1.4 Multiar- limitace výkonu za extrémních podmínek?

Odpovědět
hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

1.4 Multiar- limitace výkonu za extrémních podmínek?

Příspěvek od hno3 » 1.3.2018, čtv 06:01

poslední 3 dny řeším takovou zváštnost..tak jestli někdo neví víc, nebo se s tím nesetkal.. motor 1.4 MA 125kW

od té doby co takhle mrzne (u nás kolem -20°C když vyrážím do práce) mi při raní jízdě v režimu D ukazuje displej poloviční tlak turba a je znát, že to i hůř jede

odpoledne když je tepleji, většinou vše OK

nemá multiar nějakou fíčuru, která limituje výkon na základě teploty motoru/oleje? (přestože motor je na 90 a na plnej nešlapu dřív než nějakoudobu poté co těch 90°na motoru je -kvůli prohřátí oleje..)

diagnostika (MES) nic nehlásí, vizuelně žádná netěsnost, hadičky kolem pierburg ventilu na chladičovce též OK...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 1.4 Multiar- limitace výkonu za extrémních podmínek?

Příspěvek od Hampice » 1.3.2018, čtv 10:19

Může to souviset se snímáním atmosférického tlaku, kdy v těhle mrazech to může fixlovat
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 Multiar- limitace výkonu za extrémních podmínek?

Příspěvek od Jarouš01 » 1.3.2018, čtv 19:28

Limitaci výkonu určitě nemá. Kolik "ukazuje" snímač tlaku na výstupu z turba? Nemyslí si ECU, že moc a nepouští to přes wastegate ven? Možná někde něco přimrzlo, na tom motoru rád zamrzá vedení z odlučovače oleje na ventildeklu. Mě to včera taky trochu přimrzlo a výsledek byl snížený výkon a vyplivnutá měrka oleje. Naštěstí bez dalších škod a následků.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 1.4 Multiar- limitace výkonu za extrémních podmínek?

Příspěvek od hno3 » 2.3.2018, pát 06:35

no možnosti jsou 2

- buď někde něco přimrzlo a v průběhu dne se stav vylepší, že je vše OK

- nebo je KO regulace turba - Wastegate (prdlá/teplem zdeformovaná pružina která žije vlastním životem) a Pierburg ventil
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 1.4 Multiar- limitace výkonu za extrémních podmínek?

Příspěvek od hno3 » 7.3.2018, stř 16:35

s "normálníma" teplotama jede zas normálně..

těžko tyto stavy sledovat.. aby člověk jezdil neustále s NTB, diag a logoval data... :)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 1.4 Multiar- limitace výkonu za extrémních podmínek?

Příspěvek od hno3 » 18.3.2018, ned 18:20

vyhrabal jsem info, že 1750TBI v GIU má jisté omezení výkonu (spočívající v redukci plnícího tlaku-o kolik jsme nezjistil.. a maxima otáček) závislý na teplotě motoru - plný výkon a možnost točit do omezovače (6500) je pouze v okně 78-95°C, mimo toto okno pouze do 5000 ..takže je možný že MA má něco podobnýho...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: 1.4 Multiar- limitace výkonu za extrémních podmínek?

Příspěvek od Jarouš01 » 18.3.2018, ned 21:59

Venku zase sibiř, tak můžeš testovat :-) Pravda je, že většinou přes 5000 nemusím točit, takže jsem to možné omezení motoru v letošních mrazech nemohl zaznamenat. Před letošní zimou jsem ale měnil termostat a od té doby motor drží teplotu ukázkově.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Odpovědět

Zpět na „T-jet & Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host