Variátor a NORD motory

Odpovědět
hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3127
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Variátor a NORD motory

Příspěvek od hondzik » 19.5.2011, čtv 10:09

Jen mi to zajímá, abych byl zas o něco chytřejší. Na jakých NORDech byl použit variátor? Předpokládám že jen u 75tky v IE verzích? Včera jsem si tak nějak pitval 1,8ie na dílně, srovnával s 8v TSkem, popisoval, krabičkoval. Nádhernej relax a útěk od reality :)
75TS
155 Engstler
ex GTV, 155, 33, 145, 75, 75, 75...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12956
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor a NORD motory

Příspěvek od Kubas » 19.5.2011, čtv 10:19

tak to opravdu netuším, každopádně to začali používat někdy na začátku osmdesátých let na autech pro USA (http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... ek-spider3" onclick="window.open(this.href);return false;). Tehdy ještě se Spica vstřikováním....

Rád se o tom něco dozvím, konečně taky nějaké zajímavé téma, že.... :wink:
(s tím relaxem to chápu, mám rozebrané dell orta a už dva měsíce se chystám s tím něco dělat, ale nemám prostě čas a k tomu nemá cenu sedat na půl hoďky.... :roll: )
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), + občas Giulia 2.0T 200CV

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4918
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor a NORD motory

Příspěvek od Kůrkyn » 19.5.2011, čtv 10:20

Nechceš přijet ke mě a přebrat mi sklad? Já v tom bohužel útěk od reality nevidím...
Přílohy
variator-patent1978.jpg

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3127
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor a NORD motory

Příspěvek od hondzik » 19.5.2011, čtv 11:31

Zkusím se v tom trošku pohrabat, celkem mi to zajímá.

Kůrkyn: Když celej den koukáš na otrávený xichty lidí na krámu, je rozebírání, čištění a krabičkování Alfy opravdu relax

Jak to bylo ve Spidrech, Giuliettách atd nevím. Karburátorová 75tka mi ještě taky nepotkala. Půjdu si zvednout kapotu u tátovo spidera :-D
75TS
155 Engstler
ex GTV, 155, 33, 145, 75, 75, 75...

nezve
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 22.5.2016, ned 14:51
Bydliště: Brno

Re: Variátor a NORD motory

Příspěvek od nezve » 20.10.2017, pát 18:06

Zkusím to trochu oživit: Můj "nový" Spider 2.0 85kW, 1989 (s katalyzátorem) má variátor. Myslím (ač tomu rozumím jen trochu - experti prominou), že variátor je podmínkou lepších emisí v nižších otáčkách - ventily se nepřekrývají (možná jen trochu). Ale s takovou sací vačkou bez variátoru by to zas moc nejelo - nemělo výkon ve vyšších otáčkách. Takže možná mají variátor všechny nordy s katem.
Mimochodem Toyota MR2 z roku 1987 nemá ještě VVT (ještě to nestihli od Alfy okoporívat!), ale má TVIS (=Toyota Variable Intake System). Motor je 16-ti ventil, druhý sací kanál je zavřený asi do 4000 ot. (ale ventil se otevírá), pak se překlopí klapka, otevřou se další sací kanály a motor se nadechne. Docela to funguje.
ex 75 2.0 karb 1986
Spider 2.0 85kW 1989

Odpovědět

Zpět na „Klasické čtyřválce (1300,1600,1750,1800,2000)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host