Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8637
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Nový* šíbr usazen... Bohužel po sundání krytu a zpřístupnění mechanismu se ukázalo, že má úplně stejnou závadu jako ten můj původní. Naštěstí se to ale ještě nerozpadlo (jako u mě), takže to šlo lehce opravit. Jedná se o konstrukční nedostatek, kdy v podstatě nejnamáhanější část mechanismu je rozměrově dost poddimenzovaná. Tipnul bych si, že tenhle problém bude mít 90% všech šíbrů. Pokud se to moc nepoužívá, i s tím poškozením to vydrží fungovat ještě docela dlouho aniž by se to nějak projevilo. Zkusím dnes nafotit o co jde a případně sesmolit nejaký fotonávod na případnou opravu (do příslušné sekce). Mimo to trpěl mechanismus ještě dalšími mouchami, neco stačilo dobře složit, něco se bude muset přeházet z dalších dvou, co tu mám (zaplaťbůh), Takže ze tří poskládám jeden 100%. Nic prostě nemůže jít hladce
Plus se při čištění samozřejmě ta stropnice na více místech odlepila, takže ještě budu řešit co s ní. V extrémním případě jí servu a potáhnu to nějakým černým semišem a šíbr natřu textilní barvou (ten panel už v autě asi nelze vyndat, dnes zkusím).
Plus se při čištění samozřejmě ta stropnice na více místech odlepila, takže ještě budu řešit co s ní. V extrémním případě jí servu a potáhnu to nějakým černým semišem a šíbr natřu textilní barvou (ten panel už v autě asi nelze vyndat, dnes zkusím).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Na srazu v Milane budes za hvezdu :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8637
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Proč, ostatním to většinou normálně funguje.... :/
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Spíš to prostě berem tak, že na šíbr a lak to nejezdí...
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Hampi: myslel jsem to tak že to tam dovezeš ve stavu nového vozu ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No kupříkladu motorek šíbru Webasto použitý ve Fordech Sierra a Scorpio má v "převodovce" mezi několika kovovými kolečky jedno plastové, samozřejmě už jsem ho viděl "očesané". Jen si říkám, jestli to už v té době bylo "kurvítko" nebo to tam bylo naopak proto, aby se v případě problému zničilo toto kolečko a ne zbytek mechanismu.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8637
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Přes víkend cosi poježděno, asi 400 km... Všechno, kromě neustále jalových brzd, funguje skvěle. Brzdy budou nefunkčním zadním regulátorem, prostě chodí nějak nespolhlivě, nebo vůbec. Navíc je tam někde v systému vzduch. A podle toho jak mám pořád černý kola, asi taky nebude ideální kombinace kotouč/obložení, takže to po sezoně taky vyměním.
Co mě ale trápí pořád je extrémě vysoká spotřeba. Auto je pořád cítit bohatou směsí a spotřeba se pohybuje okolo 15l/100km a to i při celkem normální jizdě. Už nevím co s tím. Ještě v týdnu zkouknu benzínovou pumpu a hadičky tam (ale tomu moc velkou váhu nepřikládám) a začnu lít benzínovej VIF...
Co mě ale trápí pořád je extrémě vysoká spotřeba. Auto je pořád cítit bohatou směsí a spotřeba se pohybuje okolo 15l/100km a to i při celkem normální jizdě. Už nevím co s tím. Ještě v týdnu zkouknu benzínovou pumpu a hadičky tam (ale tomu moc velkou váhu nepřikládám) a začnu lít benzínovej VIF...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jako pokud ta věc smrdí benzínem resp. moc bohatou směsí, tak to podle mýho selskýho rozumu prostě moc otevírá vstřiky, vím že už jsi prošel asi všechno, ale buď to blbě váží vzduch nebo lambda tvrdí, že je to chudý (třeba netěsnost výfuku před lambdou a přisávání vzduchu?) nebo si ta jednotka myslí, že jsou tam menší vstřiky a zvětšuje jejich průtok víc než je potřeba - to by ale zase měla lambda krotit asi... Neříkám, že jsem v tomhle nějak chytrej, celej život jsem spíš strávil na karburátorech, ale tak nějak logicky bych šel po tomhle.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ono říkal jsem právě Hampimu, že bych začal tlakem paliva a tou pumpou - startuje mu to fakt hodně na sráč, mělo by to startovat takřka na drc a ty pověstné hadičky zatím ještě ani neviděl za tu dobu, co to auto má. Ono to umí dělat všemožný brikule... sice to tím nejspíš nebude, ale pořešit to chce.
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Podle mě ty hadičky nebudou mít vliv na spotřebu, ale ten start to fakt ovlivní hodně. Vím co to dělalo u mě, za tepla to startovalo strašně dlouho.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ono můžou mít i vliv na spotřebu, protože ten motronic si s tím neumí poradit. Ta jednotka je dutá jak sud a moc toho neumí... ale kdo ví. Pravděpodobné to sice není, řešit to chce a je potřeba začít systematicky
- Tonio
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Lukáši, zkus vytáhnout podtlakovou hadičku od regulátoru tlaku paliva ze sání a zkontroluj, jestli není plná benzínu. Já se s tím s..l tři roky a byla to prasklá bránice právě v tom regulátoru - přebytečnej benzín šel místo do nádrže zpátky do sání ...
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8637
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
To už mám za sebou :velhartice:, regl je novej...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Nejsou tam jiný vstřikovače? Že by to při stejným tlaku a času otevření dávalo víc benzínu.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8637
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ee, podle čísla sedí
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8637
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Hadičky v pumpě jsou v pořádku, vůbec celá pumpa vypadá jako nová...
Píchl jsem to na diag, abych se kouknul, co se tam teda děje. Dobrá zpráva je, že teplota se chová příkladně, dle diag nepřesháne 93°C (na budíku to přitom ukazuje tak 91°C) a za jízdy drží cca 83°C.
Horší je to ale s tou bohatostí... Na volnoběhu je napětí na lambdě minimalně 488mV, ale běžně to leze až k 650mV. Po odopojení lambdy se hodnota nastaví na stechiometrických 444mV, ale na chodu motoru se vůbec nic nezmění. Ten se chová a jede s odpojenou lambdou úplně stejně jako s připojenou. Jednotka evidentně lambda regulaci úplně ignoruje. Nabízela se varianta, že je jednotka nějak upravená, tak jsem jí vyndal, ale nebyly na ní žádný stopy po předchozím rozebírání. Pro jistotu jsem jí otevřel, jestli neuvidím nějaký poškození nebo úpravu, ale vůbec nic.
Dnes zkusím jednotku z druhýho auta, který funguje normálně a uvidím. Moc tomu naději nedávám, ale už nevím, čim jiným by to mohlo být.
Ono to sice zdánlivě nějaký velký problém není, ale takhle bohatá směs asi přiliš nesvědší mazání válců, auto pořád dost smrdí z výfuku a spotřeba je cca 14,5l/100km, když to nehoním...
Tlak paliva měřil rossogtv a že by nějak blbě šly vstřiky moc nevěřím, protože ten motor jde od volnoběhu do plných jak švýcary...
Píchl jsem to na diag, abych se kouknul, co se tam teda děje. Dobrá zpráva je, že teplota se chová příkladně, dle diag nepřesháne 93°C (na budíku to přitom ukazuje tak 91°C) a za jízdy drží cca 83°C.
Horší je to ale s tou bohatostí... Na volnoběhu je napětí na lambdě minimalně 488mV, ale běžně to leze až k 650mV. Po odopojení lambdy se hodnota nastaví na stechiometrických 444mV, ale na chodu motoru se vůbec nic nezmění. Ten se chová a jede s odpojenou lambdou úplně stejně jako s připojenou. Jednotka evidentně lambda regulaci úplně ignoruje. Nabízela se varianta, že je jednotka nějak upravená, tak jsem jí vyndal, ale nebyly na ní žádný stopy po předchozím rozebírání. Pro jistotu jsem jí otevřel, jestli neuvidím nějaký poškození nebo úpravu, ale vůbec nic.
Dnes zkusím jednotku z druhýho auta, který funguje normálně a uvidím. Moc tomu naději nedávám, ale už nevím, čim jiným by to mohlo být.
Ono to sice zdánlivě nějaký velký problém není, ale takhle bohatá směs asi přiliš nesvědší mazání válců, auto pořád dost smrdí z výfuku a spotřeba je cca 14,5l/100km, když to nehoním...
Tlak paliva měřil rossogtv a že by nějak blbě šly vstřiky moc nevěřím, protože ten motor jde od volnoběhu do plných jak švýcary...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Pokud se nepletu, tak lambda měří obsah zbytkového kyslíku ve výfuku. Tím pádem, čím vyšší naměřené napětí na ní, tím víc si ŘJ myslí, že směs je chudá a přidá proto na palivu. Něco v closed-loop buď blbě měří, nebo to někde přisává falešnej vzduch.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8637
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
To vysoké napětí znamená, že je směs bohatá - lambda <1. Otázka je ale 1) proč a 2) proč s tím ecu nic nedělá? ...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jenže střední hodnota není 1V, ale 0,45V (při stochiometrickém koeficientu 14,7:1) pokud se nemýlím...
EDIT: Máš pravdu, že to mám obráceně - čím vyšší napětí, tím bohatší směs.
Takže na místě je otázka, proč ŘJ nestáhne vstřikování, když naměří bohatou směs? Nemáš v chybách zápis ohledně adaptačních hodnot, něco ve smyslu "regulace mimo rozsah"? Nechčije ti některý vstřik (to bys asi poznal i na chodu motoru) nebo nemáš osazený vstřiky s větším průtokem (sice to jsi už psal, že máš OEM)? Vyndej celou rampu i se vstřiky a dej klíček do II.polohy ať to natlakuje pumpa, jestli některý vstřik nebude chcát i bez aktivace. Pokud ne, tak si udělat stolici ze skleněných válců a měřit jak který dávkuje a rozstřikuje (i když to bude ovlivňovat taky ŘJ).
S odpojenou lambdou jsi to už zkoušel, co s odpojenou váhou? Co naměří lambda v takovém případě?
EDIT: Máš pravdu, že to mám obráceně - čím vyšší napětí, tím bohatší směs.
Takže na místě je otázka, proč ŘJ nestáhne vstřikování, když naměří bohatou směs? Nemáš v chybách zápis ohledně adaptačních hodnot, něco ve smyslu "regulace mimo rozsah"? Nechčije ti některý vstřik (to bys asi poznal i na chodu motoru) nebo nemáš osazený vstřiky s větším průtokem (sice to jsi už psal, že máš OEM)? Vyndej celou rampu i se vstřiky a dej klíček do II.polohy ať to natlakuje pumpa, jestli některý vstřik nebude chcát i bez aktivace. Pokud ne, tak si udělat stolici ze skleněných válců a měřit jak který dávkuje a rozstřikuje (i když to bude ovlivňovat taky ŘJ).
S odpojenou lambdou jsi to už zkoušel, co s odpojenou váhou? Co naměří lambda v takovém případě?
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8637
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Vstřiky jsou originál a při puštění pumpy drží, žadnej neprotéká. Co se s nima děje za běhu se chystám teď orientačně zjistit "kelímkovým" testem.
S odpojeným AFM jsem to nezkoušel, to dnes taky zkusím. I když AFM jsem taky řešil dost intezivně a dle všeho je v rámci možností ok.
Co se týká zapsaných chyb... je to starej motrnic ml4.1, takže taková o něco lepší kalkulačka... Momentálně to nezapíše ani tu odpojenou lambdu (což je samo o sobě zajímavý, protože dřív to dělala)...
S odpojeným AFM jsem to nezkoušel, to dnes taky zkusím. I když AFM jsem taky řešil dost intezivně a dle všeho je v rámci možností ok.
Co se týká zapsaných chyb... je to starej motrnic ml4.1, takže taková o něco lepší kalkulačka... Momentálně to nezapíše ani tu odpojenou lambdu (což je samo o sobě zajímavý, protože dřív to dělala)...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Lambdu zapsat musí, pokud nezapíše, pak máš prostě někde šluslej kabel... jinak asi není možná.
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Vše nasvědčuje tekoucímu vstřiku při chodu. To chce otestovat rozprach a průtok :)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
I to je možný, ale ono vzhledem k ceně vstřiků a testu je asi rovnou jednodušší koupit všech šest novejch
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Kdyby to bylo ulitý na jednom vstřikovači tak to nebude poznat na svíčce proti ostatním?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
tak odpojenu lambdu nezapise ani 156, akurat si to hodi svoje hodnoty a hotovo... skusil by som asi jazdit nejaku dobu bez nej ci to nebude lepsie
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů