Selenia
Selenia
Nějak mi nejde do hlavy, proč vyrábí Selenia 2 oleje stejný specifikace ..... vyrábí RACING 10W60 a ještě tušim že se to jmenuje SPORT (zelená dvoulitrová plechovka) taky specifikace 10W60 - tahle je dražší. Jakej je mezi těmahle olejema rozdíl a proč nestačí selenii jeden olej specifikace 10W60?
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Asi mají rozdílnou výkonovou specifikaci. 10W60 je viskozní specifikace. Hledat to určitě nebudu.
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Re: Selenia
google cca 30 vteřin...
dotaz: technical specifications selenia 10w60 oil
odpověď:
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm
porovnej si to sám a nauč se hledat
dotaz: technical specifications selenia 10w60 oil
odpověď:
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm
porovnej si to sám a nauč se hledat
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Selenia
děkuju za odkaz :-), ale stejně mi nejde do hlavy v čem je teda SPORT lepší (jasně interval 10 000 znamená že je urče nejspíš pro krátkou ale intenzivní zátěž) k tomu by ale stejně dobře posloužila RACING ne? Navíc spousta lidí řiká že je 10W60 stejná jako jiná 10W60 - třeba při diskuzi např když někdo místo Selenie leje Castrol, nebo Mobil atd. tak řiká, že je to jedno, jaká značka že je důležitá je specifikace ....... proto mi nešlo do hlavy proč má jeden výrobce dva oleje stejný specifikace. Asi řešim blbosti
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Selenia
Blbosti určitě neřešíš, Alfa je na olej hodně citlivá. Obecně určitě jdou jiné oleje, ale Selénií nikdy nic nezkazíš (tím nehodnotím jestli je lepší nebo horší). Nevím co máš za motor, ale pokud je tam určeno 10W60, tak tam dej Selenia racing a budeš mít klidné spaní.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Selenia
JJ to je jasné, s olejem nelaboruju tam mám jedine RACING, jen mě zajímalo porovnání těchle dvou olejů od stejnýho výrobce spíš ze zvědavosti
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Selenia
Nejdřív názor výrobce Selenia:-- na náplň do tvého motoru
http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
Nemyslím, že obecně je Selenia Sport lepší než Selenia Racing,/pro běžný provoz po komunikacích ve strategii dlouhodobého provozu/, vždy jde o to, do kterého motoru-kterého výrobce a hlavně taky na jaký režim jízdy..u oleje Sport výrobce udává např.vysokou odolnost na ředění benzínem a další vlastnosti, vhodné pro okruhové použití,
pravdou je, že pro běžný provoz doporučuje na svých stránkách do
GTV 3.0/3.2/ i JTS Selenia Racing..
.
Obecně-jsou nějaké mechanické vlastnosti oleje--ty se podle nich "sypou do viskozitních tříd",
no pokud se podíváme blíž, jde o konkrétní hodnoty viskozitního indexu,HTHS, bodu
vzplanutí, bodu tuhnutí, viskozita při 40stC, viskozita při 100stC.a další,.z toho vyplývají nějaké základní mechanické vlastnosti náplně./když vynecháme i hledisko použité báze/.jenže olej plní celou řadu občas i protichůdných požadavků na pohybující se i statické motorové díly, takže sice maže, ale taky dotěsňuje,umývá splodiny po spálení, vyrovnává teplotní spády na materiálu celé řady součástek.a vlastně seč účastní chlazení při provozu,a tím aktivně přispívá k nastavení optimálních provozních podmínnek agregátu,konzervuje.
Vezmi si klasickej případ oleje, kterej není snadný namíchat. Olej do motorky..musí báječně mazat, protože motorka jede většinou v horním otáčkovém poli, no u mokrý spojky
musí současně umožnit ta samá náplň bezproblemetickej záběr. Tam se běžná viskozitní klasifikace olejů vůbec nechytá a musely být odvozeny celé nové výkonostní třídy JASO, které by tyhle složité a protichůdné vlastnosti pokryly--lépe umožnily vůbec postihnout.
Selenia Sport je spíš obecně olej 10W-60 určenej pro celou řadu použití v polo a sportovním provozu, NENÍ primárně ZACÍLEN NA ZAČKU ALFA,LANCIA,FIAT ..
Taky si všimni, že není u něj vůbec uvedena výkonostní specifikace fiat
9.555.35-H3, takže pokud firma sama doporučuje výčtem motory, kterým je olej
střihnutej na tělo, věř tomu, že výrobce ví co činí.
Tedy Selenia Racing fiat 9.555.35-H3 určen pro bla, bla, bla 156GTA,146GTA,166 3.2 V6,
2.0 JTS, GT 3.2 V6,GT 2.0 JTS..proč zkoušet to, co výrobce sám neoznačil jako vhodnou náplň pro dlouhodobé použití dle požadované specifikace...
Omílaný příklad je pro specifikaci VW 505.01 pokud do PD motoru koncernu naleješ olej, který nesplňuje tuhle výkonovou normu nebo lepší, "jde vačka do...../ kopru/"
/konstrukčně materiálově dramaticky zatížená--neb má na tričku i vstřikování../
Výkonové specifikace důsledně vychází z aditivace vztažené ke konstrukčním požadavkům
motoru a je dobré se na to dívat ..neznamená to, že olej vhodný do určitých konkrétních podmínek bude vyhovovat dencodennímu provozu s množstvím studených zimních
startů..u závodních a úzce sportovních verzí olejů můžou být některá kriteria zvlášť z hlediska dlouhodobé životnosti agregátu nepodstatná a
preferováno hledisko výkonnosti v extrémní zátěži soutěže..
http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
Nemyslím, že obecně je Selenia Sport lepší než Selenia Racing,/pro běžný provoz po komunikacích ve strategii dlouhodobého provozu/, vždy jde o to, do kterého motoru-kterého výrobce a hlavně taky na jaký režim jízdy..u oleje Sport výrobce udává např.vysokou odolnost na ředění benzínem a další vlastnosti, vhodné pro okruhové použití,
pravdou je, že pro běžný provoz doporučuje na svých stránkách do
GTV 3.0/3.2/ i JTS Selenia Racing..
.
Obecně-jsou nějaké mechanické vlastnosti oleje--ty se podle nich "sypou do viskozitních tříd",
no pokud se podíváme blíž, jde o konkrétní hodnoty viskozitního indexu,HTHS, bodu
vzplanutí, bodu tuhnutí, viskozita při 40stC, viskozita při 100stC.a další,.z toho vyplývají nějaké základní mechanické vlastnosti náplně./když vynecháme i hledisko použité báze/.jenže olej plní celou řadu občas i protichůdných požadavků na pohybující se i statické motorové díly, takže sice maže, ale taky dotěsňuje,umývá splodiny po spálení, vyrovnává teplotní spády na materiálu celé řady součástek.a vlastně seč účastní chlazení při provozu,a tím aktivně přispívá k nastavení optimálních provozních podmínnek agregátu,konzervuje.
Vezmi si klasickej případ oleje, kterej není snadný namíchat. Olej do motorky..musí báječně mazat, protože motorka jede většinou v horním otáčkovém poli, no u mokrý spojky
musí současně umožnit ta samá náplň bezproblemetickej záběr. Tam se běžná viskozitní klasifikace olejů vůbec nechytá a musely být odvozeny celé nové výkonostní třídy JASO, které by tyhle složité a protichůdné vlastnosti pokryly--lépe umožnily vůbec postihnout.
Selenia Sport je spíš obecně olej 10W-60 určenej pro celou řadu použití v polo a sportovním provozu, NENÍ primárně ZACÍLEN NA ZAČKU ALFA,LANCIA,FIAT ..
Taky si všimni, že není u něj vůbec uvedena výkonostní specifikace fiat
9.555.35-H3, takže pokud firma sama doporučuje výčtem motory, kterým je olej
střihnutej na tělo, věř tomu, že výrobce ví co činí.
Tedy Selenia Racing fiat 9.555.35-H3 určen pro bla, bla, bla 156GTA,146GTA,166 3.2 V6,
2.0 JTS, GT 3.2 V6,GT 2.0 JTS..proč zkoušet to, co výrobce sám neoznačil jako vhodnou náplň pro dlouhodobé použití dle požadované specifikace...
Omílaný příklad je pro specifikaci VW 505.01 pokud do PD motoru koncernu naleješ olej, který nesplňuje tuhle výkonovou normu nebo lepší, "jde vačka do...../ kopru/"
/konstrukčně materiálově dramaticky zatížená--neb má na tričku i vstřikování../
Výkonové specifikace důsledně vychází z aditivace vztažené ke konstrukčním požadavkům
motoru a je dobré se na to dívat ..neznamená to, že olej vhodný do určitých konkrétních podmínek bude vyhovovat dencodennímu provozu s množstvím studených zimních
startů..u závodních a úzce sportovních verzí olejů můžou být některá kriteria zvlášť z hlediska dlouhodobé životnosti agregátu nepodstatná a
preferováno hledisko výkonnosti v extrémní zátěži soutěže..
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 709
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
[quote="HonzaR"]Nejdřív názor výrobce Selenia:-- na náplň do tvého motoru
http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
NO tak neví.Tady podle tabulky mám používat Selenii Star 5W 40
A dle manuálu je to Selenie 20K 10W 40
http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
NO tak neví.Tady podle tabulky mám používat Selenii Star 5W 40
A dle manuálu je to Selenie 20K 10W 40
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: Selenia
Je to poměrně obsáhlé téma--není jednoduchý se tím prokousat a udělat si celkovej obrázek. Něco je reklama, něco pověry, něco strategie a marketing.. Není pravda, že pouze jeden olej bla, bla, bla můžeš nalejt do motoru Alfa, no jedna řada,nejčastěji doporučovaná vychází z bází rafinerie AGIP, je pořádně ověřená z hlediska aditivace. a má jasný složení./Což je v dnešní době "utajování" skoro zázrak/
Ale jsou určitě další vysoce kvalitní oleje, a má smysl se o nich bavit nikoli podle viskozitního zařazení,tam bychom jejich doporučováním zbytečně mátli skupinu "uživatelů" , které ty věci nezajímají a kteří by dostali pocit, že je to vlastně jedno--u Alfy prostě ne.. ale je potřeba to projít podle konkrétních údajů o složení a viskozitním indexu, HTHS, atd, atd.. třeba 2Ok Selenia, Selenia Racing a Mobil 5W-50 a porovnat HTHS --překvápko je, že ten mobil má vyšší HTHS i než Selenia Racing ..čili tomuhle oleji rozhodně nehrozí , že ztratí mazací tloušťku při vysoké teplotě okolo 150stC-není to LL s redukovanou viskozitou..a viskozitou při 40stC se blíží 2OK.... stejně třeba Motuly 15W-50,Motul 300V Le Mans 20W60-- jsou úžasný zátěžový oleje esterovýho typu..jen se nesmí do toho sednout a jet, tyhle oleje potřebujou teploměr olejový lázně a při výjezdu 40stC, pak jsou výtečný a určený do opravdu tvrdých podmínek teplotní zátěže..
Co se týká jiných 10W-60 je potřeba říct, že většina řidičů na silnici nikdy nepřekročí
jejich limity.. no jedna z výhrad právě směřuje k občas nevhodné aditivaci, druhá k často tajenému složení bází..je potřeba číst výkonové specifikace , viskozitní specifikace a materiálové listy. pokud se jedná o tenhle případ,/nejasná báze -zázračného tajného složení/ většinou jsou to HC oleje / Castrol, Valvoline/..a ty lze označit za syntetické pouze díky vyhranému sporu firmy Castrol, která se o možnost tyhle hydrokraky minerálu
tvrdě soudila.. díky tomu jsou dnes na trhu jen samý "plný syntetiky" i když třeba u Castrolu jsou to v podstatě upravený minerály a Shell většinou to samý..
Myslím, že Alfy si zasloužej poctivou "opravdu sdyntetickou bázi-ester, PAO,---Mobil 1 původní, Motul--s vlastní ester technologií jiného typu než Agip,SElenia/-báze Agip/, Agip--tady je to jasný a neojebává se"
Pokud někdo hledá levnej výbornej esterovej olej na bázi ester+PAO na zimní studený starty== AGIP SINT 200010W-40..za 180,- peněz plná "opravdu syntetika" na zimu rozhodně výborný/.Nakonec báze Selenií je s bází tohoto oleje co do složek totožná, jen jiný poměr a aditivace..čili jiný viskozitní index, jiný HTHS, jiná viskozita 40stC, jiná 100stC atd/
Čili kvalitní olej s jasným složením pro zátěžový provoz s dostatečnou tloušťkou filmu+ chladič oleje a olej není téma./.Alfy obecně nemají v oblibě "redukovanou viskozitu--čili HTHS pod 3,7 /
Většina V6 chladič má, a na T.S. bych ho rozhodně nahodil vždycky..--právě tyhle motory dostávaj největší "čočku" mezi Alfama, protože s ohledem na váhu dnešních modelů a temperament svých řidičů musej ty koně opravdu poctivě zapřáhnout..
Ale jsou určitě další vysoce kvalitní oleje, a má smysl se o nich bavit nikoli podle viskozitního zařazení,tam bychom jejich doporučováním zbytečně mátli skupinu "uživatelů" , které ty věci nezajímají a kteří by dostali pocit, že je to vlastně jedno--u Alfy prostě ne.. ale je potřeba to projít podle konkrétních údajů o složení a viskozitním indexu, HTHS, atd, atd.. třeba 2Ok Selenia, Selenia Racing a Mobil 5W-50 a porovnat HTHS --překvápko je, že ten mobil má vyšší HTHS i než Selenia Racing ..čili tomuhle oleji rozhodně nehrozí , že ztratí mazací tloušťku při vysoké teplotě okolo 150stC-není to LL s redukovanou viskozitou..a viskozitou při 40stC se blíží 2OK.... stejně třeba Motuly 15W-50,Motul 300V Le Mans 20W60-- jsou úžasný zátěžový oleje esterovýho typu..jen se nesmí do toho sednout a jet, tyhle oleje potřebujou teploměr olejový lázně a při výjezdu 40stC, pak jsou výtečný a určený do opravdu tvrdých podmínek teplotní zátěže..
Co se týká jiných 10W-60 je potřeba říct, že většina řidičů na silnici nikdy nepřekročí
jejich limity.. no jedna z výhrad právě směřuje k občas nevhodné aditivaci, druhá k často tajenému složení bází..je potřeba číst výkonové specifikace , viskozitní specifikace a materiálové listy. pokud se jedná o tenhle případ,/nejasná báze -zázračného tajného složení/ většinou jsou to HC oleje / Castrol, Valvoline/..a ty lze označit za syntetické pouze díky vyhranému sporu firmy Castrol, která se o možnost tyhle hydrokraky minerálu
tvrdě soudila.. díky tomu jsou dnes na trhu jen samý "plný syntetiky" i když třeba u Castrolu jsou to v podstatě upravený minerály a Shell většinou to samý..
Myslím, že Alfy si zasloužej poctivou "opravdu sdyntetickou bázi-ester, PAO,---Mobil 1 původní, Motul--s vlastní ester technologií jiného typu než Agip,SElenia/-báze Agip/, Agip--tady je to jasný a neojebává se"
Pokud někdo hledá levnej výbornej esterovej olej na bázi ester+PAO na zimní studený starty== AGIP SINT 200010W-40..za 180,- peněz plná "opravdu syntetika" na zimu rozhodně výborný/.Nakonec báze Selenií je s bází tohoto oleje co do složek totožná, jen jiný poměr a aditivace..čili jiný viskozitní index, jiný HTHS, jiná viskozita 40stC, jiná 100stC atd/
Čili kvalitní olej s jasným složením pro zátěžový provoz s dostatečnou tloušťkou filmu+ chladič oleje a olej není téma./.Alfy obecně nemají v oblibě "redukovanou viskozitu--čili HTHS pod 3,7 /
Většina V6 chladič má, a na T.S. bych ho rozhodně nahodil vždycky..--právě tyhle motory dostávaj největší "čočku" mezi Alfama, protože s ohledem na váhu dnešních modelů a temperament svých řidičů musej ty koně opravdu poctivě zapřáhnout..
Re: Selenia
Maxa
[quote="HonzaR"]Nejdřív názor výrobce Selenia:-- na náplň do tvého motoru
http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
NO tak neví.Tady podle tabulky mám používat Selenii Star 5W 40
A dle manuálu je to Selenie 20K 10W 40
je to bordel
Jj-- bohužel, ani tady to není beze zmatku--jasně má vždy přednost specifikace výrobce motoru před výrobcem oleje...mírně nám to komplikuje "klouzání receptur" , čili vlastnosti nejsou neměnné, některé oleje mají stejný název, no po letech na trhu třeba i mírně jiné složení a aditivaci.. Selenia 20k je přesně taková ...výrobní technologie motorů z 1997 a 2009 je jiná, materiálová základna se také částečně mění, nějaké normování bohužel být musí...a tak se vyplatí se v problematice trochu pohrabat..
Rozhodující je taky charakter provozu- a to si musí zvážit každý sám podle sebe a zařídit se podle toho..
[quote="HonzaR"]Nejdřív názor výrobce Selenia:-- na náplň do tvého motoru
http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
NO tak neví.Tady podle tabulky mám používat Selenii Star 5W 40
A dle manuálu je to Selenie 20K 10W 40
je to bordel
Jj-- bohužel, ani tady to není beze zmatku--jasně má vždy přednost specifikace výrobce motoru před výrobcem oleje...mírně nám to komplikuje "klouzání receptur" , čili vlastnosti nejsou neměnné, některé oleje mají stejný název, no po letech na trhu třeba i mírně jiné složení a aditivaci.. Selenia 20k je přesně taková ...výrobní technologie motorů z 1997 a 2009 je jiná, materiálová základna se také částečně mění, nějaké normování bohužel být musí...a tak se vyplatí se v problematice trochu pohrabat..
Rozhodující je taky charakter provozu- a to si musí zvážit každý sám podle sebe a zařídit se podle toho..
Re: Selenia
HonzaR - čumim a smekám Fakt moc děkuju za vysvětlení - to celý kolem olejů mi už dlouho vrtalo hlavou - věděl jsem že AR potřebuje určitý tipy olejů a že Selenia atd. ,ale nevěděl jsem PROČ a hlavně jaký jsou mezi olejema rozdíly krom oný "zázračný specifikace" např 10W40 atd. - Spousta lidí mi tvrdila že je jedno jakej olej hlavně že tohle souhlasí - teď konečně mám podloženou mojí doměnku že to tak neni, a chtěl jsem to "dokázat" na případu Selenie Sport a Racing, protože je to jeden výrobce a dva druhy olejů 10W60. Ještě jednou moc děkuju
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Selenia
HonzaR: co říkáš na produkty společnosti kuwait petroleum? Konkrétně mi jde o Q8 formula F1 10W50.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
Re: Selenia
Navruhuju na změnu tématu ze "SELENIA" na "OLEJE" ..... protože tehle topic myslim chybí a tady se to docela začíná řešit, když tak mě admini opravte
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Nemáte náhodou někdo štítek pro výměnu oleje od Selenie v elektronický podobě?
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
- Aleš
- Štamgast
- Příspěvky: 559
- Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
- Bydliště: Zaříčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Cau.Snad to bude stačit.Kdyžtak to naskenuju jak budeš potřebovat.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Diky takhle to staci
Re: Selenia
Ahoj, prosím o radu - výměna oleje AR 147 1,9 JTD (130HP) 2001 .
Nyní je tam Selenia Racing. Slyšel jsem, že na zimu není dobrý 10W/60 - možná bullshit. Tak přemýšlím, co tam dát, jestli tam nedát něco univerzálnějšího (nebo taky levnějšího a častěji olej měnit). Spojení značky oleje se značkou auta považuji spíš za oboustranně výhodný marketing a kšeft, než že by to bylo ve speciálních vlasnostech oleje. Ale na mě ten marketing působí , takže tíhnu k Selenii.
Dotaz tedy zní - co vybrat:
a) Selenia Racing 10W/60
b) Selenia 20 K 10W/40
c) Selenia Gold 10W/40
d) 20 K + nějaké (?) aditivum
e) Castrol EDGE Sport 10W/60
f) Castrol Magnatec 10W/40
g) něco jiného..
Předem díík za tipy
Nyní je tam Selenia Racing. Slyšel jsem, že na zimu není dobrý 10W/60 - možná bullshit. Tak přemýšlím, co tam dát, jestli tam nedát něco univerzálnějšího (nebo taky levnějšího a častěji olej měnit). Spojení značky oleje se značkou auta považuji spíš za oboustranně výhodný marketing a kšeft, než že by to bylo ve speciálních vlasnostech oleje. Ale na mě ten marketing působí , takže tíhnu k Selenii.
Dotaz tedy zní - co vybrat:
a) Selenia Racing 10W/60
b) Selenia 20 K 10W/40
c) Selenia Gold 10W/40
d) 20 K + nějaké (?) aditivum
e) Castrol EDGE Sport 10W/60
f) Castrol Magnatec 10W/40
g) něco jiného..
Předem díík za tipy
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 2011 | Ragazzon
Ducati Monster S4Rs
Ex.: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2001; Mazda 3 MPS MKII 2009
Ducati Monster S4Rs
Ex.: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2001; Mazda 3 MPS MKII 2009
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Prosím Tě nešpekuluj s racing olejem do ropáka.. Tam patří WR diesel, protože vůbec nejde o vysoké teploty, ale o schopnost oleje odolávat nečistotám.
10W 60 je do motoru, který ohřeje olej nad cca 150°C a to se nestane v podstatě nikdy, prootže všechny dnešní motory mají tepelný výměník voda/olej nebo chladič oleje.
V normálním provozu (vnější teplota cca 30°C, dálnice, trvalá rychlost 150 km/h, motor bez výměníku a bez chlazení oleje (Lancia Dedra 1.8)) jsem olej dostal na max 110°C. Mogul 15W 40 za 80 korun, takže asi tak.
10W 60 je do motoru, který ohřeje olej nad cca 150°C a to se nestane v podstatě nikdy, prootže všechny dnešní motory mají tepelný výměník voda/olej nebo chladič oleje.
V normálním provozu (vnější teplota cca 30°C, dálnice, trvalá rychlost 150 km/h, motor bez výměníku a bez chlazení oleje (Lancia Dedra 1.8)) jsem olej dostal na max 110°C. Mogul 15W 40 za 80 korun, takže asi tak.
Re: Selenia
10w-60 Racing v JTD to tam akeho exota napadlo naliat? Daj tam to co tam patri Selenia WR 5w-40 nechapem naco kalkulujete s olejmi treba tam dat co tam patri podla serv. knihy a bude dobre
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Nepatří náhodou do Unijet JTD Selenia TD (10W40)?
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Re: Selenia
..no pana předchozího majitele, ale dle jeho slov tam můžu samozřejmě lít notRacing.. teď mi jde o to který .. zdá se, že je to prakticky jednoDonFabi píše:10w-60 Racing v JTD to tam akeho exota napadlo naliat?
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 2011 | Ragazzon
Ducati Monster S4Rs
Ex.: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2001; Mazda 3 MPS MKII 2009
Ducati Monster S4Rs
Ex.: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2001; Mazda 3 MPS MKII 2009
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Nevím tedy co máš přesně za motor pač si myslím že 130k neměla žádná 1,9 v roce 01 ale řídil bych se manuálem, takže pravděpodobně Selenia Turbo Diesel 10W-40 nebo Selenia WR Diesel 5W-40 případně nějaký ekvivalent od Agipu.
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
Re: Selenia
no on ma nachipovanu 1.9JTD 115konovu
Re: Selenia
..jak rika Don, predelavka ze 115K, jen zmenena ridici jednotka a ty tlaky v turbu (vlastne nevim, co technicky znamena "nachipovany", ale zni to jako neco vic ).. manual rika WR do extremnich podminek (-30 az +30), TD je do -15 az +40.. letos u nas nezridka bylo -20, v lete treba v Italii, vlastne i u nas, je casto vic jak +30.. a ted babo rad
..jo a servisak rika - nechat tam to, co tam bylo porad, coz je Racing (olej kupuji sam, tzn. vydelat na tom nechce; a zadny "typicky alfa servis" vyuzivat nebudu, proste to co mam za barakem a par Alf tam delali a reference ok). K tomu dale ruzny fora rikaji - stridat oleje, je to lepsi... takze ten internet je vlastne obcas uplne na prd
... neresim, jestli litr bude stat 150 nebo 400, kdyz to je na 15-20tis. km... chci udelat to nejlepsi pro auto, pac kazdy setreni se vymsti, ale ted fakt nevim, co je tim nejlepsim resenim a zda se, ze rozdilnost nazoru smeruje k tomu, ze je to uplne jedno, co se tam naleje.. nekdo tu psal 20K + aditiva, nevite jaky aditiva?
BTW: trocha OT - proc myslite, ze by Alfu mely delat specializovany servisy? Myslim rozvody, olej, ramena - bezne veci. Nestaci, kdyz nekdo ma diagnostiku a dobrej pristup? Je na Alfe neco extra jinak nez jinde? Treba u Ducati musim do tech servisu kvuli desmodromickymu rozvodu, coz jiny motorky nemaji resp. klasicky servisy nemaji pripravky na udelani rozvodu, ale u Alfy to nechapu.. tj. chci si vnitrne oduvodnit, ze kdyz s tim pujdu tady ke kamosum, co delaj servis 147 i Lennys bez problemu, nedelam chybu ... moje filozofie je takova, ze ja rozumim svymu oboru, tomuhle kolem aut zase ne, tak si necham poradit a nesnazim se tomu rozumet, kazdej at si dela svoji praci a necht mu je zaplacena.. a radsi si pockam a investuju o neco vic do kvality, nez neco odrbat a zaplatit to jeste dvakrat, ale to se tyka pouze dilu (ci napr. toho oleje), praci beru levnejsi, pac autorizovanci maji svuj chleba jistej a podle toho to kolikrat vypada..
..jo a servisak rika - nechat tam to, co tam bylo porad, coz je Racing (olej kupuji sam, tzn. vydelat na tom nechce; a zadny "typicky alfa servis" vyuzivat nebudu, proste to co mam za barakem a par Alf tam delali a reference ok). K tomu dale ruzny fora rikaji - stridat oleje, je to lepsi... takze ten internet je vlastne obcas uplne na prd
... neresim, jestli litr bude stat 150 nebo 400, kdyz to je na 15-20tis. km... chci udelat to nejlepsi pro auto, pac kazdy setreni se vymsti, ale ted fakt nevim, co je tim nejlepsim resenim a zda se, ze rozdilnost nazoru smeruje k tomu, ze je to uplne jedno, co se tam naleje.. nekdo tu psal 20K + aditiva, nevite jaky aditiva?
BTW: trocha OT - proc myslite, ze by Alfu mely delat specializovany servisy? Myslim rozvody, olej, ramena - bezne veci. Nestaci, kdyz nekdo ma diagnostiku a dobrej pristup? Je na Alfe neco extra jinak nez jinde? Treba u Ducati musim do tech servisu kvuli desmodromickymu rozvodu, coz jiny motorky nemaji resp. klasicky servisy nemaji pripravky na udelani rozvodu, ale u Alfy to nechapu.. tj. chci si vnitrne oduvodnit, ze kdyz s tim pujdu tady ke kamosum, co delaj servis 147 i Lennys bez problemu, nedelam chybu ... moje filozofie je takova, ze ja rozumim svymu oboru, tomuhle kolem aut zase ne, tak si necham poradit a nesnazim se tomu rozumet, kazdej at si dela svoji praci a necht mu je zaplacena.. a radsi si pockam a investuju o neco vic do kvality, nez neco odrbat a zaplatit to jeste dvakrat, ale to se tyka pouze dilu (ci napr. toho oleje), praci beru levnejsi, pac autorizovanci maji svuj chleba jistej a podle toho to kolikrat vypada..
Naposledy upravil(a) sors dne 7.2.2010, ned 21:42, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 2011 | Ragazzon
Ducati Monster S4Rs
Ex.: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2001; Mazda 3 MPS MKII 2009
Ducati Monster S4Rs
Ex.: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2001; Mazda 3 MPS MKII 2009
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Selenia
Jestli máš opravdu chipovanou 115k, výrobce motoru doporučuje pro arktický provoz WR Diesel 5W40. Jinak TD 10W40. Kolik toho za polárním kruhem najezdíš, aby se Ti vyplatila o 50% vyšší cena?
Tribotechnik HonzaR, věřím, můj názor podpoří.
Tribotechnik HonzaR, věřím, můj názor podpoří.
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů