chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Odpovědět

Chiptuning

Ano,proč ne?
153
77%
Ne,nejsem jeho fanda
45
23%
 
Celkem hlasů: 198

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od Lukyn » 23.12.2013, pon 21:10

Cendler : nikdy nemas jistotu, kdy cip odladis "autu" na miru, ze se zvyeny vykon neprojevi po par tis. Km. ( klouzaji i spojka afd.. )
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od hno3 » 24.12.2013, úte 10:12

tak klouzající spojku zažívá mnoho aut, protože seriová je vždy dimenzovaná do určitejch Nm, který přešvihneš u dnešních aut velmi snadno...klidně i u NA benzínu.. navíc to je prvek, kterej ovlivňuje řidič..někdo odpálí spojku na seriovým autě do 50tkm, někdo po 200tkm... takže ladit chip podle toho jestli spojka klouže nebo ne je hovadina...motor prostě naladíš na optimální směs, předstih a EGT...+ nějakou rozumnou regulaci tlaku, aby se s tím dalo rozjet bez spálení gum a spojka buď musí bejt v cajku -či připravená s ohledem na požadované výkonové parametry, nebo auto neladím dokud není 100% stav

přítlak, průměr třecí plochy, součinitel tření mezi obložením a přítlačákem/setrvákem... jsou rozhodující parametry a v případě když vím, že jdu s výkonem/stylem použití/ někam vejš tak vždy minimálně upravuju přítlak, případně použiju lamelu s lepším součinitelem tření a když ani to nepomáhá, jdu o dostupnej rozměr vejš...třeba z 215mm na 230mm

protože seriovej přítlak 55-65kg na průměru lamely 215mm je tak akorát na 300Nm a normální použití...po zvednutí přítlaku na 100-115kg není problém přenášet hodnoty i kolem 400Nm...a s lepší lamelou klidně víc...pokud ale použiju 230mm lamelu, s naladěným přítlakem a lepším obložením (nebo keramiku) dostávám se na jinej level...taky si je dobrý ověřit stav ovládací hydrauliky... když vázne spojkovej váleček (vlivem stáří..analogie s brzdama), tak spojka nesepne po uvolnění pedálu ideálně a umožní krátkej prokluz..čímž se opotřebovává a bude klouza čím dál tím víc s tím že ještě vyhřeješ a pokroutíš třecí plochy...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od Lukyn » 29.12.2013, ned 17:29

Cendler : jak píše MichalP a mari156, jejich tvrzení, že auta fungovala naprosto bez problému po XY tis. km na jednom čipu vyvrací tvrzení, že je potřeba, aby čip byl na míru autu (motoru)...
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od cendler » 29.12.2013, ned 17:47

Lukyn : prosím přečti si co psal MichalP ještě jednou, psal že mu je právě odlaďovali na brzdě
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od Lukyn » 29.12.2013, ned 18:29

Ano, přečetl, rozumím, chápu.

Jinak - jak je možné, že čip, který je naladěn přímo na auto funguje i za např. 100 tis. km apod. Neprojeví se negativně na autě postupným nájezdem apod. Dá se to napsat takto : 2 vozy, jedno má o 100 tis. km více a nalijeme čip, který sedí na auto s menším nájezdem, výsledek - oba vozy fungují bezproblémů. Teď už mi rozumíš? Čip přeci s autem "nežije", nebo ano? Toť můj dotaz.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

xpettt

Příspěvky: 72
Registrován: 20.4.2013, sob 18:36
Bydliště: Ostravsko

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od xpettt » 6.1.2014, pon 11:59

Já sem teda pro,když to dělá někdo,kdo tomu rozumí...
Mým prvotním zájmem bylo odstavit sw EGR,ale po zkoumání nabídek na internetu a recenzích na jednotlivé rádoby odborníky,jsem se rozhod pro čipování u sharkana,na něj jsem nenašel jedinou negativní recenzi,krom pár špínu plivajících jedinců,co v životě čip neměli...
Vyrazil jsem tedy na slovensko,proběhlo přehrání sw,pak zkušební jízda a hotovo.Auto jede úplně jinak,je hodně živější,bezprostředně reaguje na sebemenší přidání plynu a ve vyšších otáčkách nevadne,ale opravdu tahá až do omezovače.A co je důležité....NEKOUŘÍ jak většina načipovaných TDI.
Už v základu(110kw) byla radost s alfou jezdit ale teď je zážitek mnohem lepčejší.
Spotřebu mám tak o 2deci menší,ale při využití výkonu leze samozřejmně o něco výš,přece jen větší stádo koní potřebuje víc krmiva.
Pokud někdo váhá,mohu jen doporučit,cesta za sharkanem se vyplatí... :smt023
156sw,1,9 JTDm,180 kobylek od sharkana,plně funkční...
Lancia Thesis 2,4 JTD 110KW

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od Envel » 6.1.2014, pon 18:38

Moje řeč, Sarkan umí. Mě chipoval auto na dálku a taky OK. Po cca dvou letech provozu na jeho chipu naprosto bez problémů, žádné odvařené součástky jako klouzající spojka ani nic podobného. Prostě chipovat se musí s rozmyslem a majitel musí vědět v jakém stavu má motor, co od chipu očekává a jak bude auto v budoucnu provozovat. Pokud někdo koupí vylítanou stočenou mrchu co už jen tak-tak zvládá origo soft a pak to chce ochipovat +25%, tak musí hold počítat se vším.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od Adamsquare » 6.1.2014, pon 23:08

Já to trochu odlehčim. V prosinci jsem měl asi dva týdny chip. Moc dle představ nefungoval. Měl světlé i stinné stránky v nevyrovnanosti výkonu apod.
Jenže od té doby, co se tam vrátil origo SW, tak mám pocit, že mi někdo najednou ukradl 100koní a velmi nerad se smiřuji s původní realitou. :D :roll:
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 263
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od P3TR » 9.1.2014, čtv 16:10

Ahoj, dostala se mi do ruky tato krabička, bohužel v téměž podobném stavu :smt040 podle toho co jsem si zjistil na googlu by se mělo jednat o powerrail od Novitecu typ Z 100. Bohužel jsem ho dostal bez jakékoli dokumentace, nebo návodu. Z krabičky na mě kouká pět drátků žlutý, červený, bílý, černý a zelený. Neměl by jste někdo jakékoli informace, schémata, zkušenoti ?

http://www.ebay.de/itm/NOVITEC-Powerrai ... 1341141921
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od elbandito » 9.1.2014, čtv 17:14

zahoď to :-D

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 263
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od P3TR » 9.1.2014, čtv 20:01

a pak mi řekni kam jsi to zahodil takový známe :smt019 :-D
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd

xpettt

Příspěvky: 72
Registrován: 20.4.2013, sob 18:36
Bydliště: Ostravsko

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od xpettt » 10.1.2014, pát 09:53

má pravdu,pryč s tím,pokud máš svoje auto aspoň trochu rád....nebuď líný a vygugli si,na jakém principu pracují power krabičky......
156sw,1,9 JTDm,180 kobylek od sharkana,plně funkční...
Lancia Thesis 2,4 JTD 110KW

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od pedro m » 10.1.2014, pát 11:12

Kluci ti radi dobre. Zahod to jak nejdal dovedes.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 263
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od P3TR » 10.1.2014, pát 11:26

Dobře dobře, omlouvám se. To je Novitec tak špatný ?
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od Ladis » 10.1.2014, pát 11:51

Neříkám, že je to nějaká hitparáda, ale jsou na trhu daleko větší zvěrstva. Nějaké čtení od Sarkana http://alfatuning.sk/powerbox.php?lang=sk .Na druhou strany jestli prasochip od nějakýho joudy, tak raděj powerbox od novitecu
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od cendler » 20.2.2014, čtv 22:54

jen pro zajímavost, co jsem tady psal vždycky, je nesmysl, dělat chip na dálku, aniž bych auto viděl a projel, nebo sarkanovo univerzální chipy, a jak taky píšu pořád, nikoho nepomlouvám, co vím, tak sarkan opravdu umí a ví co dělá, ale tyhle chipy na dálku mu neuznávám a přijde mi, že si tím kazí jméno

zde http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... &start=125 mklacan něco zajímavého napsal a na další straně je rozuzlení
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od Ladis » 21.2.2014, pát 06:39

Já jsem jen vyčetl, že dotyčný měl už před čipem chycené turbo, na které ho upozorňoval mechanik a přesto se rozhodnul navýšit výkon :smt102 . Nevím, neznám podrobnosti, ale pokud by to řekl Sarkanovi, tak pochybuju, že by mu stále doporučoval čip.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od pedro m » 21.2.2014, pát 06:55

Ladis i ostatni:
Nic proti Sarkanovi, neznam ho (a nic mi do toho neni) ale kdybych ja nekomu menil mapu, nejprve si auto (alespon !!!!!) POSLECHNU a naloguju.
Sam (jako upravce) bych prece nechtel aby si na me nekdo stezoval ze se mu po moji uprave do 2000km rozletlo turbo nebo propalil pist.... :roll:
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od Envel » 22.2.2014, sob 16:50

Žádost o nachipování na dálku jsem po Sarkanovi chtěl já v době, kdy to vůbec oficiálně nenabízel. Souhlasil, ale chtěl logy předem, než začal vůbec mapy předělávat a pak ještě dolaďoval dle zkušebních jízd a mých požadavků. Já jsem s výsledkem naprosto spokojený, takže to určitě jde, jen se na to musí s rozumem. Myslím, že teprve po pozitivní zkušenosti se mnou dal Sarkan na svůj web nabídku chipování na dálku a nechci machrovat, ale trochu jsem čekal, že to tak hladce nepůjde u všech. Moje auto má 1/3 nájezd proti stejným ročníkům a hlavně mi apriori ani nešlo o zvyšování výkonu, dnes se tomu vznešeně říká optimalizace. :wink:
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od soft147 » 22.2.2014, sob 17:29

A.J.Michal píše:mozna takova 25 minutovka v Brne na okruhu by to overila, zdali to vydrzi nebo ne :-D
Tím pádem se potvrzuje Sarkanova šikovnost, protože jsem na čip najel asi 80tkm a 5x jel Masaryka 25minut a bez mazlení :smt023 spojka začala trochu klouzal vloni na podzim, ale to je vše o údržbě, hned jak jsem zjistil prokluz, dal jsem do pořádku ovládání spojky a do dnes najela dalších 8tkm bez potíží. Najeto celkem 165tkm
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od hno3 » 1.3.2014, sob 08:51

chip na dálku- ano, proč ne.. chipovali jsme moje exHGT (nyní kámošovo..) podmínk č. 1 byla dodat smysluplnej log (předstih, doba vstřiku, množství vzduchu, úhel klapky, otáčky, napětí lambdy atd) z multiecuscanu + aby dílo bylo dokonalý log AFR z WB sondy vs. otáčky
..

na motoru jsou nějaký mechanický úpravy, vejfuk sk. A a úprava SW na dálku nebyla problém.. s výsledkem jsme spokojeni..palivo je tam kde má bejt a výkon je citelně lepší... škoda jen že sme to nepřekopali na 2.4... mít 200PS/270Nm od 2000 po 6000 v malým bravu :smt040
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od undermeadow » 23.3.2014, ned 21:48

Mám taky chip od Sarkana, zatím najeto cca 3000km a jsem spokojen. Co se mě na tom líbí je, že Sarkan dodá 3 verze dat, které si tam člověk může sám nahrát dle uvážení. Na konci léta jsem měl verzi optimal, u které je patrný slušný nárust výkonu oproti továrnímu. Na zimu jsem dal verzi, která je optimalizovaná na spotřebu a výkonově mě přijde stejná jako tovární. V zimě se ten výkon stejně nevyužije, páč to všechno klouže.
Co mě celkem mile překvapilo je, že když jsem jel na hory do Itálie cca 830km, čtyři lidi v autě, plnej kufr, spotřeba 6,1l/100km. Loni jsem jel stejnou trasu, stejně plný auto a spotřeba 7,1l/100km s továrními daty.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

belan147

Příspěvky: 2
Registrován: 26.3.2014, stř 11:13

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od belan147 » 26.3.2014, stř 11:29

Ahojte ludkovia mam doma 147 1,9 JTD 16V 103 KW mam plany s upravou motora .Planujem nove vstreky kupit (stare mi sem tam podfukuju ) , turbo , intercooler a potom chip
Robili ste niekto takuto upravu ? Som amater co sa tyka motorov tak sa chcem spytat na radu od vas skusenejsich ake diely by to mali byt ? Vstreky akej znacky turbo repasovane ci nove len by som tam chcel dat vacsie ako tam je a intercooler s akymi rozmermi ten by som chcel umiestnit pred chladic a potom vzduchovy filter "sisku" ci sa oplati alebo len kupit origos ale kvalitnejsi ? Za odpovede dakujem :-) a hovorim som amater tkze kazda rada pomoze :-) kamarat sa vytahuje s ibizou fr s chipom :-D ked ju mal v zaklade tak som sa celkovo drzal ... Takze ide trosku aj oto pristrihnut chvalu :-)

freejiricek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 117
Registrován: 2.4.2013, úte 12:42
Bydliště: Mělník

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od freejiricek » 26.3.2014, stř 21:30

Já přemýšlím ze bych nechal tu svoji :D ale mam z toho desnej strach ze to dojebu uplne. O alfu se staram dostává co chce a za kolik chce . Ale par koniku ji chybí. Chtěl bych cca 145-150 kW . Mam 156 , 2.4 129 kW . Nemáte to někdo tady po chipu ?

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Příspěvek od Ladis » 26.3.2014, stř 21:43

Policejní alfy měly už z továrny cca 200 koní, takže bych v tom neviděl problém a šetřeny určitě nebyly. Taky o tom přemýšlím, ale nechám si to až na konec + až budou hrachy na novou spojku a dvouhmotu, jen pro jistotu :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti