nepůjde
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T 280k Q4 2018
Alfa Romeo 147 Ducati Corse 1.9JTD 125kw, 2008
Alfa Romeo 147 Black Line 1.9JTD 88kW, 2007

Ex
AR 147 1.6TS/77KW 2005
AR 159 1.9JTD/8V/118kW, 2006 DPF & EGR OFF +CHIP 156Hp/377Nm

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od speedy » 31.5.2017, stř 09:38

Kolbik píše: 30.5.2017, úte 23:09 Speedy: Moje prevodovka zatim ok. Jinak ja sem z Prahe, ale jezdim denne do Hodkovic, takze se muzem nekdy tam u vas na severu potkat a pokecat.
To nejsem vůbec proti, tak si dáme vědět :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 30.9.2017, sob 13:06

Tak máme za sebou další preventivní kůru.
- komplet omyti podvozku
- 2 tydny schnuti
- oprava poskozenych mist
- vystrikani dutin Dinitrolem ML
- nastrik podvozku zvenku transparentnim voskem Dinitrol 485
- vymena oleje
- nové plast.kostky pod hever 2x
- osetreni lemu blatniku zevnitř
- modifikovaná přední vzpera mezi tlumice
- nova vzpera do zadni napravnice

Co se zjisteni ohledně koroze tyce, tak zatim uplne nejslabsi misto jsou konce prahu. Kdyz se sunda podbeh, tak na konci prahu je nakydano spousta peny/tmelu, ktery vypada ok. Staci za nej trochu vzit a jde dolu jak strup. A pod nim to zije... Ten spoj plechu je tak blbe udelany, ze se tomu ani nedivim. Obe strany auta na to byly stejne. Takze sem vsechno odbrousil, Dinitrol RC900, zakladovka, vrchni 2K barva, pak vse zatmeleno tmel od Dinitrolu (nazev uz si napamatuju) a prestrikano ochranou proti osterkovani pro zmenu od Dinitrolu. Zevnitr vylito konkorem + dinitrol ML.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od rakonek » 30.9.2017, sob 20:30

Kolbik : nemáš foto těch prahů před po? Já teď dělal podběhy rezavé jen v bodech dal jsem základ zinal a na to body prelakovatelny a navrch 2k klárlak :wink:
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 30.9.2017, sob 20:53

Foto bohuzel nemam. Podbehy byly ok, jen misty lak odprysknuty, takze sem to opravil. Hlavni sou ry prahy. Koupil sem si kvuli tomu kompresor a pistoli na dutiny, abych to mohl udelat poradne.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolbik - Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2008)

Příspěvek od Kolbik » 11.11.2017, sob 09:38

Po case zase mensi update. Konecne sem se dostal k montazi Ti prahu, ktery sem si koupil letos v breznu. Ano, zbrzdila ta odhalena koroze LZ prahu, jeho oprava, strikani dutin, strikani podvozku (viz minuly prispevek), ale instalace se povedla na jednicku a je to nakonec jako original.

Origo z fabriky je to pripevnene dvema typy spoju :

Jednak na horni hrane je oboustranka 3M, ktera zaroven zatesnuje - aby pod to netekla voda.

Dale jsou na listach zevnitr drazky (tusim cca 8) pro plastove prichytky, ktere se do drazek nasunou a cele se to nacvakne do der co jsou u Ticek v bocich normal prahu udelane. Tim, ze jsou ty prichytky do nastavcu nasunute, tak jde po odtrzeni oboustranky cely prah sundat tazenim do strany.

Dalsi prichytky jsou zespod a jsou umistene mezi zaslepkami prahu. Ty jsou v origo Ti autech prostrizene do ctvercoveho tvaru. Do der se nacvakne plastova prichytka a hranaty tvar zajistuje, ze se prichytka nebude protacet az se do ni budou sroubovat origo vruty. V nastavci je 6 der proti 6 diram s plast prichytkami. Jednoduche a ciste.

Pokud ovsem nemate na Ti prahy pripravu (nemate Ti auto - jako ja), tak si budete muset poradit trochu jinak.

Na uchyceni zespod (neumim vrtat hranate diry), sem pouzil nytovaci matice M6. Prilozil se prah, oznacila se mista na matice, vyvrtala se 9tka dira, hrana diry se odmadtila a zatrela barvou, nechala uschnout. Nytovaci matice namazana lodni vazelinou (kdyby se pri nytovani poskodila barva na hrane) a matice se nanytovaly. To byla pohoda.

Na uchyceni zboku uz to chtelo trosku vetsi peci, protoze sem to nechtel lepit zadnym lepidlem atd. Prah se cely umyl a odmastil. Chtel sem mit co nejvic origo a tak sem to taky udelal. Neni lehky udelat si na aute mustr na vrtani der, kdyz si je nemate jak obkreslit. Vzal sem tedy oboustranku, kterou sem z jedne strany dost ochmatal, aby moc nedrzela a nalepil sem ji na mista, kam se pak nasouvaji ty plastove capliky a udelal se do ni fixou znacku v miste stredu diry. Prah sem pak vzal, prilozil na auto a oboustranka se z nastavce prenesla na auto/prah. Diry sem si oznacil, pasku strhnul a opakoval cele jeste jednou, abych si byl 100% jisty. Pak to chce dulcik na udelani dulku pro vedeni vrtaku, predvrtak ostrym malym vrtakem (nesmi se tlacit, ten plech je papir...) a pak dovetat na final 8ckou ( do ni pak jdou krasne nacvaknout ty origi prichytka). Pak zase odmastit, zatrit barvou. Obvod der sem pak jeste opatril tenkym samolepicim butylovym paskem, abych si byl jist, ze do prahu tou dirou nepotece voda. Pak uz jen zbyva vse znovu odmastit, prah nacvaknout, z horni hrany strhnout folii z 3M pasky, dotlacit, zespod prisroubovat do nytovacich matic a je hotovo.

Potom sem jeste sundal zespod zaslepky prahu a znovu sem je vystrikal Dinitrolem ML, aby se dostal i kolem matic, novych der atd.

Jelikoz nastavec na kazdem konci o cca 1-2mm presahuje puvodni prah, tak sem toho vyuzil a nalepil na nastavec samolepici gumovou desticku, kterou sem si vystrihl do vhodneho tvaru - ochrani jak celo nastavce, tak hlavne hranu blatniku za prednim kolem, kterou maj vsechny 159 opryskanou (krome te moji samozrejme). Guma tim, ze je prilepena jen na nastavci a plech.hranu jen prekryva zamezuje drzeni se vody mezi gumou a kovovym prahem, takze ideal. Uz to tam drzi vic jak mesic a zatim ok.

Pak sem si jeste kdysi na parkovisti vyfotil, jake maji Ticka folie proti kaminkum a udelal sem to uplne stejne (pred zadnim kolem). Nikdo nema sanci poznat, ze ty prahy jsou dodelavane a za to sem rad. Bylo to srani, ale vyplatilo se.
Přílohy
IMG_20171111_085138-2080x1560.jpg
IMG_20171111_084506-2080x1560.jpg
IMG_20171111_085002-2080x1560.jpg
IMG_20171111_085056-2080x1560.jpg
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů