Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Odpovědět
fouby147
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 1.1.2009, čtv 21:53
Bydliště: Praha

Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od fouby147 » 9.1.2009, pát 18:46

Čau Alfisti, máte někdo zkušenosti se sportovními fiiltry ne sání? Dočetl jsem se, že se tak někomu zničil motor... :???:

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 9.1.2009, pát 18:58

Netuším, ale tou fotkou si mě pěkně zmátl.
BMW 730d, Superb TDI

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 9.1.2009, pát 19:00

modenaboy píše:Netuším, ale tou fotkou si mě pěkně zmátl.
:) me taky...

ale k tomu filtru...myslim ze to psal Coyote ze videl zniceny motor bavlnenym filtrem....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

michal5763
Uživatelský avatar

Příspěvky: 65
Registrován: 2.11.2008, ned 19:21

Příspěvek od michal5763 » 9.1.2009, pát 19:39

další blbost jak z lidí vytáhnout peníze. nepřidá to ani 0,1 koně. Jestli chceš sportovní filtr, vyndej ten ucpanej papírovej pryč a nedávej tam žádný. :D
2.0 TS
a.vs.s

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 9.1.2009, pát 21:36

Co od toho očekáváš, nárůst výkonu?

Na to je jediná odpověď, kup si silnější auto, třeba V6 nebo GTA.
BMW 730d, Superb TDI

fouby147
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 1.1.2009, čtv 21:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od fouby147 » 10.1.2009, sob 17:37

:) jojo, jsem tu novej.. přemýšlím totiž o kitu k&n, neočekávám od toho nic světobornýho, GTA by se mi líbilo, taky komu ne, ale... kamarád si dal sport. filtr a znát to bylo, auto táhlo trochu líp a mělo lepší zvuk..

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 10.1.2009, sob 17:52

Spíš mu dopřej pořádnej olej a tohle nech být :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

fouby147
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 1.1.2009, čtv 21:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od fouby147 » 10.1.2009, sob 17:57

coyote píše:Spíš mu dopřej pořádnej olej a tohle nech být :wink:
Olej je jasnej, je v plánu hned na jaře..

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 10.1.2009, sob 18:09

Do čeho to vlastně chceš dát, jaký motor?
Jinak těžko poznáš nárúst výkonu se sport filtrem jen při projížďce.
Zvuk ano, ale to je jen v sání, je hrubší.
Pokud chceš zvednout výkon za co nejmenší peníze, tak u turba chipem a u atmosféry filtr a výfuk.
BMW 730d, Superb TDI

fouby147
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 1.1.2009, čtv 21:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od fouby147 » 10.1.2009, sob 20:12

Je to 2.0 TS.

:diky

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 10.1.2009, sob 20:16

fouby147 píše:Je to 2.0 TS.

:diky
Tak to udělej olej a hned! A často ho kontroluj.
BMW 730d, Superb TDI

fouby147
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 1.1.2009, čtv 21:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od fouby147 » 10.1.2009, sob 20:26

modenaboy píše:
fouby147 píše:Je to 2.0 TS.

:diky
Tak to udělej olej a hned! A často ho kontroluj.
Jj,než začnu jezdit tak ho vyměním. Přes zimu alfička odpočívá v garáži :D a když jezdim tak kontroluju pečlivě..

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 11.1.2009, ned 01:16

kurňa tenhle avatar mi je povědomej :twisted:
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Milhaus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 25.3.2008, úte 01:49
Bydliště: BRNO

Příspěvek od Milhaus » 11.1.2009, ned 03:25

zkus dát svíčky s menším odporem, výkonější benzínové čerpadlo tak 4barovku a otevřené vstřiky a budeš se divit. :shock: :shock: :shock: u své alfice mám sport. vložku do filtru a chip jsem zkusil taky, ale na ten to nejezdí - téměř neznatelný rozdíl. [-X
AR Giulietta 1750 QV 177 KW
Lancia Thema 8.32
Opel Corsa E 1.4

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Příspěvek od hno3 » 11.1.2009, ned 09:36

vstřiky a čerpadlo na seriovej motor=nesmysl...Čerpadlo sice může dodat více paliva při stejném tlaku ,ale regulátor tlaku vždycky tlak srazí na 3bar (pokud není nastaveno něco jinýho) vůči tlaku v sání.jediná výhoda tak je ,že čerpadlo dokáže líp pokrejt špičky-aleto by mělo umět i sériový čerpadlo v dobrým stavu...

Pokud je už čerpadlo v horším stavu,tak výměna za nové udělá razantní změnu -motor má s dostatkem paliva větší chuť do života ve vyšších otáčkách...což jsem poznal na coupe.kde postupem času výkon popřekročení 5000 ubejval a ubejval....

Pro upravenej 2l NA motor s očekávaným výkonem 230koní je dostatečný čerpadlo co dokáže dodat 106l/hod -sériové dokáže dodat 120 a více-dle technické dokumentace.

vstřiky -sériový vstřiky jsou dostatečně dimenzovaný ,jejich zvětšením sice dostaneš víc paliva do válce - bohužel v "closed loop" režimu je směs bohatá, tak jednotka udělá korekce map ,aby směs byla OK..

Tyto korekce pak aplikuje na celé palivové mapy i pro režim "open loop".Pak se může stát, že díky příliš vysoký korekci jede motor v "open loop" režimu na chudou směs...Což je případ chipnutejch coupe 20VT s pár úpravama kolem motoru-v anglii problém running lean řešejpoměrně dost často....

To je ale nepodstatný ,podstatný je to, že ŘJ jak u coupe 20v/VT, tak u AR TS je Bosch stejný typový řady, takže funkce je naprosto stejná...

jednoduchá úprava u TS- zprůchodnit sání co to jde ,pokud si věříš,tak kuchnout airbox tak aby k filtru měl vzduch co nejsnažšší přístup, vložku nechat papírovou (auto tohle úpravou dostane zvuk a bude se chovat stejně jak s nějakým přímým kitem-ověřeno na všech mejch autech..), a pak vejfuk - od katu do zadu 55-60mm trubka a nějakej koncovej tlumič větších rozměrů....případně i kat ven.Pokud máš peněz na rozhazování tak i laděný svody koupit,nebo nechat vyrobit -což je levnější varianta a většinou fungující líp,než leštěný prdy od supersprintu a spol...

chip bych neřešil-dokud nebudeš dávat nějaký vačky,měnit kompresi a zvětšovat otáčky-jednotka je dost chytrá na to,že si to korekcema dorovná
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

fouby147
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 1.1.2009, čtv 21:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od fouby147 » 11.1.2009, ned 10:37

:shock: vyčerpávající... ještě zapřemýšlim. dik

Milhaus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 25.3.2008, úte 01:49
Bydliště: BRNO

Příspěvek od Milhaus » 12.1.2009, pon 21:16

Budeš se divit, ale nesmysl to není. Vím to , mám to. Nárůst výkonu výrazný.Na brzdě sem nebyl před ani po- zbytečný, hlavně když to vyprašuje. Hádat se o tom s nikým ale nebudu. Nechci nikomu nic vnucovat, jen tu přikládám vlastní zkušenost, kterou mám v rukách každý den. Filtr ti sám o sobě nic nepřidá, akorát to bude mít trošku surovější zvuk.
AR Giulietta 1750 QV 177 KW
Lancia Thema 8.32
Opel Corsa E 1.4

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Kolbik » 27.9.2009, ned 19:01

Trocha teorie :D :
Na průběh točivého momentu u benzinových atmosferických motorů má největší vliv účinnost naplnění válce. Ta je závislá na otáčkách a samozřejmě na časování ventilů. Proto mají křivky momentu takové průběhy jaké mají. :) Tato účinnost s otáčkami klesá, neboť hydralulické odpory (potrubí,kolena,filtr,ventily...) rostou s rychlostí proudění vzduchu. V sání je tedy u atmosférického benzínu vždy podtlak. S rostoucím zatížením (otevíráme klapku) se snižuje, ale zárověň roste s otáčkami.

Do válce se dostává stále stejný objem vzduchu (zdvihový objem 1 válce), ale hmotnostní naplnění s rostoucím podtlakem klesá - klesá hustota nasávané směsi - menší výkon motoru. Přičemž nejdůležitejší roli, zde hraje škrticí klapka, jakožto regulační orgán benzin.motorů. Tato regulace je bohužel :smt021 ztrátová, protože škrcením se snižije právě hustota - hmotnosní naplnění válce. Také proto mají naftové motory menší spotřebu, protože jsou bez klapky a regulují se jen dávkou paliva (další důvody jsou např.: mnohem vyšší kompresní poměr, chudá směs při nízkých zatíženích).

Hydralický odpor vzduchového filtru tedy hraje mnohem menší roli, ale ne zanedbatelnou. Sportovní filtry mají samozřejmě větší průchodnost - menší hydraulické ztráty, ale mají také o něco menší filtrační schopnost. Dále, jak již někdo uvedl, se pro svou fci napouštějí spec.olejem, který proud vzduchu může strhávat a poškodit :smt068 např. váhu vzduchu a jiné snímače. Dále je důležitá teplota nasávaného vzduchu (teplejší vzduch má menší hustotu) - tudíž nutno kvalitně odstínit. Vhodné jsou z tohoto hlediska výměnné vložky, třeba KN. Ale sám mám houby co říkat, páč mám na všech autech konusy. :-D Ale odstínění je opravdu důležité, jinak koně spíše zabíjíte než přidávate. :wink:

Ale abych jen nahanil sportovní vložky, tak jsem vytvořil :smt024 jednoduchý excel pro výpočet max.výkonu, vycházejicí s termodynamických výpočtů, kde si můžete udělat představu, co udělá s výkonem vyšší teplota vzduchu, starý zanesený papírový filtr nebo naopak nějaký sportovní.

Průchodnost filtru se projeví v hodnotě tlaku v sání. Čím méně průchozí filtr,tím vyšší podtlak. Ale dá se říct, že rozdíl mezi filtry dělá asi 0,02 baru podtlaku (0,8bar +-0,01). Tudíž se hodnoty pro atmosférické motory pro různé filtry pohybují cca od 0,079 do 0,081 MPa. Hodnoty se pro různá vozidla samozřejmě liší, podle řešení tvaru sacího potrubí, ale pro přiblížení toto bohatě stačí. :wink: Nárůst výkonu, ale většinou dosti snižuje právě zmiňovaná vyšší teplota nasávaného vzduchu.

Dost bylo teorie, tady je link na stažení:
http://uloz.to/2677901/vykon-2003.xls

Některé hodnoty jsou odečteny přímo z měření TS motorů a jsou by oko :-D interpolovány, aby byly použitelné pro různé objemy motorů. Zkoušel jsem to na svou 156 SW 1.8TS a plus minus autobus to sedí.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re:

Příspěvek od Petr147 » 30.9.2009, stř 23:41

hno3 píše:jednoduchá úprava u TS- zprůchodnit sání co to jde ,pokud si věříš,tak kuchnout airbox tak aby k filtru měl vzduch co nejsnažšší přístup, vložku nechat papírovou (auto tohle úpravou dostane zvuk a bude se chovat stejně jak s nějakým přímým kitem-ověřeno na všech mejch autech..), a pak vejfuk - od katu do zadu 55-60mm trubka a nějakej koncovej tlumič větších rozměrů....případně i kat ven.Pokud máš peněz na rozhazování tak i laděný svody koupit,nebo nechat vyrobit -což je levnější varianta a většinou fungující líp,než leštěný prdy od supersprintu a spol...
jestli se můžu zeptat, co se myslí přesně tím zprůchodněním sání? vykuchat všechno před filtrem? :smt026 :D

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Kůrkyn » 1.10.2009, čtv 00:33

zprůchodněné sání je asi 10 cm dlouhý nátrubek hned na hlavě zakončený pletivem do králíkárny :)

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od George.KHE » 3.10.2009, sob 22:27

hno3 se opravdu vyzná, tak bych jeho řeči nebral úplně nadarmo
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Kůrkyn » 4.10.2009, ned 16:22

Ale zákony fyziky oblafnout nejdou.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ._1954.jpg

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Tazdevil » 10.10.2009, sob 21:38

Kdyby chtěl někdo jen tak vyzkoušet sportovní vložku do sání, mám doma jednu bezprizorní. Stačí vyměnit v airboxu... Je to GREEN...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa 147 1.6 TS '06 v rodině

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Milano75 » 8.11.2009, ned 15:42

jen takovej postřech z jednoho fora ařekl bych, že má pravdu


Bavlněné filtry se impregnují speciálním olejem - po každém vyprání se musejí tímto olejem impregnovat. Tento olej je velmi jemný a proniká skrz filtr do sání, kde poškozuje měřicí člen váhy vzduchu. Proto jednoznačně říkám NE !
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Kůrkyn » 8.11.2009, ned 19:34

to je jeden z důvodů proč ne, ale spousta lidí to prostě nepochopí :)

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů