Snížení podvozku - pro a proti

Odpovědět
riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 19.9.2016, pon 20:09

To spíš bude pocit, než že by se to reálně kroutilo :wink: Ta kastle je celkem hodně tuhá a tam vzadu to absolutně nemá nárok. Je tam nejen to plato nad hrnci, ale i ta příčka za zadním sedadlem... to prostě nemá, zvlášť při tom měkkém houpavém zavěšení šanci se kroutit :-D

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Hampice » 19.9.2016, pon 20:38

Je pravda, že se to spíš kroutí v prostřed zadek jako celek asi drží. Chtělo by to rám :-D
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 19.9.2016, pon 21:47

Torzní tuhost karoserie je asi 19000 Nm/deg, což je zhruba asi jako má dnešní Focus... V kastli problém není, spíš ti to tak prostě připadá kvůli tomu, že ten podvozek je dost měkkej a asi už ne v úplně 100% stavu. Druhá věc je ta, že interiér 164 kvalitou zrovna nepřekypuje a na důvěře nepřidává, protože vrže furt někde něco. Kastle je ale pevná i na dnešní poměry hodně a je to prostě spíš zdání. Třeba jako že při heverování auta za předek se nejdřív zvedne spodek a pak až střecha, nebo že jdou blbě zavírat dveře (tenhle problém jsem zkoumal taky a byl to jen vakl v pantu :D a po opravě naprosto žádný rozdíl jestli to zvedlý je nebo není...) atp...

Kdyby sis pořídil opravdu tvrdý podvozek jako třeba Tein a zesílené stabilizátory, pak by se dalo mluvit o tom, že torzní tuhost kastle má nějaký vliv na jízdu a jde cítit, jak se to kroutí.

Honza164
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 279
Registrován: 29.9.2015, úte 19:30
Bydliště: Brno

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Honza164 » 27.9.2016, úte 07:07

riprex píše:Torzní tuhost karoserie je asi 19000 Nm/deg, což je zhruba asi jako má dnešní Focus...
Kde si přišel na tuto informaci? Ptám se jenom, že bych s ní rád operoval. Stejně se mi to ale nezdá.
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Hampice » 27.9.2016, úte 07:26

Taky se mi to nezdá. Když auto zvednu z boku na předním zvedacím místě, rozhodně zadní kolo nezvednu. To například u Lybry nebo ex 145 bylo standart.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 27.9.2016, úte 10:30

Bylo to někde v dobové dokumentaci, musím pohledat... případně na netu je tabulka. Ono zaprvé za přední zvedací bod nezvedat, protože jestli ta kastle někde má problém tak tam - proboří se ti to. Zadruhé standartní péra maj prostě moc velkou dráhu, ani 159 na sérii nejsem schopnej zvednout tak, aby se zvedly do vzduchu obě kola. Navíc kua... to jako doprdele by ta kastle musela bejt jak žužu aby to na tohle mělo vliv. Kdyby se to mělo při zvednutí předku o nějaký dva, tři cenťáky zkroutit, tak se to rozpadne :smt040

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Hampice » 27.9.2016, úte 10:35

To bude víc jak 2 nebo 3 cenťáky... Teď to budu v dohledný době zase zvedat, tak ti to nafotim. Dveře sice otevřu, ale drhnou
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od MikeC » 27.9.2016, úte 10:49

riprex píše:...ani 159 na sérii nejsem schopnej zvednout tak, aby se zvedly do vzduchu obě kola...
No nevím, já celkem bez problému, i se standartním heverem co je k autu - byť byl vyšroubovaný nahoru skoro na 100%, samozřejmě jen do doby než si to člověk položí na jackstand :wink:
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Hampice » 27.9.2016, úte 10:55

Hlavně nemá cenu o tom debatovat... Za jízdy to prostě cejtim, jak se mi to vlní pod zadkem. Pak sednu do blbý* Lybry a je to úplně někde jinde. Když ten podvozek funguje standartně, tak to cítit není, tlumiče to pokrejou, ale když je to v tom zavřeným módu, tak je prostě kastle měkčí než podvozek.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 27.9.2016, úte 11:00

Hampi: divil bych se tomu, nám se to ve Sportu nekroutí a spíš se rozpadá interiér, protože to je relativně tvrdý... to samý ty dveře. Po opravě těch pantů i když to je za předek zvednutý tak krásně dolejhaj i když jsou otevřený na obou stranách... kdyby se to nějak zásadně deformovalo, tak s tím množstvím únavových prasklin to auto už neexistuje...

Když budu šroubovat origo zvedák u 164 naplno, tak se taky zvedne i zadní kolo... to je vždycky jen o tom jak vysoko to zvedneš. Nicméně tohle prostě ovlivňuje "suspension travel" a ne tornzní tuhost kastle...

Tady jinak uváděj 17500 Nm/deg ale jsem přesvědčenej, že někde v materiálech k autu bylo těch 19000... nicméně ono to je skoro jedno.
1. Rolls Phantom -> 40.500 Nm/grado 2. VW Phaeton -> 37.000 Nm/grado 3. Porsche Cayenne -> 36.900 Nm/grado 4. Ferrari F50 -> 34.600 Nm/grado 5. Audi A8 -> 32.500 Nm/grado 6. Alfa Romeo 159 -> 31.420 Nm/grado 7. VW Passat 2005 -> 31.400 Nm/grado 8. Mazda RX8 -> 30.000 Nm/grado 9. Porsche 911 Turbo -> 29.000 Nm/grado 10. BMW M5 -> 28.100 Nm/grado 11. Aston Martin DB9 Coupe -> 27.000 Nm/grado 12. Ford GT -> 27.000 Nm/grado 13. Porsche 911 Turbo 996: 27.000 Nm/grado 14. Pagani Zonda -> 26.300 Nm/grado 15. Audi A-8 (primera generación) -> 25000 Nm/grado 16. BMW Serie 7 -> 25.000 Nm/grado 17. BMW Serie 3 E90 -> 25.000 Nm/grado 18. Peugeot 1007-> 25.000 Nm/grado 19. VW Golf V -> 25.000 Nm/grado 20. Peugeot 407 Coupe -> 24.585 Nm/grado 21. Alfa 166 -> 24.500 Nm/grado 22. Mini Cooper S -> 24.500 Nm/grado 23. Bmw Serie 5 -> 24.000 Nm/grado 24. BMW X5 -> 23.100 Nm/grado 25. Lambo Gallardo -> 23.000 Nm/grado 26. Peugeot 407 -> 22.675 Nm/grado 27. Saab 9-3 Sport Sedan -> 22.000 Nm/grado 28. Peugeot 307 y C5 -> 21785Nm/grado 29. Ford Mustang 2005 -> 21.000 Nm/grado 30. Saab 9-3 Sport Hatch -> 21.000 Nm/grado 31. Chrysler Crossfire -> 20.140 Nm/grado 32. Lamborghini Murcielago -> 20.000 Nm/grado 33. Volvo S60 -> 20.000 Nm/grado 34. VW Passat 20.000 Nm/grado 35. VW Polo actual -> 20000 Nm/grado 36. Alfa 156 -> 19.250 Nm/grado 37. Audi TT -> 19.000 Nm/grado 38. BMW Serie 3 E46 (a. no abatibles) -> 18.000 Nm/grado 39. Opel Astra Coupe -> 18.000 Nm/grado 40. Opel Vectra -> 18.000 Nm/grado 41. Fiat Bravo (3 puertas) -> 17955 42. Fiat Croma -> 17.500 Nm/grado 43. VW Fox Sport -> 17.940 Nm/grado 44. Alfa 164 -> 17.500 Nm/grado 45. Alfa GTV -> 17.500 Nm/grado 46. Lancia Lybra -> 17.100 Nm/grado 47. Ford Mondeo 4p -> 16.800 Nm/grado 48. Jaguar X-type -> 16.500 Nm/grado 49. Jaguar X-type Wagon -> 16.319 Nm/grado 50. Ford Mustang 2003 -> 16.000 Nm/rad 51. Peugeot 206 SW -> 15.800 Nm/grado 52. Alfa 147 3p -> 15.400 Nm/grado 53. Mazda Rx7 -> 15.000 Nm/grado 54. Ferrari 360 Modena -> 14.700 Nm/grado 55. Aston Martin DB9 Cabrio -> 15.500 Nm/grado 56. BMW Z4 -> 14.500 Nm/grado 57. Jaguar XJ8 -> 14.300 Nm/grado 58. BMW Serie 3 Touring E46 (a.abatibles) -> 14.000 Nm/grado 59. Fiat Brava -> 14000 Nm/grado 60. Alfa 147 5p -> 13.700 Nm/grado 61. McLaren F1 -> 13,500 Nm/grado 62. Porsche 911 Turbo (2000) -> 13.500 Nm/grado 63. Lancia Lybra SW -> 13.170 Nm/grado 64. BMW Serie 3 E46 (a. abatibles) -> 13.000 Nm/grado 65. Porsche 959 -> 12,900 Nm/rad 66. Ford Mondeo 5p -> 12.800 Nm/grado 67. BMW Serie 3 Coupe e46 (a.abatibles) -> 12.500 Nm/grado 68. Opel Astra 4p -> 12.000 Nm/grado 69. Audi A2 -> 11900 Nm/grado 70. Jeep Cherokee -> 11.900 Nm/grado 71. Porsche 911 turbo Cabrio 996 -> 11.600 Nm/grado 72. Audi A4 Cabrio -> 11.500 Nm/grado 73. Saab 9-3 Cabrio -> 11.500 Nm/grado 74. Lotus Elise 111s -> 11.000 Nm/grado 75. BMW Serie 3 E36 Touring -> 10.900 Nm/grado 76. BMW Serie 3 Cabrio -> 10.800 Nm/grado 77. Opel Vectra B -> 10345 Nm/grado 78. Lotus Elise S1 -> 10.133 Nm/grado 79. Ferrari 355 -> 10.000 Nm/grado 80. Saab 9-3 (primera generación) ->10000 Nm/grado 81. Volvo S-70 -> 10.000 Nm/grado 82. Mercedes w124 -> 9900 Nm/grado 83. Peugeot 807 -> 9.800 Nm/grado 84. Ford Mustang Convertible (2005) -> 9.500 Nm/grado 85. Lotus Elan GRP body -> 8.900 Nm/grado 86. Ferrari 360 Spider -> 8.500 Nm/grado 87. Mercedes 190 -> 8700 Nm/grado 88. Lotus Elan -> 7.900 Nm/grado 89. Dodge Viper Coupe -> 7.600 Nm/grado 90. Fiat Tipo y Citroën Zx -> 7.200 Nm/grado 91. Chrysler Durango -> 6.800 Nm/grado 92. Lotus Esprit SE Turbo -> 5.850 Nm/grado 93. BMW Z3 -> 5.600 Nm/grado 94. Seat Ibiza 93-98 -> 5200 Nm/grado 95. Ford Mustang Convertible (2003)-> 4.800 Nm/grado 96. Seat Ibiza 84-92 -> 4000 Nm/grado

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Hampice » 27.9.2016, úte 11:05

Dle citace má Lybra SW 13.170, což je o dost méně, než 164. V reálu je to ale naprosto jinak. Takže mám hledat někde nějakou prasklinu?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 27.9.2016, úte 11:11

Nehledej prasklinu, spíš pořeš ten podvozek :wink: Prostě ani u Mazdy MX-5, která je žužu s nějakýmy 5000Nm/deg to nejde nijak extra poznat pokud nemáš srovnání s vyztuženou... takže bych se tím netrápil, nebude v tom problém.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Hampice » 27.9.2016, úte 11:32

Podvozek pořeším snad zítra. Buď najdu někde zlomenej kabel/konektor, nebo jinej tlumič mám. Jen ta pakárna se stahováním pružiny zase...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 27.9.2016, úte 14:02

Spíš prostě vytřiď komplet sadu, klidně i se shnilejma miskama a je na čase vymyslet repas :wink: Konstrukce to je relativně bytelná a mělo by to jít v klidu.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od rossogtv » 29.9.2016, čtv 00:11

ta listina je zajimava a napr. tuhost u RX8 muzu potvrdit, zrovna delame okruhovy special a ta kastla je seriove fantasticka. Nicmene ten rozdil 156 vs 147 je nepochopitelny. Zajimaly by me i Alfa 155 a 75, ty asi budou hodne blbe....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 29.9.2016, čtv 11:19

RX8 má tu kastli hodně bytelnou, dokonce i korozi odolává na Mazdu slušně. Není teda úplně nejlehčí, ale na to, že nemá B sloupek tak si s tou tuhostí poradili dobře. Imho za ty prachy podle mě lepší základ pro okruhový auto sehnat nelze...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Kubas » 30.9.2016, pát 16:55

tak jsem dnes snížil svoji Superku.... Chtěl jsem ji provětrat a měl takovou delší služebku, kdy jsem do ní naložil asi 200kg nákladu.... (zboží takové malé a těžké, takže to šlo hezky symetricky rozložit po celé ploše auta)....

Sluší jí to, co? :wink:
Přílohy
164.jpg
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Kubas » 30.9.2016, pát 17:02

a tady ještě porovnání s nenaloženou verzí.... :D
Přílohy
164.jpg
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od coyote » 30.9.2016, pát 17:30

Rozhodně jí to sluší víc. Ten zadek je jinak hrozně vysoko...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3162
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od rosso155 » 1.10.2016, sob 12:45

Rozhodně lepší :smt023
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Kubas » 1.10.2016, sob 13:43

jo jo, vypadá to pěkně.... ale rozhodně mě to nedonutí to na tom autě nějak řešit.... jsem s ním spokojený tak jak je a musel bych se hodně nudit abych se zabýval zrovna tímto.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3162
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od rosso155 » 1.10.2016, sob 14:28

Nebo stačí pořád vozit ten náklad :-D a nemusíš se ani nudit :D .
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od riprex » 2.10.2016, ned 12:48

Ten zadek máš nějak podivně vysoko :smt102 Jak QV, tak Superka nám sedí níž...

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od Ladin 164V6 » 3.10.2016, pon 09:29

V regalu mam podlozky ze silonu na zvyseni zadku o cca 3cm, kdo by mel zajem o upgrade na SS(schlechtstraße)paket* jsou zdarma k odberu... :D

PS: Ani nevim kde jsem k nim prisel....
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Snížení podvozku - pro a proti

Příspěvek od MichalT » 11.10.2016, úte 14:38

Jak jsou na tom origo péra na 164? Jsou krátký a dá se teda udělat výměna pér doma, stylem "povolím tlumič, vyheveruju auto dokud se péro neuvolní a vyměním" nebo to má, jako třeba francouzský auta, hodně dlouhý péra a musí na to být stahováky?

Díky...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Odpovědět

Zpět na „164“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů