jak zistit ci mam nivomat??

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: jak zistit ci mam nivomat??

Příspěvek od JARV » 9.10.2016, ned 12:50

Nebudu natahovat predchozi pripspevek, hodim to zvlast. Vysledek snad jednou (az se to rozlouskne) bude k uzitku komukoliv, kdo jen chce nahradit nivomaty standardnim resenim na SW a nelaborovat s ProKitama, Lowtecama apod.). Lezim v tom pul dne a prubezny update je nasledujici:

- varianta sedanovych (~ 330) pruzin se mi nelibi cim dal vic, sice to papirove vypada presne o tech 25 mm nizsi, jenze zatimco ty pruziny jsou jen o nejaky 5-7% kratsi, tak jsou o vic nez 35% lehci, tenci = maji vyrazne mene hmoty. Drat bude proto tenci a otacek mene, tudiz to podle me proste na SW nemuze fungovat.

- varianta komplet tovarny se mi taky nejevi rozumne. Nemuzu se zbavit pocitu, ze OE tlumic proste pocita s tou OE pruzinou 355 mm, ktera ale ovsem zase nebere v potaz sportpaket, takze by zadek poslala oproti -25 mm predku nesmyslne a nezdraham se rict skodlive (fyzika je porad tataz :) nahoru ... Tudiz ve variante, kdy resime pouze nahradu mrtvyho nivozadku a ne komplet predku + zadku, navic v situaci, kdy rozhodne nechci v zadnym pripade snizovat nad ramec sportpaketu, to taky nevypada jako smysluplna cesta.

- vypatral jsem, ze existuji jeste pruziny, ktere jsou neco mezi, davaly se tusim do roku 2002 na SW standard (pak je nahrazovaly ty delsi), a to pera s delkou 343 mm, prumer 152, tloustka 11.9, hmotnost 2.18 kg, ~ 5.5 otacek. Vyrabi je v techto parametrech kdekdo (LESJÖFORS 4200707, SACHS 996 759, BILSTEIN 36-195718 - vsechno ~ na mm a gram totez; a vyrabel je jeste MONROE jako SP0819, jenze nevyrabi se uz, nahrazeno SP2259 = tou dlouhou, silnejsi, tezsi, dva a pul kila vazici - zajimave ...). Realnou fotku jsem nasel jen u tech svedskejch a oproti tem slabsim je to dle obrazku celkem masivni kus zeleza a ten delkovy + hmotnostni rozdil by mohl byt idealne pouzitelny pro -25 mm sportpaketove SW, co si o tom myslis/te?

A k tem otazkam v posl. pripsevku na predesly strane jeste doplnujici dotaz na Speedyho (pripadne dalsi :) ... poradi si standardni seriovy (60613568) tlumic s tim 1 cm rozdilem delky a vyssi tuhosti te "prostredni" varianty? Samozrejme to budu vedet nejpozdejs v dobe, kdy to tam zkusime dat, ale pokud je to blbost, necham se rad vcas zadrzet :).
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: jak zistit ci mam nivomat??

Příspěvek od JARV » 19.12.2016, pon 14:49

Tak konecne to vypada, ze se k tomu dostanu, s koncem roku (vymena mrtvych nivomatu za standard). Magnetti Marelli (vyrabene v Brazili vyrobce Cofap) uz jsou hure dostupne, takze jsem nakonec musel par korun prihodit za OE Bilsteiny + pruziny (chtel jsem Lesjöfors, ale zkusenosti byly tak rozporuplne, ze jsem nakonec vsadil na jistotu). Docela me u Bilsteinu zklamala kvalita baleni, je to jen nic moc karton a pruziny jsou misty obite az na koc. Ale na aute to ocividne nebylo, jen blba preprava.

Panove, na co se mam pripravit, predpokladam, ze musi dolu bocni tapcirungy v kufru? A co byste k sundavani poradili mechanikovi, ktery to na Alfe v zivote nesundaval, aby to pokud mozno neolamal a nezprasil? Pripade cokoliv, co by mel mechanik francouzskych znacek vedet pred tim, nez se pusti do vymeny zadnich tlumicu na 156tcke?

Jinak pruziny jsem zvolil kompromis, ne ty nejdelsi, co jsou v ePeru u standardu (~ 350 mm), ale ani ne ty nejkratsi mozne (330 mm), ale neco mezi (~ 340 mm), abych se trochu pokusil zachovat o neco nizsi sportpaketovy posez, byt samozrejme necekam original, jen jsem nechtel, aby prdel moc trcela nahoru po vymene nivo za oe. Tak snad to bude pasovat. Je to verze pruzin pred rokem 2002, potom tam davali delsi, na tytez auta, pry kvuli lepsimu komfortu a stabilite, pokud jsem nekde na anglickym webu dobre cetl ...

Jinak speedy ted s hruzou koukam na zacatek vlakna to, ze Ti tam B4 udajne nepasovaly ... to jsem prehledl, jsem teda v pruseru a budu vracet?
P1050373.JPG
P1050374.JPG
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: jak zistit ci mam nivomat??

Příspěvek od speedy » 19.12.2016, pon 15:25

V klidu, B4 tam seděly ale ne s puvodními pružinami určenými pro Nivomat. Se standardníma pružinama se nemusíš bát ;)
Navíc co se týká kratší pružiny a standard tlumiče tak do 3cm snížení to neřeš. I automobilky dávají standardní tlumiče s pružinami snížující o 25 až 30 mm
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: jak zistit ci mam nivomat??

Příspěvek od JARV » 19.12.2016, pon 18:00

OK, diky za uklidneni :). Coz o to, ja bych tam ty nejkratsi seriovy ~ 330 (sedanovy) klidne dal, ale neveril jsem tomu, ze by to fungovalo, nebot ackoliv jsou jen o 20 mm kratsi, maji min ok ve vinuti a predevsim slabsi drat - vazi skoro o polovinu min, nez ty ~ 350tky (nekde vys jsem to tu vypisoval presne i part numbery). Takze ty ~ 340tky jsem nasel coby nejkratsi seriovy kompromis, ktery jeste ma bytelny material, ale prece jen jen aspon o chlup kratsi, nez uplne "cista" serie ...
P1050379.JPG
Dam sem pak fotky auta, jak to po teto uprave z nivo na "nestandardni standard" :) dopadlo.


A co se toho tyka, co ten zbytek otazky prosim pekne - info pro mechanika, ktery zna jen francouze? Musi dolu komplet tapecirungy, jde to dobre, nebo je tam nejaka zrada, neco, co by mel vedet, aby to neolamal/nezprasil, nebo cokoliv k vymene, co by mu mohlo usetrit badani a laborovani?
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: jak zistit ci mam nivomat??

Příspěvek od speedy » 19.12.2016, pon 19:45

doporučení je, at si připraví autogen na povolování šroubů :D
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: jak zistit ci mam nivomat??

Příspěvek od JARV » 19.12.2016, pon 20:00

No tos' mi moc nepomohl, to bych i cekal asi je vuk, co je to za auto, v tomhle veku je to se sroubama zazitek vzdycky :). Ale jde mi opravdu o ty ostatni veci kolem vymeny, on je z toho nervozni jak pes, italu se boji ... :) Jde mi hlave o to rozebrani k prisupu k ulozenim a pripade speky plynouci z konstrukce zadni napravy. Stahovak, zarezle srouby, atd., to je vsude stejne :)
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: jak zistit ci mam nivomat??

Příspěvek od JARV » 4.1.2017, stř 21:31

Tak v utery to konecne na treti pokus probehlo :). Pro pripadne dalsi kolegy, resici nahradu mrtvych nivomatu za OE dily, pruzin prikladam fotky, jak auto vypada po vymene za OE Bilstein tlumice i jejich pruziny.
P1050524.JPG
P1050527.JPG
Je to krapet vys, nez jsem doufal, ale trochu klame i to, ze je to na malych 15" kolech. Mimochoem na fotkach to vypada lepe, nez v realu :) A to jsem jeste pouzil ty kratsi a o neco mekci pruziny, nez patri dle ePERu - viz prispevky a rozvahy s cisly dilu vyse.

Tlumi to vyborne - ani tvrde, ani mekke, idealni stav neco mezi a nijak se to nenaklani (zatim :), ale po teto zkusenosti bych zvazoval i ty 330 mm nizsi, mekci a o zavit kratsi (patrne sedanove, taktez zminovane vyse) pruziny - tedy na auto, kde byl puvodne sportpacket.

V kazdem pripade tato kombinaci dilu pouzit lze a vysledek je prijatelny, byt ne na zadne "jupi".

Jo a jeste dve veci:

1. dost me prekvapilo, ze i kdyz jsou tlumice i pruziny Bilsteiny, nesedi dobre spodni prumery, na obou stranach pruzina o neco presahuje, skoro o pul tloustky dratu. Nevypada to, ze by to melo seskocit, ale nelibi se mi to :) Foto:
P1050528.JPG
2. nebylo mozne pouzit ty gumove mezikusy, co byly mezi pruzinou a spodni miskou. Tvarove sice pasovaly stopro, ale to zvysene nabrani (rantlik) na te misce na novych Bilsteninech je vzadu u kastle tak nizoucke, ze by se pruzina opirala pouze u ten gumovy limec, nebyla by z druhe strany zadna opora toho zeleza - nabrani. Takze jsme to dali radsi bez toho. Pazvuky to zadne nedela, nastesti.
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: jak zistit ci mam nivomat??

Příspěvek od JARV » 6.1.2017, pát 09:47

Update: Servisak me pri vymene uklidnoval a rikal, ze behem par dnu, tydne, max. mesice si to dosedne, az se nove pruziny pod zatezi rozhybou ... a mel pravdu:
P1050530.JPG
(a to mam uplne prazdny kufr, narozdil od prvnich fotek, ujeto od vymeny neco pres 1000 km)

Takze nakonec muzu rict, ze vyse uvedena kombinace OE dilu:

http://www.alfisti.cz/forum/download/fi ... 050373.JPG
http://www.alfisti.cz/forum/download/fi ... 050374.JPG

se da i u sportpaketovyho auta pouzit bez vyhrad, takto se mi to uz libi dostatecne :) (a ty mekci, kratsi pruziny bych nedaval, stejne jako ani ty ePerove delsi, tezsi, tuzsi).
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: jak zistit ci mam nivomat??

Příspěvek od speedy » 6.1.2017, pát 21:03

moje vypadalo se sportovníma pružinama (-30mm) takhle
Přílohy
alfi.jpg
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti