Renovace jednoho starého 2000

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 29.11.2010, pon 13:55

pánové jak už jsem psal jinde, v rámci boje se zimní nudou jsem zakoupil motůrek z AR75 - carb. 2.0. Ještě přesně nevím, co s ním vlastně udělám.... Buď ho použiju jako záložní zdroj dílů pro Spidera, nebo ho zkusím dát do té hranaté Giulietty, kteou jste měli to potěšení vidět na Andrláku ( :-D ).

Motor by měl být plně funkční, ale vzhledem k tomu že esteticky je to vážně nic moc, tak jsem se rozhodl že ho trošku zkulturním.... Takže sem budu házet nějaké fotky a info z postupu prací...

Takže na fotce je "stav 0" a pak dávám foto již odmontovaných karbců (ty chci určitě kompletně zrenovovat, ať už pro ten motor samotný nebo pro Spidera). Jenom vyčištění těch karbců je na pěkných pár hodin, na zimu ideální :smt033 Jinak když máte motor mimo auto, tak jsou takové primitivní práce velice zábavné.... ke všemu je dobrý přístup a ty odlitky prostě vypadají jak malá umělecká dílka :smt023 (a až nebudu vědět co s tím, tak zavézt Kůrkynovi se to dá vždycky :wink: )
Přílohy
karb.JPG
motore.JPG
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 29.11.2010, pon 13:58

apropó, co použít na čištění hliníku od špíny, oleje a jiného bordelu....? (mám na to nějaký docela dobrý odrezovač, který snad kromě bordelu odstraní i tu tmavou oxidační vrstvu, takže spíš jen jaké máte další tipy....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Petr147 » 29.11.2010, pon 14:17

Někde se tu řešilo čištění hlav, tak bych hledal tímto směrem :)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 29.11.2010, pon 14:23

to byly renovace ventilového víka, to už jsme s Honzíkem domluvení (on o tom teda neví, ale.... :wink: ) Mě ale nejde o leštění hliníku, ale spíš jak z toho co nejefektivněji dostat staré oleje a ten humus (navíc ten motor je asi nějak nastříkaný dočervena, čehož bych se tady rád zbavil....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Ladin 164V6 » 29.11.2010, pon 14:40

Ja to beru dratenym kotoucem, jde to dobre a pokud je jemnej tak lze dosahnout skoro az lesku... :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Harous » 29.11.2010, pon 15:08

Možná by stála za to repasní sada na ty karbecy. Kůrkyn by to určitě uměl sehnat. :smt023
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 29.11.2010, pon 15:20

repasní sadu určitě kupovat budu, není ani nějak extra drahá.... (a stejěn plánuju vzít od nich ještě nějaké další věci....)
http://www.classicalfa.com/shop/category69_1.htm
Samozřejmě kdyby to Kůrkyn uměl sehnat za stejné peníze, tak to vemu od něj....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od edas » 29.11.2010, pon 15:26

Zkus Čistič brzd, já s tím čistil i EGR a sací potrubí a šlo to jako po másle.
Např:
istič brzd.gif
istič brzd.gif (12.53 KiB) Zobrazeno 6152 x
159

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Milano75 » 29.11.2010, pon 17:09

tohle by ti mohlo pomoci :smt023

http://skoda.daves.cz/Repase_karburatoru_Weber_DCOE

kdyby ses je rozhodl někdy prodat, tak se ozvi
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od RV147 » 29.11.2010, pon 20:08

Na motor techničák, ale moc se tomu nechce pouštět. Lepší je Arva, ne EKO. V poslední době používám nitroředidlo jelikož je ho v práci 200L sud a moc ho nikdo nepoužívá. Vzal jsem si 20L na čištění pistole, po lakování a dost mi zbylo. Rozpustí to všechno, plasty barvy atd, dokonce i zaschlej dvouslužkovej akryl, ale v tom to musí ležet, žmekne to a pak to jde hadrem. Smrdí to ale dost nepříjemně a doma Tě budou milovat. Jinak když je to od špíny umytý, tak mosaznej dráťák jak píše Ladin. Mám větší do stojanový rrusky a tím to jedna báseň, pozor na oči.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kůrkyn » 29.11.2010, pon 22:02

nejšetrnější je chemické leštění, píšu to všude, dělá to firma ve Vrchlabí

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od hondzik » 10.12.2010, pát 13:34

Jak píše Kůrkyn, nejšetrnější je chemické leštění.

Na 75tce a obecně jinde používám na hrubé nečistoty Arvu a technický benzín. Čistič na kotouče je taky fajn, ale je to drahá sranda pokud děláš něco zažranýho. Propal materiálu je tam značný.
Takže u mě klasika nádoba, tvrdý štětec

Pokud mechanickou cestou- V žádným případě ne ocelové kartáče- hliník to prostě zmasakruje, především ve vyšších otáčkách.
Když už, tak co nejjemnější měděné kartáče, netlačit a měnit směr, ať neděláš rejhy. Když si s tím hraješ, neponičíš strukturu hliníku vzniklou litím.

Jo, o víku už vím teda :-D
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 10.3.2011, čtv 13:06

tak jsem měl chvilku čas a začal rozebírat a čistit ty karbce....
Tímhle tempem než ten motor bude funkční v nějakém autě, tak už na světě nebude benzín.... Ale i tak je to zábava :wink:
Na fotce je jeden v nálezovém stavu a první aspoň jakžtakž vyčištěný díl....
Přílohy
IMG_0056.jpg
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Radim » 10.3.2011, čtv 15:01

už jen sehnat si nějakou kastli GTčka, a koupím to od tebe :drivers: :D
Alfetta GTV L

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Pivrnec911 » 21.9.2011, stř 17:01

Zdar chlapy,
jeden takovej tip na odmaštění mám zde

http://www.autokelly.cz/#PATH=3770512;3 ... ST=0|LNG=0|

řekl bych že mnohem lepší než ARVA,dělal jsem s tím řízení od Hondzika a blejská se jak blázen:-). Stačí nastříkat a opláchnout proudem či zažranější pošmrdlat kartáčkem(stačí jemný a de to dolu)... A pak měděným dráťákem a hrát si:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 21.9.2011, stř 17:24

rád bych to vyzkoušel, ale není čas.... snad v zimě.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Pivrnec911 » 21.9.2011, stř 17:41

Vem si toho rovnou 5litrů:-). S tou pumpičkou už mám asi 10tej:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 21.9.2011, stř 17:44

a naši kartičku na slevu.... uplatňuješ? :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Pivrnec911 » 22.9.2011, čtv 17:16

Mám lepšíí:-) Ale Alfisti z okolí Nymburka vědí,znají a nakupují:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od hondzik » 27.9.2011, úte 22:26

tož to zkusím, uplatním taky jinou kartičku :-D
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Pivrnec911 » 28.12.2011, stř 17:37

hondzik píše:tož to zkusím, uplatním taky jinou kartičku :-D
Už???:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od had&kříž » 1.1.2012, ned 22:35

pánové trochu k tomu čištění: na bloky, hlavy, karbce a všechny jiné díly doporučuju TECTANE čistič karburátorů. Na můj 2.0 ts vč hlavy jsem spotřeboval 5 sprayů - cca 450 kč dohromady

ty nesmysly co si hrajkou na čističe motorů z kelly jsou účinné asi tak jak čistá voda na mastné ruce. Vyhozené peníze!!!!

čas čištění?

když jsem koupil 2 rozprašovače starline - po dvou hodinách jsem se na to vy*ral - prostě furt dokolečka a výsledek prd

když jsem koupil 2 rozprašovače za úplně tu samou cenu ale zasunuté zarohem v regálu prodejny autokelly ale od coyote, tak už to bylo lepší ale stále dlouhodobá jebárna.

utraceno cca 300 kč + benzín

následně jsem koupil Tectane čištič karburátorů 5 sprayů á400ml - bylo po starostech - a výsledek úžasný.
Přílohy
Motor po čištění
Motor po čištění
Motor před /260 tisíc a chcající olej připečený po totálním uvaření motoru/
Motor před /260 tisíc a chcající olej připečený po totálním uvaření motoru/
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Marek_3L » 4.2.2017, sob 23:21

čistím acetonem. 30kč/litr. nejlepší je do fixírky. oxidaci pak brusným rounem na měděné fitínky. nepoškodí a krásně leští, není uplný lesk ale hliník vypadá tak akorát .-)
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Tornado156 » 21.12.2021, úte 17:50

Pohrávam sa s myšlienkou rozborky, kontroly a prípadne GO motora môjho Spidera. Je to Nord 2L. Keby som to aj nerealizoval teraz tak mi nebude vadiť kúpiť veci do zásoby. Ceny už dole nepôjdu a neskôr to bude iba drahšie. Je mi jasné, že v prípade GO to bude kompletná sada vložiek a piestov, piestne krúžka - sada, rozvodová reťaz, podľa výbrusu ojničné ložiska, ložiska kľukového hriadeľa, sada tesnenia, nejaké tie gufera. S čim mám počítať čo sa týka nákupu dielov? Prípadne čo ste pri GO motora menili vy? Ďakujem za rady.
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Renovace jednoho starého 2000

Příspěvek od Kubas » 21.12.2021, úte 21:00

já jsem měnil všechno jak píšeš, včetně vodítek ventilů.... jediné co jsem neměnil byly vačky které jsou prý OK... tak snad jo.... (pak jsem si říkal že jsem je měl stejně vyměnit, když už je všechno nové). No a pak pořádně seřídit karburátory, udělat ventilové vůle a může se jezdit.... díly komplet z alfa-service.com, teď je tem 20% sleva přes Vánoce. Akorát vodítka tam nemají tak ty nechal servis někde vyrobit....

místo klasického rozdělovače mám 1-2-3 ignition (elektronický), taky z toho e-shopu.
písty a vložky tam mám s vyšší kompresí, viz: https://www.alfa-service.com/product_in ... 75-4-.html

určitě bych to už teď nakoupil, přesně jak píšeš, levnější už to NIKDY nebude (zvlášť s tou slevou).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „Klasické čtyřválce (1300,1600,1750,1800,2000)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů