Jaký olej?

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Jaký olej?

Příspěvek od Kubas » 23.9.2010, čtv 22:59

Pánové, když už se tady tak vehementně řeší oleje, tak nadhodím i téma týkající se mého auta.
Takže - jaký olej pro klasické DOHC čtyřválce (od Giulie až po karburátorovou 75 je to defacto furt to samé, jen s jiným objemem, ne?)

Specifikace pro můj dvoulitr z r.75 praví (viz obrázek).

Já tam momentálně mám tohle:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -15W-40-4l

Lil to tam i předchozí majitel..... Motor samozřejmě nepoužívám na žádné závodění, občas to vytočím ke 4.000ot, ale víc ne.... (pročítal jsemi zahraniční fóra a nepřišel na nic, co člověk to názor - vždycky když se dva lidi konečně shodnou na nějakém oleji tak přijde třetí a řekne jim, že do pár dní to musí zadřít :wink: )

Jinak mě ještě kvalifikovaní veteránisti doporučují do oleje tohle:
http://www.carsaviva.cz/novinky.htm

Aditivum "Power Supreme" ( :-D Název jak od Horsta Fuchse), ale podle zkušených to oleji rozhodně prospěje.... (a fakt to mám od lidí co renovují auta za milióny, žádné JPP.....)
Přílohy
Olio.JPG
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od RV147 » 24.9.2010, pát 08:22

Aditiva jsou k ničemu, jenom suplují nedokonalosti oleje. Do Spidera bych dal Selenii HPX 20W-50, v zimě nejezdíš a v létě je to v pohodě.
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -20W-50-2l

Veteránisti u nás mají orgasmus z tohohle oleje:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -20W-50-5l
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kubas » 24.9.2010, pát 08:32

jo jo, to HPX vypadá dobře.... když je to pro ty "sportovní veterány", tak to bych si to asi měl koupit.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kůrkyn » 24.9.2010, pát 21:39

Musim si rejpnout, ale fascinuje mě, jak každý ví přesně co tam má být, ale just tam naleje něco jinýho, protože Franta vodvedle to tam leje taky.... :)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od RV147 » 24.9.2010, pát 21:43

Kůrkyn: Teď jsem si všimnul, že tam píšou Agip sint 2000. Ale teď už je jen 10W-40 a receptura asi bude taky jiná než před 30-ti lety.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kůrkyn » 24.9.2010, pát 21:47

Ale pořád je to Sint... A ne HPX, který je srovnatelný s nějakým M6A nebo něším podobným. Probůh, HPX je olej tak do sekačky... viděli jste to téct? To je vazelína.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kubas » 24.9.2010, pát 23:15

Kůrkyn: takže tvůj návrh? :wink: To si opravdu myslíš, že Olej Agip Sint z roku 1975 má něco společného s tímto: http://www.sans.cz/oleje-agip/oleje-pro ... e-734.html
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kůrkyn » 25.9.2010, sob 08:41

to by tam šlo dát, prostě nějakou 10W 40... Všechny dnešní 10W 40 splňují specifikaci má tam být API SE a dneska už mají všechny 10W 40 API SL. Ta HPX by motoru za studena ubližovala.

PS: horní hranice 50 to jen kdyby se s tím jezdilo ostřeji, jina k 40 to vykreje. Pak už jedině 10W 60 nebo 5W 50, ale neřešil bych to. Na pohodovou jízdu bohatě stačí výše uvedené.

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od RV147 » 25.9.2010, sob 18:56

Kůrkyn: Nevím co se ježíš na HPX. Teče to úplně normálně, jenom je to zelený. K M6A to má trochu daleko a myslím, že to má blíže k dobovýmu Agipu 2000 z roku 1975 než současná 10W-40. Souhlas, že 10W-40 by tam stačila, ale mně přijde prostě divný dávat do veterána moderní oleje. Nemyslím, že by to něco leptalo apod., ale do starýho auto, kde je občas nějaká netěsnost, benzín prolíná pře kroužky a ředí olej je podle mýho právě ta HPX ideální. Trochu to podrží kompresní tlaky, nebude tak utíkat netěsnostma. Navíc motor ze Spidera pochází konstrukčně z typu Giulia z 60-tých let. V tý době nebylo o syntetice ani slechu a i olej 10W byl vzácnost. Mazání je prostě konstruovaný na hustší minerál a teď je otázka co motoru víc ublíží, jestli pár vteřin zhoršenýho mazání při startu nebo trvale nízkej tlak oleje, kterej prostě s řídkým olejem a částečně opotřebeným olejovým čerpadlem a vůlema na klice už prostě nenatlačí. Jako kdyby měl motor po GO doporučím mu 10W-40 nebo 10W-60, ale takhle si myslím, že HPX je vhodnější. Vídím to na75-tce, je tam manometr na olej, novej 10W-40, zde zmíněnej Agip synt měl za studena na volnoběh 4 atm, za tepla 2. Po 2000 km už za studena 3 a teplý je to kolem 0,5 atm. HPX prostě drží tlak oleje jako novej 10w-40 pořád.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kůrkyn » 25.9.2010, sob 20:19

jo, což tlak na klice to bude mít, ale co kroužky a podobý místa za studena?

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od RV147 » 26.9.2010, ned 10:06

Tak nějaký zkoušky prokázaly, že většina opotřebení motoru vzniká při startu. Prostě vzali dva nový motory a jeden nastartovali, nechali zchladnout a tak donekonečna a druhej měl simulovanej normální provoz. Mnohem větší opotřebení měl ten co se nikdy neohřál, v tom máš pravdu. Bavíme se tady ale o starým motoru co má něco najeto x tisíc km s mazáním a kanálama konstrukčně na minerální oleje. Prostě když tlak oleje za tepla uteče na klice, nahoře na vačkách to nemaže vůbec a co když stojí v létě 5 minut v koloně a auto jde na volnoběh ? Není to horší než řekněme 10 sec. než se ten hustší olej všude dostane po startu ? Pokud jezdí Kuba jenom jaro až podzim a to ještě musí být solidní počasí a v zimě kdy by 20W při -5 °C mazalo třeba až za 20 sec. vůbec nevyjíždí tak HPX není špatná.
Asi se shodnem třeba na tomhle: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-4l , tam to tu viskozitu za tepla podrží taky. Jo a Kubo oleje Agip má Kůrkyn mnohem levněji než výše zmíněný odkaz. :smt023
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kubas » 26.9.2010, ned 10:20

tak ten můj styl provozu je takový, že to vytáhnu jednou za týden a pak s tím třeba dvě hodiny jezdím a pak se auto zase uklidí..... Čili těch studených startů je poměrně málo.... (a v míň než řekněme 15st. to defacto nestartuju.....).

A takhle to má asi většina starých aut....

Jinak právě to mazání za studena (a taky třeba krátkodobé mazání při nějakém úniku oleje) má řešit to oditivum, co tam dávám - má to fungovat tak, že to všude kam se to dostane nechá nějaký mikrofilm, čili TEORETICKY to chvíli maže, ikdyž v motoru žádný olej není.... (a opakuji, tohle není vyčtené z nějakého prospektu, tohle mám od lidí, kteří se tomu dost intenzivně věnují....)

Jinak zatím to vypadá, že ten můj olej 15W-40 je takový kompromis mezi tím, co radíte.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaký olej?

Příspěvek od HonzaR » 26.9.2010, ned 10:46

Problém mazání veteránů spočívá v tom, že historicky se používaly jiný materiály v motoru, se kterými přichází olej do styku--těsnění především...jinak viskozita a mazivost není žádný problém, to lze pořešit velmi snadno z nabídky dneška. Právě s ohledem na historii výroby a materiálovou základnu se vyrábí RETRO-oleje.
10W-60 je v případě AGIPU-SELENIA, ester typu a původním těsněním právě
bez speciálních aditiv nedělají moderní ester-oleje moc dobře , jsou určeny na úplně jinou materiálovou základnu.

..něco odtud -podle viskozitního požadavku-pokreje většinu možných skupin veteránů
Osobně bych ELFU --jako vysoce specializovanému výrobci-dal přednost před Castrolem klasik..

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... o-veterany


a něco tady--není to pouze nějaký můj osobní názor..
http://www.oleje-mpa.cz/motorove-oleje/ ... o-veterany
http://www.autokaleidoskop.cz/Historie/ ... -veterany/
http://www.historic-cars.cz/
http://www.vetecar.cz/k25-oleje
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 26.9.2010, ned 11:11, celkem upraveno 1 x.

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od RV147 » 26.9.2010, ned 11:06

No jde o to, že ten 15W-40 je sice za hubičku, proti tomu co Ti tady cpem, ale nic moc neřeší, za studena maže skoro stejně jako 20W (maličko líp) a za tepla to stojí stejně zaprd. Bohužel hodnoty viskozity při 100 °C jsem nikde nenašel. U HPX je to hodně slušných 21, stejně jako Millers. Prostě já bych volil mezi těmahle dvouma. I proto, že u obou se píše, že obsahují syntetické složky pro lepší čerpatenost za studena.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaký olej?

Příspěvek od HonzaR » 26.9.2010, ned 13:00

Někdy to na nás působí z odstupu tak, že mazání bylo v historických modelech
aut celkem podružný.. možná v denním provozu tak nějak jo, no sport a závody se jezdily
na "benzínech" v příměsí ricíňáku i ve 4T karbecovejch motorech..a ten zatraceně dobře maže../ oni to ani "benzíny" nebyly, protože ropnou benzínovou frakci často skoro neobsahovaly :-)/--ricínový olej má výrazný protizadírací vlastnosti a odolává vysokým teplotám --používal se teda ve vysokootáčkových leteckých motorech..
Stabilizovanej od Agipu vyjde i dneska na nějakých 125Kč/litr :-)a to je příjemná cena
Lékařskej nestabilizovanej se do motorů nehodí...ale
Problém je, že v surovým stavu ho /přírodní riciňák/nemá ráda bronz a protože je rostlinnýho původu,v čase se rozkládá a pak vytváří úsady..v podobě příměsi v palivu se v podstatě moc nespaluje a z dlouhodobého hlediska zasere třeba i velfuk-viz mazání dvoutaktu ricíňákem, -je potom všude :-)no maže jak čert a rozhodně se vyrovná syntetickejm esterům dneška --viz seriozní současné moderní pokusy Silkolene o "vzkříšení riciňáku" a jejich "esterová" řada..motorových olejů zkuste dát jejich 20W-50 4T většího panáka do podřadný 10W-40.-na bázi minerálu., nestačíte se divit tý následný točivosti a lehkýmu chodu motoru,chování jako na oleji jiný třídy..pokusná Felda si jen chrochtala ..funguje to skvěle..když se teda nedá nestabilizovaný riciňák do vany ke klice..není problém..pořád se teda v úzké míře vyrábí a používá ještě dnes a hlavně často do paliva tam, kde jde o limitní otáčky a kde se spaluje metanol, /kterej zatraceně dobře odmašťuje../
Těsnění a guma měla riciňák celkem ráda, nebyl k ní agresivní..závodní palivo se riciňákem přimazávalo 1:100..

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od RV147 » 26.9.2010, ned 17:49

No do motoru to asi dneska nikdo dávat nebude, ale jako přísada do paliva, proč ne v rozumným množství, teda ne pro vozy s katem. Zajímavá by mohla bejt směs benín, E85, ricínovej olej, ale to jsme trochu jinde.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaký olej?

Příspěvek od HonzaR » 26.9.2010, ned 17:59

No samotnej ricíňák do motoru jako do vany určitě ne,to by byl blbej experiment, ale oleje s ricíňákem v základu jsou pořád na trhu..a to bývaly i historické oleje sportovních receptur
Viskozitní třída 10W-50 je pro ricíňákové oleje typická,

motorková verze :

.http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-50-1l

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od RV147 » 26.9.2010, ned 18:22

V automobilový verzi něco existuje ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaký olej?

Příspěvek od HonzaR » 27.9.2010, pon 00:47

Ricínový olej=jinak označovaný jako CASTOR OIL,
Chemicky jde o ester karboxylové kyseliny, polyester s vysokým obsahem kyseliny ricinoolejové (12-hydroxi-9 oktadecenová kyselina).
/Na rozdíl od synteticky připravených esterů pro mazivové účely je tolerantní k materiálům
i historického typu-různým druhům pryže a těsnění..proto se s úspěchem ppoužívá na výrobu zátěžových maziv pro veterány../


.... provází sport a závodní historii
přes 100let..má zvláštní vlastnosti--stejně jako syntetické estery--ULPÍVÁ VELMI PEVNĚ
NA POVRCHU MATERIÁLU., výborné protizadírací schopnosti, a velkou materiálovou toleranci= není agresivní a nenarušuje materiály, ekologická hodnota je vysoká, výborně se rozkládá v přírodě x problémy stabilizace.....čili jako všechno,.má taky nectnosti
Byl vzorem pro vývoj syntetické esterové technologie Motulu-průkopníka výroby ester olejů v 70.letech/neuhlovodíkových maziv/ a je používán k výrobě racing maziv dodnes..
A taky brzdovek, tuhých maziv a obráběcích olejů a tak dál..
/Ostatně Motul stále naznačuje horem dolem, že pracuje s přírodní ester-surovinou :-) jako základem celé svojí i současné čili ..dual-ester technologie /

...
Zakladatele jedné známé firmy před sto lety napadlo vytvořit směs ricíňáku a minerálu a
chemicky jí stabilizoval..teplota tuhnutí byla -32stC a firma na tomto produktu postavila
obrovskou slávu na začátku 20.století..kde tyhle doby jsou Castor = CASTROL oil
čili ricíňák byl zdrojem názvu společnosti, která v novodobé historii proslula naopak úpravou minerálních olejů, především HC technologií a reklamně-právními spory okolo ní..

Problém doporučování maziv této společnosti je nyní pořád stejný...obtížně dostupné materiálové listy,technologické mlžení, nadsazené ceny-a hojné slogany..:-)

Jedna firma se ricíňákem netají -divize Fuchs -Silkolene a její ricin program zahrnuje i veterány , tedy ester technologie na ricínové bázi pro historická vozidla



výrobní řada


Chatsworth Engine Oils
Chatsworth SAE30 and SAE40


Chatsworth Engine oils are manufactured from blends of high quality base oils and modern additive systems. They are suitable for use in naturally aspirated diesel and petrol engines in certain classic and vintage vehicles.

Chatsworth Engine Oils may also be used in many stationary engines operating under moderate service conditions.

• Controlled detergency/dispersency to give less carbon build up and for effective sludge control.
• Good thermal and oxidation stability.
- technical data sheet

Donington 40

Donington 40 is a ‘straight’ non-additive type monograde engine oil of the type commonly used by the original makers of vintage and veteran vehicles.

Donington 40 is recommended for use in total loss lubrication systems fitted to these very old machines where the engines operate under low to moderate speeds, loads and temperatures. In these conditions, Donington 40 will provide effective lubrication to minimise wear and effective gas sealing of combustion zone.
- technical data sheet




Hardwick 50

SAE 50 monograde engine oil with high levels of detergent and dispersant. Antiwear additives and corrosion inhibitors are incorporated to give an excellent level of overall performance.

Suitable for use in certain vintage and classic vehicles. API SF/CD
- technical data sheet



Osmaston 50

A high quality premium grade, non-detergent engine oil often preferred by owners of pre-war Classic and Vintage vehicles. Being a non-detergent type of lubricant it is important to ensure that the engine oil is changed at least every 1000 miles. This grade is also ideal for total loss lubrication systems used in the engines of veteran cars and motorcycles.

Osmaston 50 may also be used as appropriate in gearboxes.
- technical data sheet

Rhino 140

SAE 140 EP Gear Oil

Heavy duty, Bronze compatible gear oil for ‘crash’ boxes, worm drive transmissions, and spiral bevel differential gears. (For hypoid differentials use Boa 80W-90.) Will not attack bronze gears and bearings even at temperatures exceeding 100°C. Suitable for many veteran, vintage and early classic vehicle applications.

API GL3.
- technical data sheet

Castorene R40 Racing Oil

Castorene R40 racing oil is a Castor Oil based blend incorporating synthetic lubricants and additives which enhance the castor oils of naturally high film strength and resistance to seizure, this enhancement represents a significant advance in lubrication containing vegetable oil and minimises the risk of thickening or lacquer formation.
• Inhibitors derived from aircraft gas turbine engine technology give stability and oxidation resistance and both laboratory and racing tests have proved the product.
• Oil thickening and lacquer formation is reduced even in hot running engines such that the oil can be used for longer periods than those normally associated with castor-based products.
• Fully soluble in alcohol fuels and ideally suited for use in both air and liquid cooled racing engines running on methanol or methanol based fuels.

Note: These are not detergent grades, and more frequent oil changes are required than with additive treated mineral oils. Castorene R40 must not be mixed with mineral oils.
- technical data sheet






Je potřeba pečlivě volit emulse,s ohledem na přesnou specifikaci




Motul má taky lahůdku pro veterány


MOTUL CLASSIC MOTOR OIL SAE 50
/ricín nejspíš obsahuje s ohledem na vlastnosti, no nedeklaruje z komerčních důvodů/


4 taktní motorový olej
Pro použití v automobilech a motocyklech
Jednostupňový SAE 50
Druhu použití :Se speciálním složením pro všechny veterány (před 1950)
Vhodné pro benzinové i dieselové 4 taktní motory

/Pro motory po r.1960 nebo u motorů, které nebyly obnoveny, použijte MOTUL 2000 20W- 50./

MOTUL CLASSIC MOTOR OIL je vysoce výkonný olej speciálně konstruovaný pro auta se
"Staromódní" technologií.
/Obsahuje nové generace syntetických základových olejů, zcela inertní vůči těsnění používaných v minulosti, :-) no ono to vypadá spíš na upravenou ricín bázi :-), ale to nezní takhle vzletně/
zlepšení odporu mazacího filmu .
Vysoký mazací výkon, který snižuje vnitřní tření
Vysoká pevnost filmu je k dispozici, a to i v náročných podmínkách
Velmi nízký faktor TBN- neútočí na původní těsnění těsnění (TBN: 1,5)
SAE 50 viskozitní třídy přizpůsobené veterány.
DOPORUČENÍ
Intervaly výměny: 1 za rok. Pro časté použití agregátu, nebo pro závody veteránů (VCR) závody, měňte častěji.

specifikace
VLASTNOSTI
Viskozita stupně
SAE J 300
50
Hustota při 15 ° C (59 ° F)
ASTM D1298
0,900
Viskozita při 100 ° C (212 ° F)
ASTM D445
21.3 mm /S2

Viskozita při 40 ° C (104 ° F)
ASTM D445
267 mm /S2

Viskozitní index
ASTM D2270 :94
Bod tuhnutí :ASTM D97 -21 ° C / -6 ° F
Bod vzplanutí :ASTM D92 :236 ° C / 457 ° F
Volatilita Noack :NFT 60 161 :1,2% hmotnostních
TBN :ASTM D 2896 :1,4 mg KOH / g







Millers Oils CB 40 - 5l
1393,- Kč

Závodní ricinový olej pro čtyřtaktní motory osobních vozů i motocyklů. Obsahuje antioxidační složku pro lepší výkon. Přispívá k vynikající ochraně před opotřebením.

Vhodný pro automobily a motocykly, které potřebují pro provoz olej na rostlinné bázi. Pro motory spalující methanol a alkoholová paliva.

TYPICAL CHARACTERISTICS:
SAE Viscosity Grade ... 40
Specific Gravity @ 15°C ... 0.942
Kinematic Viscosity @ 100°C ... 14.0cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C ... n/a
Viscosity Index ... n/a
Pour Point °C ... n/a
Flashpoint °C ... 185
Cold Crank Viscosity ... n/a

Upozornění: Běžné minerální nebo syntetické oleje nejsou mísitelné a ricinovým olejem.



Pro míchání do paliva

Denicol:GRAND PRIX RACING


Popis produktu
Ricínový olej dvoudobé i čtyřdobé motory

použití:
Vysoce kvalitní ricínový olej pro 2dobé i 4dobé motory.
Pro veterány, závodní motory mazané směsí, plochodrážní, silniční i motokrosové speciály.
Velmi hustý.
Vhodný i pro motory na lihová paliva.
Doporučení: míchání s palivem doporučujeme těsně před použitím a důkladně promísit.

vlastnosti:
Zaručuje maximální ochranu agregátu proti zadření a výtečnou odolnost olejového filmu vůči extrémně vysokým otáčkám a teplotám motoru.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kubas » 29.9.2010, stř 08:52

tak jsem nelenil a na tento (http://www.oleje-mpa.cz/motorove-oleje/ ... -20w-50-5l) olej se zeptal přímo u prodejce.....

Bylo mi (překvapivě) řečeno, že pro Spidera 2000 určitě vhodný je, nicméně mi pán narovinu řekl, že ani používáním Castrolu GTX3 (15W40) nic nezkazím.... No ale vzhledem k tomu, že to auto chci mít dlouho a že občas s ním jezdím i svižněji tak asi tu 20W50 vyzkouším. I ten tlak oleje mám lehce pod normál, takže i v tomhle ohledu by to mohlo částečně pomoci.... :-k
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Jaký olej?

Příspěvek od HonzaR » 29.9.2010, stř 12:43

Jj-sprostým minerálem od Castrolu z Tesca se nikdy nic nezkazí--následná případná GO motoru jen prospěje :-) , náhradních dílů na veterány všude hafo.. tak proč hned vidět trávu růst :smt044 :smt098
/Je to mizerný mazivo i do Feldy která má zelonou od 2tis do 3,5 ..../
Na druhou stranu..
Pokud diskuze odvrátila majitele od používání esterových racig emulzí 10W-60....je to dobré...
Ano..je udivující, když speciální olej se hodí k účelu, pro který byl vyroben.. :-) :-) :smt023 :smt040
:smt044 :smt044 :smt044

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od RV147 » 29.9.2010, stř 20:39

Kubas: Jo dobrý, to bych bral. Sice HPX vyjde levněji, ale zase máš hezkej kanystřík :-D Dej vědět co Ti to udělá s tlakem oleje.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kůrkyn » 29.9.2010, stř 21:09

tohle je vážně k smíchu, toto téma...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od Kůrkyn » 29.9.2010, stř 21:16

Jo vlastně, Kubasi, teď dělám motor ze 156 2.0 TS 16V (do kterého je předepsaný podobný olej, jako do Spidera mimochodem). Jistý značkový servis provedl GO motoru za 60 tis. Kč, majitel si stěžoval, že auto nemá výkon a že bere olej. Na výkon padla výmluva, že to špatně zaběhnul a na olej mu dali pixlu Selenie HPX, že prý se spotřeba sníží. Po 15 tis. km to vzdal, auto postavil na zahradu. Vyfotim Ti nové písty, které mají najeto 15 tis. km.... :-D

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký olej?

Příspěvek od RV147 » 30.9.2010, čtv 08:46

Kůrkyn: Nepropadej depresi. Co bylo problém, že motor nevydržel ani 15t. km ? Asi ne olej. Jestli to někdo poprasí, tak to žádnej olej nezachrání.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Odpovědět

Zpět na „Klasické čtyřválce (1300,1600,1750,1800,2000)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti