Stránka 1 z 1

Variátor a NORD motory

Napsal: 19.5.2011, čtv 10:09
od hondzik
Jen mi to zajímá, abych byl zas o něco chytřejší. Na jakých NORDech byl použit variátor? Předpokládám že jen u 75tky v IE verzích? Včera jsem si tak nějak pitval 1,8ie na dílně, srovnával s 8v TSkem, popisoval, krabičkoval. Nádhernej relax a útěk od reality :)

Re: Variátor a NORD motory

Napsal: 19.5.2011, čtv 10:19
od Kubas
tak to opravdu netuším, každopádně to začali používat někdy na začátku osmdesátých let na autech pro USA (http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... ek-spider3" onclick="window.open(this.href);return false;). Tehdy ještě se Spica vstřikováním....

Rád se o tom něco dozvím, konečně taky nějaké zajímavé téma, že.... :wink:
(s tím relaxem to chápu, mám rozebrané dell orta a už dva měsíce se chystám s tím něco dělat, ale nemám prostě čas a k tomu nemá cenu sedat na půl hoďky.... :roll: )

Re: Variátor a NORD motory

Napsal: 19.5.2011, čtv 10:20
od Kůrkyn
Nechceš přijet ke mě a přebrat mi sklad? Já v tom bohužel útěk od reality nevidím...

Re: Variátor a NORD motory

Napsal: 19.5.2011, čtv 11:31
od hondzik
Zkusím se v tom trošku pohrabat, celkem mi to zajímá.

Kůrkyn: Když celej den koukáš na otrávený xichty lidí na krámu, je rozebírání, čištění a krabičkování Alfy opravdu relax

Jak to bylo ve Spidrech, Giuliettách atd nevím. Karburátorová 75tka mi ještě taky nepotkala. Půjdu si zvednout kapotu u tátovo spidera :-D

Re: Variátor a NORD motory

Napsal: 20.10.2017, pát 18:06
od nezve
Zkusím to trochu oživit: Můj "nový" Spider 2.0 85kW, 1989 (s katalyzátorem) má variátor. Myslím (ač tomu rozumím jen trochu - experti prominou), že variátor je podmínkou lepších emisí v nižších otáčkách - ventily se nepřekrývají (možná jen trochu). Ale s takovou sací vačkou bez variátoru by to zas moc nejelo - nemělo výkon ve vyšších otáčkách. Takže možná mají variátor všechny nordy s katem.
Mimochodem Toyota MR2 z roku 1987 nemá ještě VVT (ještě to nestihli od Alfy okoporívat!), ale má TVIS (=Toyota Variable Intake System). Motor je 16-ti ventil, druhý sací kanál je zavřený asi do 4000 ot. (ale ventil se otevírá), pak se překlopí klapka, otevřou se další sací kanály a motor se nadechne. Docela to funguje.