Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od jindřich 333 » 23.2.2017, čtv 18:27

tohle mi delala vaha vzduchu - presneji oxidace kontaktu na afm, a taky vadne podavaci palivove cerpadlo v nadrzi se projevovalo podobne.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Crowman156
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 352
Registrován: 8.3.2013, pát 14:53

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Crowman156 » 23.2.2017, čtv 21:12

to bude cerpadlo, dlouho stala.. dík moc
AR 33 1.4 IMOLA Nero 1993
Ex: AR 156 2.0 TS 1999
Ex: AR 164 2.0 TS 1989
Ex: AR 146 1.6 boxer 1996
Ex: AR 155 1.7 TS 8v 1994

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2271
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od PetrGTV » 23.2.2017, čtv 21:55

To bouchání bude špatnejma hardyspojkama
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (červená metal.) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero)
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V automat. (nero metalico)
BMW 325Ci (cabrio,LPG,automat)
Rychle a stylově

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1414
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 24.2.2017, pát 09:34

plus stredove ulozenie moze byt rozmrdane
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5084
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 21.3.2017, úte 12:19

Zdravim. Nějaký nápad ohledně nového těsnění po vanu motoru na v6?
V CR nejde sehnat
Výroba na za zakazku je 1500
Co takhle to dát jen na silicon?
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od andy_xx » 21.3.2017, úte 17:08

mě to těsnění mechanik vystřihl z papíru, ale stejně to pořád trochu slzí....
Alfa Romeo GTV6 3.0
Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3121
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od hondzik » 22.3.2017, stř 17:13

Styl Plzeň. Udělaj ti ho invalidi a vsadím boty že litr to stát nebude ani náhodou

edit: http://www.styl-plzen.cz/tesneni
75TS
155 Engstler
ex GTV, 155, 33, 145, 75, 75, 75...

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2271
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od PetrGTV » 6.4.2017, čtv 08:39

Jak vypadá origo uchycení TS zadního nárazníku? Vymýšlím, jak naroubovat ten Veloce na Americu ....
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (červená metal.) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero)
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V automat. (nero metalico)
BMW 325Ci (cabrio,LPG,automat)
Rychle a stylově

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5084
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 6.4.2017, čtv 10:49

Hele budu řešit to samé

Odhaduji ze se budou muset vyrábět nové drzaky
Foto teď nemám ale když ts naraznik dáš na záda na zem tak ke stropu trci rovna pasovina a srouby jdou do kastle z boku. Americe " trci "4 sroubky- tedy se sroubuje ze predu.
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1414
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 7.7.2017, pát 09:27

Aky najvacsi vykon je mozne dostat z 8V TS? Mam na mysli taku "zlatu" strednu cestu, cize nie vrcholove upravy na sportove akcie(turbo, kompresor...), zachovat atmosferu a zaroven aby investicia nebola majland. Mam na mysli vacky, kovane piesty, ine piesty(zmena kompresie), sanie, vstreky?!, uprava ECU. Kolko sa da z toho dostat, ked berieme v uvahu ze najsilnejsie TS ma v zaklade tusim 110KW Jo, a samozrejme aj s ohladom na motor, aby sa jednalo o odladenie ktore motor neznici za par stoviek/tisic kilometrov. Vyrvat vykon hore neni az taky problem, ale to su take kratkodobe vydrze potom tych motorov.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5084
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 7.7.2017, pát 10:08

Levnější cesta je auto odlehčit auto. Jinak nejsilnější tsko bez kompresoru ma Eidy ve své škodě 110r. Popřípadě kup high performenc manuál od jima kartalamakyse pro čtyřválce. V el. Formě to nejni drahé.
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od jindřich 333 » 7.7.2017, pát 12:24

Málokterý TS dosahuje po letech fabrickeho výkonu. Pokud zachovas standardni průřez ventilů, je možné se dostat na 180_190 koní. Pro výkon kolem 200 až 220, což je strop se již musí počítat právě s většími ventily v hlavě a to není úplně easy. Tohle jsou rozumy právě z one zmiňované knihy.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6611
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Harous » 7.7.2017, pát 12:58

Jak na to půjdou sehnat jiný komponenty? Vačky, kovaný komponenty atd... Na některý motory to jde sehnat v pohodě, ale co na ten TS?
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1414
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 7.7.2017, pát 12:59

Nieze by som chcel byt nezdvorily, ale to meno pocujem prvy krat, a vyhladavac mi nasiel AZ tri odkazy, pricom nejaky odkaz na nejaku knihnu ziadny :/
190hp teda bez vacsich zasahov. To neznie vobec zle.
vacky som nasiel napr:
http://www.gazzellaracing.com/product.p ... 575&page=1
https://www.alfaholics.com/parts/105-se ... win-spark/
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... =AR20BP270
ojnice a piesty by tiez nemal byt problem(USA)
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5084
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 7.7.2017, pát 13:07

a jsi v tom za 2000ecek
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6611
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Harous » 7.7.2017, pát 13:51

Tak když se budu chtít s TS dostat na 190 koní tak je jasný, že zadarmo to asi nebude.
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1414
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 7.7.2017, pát 14:44

Predpokladam, ze pri uprave na takyto vykon, sa pocita uz aj s upravou mazania(ina vana?!, vacsie/viac mazacich kanalov, ine oil cerpadlo, chladenie oleja)...defaultne by to asi nezvladlo. A ked som uz pritom, tak zeby aj ina vodna pumpa, vodny chladic?
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5084
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 7.7.2017, pát 15:21

Uprava mazani asi ne ale olejovy chladic urco ano a vodni chladic aspon z TD verze- ale novy.

Jinak Greg Gordon se zabývá přeplňovaným, je to asi levnější varianta, než dělat celý motor. Někde na amazonu ma E. Knihu
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6611
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Harous » 7.7.2017, pát 17:23

Pro sportovní účely je ale přeplňování nepoužitelný díky koeficientu 1.7.
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1414
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 7.7.2017, pát 19:00

Mne nejde o sportove ucely, ale obycajny "cestak" :) No napriek tomu o zastavbe turba/kompresoru neuvazujem(i ked bola doba ked ano). Preplnanie pokial sa nespravi ozaj poriadne tak dlho nevydrzi, a kvalitna zastavba preplnania, to uz sa skor oplati po financnej stranke zohnat hned 1.8T
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition


Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1414
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 27.7.2017, čtv 14:24

Pekne, pekne. Jak clanok tak aj auti. A edukativne(alespon premna). Som bol v tom ze EVO ma farbu rosso130, podal clanku R501, a taktiez ze evo ma defaultne stavitelnu zadnu napravu.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

hno3
Štamgast

Příspěvky: 542
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od hno3 » 27.7.2017, čtv 14:57

pro sportovní účely v podobě svižného svezení na silnici a občasných track days s požadavkem na co největší životnost, a bez ohledu na cenu:

0) čím to budeš krmit -krabce, elektronika atd.. to je dobrý mít jasný hned a dle tooh začít zjišťovat možnosti...

1) jakou to bude mít převodovku a SP (rozměr kol) - od toho se volí kam až se s úpravama zajde a jaký vačky/vejfuk/sání ..to je velká část úspěchu, protože mnoho lidí zabijí schopnej motor seriovým odstupňováním, kde to padá mimo rozsah použitelnejch otáček... je dobrý si udělat pilovej diagram seriový převodovky a ten porovnat se zamýšleným průběhem Mk.. mnohokrát se stalo, že motor jel od 5500 do 8000 ale při řazení v 8000 ho seriová špajzka zabila pádem otáček někam ke 4500 ot/min, odkud se roztáčel věky... tuto situaci částečně eliminuje lehčí SP, ale stále je to řešení k ničemu...

2) klasická úprava hlavy (kanálů, sedel, ventilů, spalováku) je základ - známá poučka říká "all the power is in the head"

3) vačky dle převodů a plánovanýho rozsahu otáček.. v evroě např. CATCAMS, atd..

4) minimální komprese dle vaček (vyšší potom neškodí..) a dle toho písty

5) ojnice - dle toho jak jsou původní starý, případně kolik hodin hodláš trávit v maximálních otáčkách.. (většina seriovejch maj strop běžně kolem 20 hodin pak minimálně kontrolu/výměnu.. pokud chci na seriovejch pracovat minimálně je vyvážím, jakýkoliv leštění a šlechtění pokud maj anjeto 10x kolem zeměkoule je ztráta času a v případě že to vyletí i ztráta peněz a je lepší jít do kovanejch..)

6) úprava mazání - je dobrý se podívat na to jak je řešená vana - pokud bude auto ležet u země, je dobrý třeba vanu snížit a rozšířit - pro zachování objemu, kolem sacího koše udělat komoru s vrátkama, který zamezej odlejvání oleje, naklikovce pak náběhy pro "lepší" náběr oleje..

7) zbytku úprav odpovídajicí sání a vejfuk... minimum restrikcí na cestě, dle vaček volba svodu... se seriovou avčkou lze zahcovat seriový svody..hlavně ne žádný krátký 4-1, nebo 4-2-1 s krátkým primárem. ..to je většinou recept na neúspěch a problémy při ladění....

pro většinu komponent nemusíš do zahraničí.. v čechách ti je někteří motoráři vyroběj taky... případně udělaj celej motor ...při nákupu komponent vol zvučný jména, ne čínu či podezřele levný sety ojnic, pístů.. ušetříš si starosti s dodatečným obráběním- rozměry a tvarová přesnost ok atd nebejvá nejlepší, nedejbože to není z odpovídajicího materiálu (papír a stránka na ebay snese vše.. )

jak asi vypadá třeba sada ojnic za 10000,- v který je sada šroubů ARP za 2500,- ?(když v čechách ti tuto saud ojnic nejlevněji vyroběj za 17 a v zahraničí třeba od PAUTER, či CUNNINGHAMA stojej kolem 40000,- (vč. šroubů PANKL..)

vycházím z 2l 8V fiata (lampredi) kde se na seriovejch vačkách a seriovým ventilem (S43,5 V36mm) jde pohybovat při správný karburaci kolem 150-155PS s KP 10:1+(serie má 120PS, KP 9-9,5:1).... na 180+ (rpm max 8500) už je třeba taky velkejch ventilů atd, každopádně ten motor ještě něco snesl a dalo se s ním jezdit -většinou použití rallye... reálnej strop těhto 8V motrů byl kolem 220PS.. ale to bylo na sprinty na oválech.. s otáčkama přes 9000..
AR 156 V6 sportwagon (Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat coupe 2.0 16v >200PS/7500rpm
Fiat tipo 2.1 16v (???PS/????rpm)

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1414
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 28.7.2017, pát 07:50

Tak, je o com premyslat. Diky za tipy.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 345
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 4.10.2017, stř 11:14

2 Rasputin: Záleží na tom, co přesně chceš. Jestli budeš upravovat motor (zvětšovat kanály, dávat jiný vačky atd.), tak to neporadím. Já stavěl všechno z nejlepších (nejlehčích) sériových dílů a motor točím do 7200. Mažu to Millers Oil a takhle vypadají hlavní ložiska po 4 letech provozu. https://img.skoda-virt.cz/forum_upload/ ... -33_28.jpg
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host