Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Odpovědět
Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Milano75 » 28.5.2015, čtv 17:56

jsme zmaten vysvětli mi to někdo?

myslel jsme si že když nechám něco pozinkovat je to navěky, když sem volal do zinkovny, tak mi brzdové třmeny rozmluvil, že to moc dlouho nevydrží :smt100

tak ted nevím, přitom, když se renovují třmeny na 75ku, tak píší, že jsou v zinku...
Přílohy
třemeny alfa 75 II.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Kubas » 28.5.2015, čtv 21:49

dobrej článek o zinku je třeba tohle:
http://www.mmspektrum.com/clanek/zivotn ... zinku.html

ono je otázka jestli ten pozinkovaný brzdič přijde do kontaktu s posypovou solí nebo ne.... Pokud to auto máš jenom na léto, bude životnost zinkované vrstvy totálně jiná než jestli to bude jezdit v zimě....

Myslím že v té zinkovně automaticky počítali s tím, že auto máš mít na běžný provoz... čili i zimu....

Ale praktickou zkušenost s tím nemám....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od tuta146 » 28.5.2015, čtv 22:52

Pozink ale není finální úprava, musíš to ještě přelakovat, jedná se pouze o ochranu litiny.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od rossogtv » 29.5.2015, pát 22:56

Milano75 píše:jsme zmaten vysvětli mi to někdo?

myslel jsme si že když nechám něco pozinkovat je to navěky, když sem volal do zinkovny, tak mi brzdové třmeny rozmluvil, že to moc dlouho nevydrží :smt100

tak ted nevím, přitom, když se renovují třmeny na 75ku, tak píší, že jsou v zinku...
nevydrzi, protoze stare trmeny mivaji extra hlubokou rez. v normalni zinkovne nemaji cas se s tim extra crcat. prvni je nech opiskovat, pak bude vysledek lepsi. a stejne pak nalakovat, pozink je takova hodne dobra zakladovka...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Milano75 » 2.6.2015, úte 21:52

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od tuta146 » 3.6.2015, stř 12:18

Milano, odlakovávám cca 5.000 kusů litinových třmenů měsíčně, všechny jsou v pozinku, ale všechny jsou ještě přelakované, pozink ti jako finálovka nevydrží ani náhodou.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Milano75 » 3.6.2015, stř 21:10

pěkně :smt023 mě začal tlačit čas, (dělám ještě krom alfy traktor a práce na poli taky stojí) takže jsme to takto vzal drátákem a vezmu to tepelnou barvou na motory a kašlu na to- ve sněhu jezdit nebudu

tady v Jihlavě kam sem chodil pískovat zdražily a za ty dva třmeny si řekl, 2000Kč, takže jsme naznal, že to dokonale hezké nechci...
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od tuta146 » 4.6.2015, čtv 14:44

Za pískování dvou třmenů? docela frajer :D
Jestli chceš, tak mi je pošli, cena je 60 Kč/kg bez DPH, upozorňuji, že oxidaci a korozi neodstraním, jenom odlakuji.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od George.KHE » 4.6.2015, čtv 14:59

Nejsem sice nějakej odborník na zinek, ale záleží jaké to zinkování je. Zda žárové nebo galvanické. Galvanické je dobré tak na "šroubky"
Kdyz si vezmeš tak všechny konstrukce jsou dělané žárovým zinkováním a kolik toho vydrží.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Kůrkyn » 4.6.2015, čtv 21:43

žárově se nesmí zinkovat věci, které jsou náchylné teplotu (tvarová nestálost)

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od George.KHE » 4.6.2015, čtv 22:29

To je pravda. Ale jak jsou na tom v tomto ohledu brzdiče nevím. Každopádně, když origo brzdiče vydrží dlouho pěkně stříbrné, dalo by říct, že jsou dělané žárově.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Kůrkyn » 5.6.2015, pát 08:14

Můžou být dělané žárově, ale obrábí je až po zinkování. Zinek by jinak zalepil závity, zápichy pro gumičky apod.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Milano75 » 5.6.2015, pát 08:47

bude mi končit stk a potřebuji s tím pohnout, trochu jsm to zaspal a ted to honím za vocas, snad jindy
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od tuta146 » 5.6.2015, pát 12:36

nevím jak u veteránů, ale třmeny co odlakovávám, jsou všechny
http://www.electropoli.com/init.php?page=zeltec
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Honza164
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 279
Registrován: 29.9.2015, úte 19:30
Bydliště: Brno

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Honza164 » 19.10.2015, pon 18:00

Neví někdo z jakého materiálu jsou lištičky na 164 a jestli by to šlo pochromovat?
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Petr147 » 10.6.2018, ned 21:24

Nevím kam s tím, ale narazil jsem tady na tu pastu, tak předávám dál.

Tady to jsou dvě minuty hadrem.

http://www.brusivojimi.com/lestici-past ... 30g-detail
Přílohy
A94612B9-1CEC-4751-AF37-AA37EEEABD31.jpeg

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Jakub_mt » 10.6.2018, ned 21:28

Vyzerá to samozrejme super, otázka je ako dlho to vydrží.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Rasputin » 5.11.2018, pon 16:26

Tiez neviem kam presne, skusim sem. Pani, kto mate skusenost, alebo viete, kto si daval pieskovat kastlu, standardny sedan. Aka je cena +- pieskovania celeho auta. Mam ponuku, ale nemam absolutne s cim porovnavat ci jebto ok cena. Referencie ma ten panko celkom slusne.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Harous » 5.11.2018, pon 17:50

Zkus Radima, ten renovuje od základu GTV.
viewtopic.php?f=43&t=10713
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Rasputin » 5.11.2018, pon 19:38

Idu skusit tam, ale ak sa niekto najde, pokojne postujte, ja si to vsimnem ;)
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Tornado156 » 30.1.2023, pon 21:06

Skusim sa spytat tu. Mozem dat pozinkovat brzdove trubky a brzdice. Trubky su zelezne (su magneticke) a brzdic je z Spidera 105/115. Rozobral by sa a zinkoval by sa bez piestika a gumiciek.
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Kubas » 30.1.2023, pon 22:24

tak asi to nicemu nevadi ne? :-) nevim co s tim ale pak - to nalakujes? jinak pozink chytne patinu ne?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 760
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Vlado » 30.1.2023, pon 22:58

brzdice sa bezne zinkuju, takze tam uz zalezi, ci chces este potom na to farbu alebo nie - to im treba v zinkovni povedat. Co sa tyka trubiek tam uz nie som vobec isty, lebo oni to najprv namacaju do kyseliny az potom sa to "zinkuje", je tam maly vnutorny priemer a v tom moze ostat kyselina a nechyti zinok, teoreticky sa ti to moze zastuplovat, ono ten co to robi musi dat na toto velky pozor. Potom este treba zbavit asi aj trubky plastovych ochran, ktore tam byvaju atd.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Harous » 11.2.2023, sob 20:03

Zeptám se co je účelem toho zinkování? Nějaká renovace?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Tornado156 » 11.2.2023, sob 21:14

Robim renovaciu brzdicov. Trubky su kovove a nie su lakovane. Preto ich chcem dat pozinkovat. Brzdice dam tieyz pozinkovat a potom lakovat. Trubky zalepim konce nejakou tech. paskou a myslim ze by to mohlo vydrzat. Otazkou su brzdice, ci ten pozink vo vnutry brzdica neurobi problem s hladkym pohybom piestu v brzdici. Rozmyslam ako vyriesit zakrytie vnutro brzdica.
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů