Stránka 1 z 1

Variátor a NORD motory

Napsal: 19.5.2011, čtv 10:09
od hondzik
Jen mi to zajímá, abych byl zas o něco chytřejší. Na jakých NORDech byl použit variátor? Předpokládám že jen u 75tky v IE verzích? Včera jsem si tak nějak pitval 1,8ie na dílně, srovnával s 8v TSkem, popisoval, krabičkoval. Nádhernej relax a útěk od reality :)

Re: Variátor a NORD motory

Napsal: 19.5.2011, čtv 10:19
od Kubas
tak to opravdu netuším, každopádně to začali používat někdy na začátku osmdesátých let na autech pro USA (http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... ek-spider3" onclick="window.open(this.href);return false;). Tehdy ještě se Spica vstřikováním....

Rád se o tom něco dozvím, konečně taky nějaké zajímavé téma, že.... :wink:
(s tím relaxem to chápu, mám rozebrané dell orta a už dva měsíce se chystám s tím něco dělat, ale nemám prostě čas a k tomu nemá cenu sedat na půl hoďky.... :roll: )

Re: Variátor a NORD motory

Napsal: 19.5.2011, čtv 10:20
od Kůrkyn
Nechceš přijet ke mě a přebrat mi sklad? Já v tom bohužel útěk od reality nevidím...

Re: Variátor a NORD motory

Napsal: 19.5.2011, čtv 11:31
od hondzik
Zkusím se v tom trošku pohrabat, celkem mi to zajímá.

Kůrkyn: Když celej den koukáš na otrávený xichty lidí na krámu, je rozebírání, čištění a krabičkování Alfy opravdu relax

Jak to bylo ve Spidrech, Giuliettách atd nevím. Karburátorová 75tka mi ještě taky nepotkala. Půjdu si zvednout kapotu u tátovo spidera :-D

Re: Variátor a NORD motory

Napsal: 20.10.2017, pát 18:06
od nezve
Zkusím to trochu oživit: Můj "nový" Spider 2.0 85kW, 1989 (s katalyzátorem) má variátor. Myslím (ač tomu rozumím jen trochu - experti prominou), že variátor je podmínkou lepších emisí v nižších otáčkách - ventily se nepřekrývají (možná jen trochu). Ale s takovou sací vačkou bez variátoru by to zas moc nejelo - nemělo výkon ve vyšších otáčkách. Takže možná mají variátor všechny nordy s katem.
Mimochodem Toyota MR2 z roku 1987 nemá ještě VVT (ještě to nestihli od Alfy okoporívat!), ale má TVIS (=Toyota Variable Intake System). Motor je 16-ti ventil, druhý sací kanál je zavřený asi do 4000 ot. (ale ventil se otevírá), pak se překlopí klapka, otevřou se další sací kanály a motor se nadechne. Docela to funguje.

Re: Variátor a NORD motory

Napsal: 3.5.2018, čtv 08:29
od prapraalfa
Moje Alfa romeo 90 iniezone natáčení vačky má a nikdy s tím nebyl žádný problém. Je vidět, že modernější vozy se špičkovými oleji jsou na tom se spolehlivostí variátorů hůře. Sice ji mám už dlouho odstavenou, ale vždy vzpomínám jak dobrou spotřebu auto mělo s Bosch Motronicem, právě proti dnešním rádoby úsporným autům..A to nejsem žádný poblafující šetřílek kurvící motor "jízdou na spotřebu".... Alfa si tohle nezaslouží, je potom v depresi... :wink: