Alfa 75-převodovka

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Pivrnec911 » 2.9.2011, pát 08:37

had&kříž píše:zbytek na http://icecoolman.rajce.idnes.cz/Rozbita_prevodovecka_-/ je třeba nelamat hlinik...
To už mám taky za sebou:-). Ale já sem to vylepšil tím že mi rupla i první část obalu převodovky:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 24.12.2011, sob 22:03

RV147 píše: Elektroerozí odlehčená kola.
Obrázek

kde se to nechá udělat??

david dědek to ve své závodničce má a docela y mne zajímala cena
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od PetrGTV » 24.12.2011, sob 22:54

myslíš, že to má nějakej větší efekt?
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 24.12.2011, sob 23:04

samozřejmě, kola nemají tak velkou setrvačnost a sinchrony vydží daloko déla

pokud by cena byla v rozumných mezích tak bych do toho šel
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od PetrGTV » 24.12.2011, sob 23:33

tzn. výsledek bude snazší řazení a pomalejší opotřebení synchronů?
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od hondzik » 25.12.2011, ned 10:05

ano pane :-)

Ale dle mě je vynaložené úsilí (finance) X získaná hodnota u auta na běžný ježdění úplně o ničem. Levná sranda to nebude. U závodního auta to chápu, hraje se na desetiny sekundy, výdrž v extrémních podmínkách. Upřímně, tich pár rychlých kol za rok na Kameni a na Sosnový + nějakých 400m rovně na pár srazech... Nevidím v tom až takový přínos.

Sem zvědavej na cenu, ale pořád mi to vychází že když budu 2x do roka měnit v převodovce olej, tak mám za cenu pár koleček na pár let vystaráno a výsledek pro naše účely to a samý...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od RV147 » 25.12.2011, ned 10:41

Takže odlehčená kola mají mít přínos právě v menší setrvačnosti kol tj. jak při řazení (vyšší životnost synchronů) tak teoreticky i při zrychlení kdy se roztáčí míň hmoty. Já to tehdy nechal jiskřit, jelikož jsem k tý technologii měl přístup. Odhadem to bylo 10hodin jiskření tj, zhruba 6000 Kč. Kdybych to musel platit asi bych nedělal. Je ještě jedna cesta. Kola jsou sice sakra tvrdý až 62 HRC, ale jen tak do 1mm hloubky. Takže na soustruhu vydlabat plátkem na kalený materiál čelní zápich a pak už to jde nějakým lepším vrtákem (karbid). Někde jsem viděl i kola jenom odlehčený čelním zápichem, ale je potřeba to nepřehnat.

Milano: Zeptej se Davida,kolik to dělá, hloubičku tuším má... :-D
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od PetrGTV » 25.12.2011, ned 10:55

tohle už mi přijde jako vyšší dívčí, na to co ostře najezdim se mi to nevyplatí, já jsem na takový ty míň sofistikovaný upravy :D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od RV147 » 26.12.2011, pon 10:45

Kdyby si chtěl někdo počíst, je tam i orientační výkres v PDF.
http://www.alfabb.com/bb/forums/gt-1965 ... ing-5.html
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 26.12.2011, pon 11:15

jednodušší varianta je prý odlehčit spojkovou lamelu

a nepochpol jsme proč odlehčovali i zpátečku- ted už si to nevybavuji, ale ona se asi točí pořád, co??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od misokgb » 26.12.2011, pon 12:55

Ja som odlahcoval zotrvaky oba, aj spojkovy, aj na motore, na kluke. Lamelu odlahcit? Myslim, ze to by malo mensi uzitok ako samotny zotrvak... Navyse zotrvak, ktory je na motore sa da brutalne odlahcit, sluzi tam vlastne ako prvo starteru, vaha kardanu a zadneho zotrvaku dostatocne staci na vyvazenie motora a udrzanie otacok volnobehu... Inak ja tento tyzden idem nahodit komplet novy kardan do TSka a novu prevodovku po GO, akurat lamely na samosvor mi este nedorazili z repasu, tak dam zatial stare... Ale diff prehodit neni problem na namontovanom aute :)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 26.12.2011, pon 13:40

jenže se tu bavíme o něčem jiném a odlehčování setrvačníků jsem nepatří :wink:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 26.12.2011, pon 13:47

hondzik píše: Ale dle mě je vynaložené úsilí (finance) X získaná hodnota u auta na běžný ježdění úplně o ničem. Levná sranda to nebude. U závodního auta to chápu, hraje se na desetiny sekundy, výdrž v extrémních podmínkách. Upřímně, tich pár rychlých kol za rok na Kameni a na Sosnový + nějakých 400m rovně na pár srazech... Nevidím v tom až takový přínos.

Sem zvědavej na cenu, ale pořád mi to vychází že když budu 2x do roka měnit v převodovce olej, tak mám za cenu pár koleček na pár let vystaráno a výsledek pro naše účely to a samý...

jenže ty sinchrony se pořád opotřebovávají, už ted zase počítám zuby, při ostrém řazení, kdyby byly odlehčená kola nebo spon lamela, tak o vydží určo více, ale za se na druhou stranu, pokud by mělo stát odlehčení koleček cca víc jak 10k, tak je to o ničem:( nové řadící objímky a sinchronizační kroužky na celou převodovku seženete taky kolem 10K

asi písnu DD a uvidím :wink:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Rasputin » 26.12.2011, pon 17:40

a menil si synchrony a obimky za nove? Predpokladam ze nie, tak ako aj ja, a len sme obaja zbastlili viac prevodoviek v jednu. Po poskladani mojej islo radenie super jak hore tak aj dolu, ale zial len prvych 5k km, a teraz dvojku uz aj ja pocitam... To e tak ked sa nefunkcne veci menia za polofunkcne :smt064 obimky a synchrony cela sada mozno taka draha nieje(mozno do tych 10k) smola ale je, ze mne by sa hodilo aj zopar ozubovych koleciek, a to je uz trocha ine kafe :(
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 26.12.2011, pon 17:53

mno řekněme, že sem poskládal z 4 převodvovek jednu, takže tam šlo jen to nejlepší. co se na 5RS našlo :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 30.12.2011, pát 09:50

Re: 2D&S MOTORSPORT

Odesláno: 28 pro 2011, 09:11
Od: DD
Komu: Milo75
Zdarec, díky za zájem. Odlehčení kol v převodovce je dorá a smysluplná věc, výrazně prodlužuje životnost synchronů a všeho okolo. Odlehčení dělám na EDM hloubičce, vybavení na to mám tak to není problém. Cena je cca 5000,- komplet. Odlehčovat má smysl pouze 1,2,3. Technologie je to drahá, ale jinak to nejde. Kola jsou 1,5 mm cementovány a kaleny. Lamela kovokeramická a přítlačák je originál komplet celý set od SACHSu. Cenu bych musel zjistit.Myslím, že jsem ho stále schopen sehnat. Setrvačník je maximálně odlehčený originál. Mám připravenou variantu z duralu, ale zatím jsem ho nevyráběl. Setrvačník na motor mám skladem je z duralu a povrch tvrdý elox. Původní setrvák má cca 15 kg , moje vyzkoušená varianta 1580g. Cena je 25 000,- . Mám z duralu i ryclospojku na kardan (setrvák, hardy,rychlospojka), komplet celá sada je za 33 000,-. dále můžu dodat krytování hardyspojek (zvýšení životnosti při vyších otáčkách 8-9000). Dále novinka lehká kola na vačky s možností nastavení časování. Mám už to moc, asi budu muset připravit nějakou ucelenou nabídku na netu.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4862
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od A.J.Michal » 30.12.2011, pát 11:39

to ty tisíce jen lítají :-D, do víkendového auta bych to asi neřešil i když to odlehčení kol na převodovce by za ty prachy možná šlo, jen by to ty ozubené kola chtělo v hodně dobrém stavu
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od RV147 » 30.12.2011, pát 19:12

5000 Kč za odlehčená kola je solidní cena. Já to měl tenkrát jen za protislužbu, prostě jako tehdejší šéf nástrojárny to šlo :-D Jde to ale opravdu i tak, že se těch 1,5mm odtočí CBN plátkem na kalený matroš (příšerně to hvízdá) a pak už to jde vrtat. Kolům málokdy něco bejvá, ještě jsem neviděl vyštípaný, opotřebený. To spíš objímky, občas u volně se otáčejících kol lehký přidření (jde zaleštit). Alfetty měly u volných kol jehlový klece, pak se šetřilo.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 30.12.2011, pát 21:30

hele pane, to jako máš ve svém TSku odlehčené kola??? :shock:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od RV147 » 30.12.2011, pát 21:35

No a odkud mám asi ty fotky ? Jasně, že mám. :smt064
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od zde. » 30.12.2011, pát 23:35

Milane koukni na začátek tématu
33

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 31.12.2011, sob 09:53

to já vím, ale první příspěvěk na 1OO% neříká, že je má namontované v převodovce
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4862
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od A.J.Michal » 23.2.2012, čtv 10:24

mam dotaz: od Icecoolmena jsem koupil V6 kovou prevodovku , spojka je bohuzel KO a nemam ani spojkovy valec na V6ku. otazka zni, jestli tam pude napasovat spojka z 2.0 td.

dale nemam k tomu ani poloosy a ani kotouce, a problem je ten ze je tam zavit na vetsi srouby, je mozno tady toto preosadit z druhe provodovky, abych tam dal ty sve kotouce s mensima dirama? Pripadne nevali se toma nekomu kotouce a poloosy z V6? :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 23.2.2012, čtv 18:31

A.J.Michal píše:mam dotaz: od Icecoolmena jsem koupil V6 kovou prevodovku , spojka je bohuzel KO a nemam ani spojkovy valec na V6ku. otazka zni, jestli tam pude napasovat spojka z 2.0 td.

dale nemam k tomu ani poloosy a ani kotouce, a problem je ten ze je tam zavit na vetsi srouby, je mozno tady toto preosadit z druhe provodovky, abych tam dal ty sve kotouce s mensima dirama? Pripadne nevali se toma nekomu kotouce a poloosy z V6? :-D
spojka:

ano lze to musíš celou přední spojkovou část z 2,0TD


a s těma polosama máš smolíka, musíš si je sehnat i s kotoučema

s výměnou těch poosek nepočítej, protože je jinačí i difec- tedy na větší poloosku, musel by jsi dát komplet difec i s poloskama
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4862
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od A.J.Michal » 23.2.2012, čtv 18:56

ejjj, tak to si me nepotesil :cry:

takze musim sehnat kotouce + poloosy, nebo jen ty poloosy a na kotoucich zvetsit diry :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti