čištění hliníku

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

čištění hliníku

Příspěvek od Kubas » 21.4.2010, stř 18:31

pánové, jak docílit origo vzhledu u ventilového víka? viz obrázek....
Čím to mám leštit, do čeho to mám ponořit, čím to mám přebrousit...???
Přílohy
motor.JPG
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Milano75 » 21.4.2010, stř 18:50

ahoj, pokusně jsem to dělal vrtačkou a měkčím drátěným kartáčem, udělal jsem to je ntak na pokus a lesk se zvedl o 100%, nejsem klempíř abych pořádně poradil, ale třeba na srazech v drhlenech měl pán Gigulii 2,0td a měl víko vyleštěné jak zrcadlo, tak jsem se ho ptal jak na to a říkal, že je jen pořádně vyleštěné

chtělo by to něco jemného, aby to neudělo rýhy, pokusně vem kus starého hliníku a vrtačkou s jemným drátěným kotoučem to vylešti

jinak mám na své alfě víko v komaxit, ale na víku to popraskala a vypadá to z blízka jako mozaika- na sání to drží
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Kubas » 21.4.2010, stř 19:00

problém je právě v tom že podle mě se to nemá lesknout jako zrcado.... Když se podíváš na ty šrouby na víku, tak ty jsou chromované a opravdu jak zrcadlo.... Ten hliník je taky lesklý, ale tak nějak matněji, prostě to není vyleštěné úplně do extrému....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Milano75 » 21.4.2010, stř 19:25

Kubas píše:prostě to není vyleštěné úplně do extrému....
taky bych to tak viděl, navíc hliník tmavne, když se neleští neustále
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od hondzik » 21.4.2010, stř 23:10

Pokud chceš zachovat vzhled původního odlitku, tak hodně jemnej dráťěnej kartáč a pak to ponořit do čistýho benzínu. Pak je dobrý to vzít silikon olejem, netmavne, nezanáší se

Leštěný- zrcadlo. Je smirk, pasta, atd..


tady máš ukázku- víko je leštěný, sání pouze dráťákem.
Přílohy
sání.JPG
víko.JPG
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Rac3r » 21.4.2010, stř 23:13

Tak takový víko bych na 155ku bral vipadá to NÁDHERNĚ!!! :shock: :shock: :smt023
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od hondzik » 21.4.2010, stř 23:20

pokud máš 8V, teda to co já.... Vydrž do léta. Jako chvilkově nezaměstnanej ti ho udělám za pár hodin. Proskočíš se mezitím po šumavě...

Taky myslím že bude 75tce slušet, ale to už je trochu OT
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Kůrkyn » 21.4.2010, stř 23:32

Kubasi, mechanicky vůbec, řešení je zde:
http://www.chemickelesteni.cz/uvod/

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Rac3r » 22.4.2010, čtv 10:01

hondzik píše:pokud máš 8V, teda to co já.... Vydrž do léta. Jako chvilkově nezaměstnanej ti ho udělám za pár hodin. Proskočíš se mezitím po šumavě...

Taky myslím že bude 75tce slušet, ale to už je trochu OT
To by bylo dobrý kdyby mě to v letě spáchals... :smt033 je to fakt pěkný,pak se na to třeba dohodnem někdy :smt023
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Kubas » 24.4.2010, sob 17:58

pánové tak jsem nic neřešil a nejdřív to víko vyčistil na špinavých místech benzínem a pak ho prostě vydrhnul měděným kartáčem. Kartáč to nepoškrábe, takže pohoda. Níže je pro výsledek před a po....

Na fotce to vypadá líp než v reálu, samozřejmě že kartáčem z povrchu nedostanu špínu zažranou v pórech atp., ale jako první pomoc je to OK. Prozatím mi to tak stačí, zbytek motoru je defacto v původním stavu, takže nemá cenu to víko až zas tak moc řešit.... Kdybych jednou motor renovoval komplet, tak to nechám vyčistit i chemicky....
Přílohy
xx.JPG
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Ladin 164V6 » 24.4.2010, sob 18:23

Ja myslim ze dobry, original to bylo nejspis dost podobny :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od hondzik » 25.4.2010, ned 21:15

za mě taky palec nahoru :smt023
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Kubas » 25.4.2010, ned 21:21

Pánové díky :wink: Mám k tomu víku ještě nové leské šrouby a červené zapalovací kabely, takže už se celkem těším, až to tam nahodím.... Jen musím vydržet, než budu mít ve středu hotové těsnění pod to víko.... A pak už se snad letos aspoň trochu projedu [-o<
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)

Příspěvek od Rac3r » 20.5.2010, čtv 12:41

Na netu jsem našel jak taky barvý víka motoru a musím říct že ten leštěnej hliník je asi nej sorry za trochu :ot:
31148_1359375197752_1632714511_849506_6288620_n.jpg
31148_1359853569711_1632714511_850353_1164415_n.jpg
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Kubas » 20.5.2010, čtv 12:54

Racer: šupnul jsem ten tvůj příspěvek sem....

Jinak čistý hliník je čistý hliník, to mi nikdo nevymluví :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Michal_Plzen
Pozorovatel

Příspěvky: 403
Registrován: 26.1.2010, úte 19:36

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Michal_Plzen » 21.5.2010, pát 14:39

Take malinko prispeji ... chemicke lesteni hliniku viz. net - origo vzhled - dle meho soudu. Je to cistounky a ne vylesteny do zrcadla ...
01.jpg
04.jpg
EX ... Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162 KW
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Ladin 164V6 » 21.5.2010, pát 14:46

Pekny to je :shock: :smt023 Mam dispozici jeste jedny ventil dekly a sani, tak asi udelam k cerny verzi i original :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Kůrkyn » 21.5.2010, pát 14:57

To si pak budeš přehazovat podle aktuální barvy trička na srazu? Dej si to na křídlovky. :-D

Michal_Plzen
Pozorovatel

Příspěvky: 403
Registrován: 26.1.2010, úte 19:36

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Michal_Plzen » 24.5.2010, pon 18:55

Ladin 164V6 píše:Pekny to je :shock: :smt023 Mam dispozici jeste jedny ventil dekly a sani, tak asi udelam k cerny verzi i original :D
..... a nebylo by na prodej to sani :D ??? (-napis V6 24V-)

:pivko
EX ... Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162 KW
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Ladin 164V6 » 24.5.2010, pon 19:00

Mam navic jen jedno, tak bohuzel :smt102
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Michal_Plzen
Pozorovatel

Příspěvky: 403
Registrován: 26.1.2010, úte 19:36

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od Michal_Plzen » 25.5.2010, úte 11:56

Neva zkusim vrakarnu Kostelni Strimelice (http://www.alfa-dily.cz) ... posledne jsem tam vcelku dobre pochodil...
EX ... Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162 KW
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od vonkreuz » 22.2.2015, ned 19:45

Dneska jsem srdnatě bojoval o odznak "Malý feťáček" - čistil jsem obal převodovky. Použil jsem technický benzín. Teď mně čeká blok motoru a olejová vana a přemýšlím, zda nebude lepší Arva. U Arvy píší že se mám vyvarovat elektr. zařízení, což už mám hotové s techničákem. Prostě - je Arva lepší než techničák co se týká rozpustnosti? :-k
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

enzo13
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 483
Registrován: 8.1.2011, sob 19:51

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od enzo13 » 22.2.2015, ned 19:54

nejlepší na tohle mytí je asi http://www.zbozi.cz/hledani/?q=perchlorethylen
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od pedro m » 22.2.2015, ned 20:41

Hoj Ondro. Ja pouzivam normalne oplachovanou arvu a funguje skvele ale jestli je neco lepsiho nevim, moc jsem to nezkoumal. Arva mi staci tak nehledam. Na hlinik pak mam spec.chem.cistic.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: hliníkové ventilové víko - jak dosáhnout origo vzhledu?

Příspěvek od vonkreuz » 22.2.2015, ned 20:43

Hliník je pod tím nánosem mastnoty dobře konzervovaný. :twisted: Ale na STK by se jim to asi moc nelíbilo. :-D Proto se snažím z toho smít nánosy.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů