JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Odpovědět
rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od rossogtv » 16.9.2017, sob 11:27

vyska vozu ma zasadni vliv na odklon, takze prvni myslenka s vymenou pruzin byla spravna, jak pruziny zestarnou tak je auto niz= vice odklonu, muze se zkusit prvne dat pod pruziny podlozky....no jinak se ale vnitrky sjizdeji i kvuli blbe zbihavosti.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od rossogtv » 16.9.2017, sob 11:28

...a kolik ze tam bylo namereno odklonu ? treba Alfa 75 a -1,5° neni zadny problem....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od riprex » 16.9.2017, sob 11:51

Na geo jsme zkoušeli měnit výšku auta a na odklon to žádný vliv nemělo. Vzadu jo, vpředu ne. A odklony u 166 vpředu většinou padaj pak k -2° a to už na žravosti pneu znát je. Správně má být odklon cca do -1°

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od Danni » 16.9.2017, sob 13:15

do hornych ramien tuhe strongy a vymenit spodny predny silent pri napravnici... Ale zbiehovost je alfa omega, stačí ze mas zle elektrony a geo ti dobre nenastavia
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 16.9.2017, sob 15:44

Dívám se do protokolu z laserové geometrie. Přední osa odklon vlevo -1,48, vpravo -2,12. Požadováno minimálně -0,43. Aspoň tak to píšou v tom protokolu. Takže odklon je opravdu značný, myslím že i jak používám široké pneu tak to ještě zhoršuje sjíždění pneu.
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 9.4.2018, pon 20:34

Dobrý večer dámy a pánové. Prosím o radu, jestli někdo nevíte z vlastní zkušenosti co to v řídících jednotkách AR166 znamená chyba P1691, která nelze smazat z paměti závad. Auto jinak jede normálně. Mám podezření, že tato chyba souvisí s problémem, který sem měl minulý rok, když studený motor na volnoběh občas začal "kuckat", na přidání plynu nereagoval a pomohlo pouze zhasnutí a nastartování, přičemž se rozsvítila kontrolka poruchy motoru, která po několika minutácxh sama zhasla.
Pokud jste se s tímto problémem, nebo chybovou hláškou někdo setkali, budu rád za jakékoli info. Děkuji.
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od lada.blaha » 9.4.2018, pon 22:02

Mě se to párkrát stalo také když jsem jí měl. Na diagnostice to nebylo ale dělalo to to co popisuješ. Myslel jsem že to způsoboval ten otevřený filtr co jsem tam měl a zasíral klapku, ale pak jsem tam sehnal originální box a rezonátor a od té doby už to nedělalo tak těžko říct. Podle zahraničních for by to mohlo být něco s kabeláží k řídící jednotce nebo tak něco.
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 10.4.2018, úte 06:09

Ano taky sem našel na německých alfistech, že se možná bude jednat o nějaký spoj či kontakt kam se dostala vlhkost. V servisu se s podobnou chybou ještě nesetkali, tak proto vyzvídám.
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od Hampice » 10.4.2018, úte 06:57

Zaměřil bych se na konektor plynového pedálu
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 12.4.2018, čtv 19:33

Dobrý večer. Z malého problému se stal velký problém. Dnes se mi to hodilo do "nouzáku" asi 4x a za zahřátého motoru. Celou dobu svítící kontrolka "poruchy motoru" a špatně drží volnoběh. Po puštění plynu a vyřezení na neutrál dost často spadnou otáčky pod 500 a motor je v nouzáku. Trošku pomůže když na rychlost zpomalím tak aby měl motor asi 1500 a méně otáček a potom vyřadím. je to zvláštní ale většinou to funguje. Za nornální jízdy není problém. Nemáte někdo nějaký nápad, než tedy jet na diagnostiku aby mi to ukázalo pravděpodobně stejnou chybu tedy P1691, která s tím pravděpodobně souvisí.
Díky
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 13.4.2018, pát 06:05

Upřesnění problému je takové že za studena je vše v pořádku, volnoběh drží perfektně. Problém je tedy nejspíš pouze za prohřátého motoru.
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 15.4.2018, ned 16:00

Nevěděl by někdo z vás kolik může i s prací stát výměna těsnění pod hlavou na V6? Myslím v normálním neautorizovaném servisu a berme tu nejlepší možnost, že je to jen těsnění, nikoli prasklá hlava. Co vše se případně musí měnit krom základních věcí jako vlastní těsnění a zabroušení hlav.
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od Hampice » 16.4.2018, pon 10:47

V první řadě zkontroluj konektor plynového pedálu a následně vyčisti a zkalibruj škrtící klapku. Co tě vede ke špatnému těsnění?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 16.4.2018, pon 11:30

Dík za názor. Tak tedy, problém s nouzákem nebude souviset s výše zmiňovanou chybou 1691, ta pravděpodobně nic viditelně nedělá, ale po novém napíchnutí na diagnostiku při objevení se problému, tedy při svítící kontrolce motoru se asi jedná o chybu 1173 Bohatost směsi, pod spodní hranicí. Co to způsobuje zatím nevím, nicméně po vymazání chyby a dodržování pravidla nevyřazovat rychlost nad 1500 otáček se závada zatím neopakovala, najel sem zatím asi 200km. Velice zajímavé. A te´d k tomu těsnění. Již se měl podezření při koupi, vlastně sem s tím byl i smířený, i když předchozí majitel Láďa Bláha si myslí že by to těsnění být nemuselo protože v chladící kapalině sledoval ten humus prý už od té doby co auto koupil on. Ale fakta jsou dle mě jasná. Kapalina černá, aspoň na hladině a na stěnách nádobky emulze. Pomalý ubytek kapaliny je také sledovatelný, teď to tedy ještě sleduji při hladině zhruba na minumu kterou tam měl Láďa. Částečný ubytek tedy můžu hodit za vinu netěsnosti v chladiči, kdy při chadnutí motoru něco málo vykape na zem. Jinak olej je čistý, nepřibývá, neubývá. Auto topí. Z výfuku nějak moc dýmu ani za studena nejde. Když je teplo tak opravdu málo i za uplně studeného motoru. Teplota dle ukazatele drží výborně, jen jednou se mi stalo že po prudké akceleraci se ručka na pár vteřin zhoupla nad 90, poté zase dobré.
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 28.4.2020, úte 13:03

Když už na alfistech dnes otravuji, docela by mě zajímala ještě jedna věc. U mé 166 jsem si před rokem byl nucen koupit nové ICS, z vrakáče. Po zadání kodu se vše zapne, tím myslím ovládání, rádio atd, ale ihned to hodí žádost o další kod, zdá se k navigaci.
Netušíte kde bych tento kod mohl sehnat krom jízdy do autorizáku Fiat?
Kluk z vrakáče říká, že neví kde by to mohlo být napsáno v tom autě.....
Díky.
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od WhySoSad » 29.4.2020, stř 18:00

Podívej se na rádio, vytáhni ven, někdy to tam je napsané, já už to píšu na všechny svoje auta. Jinak nevím jak u 166, ale u jiných je to trochu problém sehnat. Někdo na polským foru je schopnej to dohledat dokonce zadarmo, pohledej, já ten link už nemám.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 4.6.2020, čtv 19:50

Ahoj alfisti. Myslel sem si že výměnou sahary je můj největší problém v současnosti vyřešen. Spletl jsem se. Setkal jste se s tím někdo?
V pohodě jedete a najednou začne teplota dle budíku, která až dosud držela jak přibytá na asi 88 stupních lézt nahoru, klidně až ke 110,115, potom spadně na 95 a zase nahoru, a takto kolísá, 100,95,115,90,110 atd. Tak jsem zastavil, voda v expanzce normální stav, sahara běžela, po otevření expanzky si to jenom trochu odfouklo, voda vůbec neměla snahu vyletět ven. Diag hlásí chybu relé ventilátoru 1, neboli stejnou hlášku jako před výměnou sahary. V servisu nevěděli proč to hlásí tuto chybu, tak jsme vyměnili saharu, hlavně tedy kvůli tomu, že už vydával hrozný zvuky (asi ložiska). No evidentně ale PO480 relé ventilátoru 1 nezmizela. Poté jsem motor znovu nastartoval, napoujim diagnostiku, teplota ukazovala 94 stupňů dle diag a jel, po chvíli už byla teplota v rozmezí dle grafu 83-90, budík ukazoval opět asi 88 celou dobu a "přehřát" se mi to již nepodařilo.
Teď tedy si myslím že se zkrátka zblázní budík.....nebo máte jiný názor? Díky
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od Danni » 4.6.2020, čtv 21:22

Je to budik pripadne snimac
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 899
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od hno3 » 5.6.2020, pát 10:10

trochu mě zaráží výměna sahary, když to hlásí chybu relé... našel bych ho a zkontroloval to.. budou opálený kontakty.. tudíš proto ta chyba... když mi nejlea sahara bylo to většinou tím relé...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 5.6.2020, pát 12:25

Rele je snad ok, měl sem to kvůli tomu v servisu. Sahara se měnila kvůli tomu, že ta původní vydávala strašné zvuky, při běhu to kvílelo, vrzalo, no hrůza:D Ale toto mi opravdu přijde jako že něco pouze blázní.....uvidím co mi řekne teplota dle diagnostiky pokud se mi to podaří vyvolat. Ale abych celou dobu jezdil s ručkou teploměru přibytou na asi 90 a najednou.....po jízdě na rovině, při zpomalování, s motorem ve 2000 ot. začala teplota náhle růst a silně kolísat mi přijde hodně divný. Zvlášť když sem vypnul motor a najednou zase vše ok...
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 24.8.2020, pon 08:41

Zdravím.
Prosím o pomoc, vůz mi nestartuje, dle příznaků (sem tam nejdou světla, problikávající palubka, sotva točící startér) si myslíme, že by to mohla být kostra.
Dokázal by mi někdo říct kde je u 166 umístěna kostra? A dá se k ní nějak rozumně dostat bez zvedáku a rozebrání půlky auta?
Předem děkuji všem.
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od MichalT » 24.8.2020, pon 08:47

Tak kostřících bodů tam je několik. Začal bych asi v kufru kde je baterka, kontrola svorek baterie, mínus kabel na kastli... ale "sem tam nejdou světla" to je docela divný.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 24.8.2020, pon 09:10

Abych to tedy upřesnil. Baterii to není, vyzkoušel sem 3 a všechny 3 v ostatních autech jdou, ve 166 ani jedna. Do poslední chvíle auto jelo bez problému, te´d měsíc stálo a konec. Dám baterii, se startérem to sotva otočí a nebo se nerozsvítí ani kontrolka autocode a startér nejde vůbec s tím že třeba nejdou ani zapnout světla a začne blikat displej najetých kilometrů, na kterém se potom napíše led error....zkrátka podobný příznaky jako slabá baterie.
Bych právě potřeboval, jestli mi by mi někdo dokázal napsat kde ty kostřící body najdu, nemám tušení....jeden by měl být asi někde na motoru/převodovce? Vzadu u baterky je nějak dostupný, nebo se musí rozebrat půl kufru?
Asi debilní dotazy, ale elektrikář nejsem:D
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od vonkreuz » 24.8.2020, pon 10:17

Hmmm a co umírající nebo spíše mrtvý alternátor?
Jak je spíše v dolní části motoru, tak stator začne rezavět a díky rzi stator nabobtná tak, až se dostane mimo izolované "území" a dotkne se vinutí statoru a je konec.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

JirkaS89

Příspěvky: 33
Registrován: 28.7.2014, pon 17:19

Re: JirkaS89 - Alfa Romeo 166 3,0 V6 (2000)

Příspěvek od JirkaS89 » 24.8.2020, pon 11:04

Nevím no, jak vidím je tedy víc možností. Takže mi asi nezbyde nic jinýho než to odtahovkou někam dopravit.
Alfa Romeo 156 1,9 8V 115k EX
Alfa Romeo 166 3,0 V6 24V 220k
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V 150k

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů