Snížení podvozku - pro a proti

Odpovědět
Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Ladin 164V6 - Alfa Romeo 164 3.0V6 24V Super (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 25.12.2015, pát 14:48

Posledni vec ode mne k tomuto. Takze u Alfy jsou uplne debilni a nekompetentni kdyz soucast sportpaketů jsou Eibach pera? Zrovna od tech dvou nejvetsich kecalu jsem tady jeste žádný zajimavy auto nevidel, divny... :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Ladin 164V6 - Alfa Romeo 164 3.0V6 24V Super (1992)

Příspěvek od riprex » 25.12.2015, pát 16:50

A říkal jsem snad něco o tom, že Eibach péra jsou špatně? Řekl jsem jen tři nosné věci, tak z toho zas nevytvářejte něco, co tam není:
1) že u takhle velkejch kol a Superky bych to nesnižoval, protože to vypadá divně, mít to Q bodykit, tak to třeba vidím jinak - třeba Coyotova snížená předface "stradale" vypadá cajk.
2) že sériová superka nebyla tak moc "tail happy" jako Ladinovo bývalé QV
3) že snížení a velká kola autu jízdně nepomůžou - vsadím se o co chcete, že v Mostě bude nesnížená na 15" rychlejší než snížená na 17"

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3173
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Ladin 164V6 - Alfa Romeo 164 3.0V6 24V Super (1992)

Příspěvek od rosso155 » 25.12.2015, pát 16:56

Co já pamatuju, větší obvod kola = větší rychlost při stejných otáčkách :wink:
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Ladin 164V6 - Alfa Romeo 164 3.0V6 24V Super (1992)

Příspěvek od riprex » 25.12.2015, pát 16:57

Co já pamatuju, tak tohle tě zajímá na dálnici a ne na okruhu, kde naopak menšími koly upravíš stálej převod, pokrátíš kvalty a dynamika bude větší :wink: Ale... já už nic neřešim, tohle je marný tohle :roll:

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3173
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Ladin 164V6 - Alfa Romeo 164 3.0V6 24V Super (1992)

Příspěvek od rosso155 » 25.12.2015, pát 17:19

Se teda divím, proč všechna okruhová auta jezdí na tak velkých kolech, jaká se vejdou do podběhů, a ne na malých, když podle tvojí teorie by na menších byla rychlejší :wink: , viz třeba kdysi Vavřinec když koupil tu Integrálu a byla na 17kách, tak do doby, než dal 18ky, sám říkal, že je nekonkurenceschopný, protože ztrácí na rychlosti oproti soupeřům na větších kolech, a na dálnici určitě nezávodil :wink: .
Ale jak sám píšeš, my ničemu nerozumíme a ty víš všechno nejlíp.
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Ladin 164V6 - Alfa Romeo 164 3.0V6 24V Super (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 25.12.2015, pát 17:36

Jojo, na 195 15" to bude urcite lip sedet nez na 215... A to ze mi ustrelila kvuli tvrdym zadnim pneu za to muzou taky pera... Jo dava to smysl :smt044

Prosim te blej si tyhle voloviny do jinyho tematu :wink:
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18535
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ladin 164V6 - Alfa Romeo 164 3.0V6 24V Super (1992)

Příspěvek od Kubas » 25.12.2015, pát 17:45

Ladin 164V6 píše: Prosim te blej si tyhle voloviny do jinyho tematu :wink:
diskusi o snížení jsem vytáhl pryč, takže mají pánové pole působnosti volné....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Ladin 164V6 - Alfa Romeo 164 3.0V6 24V Super (1992)

Příspěvek od rossogtv » 25.12.2015, pát 18:12

rosso155 píše:Se teda divím, proč všechna okruhová auta jezdí na tak velkých kolech, jaká se vejdou do podběhů, a ne na malých, když podle tvojí teorie by na menších byla rychlejší :wink: , viz třeba kdysi Vavřinec když koupil tu Integrálu a byla na 17kách, tak do doby, než dal 18ky, sám říkal, že je nekonkurenceschopný, protože ztrácí na rychlosti oproti soupeřům na větších kolech, a na dálnici určitě nezávodil :wink: .
Ale jak sám píšeš, my ničemu nerozumíme a ty víš všechno nejlíp.
okruhova auta jezdi na velkejch, protoze kotouce 350mm - 400mm prumer jdou blbe do 15" disku :smt102
a co se tyce velkeho obvodu u pneumatik: teorie je takova, ze cim vetsi prumer, tim je "rovnejsi" dosedaci plocha, takze stejne siroka pneu 225/50/13 ma mensi kontaktni plochu se silnici nez 225/50/18....ne na sirku ale na "delku".

Kdyz to prelozim na 164ku: v 17" obute 215/45/17 budou mit cca stejnou dosedaci plochu jak 225/55/15, a jelikoz 15ky budou celkove o nekolik kil lehci, opravdu to pojede na okruhu rychleji...Navic "vysoky" profil 55 je pred a pri utrhnuti adhese mnohem citelnejsi nez 45ka, takze prumerny ridic bude mit vice casu reagovat na "ustreleni", obzvlast na mokru bude extremni rozdil v ovladatelnosti.
Jinak je to ale stejne uvaha na "ho..o" protoze 24v ty 17" v pohode utahne, vypadaji mnohem lepe a Ladin stim stejne zavodit nebude, takze i tech 3cm by to melo jit dolu :smt023
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18535
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Kubas » 25.12.2015, pát 18:23

jo, ale tady se resi standardni 195/65 r15 vs. ty 17".... a samozrejme za sucha....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 25.12.2015, pát 18:49

Standartní jsou i 205/60 R15, naopak třeba R17 v papírech standartně nebyly, až možná po Faceliftu u 24V. Jinak ale rosso to shrnul dobře. Kromě vzhledu a prodloužení převodů nevidím pro větší kola nic pozitivního, pokud nechci dávat větší brzdy. Na patnáctkách to bude pohodlnější, ovladatelnější, pružnější a navíc kvalitní papuč stojí kolem dvou tisíc...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18535
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Kubas » 25.12.2015, pát 18:54

riprex píše:Standartní jsou i 205/60 R15
hele tak to jsem v nikde neviděl, všude v prospektech je klasika 195/65 R15... tím neříkám že to není možné.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Ladin 164V6 » 25.12.2015, pát 19:08

Kubas píše:
riprex píše:Standartní jsou i 205/60 R15
hele tak to jsem v nikde neviděl, všude v prospektech je klasika 195/65 R15... tím neříkám že to není možné.... :wink:
Kubas ma pravdu.

Jinak jaky prodluzovani prevodu k...a uz?

Kdyz jsem chtel 17, spocital jsem si obvod z seriovych 16 a vybral rozměr v 17 aby byl stejny, aby nekecalo tacho apod... Byl tam rozdil tusim 2mm na obvodu.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3173
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od rosso155 » 25.12.2015, pát 19:15

V čem je vyšší profil pneu ovladatelnější?
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 25.12.2015, pát 19:19

Ladin - jo, v tom máš pravdu, rozdíl v průměru je minimální, takže na převody to u toho rozměru 215/45 R17 vliv mít nebude a na dynamiku a ovladatelnost leda tím, že zvýšíš neodpruženou hmotu.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8669
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Hampice » 25.12.2015, pát 19:21

Já to nedokážu vysvětlit, ale pro mě osobně jsou balonový gumy čitelnější než slupky. Jestli rychlejší a ovladatelnější nevim, ale čitelnější určitě.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Ladin 164V6 » 25.12.2015, pát 19:25

To jsem nikdy nepopiral, je urcite lip citit ze se blizi hrana... Ale 215/45 neni zadna galuska, porad tam toho citu zbyva dost. A rychlejsi reakce za to stoji.
Jinak tato Baba2 ma v nemeckym TP i tyto 17 tak to bude i legal.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 25.12.2015, pát 19:27

Balón se začne deformovat dřív, než ztratí trakci, takže proto si myslím, že to dá vědět dopředu, že už toho má dost.

Tomu, že je má v TP se nedivím - v německu s tím není takovej voser, prostě zapíšou skoro cokoliv, pokud to není vyloženě provozu nebezpečné. Jinak ale zapsat se dá i u nás. QV má v papírech 205/55 R16, 225/45 R17, 205/60 R15 a 195/65 R15

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18535
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Kubas » 25.12.2015, pát 19:28

riprex píše:Ladin - jo, v tom máš pravdu, rozdíl v průměru je minimální, takže na převody to u toho rozměru 215/45 R17 vliv mít nebude a na dynamiku a ovladatelnost leda tím, že zvýšíš neodpruženou hmotu.
.... vybíráš si jen co se ti hodí - podle mě není nijak sofistikovaná úvaha to, že širší guma unese větší přetížení (tím že se auto opírá o asfalt větší plochou pneu), takže táhlou zatáčku prostě na ní projedeš vyšší rychlostí než na pneu užší.... (+ samozřejmě to nižší těžiště auta....)

Hampi: s tím souhlasím, ale určitě to neznamená že na okruhu s nima zajedeš lepší čas....

Jinak já jezdím vlastně tím samým autem jako Láďa (Super, V6) a na těch sériových 205/55R16 jsou ty vlastnosti takové nijaké.... je to ideální kompromis aby to pěkně zatáčelo a moc nedrncalo, čili to plní účel na jaký to bylo před 25-ti lety vyrobené, na druhou stranu ten "alfa-pocit" tam prostě není.... působí to jako relativně obyčejné dobré auto s výborným motorem.... Mě to nevadí a ty 16 tam nechám, protože mám krásné originály a nevím o kolech, které by té mojí Alfě slušely víc.... ale naprosto chápu proč tam Láďa bude dělat ty úpravy co chystá....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 25.12.2015, pát 19:29

Že širší guma bude mít lepší trakci snad nevyvracím? Nebo jo? Nevšiml jsem si...

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3173
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od rosso155 » 25.12.2015, pát 19:30

Však se ptám na ovladatelnost a ne na čitelnost, protože mně osobně se teda na vyšším profilu jezdí o hodně hůř :smt102, chybí mi tam ta tuhost nižšího profilu.
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18535
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Kubas » 25.12.2015, pát 19:36

riprex píše:Že širší guma bude mít lepší trakci snad nevyvracím? Nebo jo? Nevšiml jsem si...
nevím jestli reaguješ na mě, každopádně základní debata je myslím o to, že ty tvrdíš, že s menšími koly to zajede na okruhu lepší čas.

Máš pro to nějaké relevantní argumenty (váha, odpružené hmoty), ale prostě tu trakci neuvádíš.... přitom na okruhu máš dlouhé zatáčky, kdy prostě potřebuješ jet na limitu a širší pneu ti dovolí je projíždět rychleji.... (že bude těžší tu rychlost trefit a korigovat případné chyby, je věc další....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Ladin 164V6 » 25.12.2015, pát 19:42

Se asi shodneme ze je to demagog slusne urovne, umi si hezky vybirat co se mu hodi... Je to uplne nahovno, ale postupne uzna ze je to vlastne efektivnejsi a na okruhu rychlejsi...

Jeste zbyva zopakovat argument "ty cesky cesty" a muzem znovu od zacatku :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 25.12.2015, pát 19:49

Tak samozřejmě, že ty český cesty udělaj hodně :smt019 Jinak jo, neuvědomil jsem si, co tam máš za rozměr gumy a čekal výrazně větší průměr. Nicméně i tak má malá guma výhodu v nižší hmotnosti a lepší čitelnosti, to že bude i vyšší jízdní komfort je úplně jedno stejně jako spotřeba. Ve výsledku půjde o to, jak si malá a vysoká guma poradí s trakcí tzn. jaká guma to bude, protože benefit v dynamice nebude tak výrazný.

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od bobas » 25.12.2015, pát 19:53

rosso155 píše:Však se ptám na ovladatelnost a ne na čitelnost, protože mně osobně se teda na vyšším profilu jezdí o hodně hůř :smt102, chybí mi tam ta tuhost nižšího profilu.
Jak uz psal rosso, vyssi profil je predvidavejsi, nizky vetsinou neda a urve se- je s tim pak vic prace, dalsi otazkou je, jak a co s tim chci jet... u nizkeho profilu je rozdil, ze na horsi ceste mas nekdy pocit ,kdyz jedes hranu, ze vysaces z cesty, balon toho pojme vic, ale to uz jsme zase u toho kompromisu ,co zminoval kubas... _Q4_
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18535
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Kubas » 25.12.2015, pát 19:57

... hlavně se bavíme nad konkrétním autem co má jasné využití - víkendovka, občas letiště/okruh.... čili nemá smysl řešit jak to bude fungovat na panelové D1, když to na ni nikdy nevjede....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „164“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů