klimatizace a topení

Piwko

Příspěvky: 8
Registrován: 28.9.2011, stř 11:53

klimatizace a topení

Příspěvek od Piwko » 28.9.2011, stř 12:00

Jedná se o starou QV , 90tej rok , chybová hláška 5C Air mixing door shorted to ground.

Spousta lidí říká , že je to častý problém u těchto aut, že to odchází často, ale už nikdo neví jak to vyřešit a nebo najít návod jak to vyřešit je celkem problém :-) tak se ptám , ví někdo co s tím, jak na to ? díky :wink:

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Ladin 164V6 » 28.9.2011, stř 12:59

No vetsinou jsou KO plastovy prevody v tech moturcich, nekdo kdysi vyrabel nahradu z bronzu nebo neceho podobnyho... Chce to sehnat jiny, nic jinyho nevymyslis...

Ale tady to vypada na prodrenej kablik k moturku, zkoukni nejdriv to
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Hampice » 28.9.2011, stř 18:50

Pokud motorek klapky jede, tak je chyba v těch převodech. Taky to mám v háji. Bohužel jedinej způsob jak to opravit, je celej ten mechanizmus vyndat (to je vlastně kámen úrazu) a kolečka vyměnit, nebo mi možná šly nějak zalepit.
Ale to jen opakuji, co psal Láďa
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Hampice » 28.9.2011, stř 18:52

Btw. další jedničkový QV???? Co se to tak najednou množí??? Nebo jsi ten, co koupil tu tady na foru, tu černou?
Nahoď nějaký fotky!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Piwko

Příspěvky: 8
Registrován: 28.9.2011, stř 11:53

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Piwko » 30.9.2011, pát 17:13

Je to ta černá.. foto neudělám , protože je už částečně rozebraná. Ne proto,že by šla na díly , ale protože byla v opravdu dezolátním stavu. Dělám komplet přední nápravu aktuálně , měním zvlněné "nové" kotouče, opravuju servo co chčije , spojku co se nevracela, a spoooooustu dalšího...

A do toho všeho sem nechtěl sundávat ještě celou palubku , ale asi budu muset =) moturek ctvrka, kabely jsou k němu ok.
Obrázek


Buďte rádi,že to nekoupil nikdo z vás =) :D

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Ladin 164V6 » 30.9.2011, pát 18:58

Ta palubka neni nutna, jde to vymenit i bez sundani, ale je to asi dobra gynekologie...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Piwko

Příspěvky: 8
Registrován: 28.9.2011, stř 11:53

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Piwko » 30.9.2011, pát 19:30

Tj hlavni duvod , proc sem zakladal tohle tema =) mam sundany panel klimatizace i stredovy vetrani , i plast u prihradky spolujezdce...

cvrkajici moturek vidim , dostanu se na jeden sroubek od nej. Ze 2 :-)

proto me zajimalo , jestli uz s tim treba nekdo nema zkusenosti , nebo jeste lip obrazkovy postup , kdyz se rika , ze to odchazi casto

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Holocausto » 2.10.2011, ned 20:21

Halvně, ať tě to nepřestane bavit a zůstane rozebraná. Jinak si klidně založ kartu a informuj nás, co zrovna probíhá za opravy. :wink:
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Piwko

Příspěvky: 8
Registrován: 28.9.2011, stř 11:53

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Piwko » 2.10.2011, ned 20:54

Neboj =) neni to má prvá 164ka...ale první třílitr =)
Topení už topí , mám to rozebrané...a počítám že tak ve středu čtvrtek kdy mam volno to doskládám a zadělám a bude fungovat i chlazení =) kdyby to někoho zajímalo , můžu dát do kupy nějaký fotky a postup jak na to =)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Hampice » 3.10.2011, pon 14:00

Taky mě to čeká, takže sem s tím :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Piwko

Příspěvky: 8
Registrován: 28.9.2011, stř 11:53

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Piwko » 30.10.2011, ned 12:54

¨Topeni uz funguje , ale vic asi neporadim...teda pokud by nekdo nemel primo navod co udelat pri reseni problemu tzv. ztrata klicku :D na zapalovani sem mel jen jedny a druhy klice od zamku mam zamceny v aute, takze mi tu uz alfa stoji mesic jen tak na ozdobu a nevim co s tim :/ :D

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od riprex » 13.6.2013, čtv 12:30

Ještě že tu to fórum je... člověk se dozví věcí. Teď už například vím, proč je zničený jeden zámek a kdo zprasil tu klimatizaci a předělal jí na ruční ovládání :smt068

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Holocausto » 13.6.2013, čtv 14:56

:smt044 Sorry, ale pobavilo.
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Potřebuji poradit , problém s topením.

Příspěvek od Kubas » 13.6.2013, čtv 15:12

:smt040
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od Ladin 164V6 » 13.6.2013, čtv 15:32

peklo
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od riprex » 13.6.2013, čtv 16:43

Jsem rád že se bavíte :-D Už mám sepsanej seznam na dvě A4ky věcí, který jsou špatně. Říkám si jestli to vůbec stojí za to, když zpětně zjišťuju, co lidí se na tý hromadě šrotu vyřádilo a investovalo do ní. Ten člověk předemnou do toho investoval 20tkč a ten předtím ještě víc :smt040 Z těch zajímavých věcí jsem se taky dozvěděl, že servu už někdo dopřál generálku (nová pumpa a nová tyč řízení) a že zadní sklo bylo opravdu vysklené, když jím prolítla loď na vleku v době, kdy tam ještě bylo tažný, po kterým teď už zbylo jen pár děr. Proč si musím zrovna já koupit takovou neskutečnou hromadu šrotu :smt089 Ale na druhou stranu to auto má svůj příběh, navíc tím jak je opravované a upravované se stalo zároveň jediněčným (šrotem) a bezcenným. Furt váhám, jestli do toho jít, rozbít prasátko a udělat to všechno pořádně (odstrojit, rozebrat, zrenovovat - hlavně kastli, zrepasovat, sestavit) nebo jestli jí dopřát konečně důstojnou smrt, něco jako hodit ze skály, nechat na to něco spadnout, nechat to narazit ve vysoký rychlosti do zdi nebo to nechat vybouchnout. Rozebrat to na díly nepřipadá v úvahu, to by bylo nedůstojné :cry: .

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od coyote » 13.6.2013, čtv 17:40

Rozebrat to na díly je naopak velmi důstojné...

P.S. Něco bych potřeboval :-D
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od riprex » 13.6.2013, čtv 18:01

Copak tobě by se líbilo, kdyby tě někdo začal rozebírat na díly, když ještě nejseš úplně mrtvej? :-D Pro příad, že by na to došlo tě mám na seznamu, ale faktem je, že důstojně žijem a né umíráme. Každopádně uvidím, jak to do budoucna bude, zatím to nehoří a během prázdnin se snad uvidí. Buďto tohle auto udělám pořádně, nebo si pořídím ještě jedno stejné, ideálně s mrtvým motorem a zdravou kastlí, protože motor... ten vrní jako kotě. Astmatické kotě...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od Kubas » 13.6.2013, čtv 18:09

to vůbec nejhorší co s autem můžeš udělat je ho "zachraňovat" :wink:
Prostě člověk musí zůstat racionální, jinak na tom totálně vykrvácí....
Je to jako u motorkářů - škoda každého mladého života, ale když už po něm zůstaly zdravé ledviny a jiní je potřebují..... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od riprex » 13.6.2013, čtv 20:34

Jako když to vezmu kolem a kolem, tak jediná kritická věc je koroze těch lemů a kolem zadního skla. To je řešitelné dejme tomu za nějákejch 15tyček. Beru to ale tak, že za ty prachy seženu i QVčko s dobrou kastlí a vadným motorem + navíc kupu dílů. A neopravovaná kastle je vždycky lepší než opravovaná. Mě jen znechucuje to, že v tomhle autě se někdo hrabal snad už úplně ve všem a skoro nic není původní. Teď to auto je plně pojízdné, motor táhne správně, spojka spojkuje správně, jeden ten silentblok na řazení je vylágrovanej, ale to se dá spravit, takže by to pak i správně řadilo. Podvozek taky funguje správně, přední náprava je prý repasovaná. Brzdy nefungujou. Je to otázka a hlavně jde o to, jestli seženu nebo neseženu stejný auto. Jestli jo, pak nemá oprava smysl a tohle půjde na šroubky, jestli ne, pak to sice nebude ideální, ale opravit to půjde, protože klíčové části karoserie jsou vpořádku. Nicméně tvůj názor a přístup chápu, je to to nejrozumnější co se dá dělat, ale já naneštěstí rozumnej nejsem, jak sis asi už všimnul :smt040 . Ono je fakt, že ve finále výjde, ikdyž třeba né levněji, ale rozhodně lépe a bez nervů koupit si za těžkej peníz něco, co někdo za těch +/- 20 let nedorasil.

Nejrychlejší cesta k ukončení boje je prohrát ho. To ale já nehodlám :wink:

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od riprex » 27.3.2016, ned 20:18

No... když tak na to tady koukám :-D Ale nevykrvácel jsem... zatím ne :smt033

Každopádně pro toho, kdo by případně řešil klimakompresor u předfaceliftů. Nový sehnat rozumně nejde, jen čína což je dost naprd. Jde, jak se nakonec ukázalo, použít kompresor z pofaceliftu, případně je stejnej i v jinejch modelech, jedná se o Sanden SD7H15. Výhoda je, že jde o novější kompresor už určený pro chladivo R134a a nehrozí tak problémy při plnění klimatizace. Kromě něj se ještě musí měnit tlakové čidlo (lze použít z pofaceliftu). Každopádně nový kompresor má bohužel řemenici pro drážkovaný řemen, kdyžto starý ji má pro dva klíňáky. Naštěstí lze použít řemenici ze starého kompresoru, musí být ale v pořádku cívka spojky, protože ta stejná není. Co se týče samotné pružinové spojky, tak tu je potřeba použít pro změnu z nového kompresoru, nicméně nejde to bez úprav - je potřeba na soustruhu stočit a ubrat výšku středového zálisu a provrtat větší díru aby šla posunout po hřídeli na správnou pozici a dala se podložkama pak nastavit správná vůle mezi pružinou a řemenicí (předepsáno 0.4 - 0.8mm).
Důvod výměny klimakompresoru byl ten, že od nepoužívání zarezla spojka, kompresor se točil i bez chladiva a vydřel se, takže neměl komprese. Rozvody vzduchu a ovládání teploty je už z toho ručního táhla, co zprasil tam ten pár postů nahoře taky opravené... tak snad to po hromadě let začne zase fungovat jak má :smt026
Přílohy
Kompresor z pofaceliftu
Kompresor z pofaceliftu
rozborka
rozborka
IMG_0480.JPG
Nový kompresor se starou řemenicí
Nový kompresor se starou řemenicí

mato158
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 4.8.2015, úte 13:14
Bydliště: Nitra (SK)

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od mato158 » 27.3.2016, ned 20:51

:smt023
2 ks AR 164 2.0 TS /1991/

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od riprex » 17.7.2016, ned 11:50

Vážení, ví někdo jak to vlastně s těmi motorky klimatizace je? Dřív jsem měl za to, že převody v Superkách už jsou kovové, ale to se zdá asi není pravda. Vyměnili jsme celej ten ovládací bazmek za bazmek se Superky. Ze začátku chodilo ovládání rozvodu vzduchu i ovládání teploty, nicméně asi během měsíce používání se nejdřív vysralo jedno a pak i druhé z čehož mám ohromnou, ale ohromnou radost :roll: Rozebírat to jen proto, abych zjistil, že jsou opět obě převodovky na sráč se mi moc nechce, protože i kdybych sehnal náhradní, tak mi nikdo nezaručí, že se to nevysere opět a zas... :smt013

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od Ladin 164V6 » 17.7.2016, ned 12:27

Kovovy nekdo vyrabel a prodaval, z tovarny urcite ne. To ze byly v Superkach je kec. Bohuzel.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: klimatizace a topení

Příspěvek od riprex » 17.7.2016, ned 12:30

Já si právě myslím no... důvod proč to na Superkách tak moc neodchází je asi spíš v tom, že maj lepší jednotku klimy, která vždycky po startu neprojíždí oba krajní dorazy. Tahle prehistorická věc vždycky po zapnutí zapalování ozkouší dorazy a teprve pak se natočí tam, kde byla :roll: Co se dá dělat, budu muset vymyslet někoho kdo by případně vyrobil to inkriminované kolečko nové kovové aby byl klid.

Odpovědět

Zpět na „164“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti