vyvařování 147,156 atd.
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyvařování 147,156 atd.
Co to bylo za rok?
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: vyvařování 147,156 atd.
to jsem pohledem nepoznal
Re: vyvařování 147,156 atd.
To bylo bourané a blbě opravené, tam to nehnije
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: vyvařování 147,156 atd.
Poslední dobou jsem viděl už pár 147, kterým hnily zadní lemy... Pod podběhem není moc kvalitní lak a dělají se tam ložiska... Pak se chytne hrana a jak už to bublá z venku, tak už je docela pozdě.... Takže kdo se tomu chcete vyhnout, doporučuji zkontrolovat
Re: vyvařování 147,156 atd.
Tak právě finišuju na 156 takže nějaké moje poznatky/teorie. Bude to asi stejné (nebo dost podobné u 147/GT časem...).
První problém je koroze od děr. Nejvíce trpí odvodňovací kanálky v podlaze (vylisované vyhnuté plechy)
Otvory v dutinách zaslepené zátkou (v podběhy)
Různé otvory s "hmoždinkami" (opět připevnění plastového podběhu, případně jiných držáku)
To je tak naprostá klasika a myslím, že se sní dá počítat skoro u každého staršího modelu.
Druhý problém jsou špatně ošetřené sváry/bodování. To je klasický případ spojení práh podlaha. Na svém autě jsem naše několik dalších míst které jsou evidentně blbě ošetřeny, chybí tmel a nebo se prostě borec netrefil a je o 2cm vedle. Dost špatné to je např. i u třmenu na kterém jsou usazeny sedačky. Je potřeba i zkontrolovat boční stěny uložení zadních podběhů (u mě jeden naprosto ok, druhá stěna už odvrchu chyběla, opět chyběl tmel).
Pouze pohledem není vůbec možnost zjistit jak na tom auto je. Moje kastle byla pohledově ok (nebyla top, ale rozhodně by člověk neřekl, že se tam ztratí 1.5m2 plechu).
Nejlepší je odstrojit interier (zalezitost 2-3hodin), vzit jednoduse sroubovak (4mm) a silou zkusit prorazit vyse vypsana mista. Zdravy a povrchove chyceny plech se prorazit nepodari. Jak už jde něco skrz tak špachtlí nebo dlátem odstranit vibraflex a zjistit jak to je velké.
Vyvaření ať každej dělá po svém, já to vždy celé prolil do housenky, vybrousil, základ z obou stran, tmel na sváry z obou stran, základ, K500 a pak finálka. V interiéru je nutné dolepit zpátky vibraflex nebo jinou izolační hmotu.
V žádném případě to nebrat zespoda broušením původního nástřiku. Ta tovární ochrana je to nejlepší co je, základ který je použitý na podlaze jde velmi těžce zbrousit jak lamelakem tak dratenym hrnkem na flexe, kvalitni zakladovka zdaleka tolik nevydrzi.
Nějaké obnovy nástřiku podle mě moc smyslné nejsou pokud je původní nástřik ok. Další vrstva ničemu nepomůže (maximálně zamaskuje kde to hnije). Pokud je auto zdravé spiše je potřeba se věnovat dutinám případně vyhodit interiér a zatřít rezistinem v kombinaci s nějakým konzervačním olejem sváry na třmenech co drzí sedačky, odvodňovací otvory a vše co je bodované. Poté to přetřít K500.
Hodně se dá zachránit, podlaha a podběhy jsou v podstatě sranda. Nosníky a prahy naštěstí drží dobře.
První problém je koroze od děr. Nejvíce trpí odvodňovací kanálky v podlaze (vylisované vyhnuté plechy)
Otvory v dutinách zaslepené zátkou (v podběhy)
Různé otvory s "hmoždinkami" (opět připevnění plastového podběhu, případně jiných držáku)
To je tak naprostá klasika a myslím, že se sní dá počítat skoro u každého staršího modelu.
Druhý problém jsou špatně ošetřené sváry/bodování. To je klasický případ spojení práh podlaha. Na svém autě jsem naše několik dalších míst které jsou evidentně blbě ošetřeny, chybí tmel a nebo se prostě borec netrefil a je o 2cm vedle. Dost špatné to je např. i u třmenu na kterém jsou usazeny sedačky. Je potřeba i zkontrolovat boční stěny uložení zadních podběhů (u mě jeden naprosto ok, druhá stěna už odvrchu chyběla, opět chyběl tmel).
Pouze pohledem není vůbec možnost zjistit jak na tom auto je. Moje kastle byla pohledově ok (nebyla top, ale rozhodně by člověk neřekl, že se tam ztratí 1.5m2 plechu).
Nejlepší je odstrojit interier (zalezitost 2-3hodin), vzit jednoduse sroubovak (4mm) a silou zkusit prorazit vyse vypsana mista. Zdravy a povrchove chyceny plech se prorazit nepodari. Jak už jde něco skrz tak špachtlí nebo dlátem odstranit vibraflex a zjistit jak to je velké.
Vyvaření ať každej dělá po svém, já to vždy celé prolil do housenky, vybrousil, základ z obou stran, tmel na sváry z obou stran, základ, K500 a pak finálka. V interiéru je nutné dolepit zpátky vibraflex nebo jinou izolační hmotu.
V žádném případě to nebrat zespoda broušením původního nástřiku. Ta tovární ochrana je to nejlepší co je, základ který je použitý na podlaze jde velmi těžce zbrousit jak lamelakem tak dratenym hrnkem na flexe, kvalitni zakladovka zdaleka tolik nevydrzi.
Nějaké obnovy nástřiku podle mě moc smyslné nejsou pokud je původní nástřik ok. Další vrstva ničemu nepomůže (maximálně zamaskuje kde to hnije). Pokud je auto zdravé spiše je potřeba se věnovat dutinám případně vyhodit interiér a zatřít rezistinem v kombinaci s nějakým konzervačním olejem sváry na třmenech co drzí sedačky, odvodňovací otvory a vše co je bodované. Poté to přetřít K500.
Hodně se dá zachránit, podlaha a podběhy jsou v podstatě sranda. Nosníky a prahy naštěstí drží dobře.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: vyvařování 147,156 atd.
Co říkáte na Suříka? poslední barva je zas pryč, hlavně za kolama, tak si říkám, že to na jaře nějak opravním a Suříka mi tu jeden doporučuje jako základ
Re: vyvařování 147,156 atd.
Tonje fuk zadna barva to nevydrzi vecne.
Ale jestli to neni viditelne tak bych to striknul necim elastickym
Ale jestli to neni viditelne tak bych to striknul necim elastickym
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: vyvařování 147,156 atd.
Jo ja vím, chci to vzít nějakou plastickou srajdou, ale toto bych vzal jako základ... Ted tam je něco šedého a docela se to loupe, za kolem je to na plech...
Re: vyvařování 147,156 atd.
jako zaklad pouzivam dvouslozkovou epoxidovou barvu a drzi.)
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: vyvařování 147,156 atd.
Ja ted pouzivam soldecor primer, uz jsem to i nekolikrat brousil a drzi to po vytvdnuti hodne dobre.
Spise nez vybirat nejaky zazracny zaklad bych si dal praci stim, at to je pekne hrube (lamelak) a kvalitne odmastene...
A hlavne nechat vyschnout pri konstatni teplote (stim budu mit beztak problem bo mi to schne pres noc kdy je kolem 6°)
Spise nez vybirat nejaky zazracny zaklad bych si dal praci stim, at to je pekne hrube (lamelak) a kvalitne odmastene...
A hlavne nechat vyschnout pri konstatni teplote (stim budu mit beztak problem bo mi to schne pres noc kdy je kolem 6°)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: vyvařování 147,156 atd.
"Suřík"jako pigment ve vznosu v moderní emulzi se nepodařilo zatím ničím fakticky nahradit,odolnost současných základovek na trhu běžně dostupných nedosahuje jeho vlastností .Ekopolitika EU ho díky složení z několika důvodů logicky potlačila . Jinak na zátěžové průmyslové konstrukce se používal a používá pořád, mimo EU běžně. V rámci EU je to poněkud obtížnější..
/stejný problém volby "menšího zla" se řeší i u masově vyráběných " mainstreamových maziv"--některá klasická výkonová aditiva se nedaří zatím nahradit dokonale, bohužel ekopožadavky jsou neúprosné a jde konec konců ve finále o fakticky "převážně vyrobené objemy", ty určují výslednou bilanci "ekologické čistoty" na trhu z hlediska prodaných stovek tisíc tun .../
/stejný problém volby "menšího zla" se řeší i u masově vyráběných " mainstreamových maziv"--některá klasická výkonová aditiva se nedaří zatím nahradit dokonale, bohužel ekopožadavky jsou neúprosné a jde konec konců ve finále o fakticky "převážně vyrobené objemy", ty určují výslednou bilanci "ekologické čistoty" na trhu z hlediska prodaných stovek tisíc tun .../
Re: vyvařování 147,156 atd.
tak po zhlednutí škod po zimě, kdy jsem zjistit, že to ta šedá barva po dvou letech definitivně vzdala a začalo se na ní tvořit rez, jsem se rozhodl, že to vybrousím a vezmu jako základ panem bio eko tetraoxid diolovnato-olovičitým - suříkem, tak se rozhoduji, co naplácám na to, hlavně na lemech, kde je to nejhorší... mám koupený konkor 500, ale rád bych něco tlustšího, nějakou asfaltovo gumovou srajdu, ale jakou? nebo to nechat jenom na konkoru 500?
- freejiricek
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 2.4.2013, úte 12:42
- Bydliště: Mělník
Re: vyvařování 147,156 atd.
Každé jaro si na každé svoje auto najdu jednu neděli a prostříkávám dutiny a podvozek - prostě celé auto . Rezistinem. Nikdy jsem neměl s korozí problém a to ani u Felicie z 91 r.v.
Re: vyvařování 147,156 atd.
Tak to je jasný, ale tady se řeší, když už je jaksi pozdě...
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyvařování 147,156 atd.
Jen ot ale feliccie se zacala delat az 1995, 94 konec roku najizdeli prototypy ve Vrchlabi.freejiricek píše:Každé jaro si na každé svoje auto najdu jednu neděli a prostříkávám dutiny a podvozek - prostě celé auto . Rezistinem. Nikdy jsem neměl s korozí problém a to ani u Felicie z 91 r.v.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- freejiricek
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 2.4.2013, úte 12:42
- Bydliště: Mělník
Re: vyvařování 147,156 atd.
pardon byl to favorit
Re: vyvařování 147,156 atd.
@petr: Konkor se ti tam neudrží.
Použíj nějakou normální černou barvu, tam se ti časem otluče prostě vše...
Použíj nějakou normální černou barvu, tam se ti časem otluče prostě vše...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- P3TR
- Pozorovatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
- Bydliště: Volary
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyvařování 147,156 atd.
Zdravím Alfisty
Tak už i u mého miláčka začal rust festival. Mám problém s podlahou v klasických místech. Zatím trénuju svařování na renaultu co spočinul na zahradě pod třešní A chtěl bych aby alfa skončila vedle něj nejdřiv tak za 3-5let. Zatím jsem došel k závěru že bych chtěl vyvařit podlahu způsobem "natupo" jen nabodováním po cca 1cm. Dál bych chtěl místo lehce obrousit, řádně odmastit vzít základovkou Body 969, a ted se dostávám ke stěžejnímu a to, zda na to stačí nanést body 930 nebo je potřeba tmelit spáry mezi plechama například 999? Je možný to takto provést ? Rád si nechám poradit
Tak už i u mého miláčka začal rust festival. Mám problém s podlahou v klasických místech. Zatím trénuju svařování na renaultu co spočinul na zahradě pod třešní A chtěl bych aby alfa skončila vedle něj nejdřiv tak za 3-5let. Zatím jsem došel k závěru že bych chtěl vyvařit podlahu způsobem "natupo" jen nabodováním po cca 1cm. Dál bych chtěl místo lehce obrousit, řádně odmastit vzít základovkou Body 969, a ted se dostávám ke stěžejnímu a to, zda na to stačí nanést body 930 nebo je potřeba tmelit spáry mezi plechama například 999? Je možný to takto provést ? Rád si nechám poradit
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd
BMW 330xd
Re: vyvařování 147,156 atd.
Základ, pak 999 (přes sváry) a na to už můžeš stříkat.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: vyvařování 147,156 atd.
Stačí na nějaké to domácí vaření to co teď bude v Lidlu? Nebo jsou to zbytečně vyhozené peníze, protože je to slabé, maska je na držení (není náhlavní), protože bych musel na sobě hooodně makat, abych s tím dělal rovně a čistě, protože...
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: vyvařování 147,156 atd.
Stim muzes varit max. Jekle jinak nic.
Na auto potrebujes MIG/MAG TIG
Na auto potrebujes MIG/MAG TIG
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: vyvařování 147,156 atd.
Javor jasan, beru na vědomí.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: vyvařování 147,156 atd.
jak by jste řešili rozmačkanou hranu pod prahem od zvedáku? na 156 je po celé délce ok, jen pod řidičem je cca 25cm úplně na kaši... jsem si říkal to nějak porovnat a pak svařit nebo pronýtovat... ale to asi jen tak nepůjde... budu dělat nástřik podlahy, tak bych to chtěl nějak poladit... v nejhorším se to stříkne takto pomačkané...
Re: vyvařování 147,156 atd.
Nýty nikdy! Hliník železo=smrt..
Nejspíše to bude pořád držet u sebe na bodech, narovnej to sikama, natři a stříkni...
Nejspíše to bude pořád držet u sebe na bodech, narovnej to sikama, natři a stříkni...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: vyvařování 147,156 atd.
Tak co? Už jste někdo vyvařovali 159 nebo budu první?
Dneska jsem vytáhl tohle:
Zadní podběhy už taky pěkně kvetou a vpředu se v podbězích taky něco rýsuje. Dokonce i podlaha radostí kvete. Konce prahů a kapota se zatím drží v těsném závěsu.
Dneska jsem vytáhl tohle:
Zadní podběhy už taky pěkně kvetou a vpředu se v podbězích taky něco rýsuje. Dokonce i podlaha radostí kvete. Konce prahů a kapota se zatím drží v těsném závěsu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti