Multiair (pokec)

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 15.8.2017, úte 20:37

Tak to asi budu mít nějakou vadnou šarži :-) Uvidím, jak se bude chovat ten nový kus. Skládačku sání home made mám taky v plánu v případě neúspěchu. Momentálně mě tlačil čas, takže Fiat OEM.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

kssg5
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 26.9.2015, sob 17:00

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od kssg5 » 30.3.2018, pát 13:42

Páni,
Riešim taký problém, pred pol rokom bola robená hlava komplet, (olej šiel do vody) predchádzajucim majiteľom.Odvtedy najazdené cca 15000km Nádržka je špinavá a nebol robený preplach ako som zistil. Preplach som urobil zatiaľ raz. A objednal som novú nádržku.
Dnes po jazde som otvoril viečko a hladina sa zvýšila nad rysku max( pred otvorením bola niekde medzi min-max), bolo mi to divné že až tak moc. Povolil som odvzdušnovák, vyšiel vzduch a hladina zase klesla tam kde bola. Voda ani olej nemizne, auto sa neprehrieva ani agresívnejšou jazdnou. Môže to byť znova hlava alebo tesnenie??
Ďakujem za rady.
Na viečku som si našiel toto ale je to pravdepodobne bordel zo stien nádržky.
29748818_428024307620954_327911658_o.jpg
AR Giulietta 1.4 turbo Multiair 125kw
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 30.3.2018, pát 19:40

Zvednutí hladiny u zahratyho motoru při otevření víčka je normální...vicko v systému udržuje přetlak 1.4 bar... Takže hladina se při otevření může zvednout o dost..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

kssg5
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 26.9.2015, sob 17:00

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od kssg5 » 30.3.2018, pát 22:40

Takze to zavzdusnenie je normálne ?
AR Giulietta 1.4 turbo Multiair 125kw
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 31.3.2018, sob 07:21

jde o to že zvýšeným tlakem v chladícím okruhu se předchází tvorbě parních bublin a lehce zvyšuje bod varu (viz. fyzika) jakmile si to otevřel, udělala se někde v systému bublina... a tu si posléze odvzdušňovákem pustil ven...

pokud voda nemizí během velmi krátkého úseku z max na nebo pod min min. tak bych to neřešil....
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

kssg5
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 26.9.2015, sob 17:00

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od kssg5 » 31.3.2018, sob 09:39

Dik :smt023
AR Giulietta 1.4 turbo Multiair 125kw
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex

kssg5
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 26.9.2015, sob 17:00

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od kssg5 » 13.3.2020, pát 15:19

Zdravím,
Prosím vás, našiel som na vzduchovom filtri olej. Tak vyčistil separator. Zhodil som hadicu od turba a našiel som toto.
IMG_20200313_105734.jpg
Vrtulka vôľu nemá. Olej ide do turba od niekaľ. V Okolí turba som to rozobral a zospodu je turbo cele zasraté od oleja.
IMG_20200313_112234.jpg
IMG_20200313_112257.jpg
Riešil niekto toto už? Sú nejaké tesnenia co sa dajú vymeniť alebo zostáva už len možnosť repas?

Ďakujem
AR Giulietta 1.4 turbo Multiair 125kw
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Oskar » 14.3.2020, sob 19:05

Obávám se že pouze repas. Kolik má najeto?
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

kssg5
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 26.9.2015, sob 17:00

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od kssg5 » 14.3.2020, sob 20:40

Nemyslím si ze niekto niekedy menil. Auto ma teraz 253300km
AR Giulietta 1.4 turbo Multiair 125kw
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Oskar » 15.3.2020, ned 07:52

Tak další odpověď už asi není třeba. Turba odcházejí i daleko dřív, záleží na spoustě věcí.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

kssg5
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 26.9.2015, sob 17:00

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od kssg5 » 15.3.2020, ned 10:15

S autom radšej nejazdíť? alebo ešte sa môže ale hľadať co najskôr turbo?
Ďakujem
AR Giulietta 1.4 turbo Multiair 125kw
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex

Ans_

Příspěvky: 9
Registrován: 28.2.2018, stř 11:04

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Ans_ » 29.9.2020, úte 17:03

Alfisti co by mohlo byt pricinou mojho problemu ? Pri studenom motore a pridani plynu autom trha teda sklbne s nim asi tak 3x zasebou potom to prestane a auto sa sprava normalne... skusal som vymenit sviecky, vycistit odvetranie motora dal som novy vzduchovy filter a jedine co ma este napada je snimac plniaceho tlaku...

Venca.P
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 379
Registrován: 30.7.2012, pon 15:47
Bydliště: Pardubice

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Venca.P » 2.9.2021, čtv 12:54

Ahoj. Jen rychlý dotaz. Jak se projevuje multiair, který už je na odchodu? Ráno auto ženě cukalo jako by jelo na 3válce. Po vypnutí a znovu nastartování už v pohodě. Zkusím to večer hodit na diagnostiku, zda mi to něco ukáže.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od rbiciste » 2.9.2021, čtv 13:29

Pokud si dobře vzpomínám, tak se takhle projevuje i přicpané PCV i u T-Jetu.
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

Venca.P
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 379
Registrován: 30.7.2012, pon 15:47
Bydliště: Pardubice

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Venca.P » 3.9.2021, pát 07:10

Tak diag ukázala. Chybu P0301. A píše výpadek zážehu na 1 válci. Chyba občasná. Momentálně to jezdí bez problémů zase. Tak nevím zda cívka na odchodu, nebo multiair. Jestli se takhle projevuje.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 3.9.2021, pát 07:19

pokud je MA na odchodu, tak mi to hlavně blokovalo režim D... méněválcovej chod jsem nezaznamenal..

pokud výpadek zážehu, tak to může být cívka (proměřit) nebo spíš víčka..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Venca.P
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 379
Registrován: 30.7.2012, pon 15:47
Bydliště: Pardubice

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Venca.P » 3.9.2021, pát 07:29

Svíčky jsou měněné asi 3tis km zpět. Cívku zkusím tedy prohodit s druhým válcem. Zda se to příště objeví na 2 válci.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od speedy » 3.9.2021, pát 08:05

Venca.P píše: 3.9.2021, pát 07:10 Tak diag ukázala. Chybu P0301. A píše výpadek zážehu na 1 válci. Chyba občasná. Momentálně to jezdí bez problémů zase. Tak nevím zda cívka na odchodu, nebo multiair. Jestli se takhle projevuje.
To asi bude opravdu cívka. Mě už se taky 2x stalo, že auto nastartovalo na 3 válce, přepnulo se to do režimu N a na budíkách zablikal vrtulník, ale do 5 sec. se to srovnalo a vše pak už v normálu. Stane se to tak jednou za 3 měsíce. Co jsem koukal na alfaowneru, tak se to těm 1.4Tb stává (ať už s MA nebo bez). A vždy to bylo cívkou. Někdo i psal, že si stačilo s cívkama “pohrát”, což si představuju jako sundat a nasadit, možná něco vyčistit a byl od toho pokoj.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Venca.P
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 379
Registrován: 30.7.2012, pon 15:47
Bydliště: Pardubice

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Venca.P » 3.9.2021, pát 15:12

Tak cívky tam jsou Bosch. Zkusím objednat jednu. Jen se zeptám. Na víku je číslo 1 na válci u převodovky. Počítají tedy Italové první válec od převodovky, nebo je to jen číslo dílů nějaké?
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od speedy » 3.9.2021, pát 16:20

Číslo dílu by nebylo označený pouhou jedničkou
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Venca.P
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 379
Registrován: 30.7.2012, pon 15:47
Bydliště: Pardubice

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Venca.P » 3.9.2021, pát 18:48

No právě mi přišlo, že to je první válec. Ale měl jsem, že se počítá od rozvodů. A tohle je u převodovky. Tak zda někdo ví 😀
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 5.9.2021, ned 21:48

Italové vždy počítají 1. válec od rozvodů.

Chyba zážehu může být způsobena skutečně jen vadnou cívkou, případně svíčkou. V horším případě ovládáním multiair pro daný válec. Ale MES i Alfa OBD v tom případě vypíše, že se jedná o chybu solenoidu, který ovládá průtok oleje k hydraulice sacích ventilů.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Hlinda
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27
Registrován: 14.11.2021, ned 10:01

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Hlinda » 14.11.2021, ned 10:51

Zdravím všechny,
ohledně MA jsem toho pročetl již mnoho. A vím, že je citlivý na servis oleje. Výběr oleje.
Mám v hledáčku Giuliettu 11/2011 s 102 000km najeto, 125kw. Rakousko. Serviska vedená, ale výměny oleje trochu podle doporučení výrobce: 27000, 52000, 58000 (rozvoďák taky), 92000, 102 000. 3x autorizovaný. 2x obyč servis. Vždy cca více-méně po 2 letech. Bojím se trochu co na to MultiAir.
Máte prosím nějaké doporučení jak zkontrolovat MA ... zda je v dobrém stavu? Co by tam mohlo být také špatně při tak dlouhých výměnách? Pístní kroužky? Zvýšená spotřeba oleje?
Plánuju se na auto jet podívat, objednat si prohlídku v autorizovaném servisu a také si jej prohlídnout sám.
Jít do toho auta i s rizikem, že bude trochu vetší servis?
Děkuju za pomoc.
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996

Petulin940
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 387
Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
Bydliště: Praha

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Petulin940 » 14.11.2021, ned 20:43

No vůbec Ti to rozhodování nezávidím. Ale jestli ses už do Giuletty zamiloval, tak už musíš mít jen dost peněz. Letošní cena MA je v servisu skoro 30000Kč na starší vůz asi dostaneš 30% slevu + proplach motoru + nový olej + práce = cca 42000Kč.
Jsou tady na foru , co si to umějí vyměnit sami - tudíš je výměna MA levnější.
Asi by bylo vhodné po případné koupi několik proplachů motoru - Turbu i MA by to jistě prospělo. Třeba dostaneš víc informací po prohlídce v autorizáku.
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex

Hlinda
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27
Registrován: 14.11.2021, ned 10:01

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Hlinda » 15.11.2021, pon 10:20

No zamiloval. Měla by to být má první Alfa.
Určitě autorizák se zaměřením na motor, diagnostiku, lak, podvozek.....

Jinak majitel je soukromý, ochotný a pracuje v autorizovaném servisu FIAT jako web designer. Tak uvidíme.
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996

Odpovědět

Zpět na „T-jet & Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti