Kardan

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 11.3.2009, stř 07:02

čau, středový na přímovod 300,- do tyčky (4 ks) 180 Kč/kus.
Středové uložení na větší kardan mám za 2600,- :cry:

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

silenyt

Příspěvek od Milano75 » 11.3.2009, stř 18:04

lol to středový uložení stojí na 2,0 700, tak na středový uložení kašlu(nechával sem ho přesoutružit z 2,0 na větší ložisko) jiank co ty hardyny?????????????????????????????????????????????????????
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 12.3.2009, čtv 08:42

Hardy přední 1250,-
střední 1000,-
zadní 2300,-
termostat 1800,-

Jestli je v menším uložení ložiska dost matroše na ubrání tak proč ne, taky řešení. Někdo stáčí kardan na menší průměr, aby dal menší ložisko, ale to je nesmysl.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

HS

Příspěvek od Milano75 » 12.3.2009, čtv 17:25

cena za ty HSky je dobrá to se ozvu, ještě musím kapku něco našetřit, abych to vzal i z vyvážením kardanu, navíc k tomui ještě vemu silenty převodovky.

Nechávš při výměně kardanu ho ještě centrovat na autě????? dělá se to podložkama co cpeš pod most zadní nápravy
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 12.3.2009, čtv 17:41

Ahoj, silenty na převodovku jsou taky.
Kardan jsem ješt nenesazoval dohromady, ale na toto vycentrování bude potřeba nějaký přípravek, aby se to dalo změřit. To bude celkem složitá operace. V reálu bych si uměl představit jen natažený vlasec mezi hřídel motoru a převodovky skrz prázdné středové uložení (bez ložiska). Co jsme rozebíral svojí jednu 90, tak mezi mostem a kareserií žádné podložky nebyly. Otázka je, jestli je tam někdo vrátil.. :)

Ale pokud budou dobré silentbloky motoru a převodovky vše bude na svém místě) a kastl enebude ohnutá jako luk, tak to snad mělo sedět. O tom centrování slyším poprvé, kde jsi to vyčetl?

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

centrování

Příspěvek od Milano75 » 13.3.2009, pát 20:07

slyšel sem to ve firmě kde repasují kardany, konkrétně u alfy jde o to že jak je středové uložení tak v tom budě se kardan láme směrem nahoru nebo dolů (zadní část kardanu sem měl ohlou nahoru) dal sem tam podložky( pod nosník-jsou origo cca 2cm tlusté) a hned mi kardan přestal mlátit do podlahy, při prutším sešpápnutí.

jak říkáš na vycentrování by se musel zhotovit přípravek

ten kardan musí bejt v rovině po montáži na auto
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 13.3.2009, pát 20:16

jasně, protože ve středovém silentbloku je volně uložený a pokud je zlomený, tak se má snahu ještě víc zlomit. Díky za info. Kde jsi nechával kardan repasovat? Někde tady na Vysočině?

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Kardan

Příspěvek od Milano75 » 28.10.2009, stř 22:41

zdravím, tak mám tu takovej problémek s kardanem

ten problém je hlavně o penezích

jde o to že se mi nechce vyhazovat cca 3500kč za středovou HSku, když lze koupot za 700kč, problém je v tom, že ta lacinější je o něco tlustí a tudíš mi prodlouží kardan, takže nevím co s tím
některý kardany tam mají tu lacinější a na V6ky se dávaj ty drašší

ještě jsem to přesně neměřil - zatím jen tak spekuluju

ten žlutek kardan je z alfy 90 2,4TD
na svý alfě mám kardan z QV
kardan detail.jpg
Obraz004.jpg
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od misokgb » 28.10.2009, stř 23:43

Tusim na V6 a teda aj na TD je prvy diel kardanu - prva HS upevnena na tom tisichranane, ktory sa nasuva na zotrvak nie? Asi je to dane tym, ze ten tisichran mozes trosku posuvat a potom ho az dotiahnut, mozno sa mylim... Chapes co myslim?
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 29.10.2009, čtv 06:36

misokgb píše:Tusim na V6 a teda aj na TD je prvy diel kardanu - prva HS upevnena na tom tisichranane, ktory sa nasuva na zotrvak nie? Asi je to dane tym, ze ten tisichran mozes trosku posuvat a potom ho az dotiahnut, mozno sa mylim... Chapes co myslim?
vím, ale to ti je k ničemu, protože tím změníš vzdálenost přední HSky od motoru a problém, je že středové uložení ti zůstane pořád na stejném místě a tím pádem i když předek zkrátiš nebo prodloužíš tak zadek kardanu bude pořád stejně dlouhej

ale teoreticky by to tak mohlo jít jen se na to budu muset pořádně mrknout
Obraz006.jpg
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 30.10.2009, pát 21:57

TO Kůrkyn:

hoj,umíš sehnat ty HSky?? středový?? oba typy?????

že bych pro zatím místo schánění dieslu, dal do kupy ameriku a začal bych kardanem
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Kůrkyn » 31.10.2009, sob 08:18

Hardyny jdou obě, ta na čtyřválec stojí litr (na žlutém), ale ta na šestiválec 3800,- (na černém kardanu). Podle katalogů jsou zaměnitelné, ale v reálu prý má na šestiválci větší rozteč mezi šrouby, tak nevím. Příští týden budu jednu na šestiválec mít, tak to porovnám.
Střed. uložení na šestiválec stojí 2600,-.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 31.10.2009, sob 08:30

hlavně, že jsou- dával jsem na tebe číslo klukům ze sqvadry co mají tu závodní 75 (takže jsou asi spokojení, ne??) říkaly že tu středovou nechávali vyrábět a nevydržela ten závod v mejtě

dneska porovnám obě HSky mám je jeté k dispozici


jiank rozteč středových HSek je stejná u všech kardanů :smt023
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Kůrkyn » 31.10.2009, sob 08:38

Díky, volali mi. Právě že jsem jim dal tu středovou a říkali, že na V6 kardan nepasuje... Tak nevím.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 31.10.2009, sob 09:13

Kůrkyn píše:Díky, volali mi. Právě že jsem jim dal tu středovou a říkali, že na V6 kardan nepasuje... Tak nevím.
tak to nechápu, schválně dnes nafotím středovou z V6 a z 2,0TD, podle mě si jen vymejšlelí
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Kůrkyn » 31.10.2009, sob 09:29

Silnější kardan by měly mít oba diesely, 1.8 TB a všechny šestiválce. Změř pls rozteč mezi šrouby na vrcholech šestiúhelníka.
J

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 31.10.2009, sob 15:37

Snímek 076.jpg
tak se nepletly a speltl jsem sejá, to sem myslel, že o kardanu už vím vše, je to tak- středové HSky nejsou stejné, abych pravdu řekl tak netuším jak sem na to přišel
u tlustčího kardanu jsou koncové HSky větší a středová je menší oproti slabšímu kardanu

zaměnit to tedy nelze

i když záleží na typu kardanu, co sem měl 2,5V6 tak tam byla ta hranatá Hska a tu kulatou sem našel až na V6

schválně se mrknu jestli tam nemám tripody z jinýho kardanu a zkombinovat ho

těžko říci, která HSka je pevnější- jestli kulatáá nebo hranatá


jinak rozteč dvou šroubů na tripodu je u menší cca 70mm a u větší 85 mm
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Kůrkyn » 31.10.2009, sob 16:13

Silnější kardan se taky pozná podle ložiska - má vnitřní průměr 30 mm, kdežto spalbší kardan má ložisko 25 mm. Takže středové hardyny zaměnit nejdou, v katalogu je chyba.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 31.10.2009, sob 17:23

Kůrkyn píše:Silnější kardan se taky pozná podle ložiska - má vnitřní průměr 30 mm, kdežto spalbší kardan má ložisko 25 mm. Takže středové hardyny zaměnit nejdou, v katalogu je chyba.

s ložiskem máš pravdu ten kardaj je v místě ložiska tlustčí, ale třeba do 2,0 středovýho uložení sem udělla větší díru pro větší ložisko :D

zejtra prohrabu kardany a podívám se jestli tam najdu tripod z nějaký V6ky na tlustčí HSku

správně bych jí najít neměl :)
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 15.11.2009, ned 08:05

flywheel1.jpg
(5.59 KiB) Staženo 190 x
flywheel4.jpg
(5.98 KiB) Staženo 189 x
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Kůrkyn » 15.11.2009, ned 09:26

kdo tohle vymyslel, vždyť tím vyvažování kardanky na gram úplně ztrácí smysl... :)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 15.11.2009, ned 09:27

zřejmě to používaj v motorsportu aby jím nevylítl kardan podlahou
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od misokgb » 15.11.2009, ned 11:54

Kůrkyn píše:kdo tohle vymyslel, vždyť tím vyvažování kardanky na gram úplně ztrácí smysl... :)
Nechapem, preco? Ved ked je HS obalena tymto obalom, kardan sa normalne dynamicky vyvazi, tak nebude problem.. Ci?
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Kůrkyn » 15.11.2009, ned 20:02

No když je tenhle kroužek namáčklý na hardyspojce, tak 100% není souměrně ke středu otáčení (guma nemůže být tak přesná). Leda že by byl obráběný už nalisovaný, ale to je nemožné kvůli kmitání materálu vůči noži soustruhu.

Zítra, jestli si vzpomenu, tak vyfotím hardynu t ýhle mašiny, to má asi 15 kW elektromotor, což je sice málo, ale kroutící moment je obrovský, protože to umí přestříhnout 180 mm traverzu.
p1010010.jpg

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5096
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 15.11.2009, ned 20:43

Kůrkyn píše:No když je tenhle kroužek namáčklý na hardyspojce, tak 100% není souměrně ke středu otáčení (guma nemůže být tak přesná). Leda že by byl obráběný už nalisovaný, ale to je nemožné kvůli kmitání materálu vůči noži soustruhu.

Zítra, jestli si vzpomenu, tak vyfotím hardynu t ýhle mašiny, to má asi 15 kW elektromotor, což je sice málo, ale kroutící moment je obrovský, protože to umí přestříhnout 180 mm traverzu.
p1010010.jpg

kurnik nůšky na plech zrovna potřebuju :D
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti