Multiair (pokec)

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 19.6.2017, pon 22:57

:-) jen jsem se ptal, jestli to tak vypadá i na živo. Lepší foťák si fakt do garáže brát nemusíš a kupovat nový telefon taky ne :-)

PS: nějak jsem nepochopil tu technickou poznámku o odcházejícím MA - odkud mizí olej rychleji?
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 20.6.2017, úte 10:21

tak Multiair objednán...

objednán z anglie za přívětivějších 17000,- vč. poplatků a dopravy (150liber)
v čechách stojí 22800,- což pokud od toho odečtu 20% slevu na díly pro auta starý 5-7let je stále dost (vemu-li v úvahu podmínku montáže v servise...)

uvidíme co přijde a zaj jak dlouho.. :) starej MA nechávám do zálohy, krom opotřebovaného vedení "3 prstů" co tlačej na ventily a kudy zdrhal olej jsem neshledal žádnou jinou závadu.
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 26.6.2017, pon 18:25

tak dneska jsme tam naondil novej MA... info v mým postu na předchozí stránce, aŤ to je ucelený..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 26.6.2017, pon 19:06

Vypadá to teda o dost líp, než ta černá věc, co jsi z motoru vytáhl :-)

ad1) na diagnostiku to připoj a nakalibruj nový modul. Na chodu motoru jde znát i kalibrace po pouhé výměně oleje.

ad2) Bishopa nebrat, prd vyčistí a vyteče jako hustší frakce obsahu olejové vany. Aplikoval jsem přesně dle návodu a kromě vyhozených peněz neudělal nic.

ad3) při rozborce starého modulu jsi psal něco o zajišťovacích kroužcích na písty. Koukal jsem na všechny možné obrázky a nikde tam nic takového nevidím, prostě to vypadá, že je to jen zastrčené.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 26.6.2017, pon 19:09

nen jsou tam takový drátěný prstýnky v drážce na pístu.. má to asi 0,5mm v průměru ten drátek, takež snadno vypadne (mě tam teda zůstal na všech pístech, ale k čemu to, když je KO ta matka v který má držet...na mejch fotkách bohužel není vidět.., ale angláni o tom píšou..)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 26.6.2017, pon 19:25

Aha, už jsem asi pochopil co myslíš. Ty mluvíš o těch pístech co tlačí ventily. Já měl za to, že se bavíme o tlačných pístech (4 ks), které tlaší přes rolnu vačka.

Ještě mám takový všetečný dotaz, nevíš, jak vyšroubovat ty tubusy na svíce? Pod jedním mi leze trošku oleje ke svíčce.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 26.6.2017, pon 19:32

ty tubusy na svíce vypadaj, jakože dovnitř strčíš cosi, co zapadne do vnitřního profilu a šroubuješ.. nic jinýho mě nenapadá..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 26.6.2017, pon 20:17

Hmm, to už jsem taky zjistil, to cosi je takový šesti(osmi)hranný profil se zaoblenými rohy. Každopádně to budí dojem, že je to na závit a ne nalisované. Zkusím koupit jeden nový tubus (asi 250,-) a pak na hulváta vezmu siky :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 26.6.2017, pon 20:22

jj je tam závit, já to zkoumal dnes, když jsme ty tubusy čistil... řadši sem na ně nešahal jinak než hadrem s benzínem, protože kolem svíček mam čisto, sucho :)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 29.6.2017, čtv 06:53

zabředávám do téma olej pro Multiair.. hlavně co se týče čistících účinků oleje

proto hledám co splní co předepisuje FIAT a co splňuje STAR PURE ENERGY, ale nebude tvořit nánosy humusu :)
Selenii nemám moc v lásce :) proto koukám po Mobil1 a Motul

prozatimní favorité:

MOTUL 8100 X-clean 5W-40
MOBIL 1 ESP Formula M 5W-40 .. ten ale není dostupnej údajně nahrazen MOBIL 1 ESP 0W-30 což se mi tolik nelíbí..

u Motulu se mi líbí -cituji z technickýho listu a prospektu "vyžadují mimořádný čisticí/disperzní účinek, vysokou odolnost
olejového filmu a lepší odolnost vůči zvyšování viskozity následkem nečistot" - normy VW 502 00, VW 505 01, VW 505 00

což jsou normy, co splňuje moje oblíbená 5W50tka od Mobilu 1 a leju ji do všeho krom Giulietty a v minulosti mi během 2 výměn "vyčistil" motor v Bravu HGT, kde někdo lil cosi a vznikal tam černo-zlatej humus (najeto 150tkm), po přestupu na M1 během 20000km ( zjištěno pohledem skrz nalejvací otvor) vyčištěno téměř do čistýho kovu (potvrzeno preventivní GO a výkonovými úpravami při 280tkm)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 30.6.2017, pát 23:21

Co, že jsi změnil názor? :-)
hno3 píše: 15.6.2017, čtv 06:42 hele jelikož věci na Giuliettu kupuju v autorizáku tak to asi nebude žádnej přebalenej šit.. olej leju klasiku selenii Star Pure..

sice to je motor jako každej jinej, ale má svý specifika - turbo a MA, takže raději neexperimentuju... v některejch případech se to nevyplácí... vzhledem k množství náplně mu něco co tam nepatří může uškodit, jelikož tomu třeba chyběj aditiva, který jsou odolnější vůči teplotám, takže se olej může nějak přepalovat...
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 1.7.2017, sob 07:03

ten humus v motoru... tohle normální olej ani při provozu tempem houbař nedělá... :)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 1.7.2017, sob 16:10

Zůstaneš u viskozity 5W40 nebo tam dáš 0W30 (FIAT 9.55535-GS1) jak dopručuje výrobce od roku 2014? Motor má najeto málo, tak je to na zváženou.
Tady je alternativa Selenie Digitek PE v podobě MOTUL 8100 ECO CLEAN nebo Millers oils XF LONGLIFE, případně Liqui Moly Top Tec 4310.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 1.7.2017, sob 21:31

zůstanu 5W40, případně, jelikož chci jít s výkonem nahoru (cca 240PS...turbo, sání, vejfuk, soft) tak ten Millers nevypadá vůbec marně... splňuje vše, a díky tomu, že to je 5W50 pekračuje ten Motul..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 2.7.2017, ned 00:04

Leju ho teď místo selenie a zatím jen klady. Motor stále čistý, voloběh klidnější, studené i teplé starty "kulatejší" a obecně refence na fórech taky super. Co dvě výměny dávám výplach o Millerse - Millers olis engine flush. Sítko na turbu stále v pohodě, sítko multiairu taky čisté.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 10.7.2017, pon 17:09

tak jsem od výměny MA najel cca 2500km a naprosto OK
pro zajímavost jsem jel na "otočku" Gardu, planě obsazen 4 mi dospělými s bagáží a tak jsem poměřil i spotřebu

Jičín-Garda-Jičín, Rakousko striktně 100km/h , IT v limitu, DE 150-160km/h - kde to šlo... CZ po dálnici 140-150...
6,5l/100km

dlouhodobý cukání kolem komína (Jičín-Lomnicea Z5..tj cca 40km a 400m nastoupáno) s průměrnou ryhclostí 47km/h (než se člověk vycuká z města..) a přiměřeně těžkou nohou (mimo město 110-120km/h pokud to podmínky dovolují..):

7,8l/100km
to jen kdyby někoho zajímala dlouhodobější konzumace 1.4 125kW na delší trasy...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

mv_cz
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 139
Registrován: 22.12.2014, pon 09:43
Bydliště: Rathova Středozem

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od mv_cz » 24.7.2017, pon 13:33

Takhle nějak ten můj uhelnatej multiair vypadal taky, co si pamatuju z fotek v servisu (nechtěli věřit, že olej byl kdy měněn). Spíš tomu ublíží ty 30tkm intervaly, než výrobce oleje, ne? Za jak dlouho to u Tebe najelo těch 30, 60 a 88 tisíc?
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 26.7.2017, stř 06:57

mezi těmi intervaly bylo dle záznamů cca 1,5 -2 -1,5 roky... což není žádná extra dlouhá doba.. já sem teď s výměnou MA měnil olej a najeto cca 12tkm...


problém toho zanášení asi nebude jen ve stylu jízdy (jak někod říká...), ale v tom, pokud to jezdilo na star-pure, tak ten ve specifikacích nemá žádnej požadavek na čistící/rozpoštěcí vlatsnosti . .(např. normy VW - VW 502 00 , VW 505 01 a VW 505 00 , kde tento požadavek je údajně zmíněn - výkonost viz třeba diagram od millers: http://www.millers-oils.cz/wp-content/u ... ers-vw.jpg ...)

např. můj oblíbenej Mobil 1 5W50 má tu VW normu a v době když jsem měl bravo HGT (dovoz IT na 145tkm), tak motor byl ze vnitř při dovozu zlatavej, až nahnědlej - po výměně za tento Mobil se hned začal projevovta čistící účinek a na 2 výměnách se zkráceným intervalem byl už relativně čistej... při rozborce z důvodů mechanický úpravy motoru na 280tkm byl pak motor krásně kovově čistej stačilo jen odmastit :)...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 510
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarous » 26.7.2017, stř 08:01

Tak něco na tom oleji bude jak říkáš , když Fiat změnil specifikaci na nynější Selenia Digitek.

mv_cz
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 139
Registrován: 22.12.2014, pon 09:43
Bydliště: Rathova Středozem

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od mv_cz » 26.7.2017, stř 13:58

A to změnili specifikaci jen pro nové modely, nebo tedy co od Selenie lít do multiairu namísto StAR PE?
hno3 píše: 26.7.2017, stř 06:57 mezi těmi intervaly bylo dle záznamů cca 1,5 -2 -1,5 roky... což není žádná extra dlouhá doba.. já sem teď s výměnou MA měnil olej a najeto cca 12tkm...
Tak teoreticky není, ale i v manuálu se píše, že pokud to jezdilo krátké trasy, má se měnit max. po roce. A to je otázka, jaké ty trasy to auto jezdilo. Měl jsem to podobně, když předchozí majitel jezdil na výměny podle km nebo let, tak je to sice jakoby správně, ale jestli jezdil spíš město, tak už by to stejně bylo na častější výměnu.
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)

novotnydave

Příspěvky: 10
Registrován: 10.4.2013, stř 18:23
Bydliště: Most

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od novotnydave » 4.8.2017, pát 21:04

Zdravím Všechny příznivce Italských Krásek, momentálně s přítelkyní hledáme Nějakou Giuliettu v benzínu - rozšíření italské stáje,

A jedna nám padla do oka, jen jsem dnes dle servisky zjistil, že poslední 3 výměny oleje, v servisu kde to auto bylo zaměnili olej z 5W40 na 5W30, je to pro Multiair velký problém?
Lancia Kappa 2.0 20V lpg
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 14.8.2017, pon 21:18

Panové s muliairem, v jakém stavu máte vedení mezi IC a turbem?

Obrázek

Obrázek

V pátek jsem si přivezl nové, protože jednotlivé části se nevyrábí a delší hadice s rychlospojkou na IC se mi postupně rozpadla. Když jsem si 2015 přitáhl auto z DE, tak už byla hadice načatá. Říkal jsem si - asi kuna nebo něco podobného. Tak jsem omotal posižené místo pořádnou izolačkou a jezdil vesele dál. Loni jsem udělal přebal, protože izolačka M.Y. 2015 asi nebyla úplně pořádná a omotávku zopakoval 2 různýma vrstvama. Minulý týden už povolila i verze 2, tak jsem vysolil 3 litry ve Fiatu za novou - čerstvou. Datum výroby je 10.5.2017 a made in Czech Republic... Větší překvapení bylo to, že 2x lepený kus, co jsem vytáh z auta, byl vyroben v 10. měsíci roku 2014 a byl na něm ještě zbytek samolepky z OEM dílu Alfa Romeo. Takže už původní majitel měnil. Co hůž, necelý rok před tím, než se auto dostalo ke mě.

Takže jsem zvědavý, jak dlouho vydrží nová trubka a hlavně jak jsou na tom ostatní?
Naposledy upravil(a) Jarouš01 dne 27.6.2018, stř 20:07, celkem upraveno 1 x.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 15.8.2017, úte 06:27

pokud se bude dít něco takovýho, mám tu zásoby silikonovejch hadic.... a rovnou překopu celý sací potrubí vč. IC ....
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarouš01 » 15.8.2017, úte 19:23

No máš to preventivně podchycené, ale teda v jakém stavu máš tu hadici? :)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 15.8.2017, úte 19:57

všechny hadice naprosto OK... jediný co mi "schnilo" byly hadice k pierburg ventilu někdy loni na podzim.. nahrazeno 20 let starejma co sem vybrakoval z různejch starejch motorů - který jsou zatím ještě z gumy a nemaj tendence ke stárnutí :)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „T-jet & Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host