Pokec o QV...

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13589
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Kubas » 16.5.2013, čtv 22:14

no nevim, zatím mi ta renovace toho QV připomíná jeden legendární český film - viz tady od času 1:50 http://www.youtube.com/watch?v=5gOTs4dBcCk" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), + občas Giulia 2.0T 200CV

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2641
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od rosso155 » 16.5.2013, čtv 22:16

Ale furt na tom není tak jako Milano :D , ten z toho má větší guláš.
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2015 Volvo FH 13 460 + tandem SVAN CHT202
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3008
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od riprex » 16.5.2013, čtv 22:22

Kubas: Přesně to jsem čekal :-D

To poslední koleno je už v kufru QV, prvně jsem si vzal domů jen jedno na test, jak to půjde. Hrozil jsem se toho, že to bude chtít novej chrom. Kupodivu ne.

Zatím ale vím kam co patří, kritický věci mám sehnaný, o víkendu snad budou zdvihátka na svým místě a seřídím vůle, pokud budou měrky. Pak už jen seskládat zpátky to sání a najít ten šroubek co mě spadl do rozvodů :smt040
159 2.4JTDm 2007 - daily driver...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - zazimováno...
166 2.0 V6 TB - zazimováno...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13589
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Kubas » 16.5.2013, čtv 22:53

já když vidím tu elektroinstalaci v interiéru tak myslím že není co řešit.... :wink:
jde jen o to vyváznout z toho bez zranění.... :D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), + občas Giulia 2.0T 200CV

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3008
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od riprex » 16.5.2013, čtv 23:38

Ta elektroinstalace je děs... je to všechno fakticky děsně primitivní. Dokonce ani obyčejná logika tam mnohdy není, jsou to obvody fakticky úplně nejzákladnější jak by jen mohly bejt. Jenže je tam toho tolik :-D Vyznat se v tom dá práci. Musím to ještě víc rozebrat a půjde ven palubka, kvůli opravě ventilace. Zatím je to ale startovatelný. To co jsem odpojil nemá na to vliv, chybí jen kaplička, ovládání klimy, rádio... zkrátka půlka palubních ovladačů, navíc jsou rozebraný i řidičovy dveře - oprava stahovačky. A teď si vem, že to auto musí do měsíce zase jezdit, jinak budu muset vlakem :smt040
159 2.4JTDm 2007 - daily driver...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - zazimováno...
166 2.0 V6 TB - zazimováno...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4014
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od zde. » 17.5.2013, pát 09:29

Touto renovací dosáhneš buď úspěchu, nebo poučení. Obojí je výhra, tak do toho :D
33

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7534
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Hampice » 17.5.2013, pát 10:06

Moudrá to slova...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4014
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od zde. » 17.5.2013, pát 10:27

To je od Vaška Koubka, ten to psal o podnikání ale myslím že to sedí i tu. :D
33

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4695
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Dallen » 17.5.2013, pát 10:35

Pokud si v te el. instalaci nejseš jistej tak si to znač. Vím, že zvlaště u těhle starých aut bývaj časo kabely stejně dlouhé a na konci maj stejné konektory :-D
Případné 20-ti a více pinové konektory bez zámku (lze pootočit) jsou taky zábava
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7534
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Hampice » 17.5.2013, pát 10:47

164 je v tomhle celkem zmáknutá. V jednotlivých uzlech jsou konektory nezaměnitelné. Pokud ano, jsou barevně rozlišeny
Trochu vyjímka jsou Recaro sedačky a jednotlivé jejich motory
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3008
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od riprex » 17.5.2013, pát 13:24

Konektory jsou cajk - co jsem odpojoval, tak se zaměnit ani otočit nedá. Spíš prostě o nějáké sofistikovanosti a propojenosti těch systémů se tu mluvit nedá. Všechno funguje samo za sebe. Jasně, je to přelom 80s/90s kdy CDčko bylo furt ještě pokrokový, ale i tak. Jinak problém je spíš jinde - po těch letech jsou ty konektory křehký a leckde v motorovým prostoru uhnívaj dráty. Není tam kolem nich místy ani udělaná pořádná ochrana. Proto mi teď svítí hladina brzdovky, ikdyž jí je dost. To samý, že svítí ABS. Jeho funkci jsem už chtě nechtě musel otestovat v provozu :-D . Nutno říct, že brzdy jsou, no spíš nejsou... Budu to pak muset rozebrat, dát nový kotouče, desky, brzdový hadičky pro jistotu taky, kapalinu samozřejmě. To ale má ještě čas. Nudit se s ní nikdy nebudu :smt033
159 2.4JTDm 2007 - daily driver...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - zazimováno...
166 2.0 V6 TB - zazimováno...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7534
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Hampice » 17.5.2013, pát 14:40

Tak to je jedna z životních jistot :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3008
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od riprex » 17.5.2013, pát 15:30

Ale jako zas musím říc, že mě práce na ní těší. O 159 to říct nemůžu. Tolik sprostejch slov a nadávek na italskej krám při výměně stupudního ložiska. Navíc, tak jak je to v servisnávodu je to neproveditelný, nedá se k těm šroubům dostat :smt040 U 164 jsem zatím na nic takovýho nenarazil. Sice místy dost blbej přístup, ale je vidět, že to navrhoval někdo, kdo měl rozum. Ikdyž ten člověk, co navrhuje světla je za těch dvacet let asi stále na stejným místě, páč bez kleští blinkrovou nevyměním ani na jedný Alfě :D
159 2.4JTDm 2007 - daily driver...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - zazimováno...
166 2.0 V6 TB - zazimováno...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3008
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od riprex » 19.5.2013, ned 19:13

Prosím o pomoc :-D

Obrázek

Tohle relé tam patří (bylo za pojistkovou skříňkou), nebo je dobastlené? Zatím jsem nezjistil kam vede a k čemu slouží, ale asi tam nepatří, protože origo relátka by měla být vždycky v paticích, ne jen tak viset na drátech. Pak bych se ještě chtěl zeptat, jak má být zapojené zapalování. Jsou tam čtyři piny, jeden by měl být plus, ten byl přerušenej a vedl přes alarm, tak jsem ho zapojil tak jak by měl být. Další dva jsou tak jak mají být a pak je tam ještě jeden - tlustý žlutý a ten přerušený je a přes čokoládu je zapojenej někam jinam. Počítám, že to je blokace startéru.

Tohle by snad mělo odpovídat:
Obrázek

Jinak zdvihátka vyměněna, motor postupně budu skládat dohromady. Když jsem měřil vůle na těch původních, tak byly menší než by být měly (0.15 nebo 0.20), já to nastavoval na 0.25, což by mělo být správně.

Nechápu ale, že dvě zdvihátka byly totálně dorasený a zbytek vypadal takhle:
http://ksv.xf.cz/tappet.JPG
159 2.4JTDm 2007 - daily driver...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - zazimováno...
166 2.0 V6 TB - zazimováno...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7534
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Hampice » 20.5.2013, pon 13:57

Já měl naopak dvě téměř zdravý a 4 na kaši... To relátko tam podle mě být nemá...

Jinak, založ si kartu/vlákno a popros Kubase nebo Richiho ať ti vybrané příspěvky přesune tam. Ne, že by to sem vyloženě nepatřilo ale přeci jen se to týká hlavně tvého auta :wink:
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3008
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od riprex » 20.5.2013, pon 17:52

Jo, máš recht, chtěl a měl jsem to udělat už dávno :smt021

Pokračování zde:

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 09#p306509
159 2.4JTDm 2007 - daily driver...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - zazimováno...
166 2.0 V6 TB - zazimováno...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3008
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od riprex » 31.5.2013, pát 21:22

Tak mě napadá, jak moc vzácný vlastně QVčko je? Já žil v domění, že pokud seděj ty počty na 164register, tak jich zas tak moc nebylo. Dneska si jedu po dálnici, kouknu do zpětnýho zrcátka a říkám si "No dopr...". Pak když se to přiblížilo, tak jsem poznal, že je to QV. Takže kdo sakra má QV se značkou AEK... ?!? (tuším, že to byla AEK, docela to smažil...) Je to dost stará registračka, takže to musí brázdit naše silnice už léta letoucí...

Asi to bude jako se 159. Dokud jsem jí neměl, vídal jsem jednu za půl roku, teď co jí mám vídám aspoň deset týdně. Se na to vykašlu... prodám je obě a koupím si ten DeLorean :smt040
159 2.4JTDm 2007 - daily driver...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - zazimováno...
166 2.0 V6 TB - zazimováno...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 663
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Vlado » 23.7.2013, úte 14:55

Chlapi skumal niekto ako z diagnostikovat elektroniku tlmicov? Viac menej v domacich podmienkach. (nejake to ELM a pod sa najde)
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 6 Wagon MZR-CD
Skoda Felicia combi

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3008
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od riprex » 23.7.2013, úte 20:32

ELM ?!? :smt040

Na diagnostiku motronicu tohle: http://www.squadramoravia.com/diskuze/v ... =17&t=1577 s podvozkem nevím, ale začal bych z vlastních zkušeností tím, že bych se kouknul, jestli tam jsou správné tlumiče a multimetrem si proměřil jestli všechno vede kam má. Schéma máš. Na palubní desce pak nesmí svítit ta prostřední dioda mezi tlačítky SPORT a AUTO. Diagnostickej konektor na podvozek je vzadu u jednotky, ale má jen tři piny. Přiznám se, že jsem zatím nezkoumal, jak na to.
159 2.4JTDm 2007 - daily driver...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - zazimováno...
166 2.0 V6 TB - zazimováno...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5857
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Ladin 164V6 » 23.7.2013, úte 21:00

3pin redukce na obd2 není problém, ale mimo ECU motoru na to není program... Jedine origo Magneti Marelli tester se správným modulem. Ale s volt a ohm metrem by se to melo dat projet, není to zadnej Temelín. :wink:
Stahni si program Cardisc pro 164, je tam vše popsané včetně hodnot.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06

Vždycky všechno OFF...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7534
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Hampice » 23.7.2013, úte 21:18

Pokud nebudeš moct na žádnou chybu přijít, respektive všechno bude zdánlivě v pořádku, tak správná funkce je ještě závislá na fuknčním ABS (otázka co to znamená, ale na té druhé, co je teď u Berouska, pokud svítila kontrolka ABS, nešel ani podvozek) a napětí baterie/dobíjení. Mám za to, že pokud není seplé dobíjecí relé, tak to nechodí - svítí chybová kontrolka (stejně jako vyhřívání zadního okna).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 663
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Vlado » 23.7.2013, úte 21:59

Ono sa to chova nasledovne nastartujem chvilu svieti cervena a zaroven zelena-auto, po par sekundach zhasne cervena - berem to ako nejake nacitanie aktualnych hodnot, vsetko sa javi v poriadku (vsetky tlmice su eletricke ale konektory som este nepozeral). ABS momentalne nejde vraj zly snimac na pravom zadnom kolese, ten som vymenil a stale nic ... podla schemy by to nemalo mat nic spolocne ..., dalej este chcem pozriet spinac spojky, spinac tlaku oleja by mal byt v poriadku (na palubke kontrolka nesvieti pri nastartovanom motore - ale je funkcna). Dalej som nasiel na hlavnom pluse (cerveno cierny kabel) nejaky bazmek kde su nejake dva kondiky voci kostre samo, ze je to nefunkcne.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 6 Wagon MZR-CD
Skoda Felicia combi

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3008
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od riprex » 23.7.2013, úte 22:30

Ta diagnostika motoru by s redukcí asi šla i přes to ELM s patřičným programem, ale je to dle mého názoru kravina, asi jako drhnout podlahu kartáčkem na zuby. Nejjednodušší je tlačítko, odpor a dioda. Jak na diagnostiku toho podvozku jsem zkoušel hledat, ale bohužel nic moc jsem zatím nenašel. Tester by šel, ale holt je blbě k sehnání a když už, tak je pekelně drahej. Vědět jak to má fungovat, určitě by se to dalo postavit. Samotnýho mě to asi taky snad bude čekat :???: Každopádně bych začal kontrolou, jestli jsou připojené všechny tlumiče a čidla.
159 2.4JTDm 2007 - daily driver...
(1/2) 164 3.0 V6 QV 1990 - zazimováno...
166 2.0 V6 TB - zazimováno...
(1/3) Nissan Micra 2.0 16V - koroze lehčí plechu...

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 663
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Vlado » 24.7.2013, stř 07:00

Motor som mal napichnuty cez FES a redukciu za pouzitia kkl kablu ... (vraj bez zavad, ale cital som to hned po nahodeni baterie), k ABS momentalne hladam konektor ...
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 6 Wagon MZR-CD
Skoda Felicia combi

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7534
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Pokec o QV...

Příspěvek od Hampice » 24.7.2013, stř 07:45

Konektor na ABS by měl být někde vedle toho velkého od ECU - pod palubkou spolujezdce.
Jinak jestli se ti to chová tak jak píšeš, tak chybu žádnou nehledej - je to tak správně.
S tou vazbou na ABS jsem si nebyl jistej, ale máš pravdu, už jen podle schématu je to blbost. Stejně tak tam ale nevidím vstup od relé dobíjení, takže to asi hlídá podle napětí.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

Odpovědět

Zpět na „164“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti