Kardan

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 28.11.2009, sob 20:02

tak jsen narazil na hliníkovej kardan z nisanu 200Sx o váze 5,5kg s křížkama :shock: :shock:




http://www.nissanclub.cz/car_detail.php?id=1601
kardan 200sx 5,5 KG.jpg
Přílohy
P1010728.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 28.11.2009, sob 23:36

tak tady na tej malé fotce je vidět taktéž kardan s křížkama jako na tom nissanu
75-162-163.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 29.11.2009, ned 15:17

¨takže dnes při zevlování v dílně sem si upřesnoval jaké kardany 75ka vlastně má a došel jsem(co se spon týče velikostí HSek) tak ke 3 typům

2,0TD+2,0TSko všechny tři hsky mají stejnou rozteč

2,4TD+2,5V6 první a poslední HSky větší a středová je stejná jako u 2,0TD/2,0TS (středová je 6 hraná) (ohledně tej 2,4 je to jen doměnka, protže origo kardan z alfy 90 2,4TD jsem měl jen jednou a už si nepamatuju rozteče HSky, ale podle foto(žlutej kardan) tam je středová HSka z 2,0TD a ještě by to mohlí potvrdit Rasputin, kterej je všechy kupoval a určo byla hranatá jako na 2,0TD)

a konečně 3,0V6 kde první a poslední HSka je velká jako U 2,4TD a 2,5V6, ale středová HSka je menší!!!!!!! a je kulatá- má menší rozteče než z 2,0TD

tak :-D :smt023 :smt040

je to je moje doměnka založená na bázi toho kolik typů kardanů mejma rukama prošlo a kolik jich ještě mám doma, samozřejmě to nemusí sedět s tím co je zrovna na vašem autě namontovaným

krom toho se kardan z 3,0V6 a 2,4TD dělí ještě na dva typy a to že jeden má možnost seřídit vzdálenost první HSky- teroreticky by se dalo říci, že má proměnlivou délku. ale je to jen teoretické, protže se středovým uloženým hejbat nemůžete takže při prodloužení nebo skrácení vám bude u setrváku chybtě nebo přebývat, tudíš jsem nepochopil k čemu to je krom větší váhy

a na tom dalším nic takového nejni tzn je nenastavitelný

co mám doma kardan z Asimovy alfy. což byl 2,5V6 tak tam byl podle výše uvedeného namontován kardan z 3,0V6
:hotovej
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Kůrkyn » 29.11.2009, ned 19:00

Tak tos nám teda výrazně pomoh :-D
Podle ePeru jsou středové
pro všechny benzíny1.6, 1.8 a 2.0 60521647
ta by měla být rozměrově stejná i pro 2.0 TD 60521649
akr-593007ages.jpg
pro 1.8 TB, 2.5 V6, 3.0 V6 a 2.4 TD 60522066
24102009094.jpg

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 29.11.2009, ned 19:11

takže za A/ ANO
B/ ANo i NE a to protože mám doma kardan z 2,5V6 kde je středová HSka stejná jako na 1,6,1,8,20 a 2,0TD fakt nekecám :smt040

jianbk na tom žlutéém kardanu je vidět, že tam je ta první hska/ hranatá a jeto alfy 90 2,4 TD a Rasputin určo potvrdí že na 2,4 kupoval středovou taky tu první hranatou :D

EDIT: a jaké že jsou cenny???

EDIT II ona ta středová HSka je taková napnutá respektove musí se na spaidry nacpat násilím, je to vidět opět na žlutém kardanu

EDIT III každopádně rozdělení je takový, že pokud někdo chce středovou HSku tak at se prvně raději podívá jestli má kulatou nebo hranatou a je to =D> :smt046
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 29.11.2009, ned 19:21

a mohly byjsem rozvést proč je usilnějších motorů první a podlední haska větší, kdežto prostřední je menší a u slabších motorů je to naopak :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ::s29:: ::s29:: ::s29:: ::s29:: _Q4_
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4862
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od A.J.Michal » 29.11.2009, ned 21:08

protože to vymýšleli talijáni. :smt040
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Kůrkyn » 29.11.2009, ned 21:29

spíš jsou to všechno stavebnice, kde je máloco původní.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 29.11.2009, ned 23:42

no dobře ,ale když mám na výbět, ak kterou středovou HSku požít?? větší by přece měla vydržet více ne??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 29.11.2009, ned 23:48

http://www.driveshaftshop.com/pdetail.php?pid=214 nisan 200sx



http://www.driveshaftshop.com/

jen koupit :D mají taky celohliník na alfu???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 17.5.2010, pon 22:15

jop, takhle to vypadá, když je načatá HSka
HSka.JPG
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: Kardan

Příspěvek od had&kříž » 19.5.2010, stř 23:09

Jen k tomu načnutí.. u mojí (nyní částečně deformované) 75 tky byla HS mám pocit že ta u spojky v takovém stavu - chyběl jí jeden ,, dílek" mezi štefty, a futr to jezdilo jak to prase :-) s prasátkem za volantem, přišlo se na to až při výměně spojky. Nedrželo to vůbec nic :-D a vibrace nebyly skoro žádné - asi za těch 230 tisíc km byla ta gumopryž zvyklá :-D ikdyž zteřelá
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 20.5.2010, čtv 16:26

:-D pěknéé


ted řeším vyvážení. prozatím zkouším kardany velká bíteš, tak uvidím
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 14.8.2010, sob 18:02

takže kardany velká bíteš zklamaly, po dvou měsících sem ho rději poalsla na slovensko, kde ho vyvažoval Rasputin

u nást to je tragedie
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 29.5.2011, ned 20:04

mn o už sem přišel na to co mě cinkalo na kardanu, ač byl po repasy

vypadá to, že soudruzi nedotáhly jeden šroub na středové hárdyně, ten se povolil a načeš vybrace zlikvidovali opěrné středové ložisko a samotný šroub je kapku načatý

vyměněno a zkompletováno :smt023
1.jpg
Obraz194.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: Kardan

Příspěvek od had&kříž » 6.12.2011, úte 13:03

tak mě napadá - co si nechat zkusit udělat hardyny v česku? dělá to tady firma gumex : http://www.gumex.cz/tesnici-pryze/hardy-spojky/ kdo to má blíž než já ? že by se tam zkusil poptat co by to stálo případně jako větší objednávka :-) já bych vzal dvě sady (před střed zad)

kupříladu


kat.č.0555134 ,
Vnější průměr / tloušťka(mm) 120/20
6x otvor 12mm, rozteč 85mm,
Průměr díry ve středu spojky (mm) 45
1 ks 312,00 kč...

trošku iné kafe ne ? takové ceny.

-jsou určeny pro přenos točivé síly
-omezují namáhání spojených částí
-umožňují pružné spojení kardanů
-cca 16 vrstev pláten
-použitá PA plátna mají velkou pevnost

Pro objednání jinak vyrobené hardy spojky uveďte:
-vnější průměr hardy spojky
-sílu hardy spojky
-vnitřní průměr otvorů
-počet otvorů
-rozteč děr
-armované / nearmované knoflíky
-průměr díry ve středu spojky
-uvedené ceny jsou orientační a závisí na počtu objednaných kusů
-dodací doba: max. 10dnů

Armovací knoflíky průměr:
8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 a 22mm

Trubičky: dle přání zákazníka

Pevnostní hardy spojky:
-do průměru 200mm příplatek 100,-Kč
-od průměru 200mm včetně příplatek 200,-Kč
-od průměru 300mm včetně příplatek 400,-Kč
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 6.12.2011, úte 18:23

tak zkus a uvidíš

já sem chtěl někde vyrábět silenty na motor a ani se mě neozvali, nakonec až Kůrkyn je splašil



a HSky beru taky od Kůrkyna. respektive ted už vše jen od něj
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Kůrkyn » 11.12.2011, ned 21:50

hade, to jsou hardyny na nízkootáčkový kardanky a jsou dost tvrdý.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 31.12.2011, sob 15:23

TO Had:

hele mám to ložisko a mám takový pocit, že na druhím dílu kardanu( ten u převodovky) jsou stejná ložiska z obou stran, takže pokud máš někde starej kardan, tak to z něho sundáš

sem namátkou to ložisku skusil z druhé strany a šlo v poho dovnitř
DSC02210.JPG
DSC02209.JPG
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 27.1.2012, pát 22:48

tak mě asi odešlo středové uložení, protože, když tomu naložím tak začne kardan štrejcaht o řadičku, kterou sem i tak už dost flexou obrousil aby měl kardan dosti místa :???:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4862
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od A.J.Michal » 27.1.2012, pát 22:55

nemáš tomu tak nakládat :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Kardan

Příspěvek od Sejny » 28.1.2012, sob 02:43

Milano75 píše:tak mě asi odešlo středové uložení, protože, když tomu naložím tak začne kardan štrejcaht o řadičku, kterou sem i tak už dost flexou obrousil aby měl kardan dosti místa :???:
To nic, to se jen kroutí kastle pod tím smradlavým chrochtavým rakovinnotvorným litinovým ingotem z žigulíka nebo z čeho, FUJ! :) dej tam 3,0V6 benzím nebo 1,8T benzín a bude to v pohodě, uvidíš a beztak to i pojede líp :)
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 28.1.2012, sob 09:30

:-D

ono asi za to může ten krouták, která by 1,8T ani 3,0V6 neměl
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od Milano75 » 5.9.2012, stř 20:59

Kůrkyn píše:Tak tos nám teda výrazně pomoh :-D
Podle ePeru jsou středové
pro všechny benzíny1.6, 1.8 a 2.0 60521647
ta by měla být rozměrově stejná i pro 2.0 TD 60521649
akr-593007ages.jpg
pro 1.8 TB, 2.5 V6, 3.0 V6 a 2.4 TD 60522066
24102009094.jpg

skoro to vypadá, že pro 2,4TD platí, že krajní jsou V6 a středová 2,0Td

už se mě to potvrdilo podruhé
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4862
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan

Příspěvek od A.J.Michal » 5.9.2012, stř 21:15

jj bude to tak :( :-D at zijou italove *plesk :smt068 :smt040
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host