1,4 Tjet 88kW - pazvuk od motoru/turba při akceleraci

Odpovědět
TeoemaS

Příspěvky: 3
Registrován: 17.6.2015, stř 16:42
Bydliště: Brno

1,4 Tjet 88kW - pazvuk od motoru/turba při akceleraci

Příspěvek od TeoemaS » 17.6.2015, stř 17:13

Zdravím pánové, dotaz se netýká AR, ale Fiatu Bravo, jenomže ve 2 autorizácích jsem dostal rozdílnou odpověď a na našem fóru to momentálně moc nežije.

Mám Bravo II 1,4 Tjet 88kW, najeto prokazatelně 130 tkm a mnou najeto 80 tkm, těch 80 tkm převážně dálniční jízdou.

Nedávno se mi stalo, že se při akceleraci změnil zvuk "turba", za určitých podmínek se k tomu přidal sykot podobný foukání vzduchu z kompresoru nebo ucházení pneumatiky. Toto se stalo z ničeho nic a jenom při plný akceleraci od cca 2250 do 4000 ot. Zvuk reaguje vyloženě na akceleraci.

Po této jízdě cca 30 km jsem auto odstavil, zjistil jsem že (pravděpodobně) během této jízdy zmizela velká část oleje, ale auto nekouřilo. Dál následoval odtah do Fiatu, tam se přišlo na to, že olej nebyl sežrán motorem, ale "vytekl" asi měrkou, byl jakoby politý shora dozadu. Olej jsem ale měnil já před třičtvrtě rokem a nic se nepolilo. Gufera, těsnění, tlaky na motoru i na turbu prý OK. Motor je umytý a od té doby (cca 1500 km) se hladina oleje nezměnila.
V 1. autorizáku mi bylo řečeno, že daný zvuk je běžný projev turba a má to tak být. Dle mě spíš nevěděli kam to přiřadit a tak to zahráli do outu. 6.000,- Kč
Ve 2. autorizáku mi bylo řečeno, že zvuk je od uvolněné hřídele na turbu a je nutná okamžitá výměna. Krom zvuku je nutná výměna hlavně kvůli prolínání oleje ve spoji turbo a hadice vedoucí od vzduchovýho filtru (za posledních 1500 km, kdy bylo vše vycíděno se objevila skvrna o velikosti nehtu na malíčku a a se dál nezvětšuje). Odtud mám pro změnu zase dojem, že by rádi měnili nový a nový díly kvůli rabatu a zaplacení práce. Tuto závadu diagnostikovali čistě po sluchu a pohledem. V prvním Fiatu prý měřili tlaky na turbu a byly v pořádku. cca 500,- Kč za čas, co tomu věnovali

Máte tip, na co se zaměřit nebo kontakt na opravdu dobrej servis, kde mají s Tjety zkušenosti? Zatím kvůli tomu prolítlo několik tisíc komínem a nic z toho.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 Tjet 88kW - pazvuk od motoru/turba při akceleraci

Příspěvek od cendler » 17.6.2015, stř 21:41

Nevím kde a jak ti zmizel ten olej, ale servis č.2, to jsi mě dostal, diagnostikovat turbo z poslechu si jen tak nikdo netroufne, od nich bych jel nejdál, pokud je to turbo, tak se dá na něj šáhnout a zjistit.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: 1,4 Tjet 88kW - pazvuk od motoru/turba při akceleraci

Příspěvek od Jakub_mt » 18.6.2015, čtv 07:24

Čo sa týka úniku oleja cez mierku, preveril by som odvetrávanie kľukovej skrine. Mne pri jeho upchatí na Fiate svojho času vystrelilo viečko oleja a s ním samozrejme aj pár deci.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

TeoemaS

Příspěvky: 3
Registrován: 17.6.2015, stř 16:42
Bydliště: Brno

Re: 1,4 Tjet 88kW - pazvuk od motoru/turba při akceleraci

Příspěvek od TeoemaS » 18.6.2015, čtv 09:12

Tak jako servis č. 1 si (dle mě) nevěděl rady, tak mi to pochválili, vyfakturovali a poslali domů a servis č. 2 se tím (opět dle mě) nechtěl zabývat, proto hledám rady jinde a případně i kontakt na někoho, kdo se tomu bude opravdu cíleně a odpovědně věnovat a nebudu platit za zkoušení různých variant, výměn turba atd atd atd a nakonec se zjistí, že to stejně dělalo něco jinýho.

S tím "šáhnutím na turbo" to myslíš jak? Rozdělat, vytáhnout a podívat se nebo ještě jinak?
Co se úniku oleje týče, tak údajně zkontrolovali opravdu vše a údajně vše v pořádku, ale stejně tak je dle nich v pořádku i zvukový projev, takže nevím:)
Každopádně od té doby hladina oleje i čistota motoru naprosto OK. Projel jsem asi 2 nádrže, možná už 3.

Svýho času jsem si na Bravu dělal všechno, poslední dobou není téměř čas, abych je umyl, proto autorizák č. 1 a č. 2.

alfantastisch
Nováček

Příspěvky: 102
Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
Bydliště: Teplice

Re: 1,4 Tjet 88kW - pazvuk od motoru/turba při akceleraci

Příspěvek od alfantastisch » 18.6.2015, čtv 22:51

Šáhnutím na turbo asi myslel kontrolu vůle na hřídelce turba. Sundá se sací hadice z turba a rukou zkusí ta vůle. Nejrychlejší způsob jak zjistit stav turba.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco

ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i]

alfantastisch
Nováček

Příspěvky: 102
Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
Bydliště: Teplice

Re: 1,4 Tjet 88kW - pazvuk od motoru/turba při akceleraci

Příspěvek od alfantastisch » 18.6.2015, čtv 23:01

Jak je na tom vzduchový filtr? Zkontroluj jestli není ucpaný nebo mokrý. Kdysi jsem zažil u ropy jednu příhodu, filtr se ucpal a turbo vycuclo olej přes odvětrání motoru. Zvuky to dělalo taky zajímavý.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco

ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i]

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 Tjet 88kW - pazvuk od motoru/turba při akceleraci

Příspěvek od cendler » 19.6.2015, pát 05:47

přesně tak, šáhnout na hřídel turba a vyzkoušet, jestli tam je vůle, další bych se podívat a odmontoval v nejnižším bodě auta hadici pro turbo a zkontroloval unik oleje, pak samozřejmě vzduchový filtr
Možná ještě napiš odkud jsi, je tu hodně servisů, tak by se dalo aspoň někam nasměrovat
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

TeoemaS

Příspěvky: 3
Registrován: 17.6.2015, stř 16:42
Bydliště: Brno

Re: 1,4 Tjet 88kW - pazvuk od motoru/turba při akceleraci

Příspěvek od TeoemaS » 19.6.2015, pát 09:22

Velké Meziříčí (Vysočina D1), Brno. Kdyby to bylo na jeden den, jsem schopnej ještě Jižní Čechy.

Sací hadici o víkendu zkusím oddělat, ale celý sání měli dole v 1. Fiatu a údajně nebyl problém, ale asi zde platí "důvěřuj, ale prověřuj". Vzducháč je tam cca 18 tkm Mann, olej tam leju jen selenii, svíčky NGK, na těchto věcech nešetřím..
Na vzducháč znovu mrknu, ten by měl být taky OK. Ještě mě dnes ráno napadl vejfuk, jestli to nemůže dělat, protože poslední díl je dost špatnej, jestli to někde třeba nefouká, ale to by byl spíš "ostrej" zvuk, než sykot.

Co se týče odmontování nejnižší hadice od turba, tak nevím nevím, uvidím na přístupu, před barákem se to dělá dost blbě:) ..ještě, když je to auto snížený.


Každopádně díky za rady!

Odpovědět

Zpět na „T-jet & Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti