Lítá volnoběh

Odpovědět
bernsteinrcz

Příspěvky: 22
Registrován: 14.6.2012, čtv 22:16

Lítá volnoběh

Příspěvek od bernsteinrcz » 17.6.2012, ned 14:04

Ahoj mám takový menší problém s gtv. Mám 2.0 ts. S autme moc nejezdím mám ho jako mazla v garáži a kdyz jsme tam vcera přišel a nastartoval to tak začal lítat volnoběh mezi 800 - 1500 otáčak jakmile se to pak zahřálo tak už to bylo lepší ale i při zahřátým motoru na 90 stupnu to na neutrla obcal vylítne a pak se ot zastavím na 800 otáčkách..nevíte někdo co by to mohlo být???? Díkes za rady

dolphin7
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1112
Registrován: 3.7.2009, pát 12:51
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od dolphin7 » 17.6.2012, ned 18:41

Tohle mi presne delalo...litaly otacky a jeste si to samo pridavalo plyn..pak se udelala diagnostika, nak se to promazalo (chyby) a byl klid :)
Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V

Škoda každého kroku, který se jde pěšky...

bernsteinrcz

Příspěvky: 22
Registrován: 14.6.2012, čtv 22:16

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od bernsteinrcz » 17.6.2012, ned 20:08

Jo? Tak já to asi hodím do servisu dík za radu snad to bude to samí co to delalo tobě :) Ale je divný ,že min.týden jsem tam nechal dělat rozvody a plus výměna simerinků (všech třech) a servisák s tím jel a nic špatnýho na tom neschledal :) I když je možný ze mu to třeba nedělalo..

ffero
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2
Registrován: 27.7.2012, pát 18:49

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od ffero » 27.7.2012, pát 19:13

Stejný problém, 2.0 TS, 2000 - o to záludnější je že tato porucha se objeví, pak zase sama zmizí, objevuje se to opakovaně. Každá rada dobrá..
Přílohy
bok3.jpg
GTV 2.0 T.S r.v. 2000

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od HonzaR » 27.7.2012, pát 23:17

Většinou tohle chování ukazuje na problém s regulací chodu jako takovou..
Zákadní čidla -lambda /lambdy u některých motorizací /+ váha/ spolu s integrovaným teplotním čidlem nasávaného vzduchu/. Množství zbytkového kyslíku ve výfuku zjištěného lambdou + množství nasávaného vzduchu a jeho teplota - při správně fungující váze- automaticky vedou na korekci vstřiku směrem k optimálnímu režimu=stabilní chod v ceém spektru otáček i zátěže.
Pokud váha "šilhá" čili "zjištěné"množství nasávaného vzduchu případně teplota neodpovídá realitě, dochází zvlášť na studeném motoru v nízkých otáčkách k nepravidelnému chodu..
pozn.
Může se stát, že cesta nasávaného vzduchu sacím traktem "za váhou " není zcela "utěsněná" proti "podsávání" mimo regulerní cestu nasávání celého spalovaného množství přes filtr a váhu = objem reálně nasávaného vzduchu při nízkých otáčkách obsahuje určitou "nedokumentovanou objemovou složku navíc"..a regulace "kecá" i při dobrém stavu čidel.
To podtahování nejčastěji souvisí s uvolněnou objímkou hadice a vlivem vibrací má různou velikost...někdy i tepelné namáhání hadic vede k prasklinkám díky "zpuchření, --který se
v závislosti na teplotě v motorovým prostoru projevují také jako proměnný faktor.
Čili určitě projít váhu, lambdu a hlavně "těsnost celé cesty sání" a stav hadic z hlediska případných prasklinek --až nahoru ke vstupu do motoru,
/a
případně zjistit stav klapky /čistotu/a bezchybnou funkčnost nemůže taky vadit ...
dál --vejfuk projít taky--- minimálně bez dírky svod + trubka až ke katu-- je to důležitý..pro motorizace do 2litrů..
...
Stav svíček? . jaký typ je v motoru a jaký mají za sebou proběh..
Jakou dává jiskru--čili důležitý je i stav cívky či cívek podle typu motoru..

trenertenisu
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 31.3.2013, ned 13:28

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od trenertenisu » 16.4.2013, úte 19:18

moj problem je taky,ze ked nastartujem, tak ked je studeny motor, takmer mi to ide zdochnut, keby som hned pridal,aj to skape. ked sa zohreje,ide fajn. motor 1,8 16v. /2001/. viem,ze je deravy vyfuk. moze toto robit on? okrem toho to ma podla mna slaby tah. popripade je niekto,kto sa tomuto auticku rozumie a je zo SR, som z Prievidze,takze čo najblizsie okolie...dik

JP_GTV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 61
Registrován: 27.4.2012, pát 00:18
Bydliště: Praha

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od JP_GTV » 17.4.2013, stř 19:16

trenertenisu: Přečti si to co napsal HonzaR před tebou... A zkontroluj hadici sání, vsadil bych si na to že jí máš popraskanou v tom žebrování - 1.8TS mi dělala přesně to co popisuješ (při sešlápnutí plynu úplně za studena šly otáčky dolu kde zůstaly po dobu držení plynu a občas to i střelilo do sání, po zahřátí OK) a bylo to tim. Minimálně od váhy k sání tam nesmí bejt ani skulinka.
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24v Cup 2001
Maserati Quattroporte 2006
Audi S8

(ex)MGF VVC
(ex)BMW 740i
(ex)Audi A8 4.2 Quattro
(ex)Lancia Kappa 16vT 1995
(ex)Alfa Romeo GTV 1.8TS 2000
(ex)Fiat Coupé 1.8 16v 1996
(ex)Fiat Coupé 16vT 1994

hanz87
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 20.6.2011, pon 20:26
Bydliště: Plzeň

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od hanz87 » 6.11.2014, čtv 19:53

Prosím pomoc!! Sice se to idealne nehodi do tohodle tematu ale trochu spolecnyho to ma:

Dnes jsem prejel mega vystouplej kanal a mrdnul do vany ,nastesti jsem ji neprorazil ale po ty rane motor nejak blbne,na volnobeh se jakoby hada . Zvuk je to jako kdyby cvakaly ventily nebo tak neco ale prijde mi ze to jde spis ze pravy strany . Motor 3,0 V6 24V

Na volnobeh to drzi pouze cca 500 otacek coz mi prijde dost malo. Kdyz pridam otacky na cca 1200 tak si myslim ze jiz jde motor v pohode . Nevi nekdo co s tim? :-( Na diagnostiku jsem zatim nesehnal takhle na rychlo 3PINovou redukci :-( takze ta mi zatim nepomuze
AR GTV 3,0 V6 162kW
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od HonzaR » 7.11.2014, pát 09:12

Tohle ti samotná vana neudělá--pokud teda není drblá--radši mrkni na olej-jeho stav
Ale je možný, že jsi vzal i o svod /následně dírka?/ nebo to propružilo a ta rána šla ještě dál--takže fyzicky omrkni důkladně vejfuk jako takovej-těsnost prvních částí od svodu má na chod velkej vliv-včetně reálnýho stavu i lambd..
dírka na svodu dokáže vyluzovat někdy dost děsivý a překvapivý zvuky včetně rezonancí, kdy bys přísahal na mechanickej defekt--tohle jsem zažil, a bylo to jen drclý v tom prvním kolínku kde zatáčí svod od motoru do přímýho vedení, ty rázy a z toho vyniklý vibrace a odraz zvuku udělaj někdy svoje..ten volnoběh drží nebo lítá-?

hanz87
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 20.6.2011, pon 20:26
Bydliště: Plzeň

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od hanz87 » 7.11.2014, pát 17:15

za chvili vyrazim do garaze tak to vsechno omrknu. Jo to kolinko o kterym mluvis mi prislo ze ma divnej tvar ale zkusim to zvednout a zalezt pod to abych neco vubec videl,to auto je fakt silene nizky :-D . Otacky drzej

Hlavne doufam ze to bude tim vyfukem protoze podle zvuku mi hodne lidi rika ze klika :-( byt by to byla divna spojitost
AR GTV 3,0 V6 162kW
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od HonzaR » 7.11.2014, pát 20:38

Jo--ten zvuk malý dírky na prvním kolínku svodu /na rozhraní tý dvouplášťovky ke katu / může být tak ostrý-je to až takový "rázování?" ..napadne jako první chycená klika--zažil jsem to , to mě taky napadlo při tom zvuku -ale byla to fakt jen malá dírka na tom kolínku, kde jsou ještě ty tvrdý přímý pulzy a odraz zvuku následně udělá občas až neskutečný divadlo..Aby jsi vzal bez štíplý vany takovou ránu na spodek, že by to koupila klika není většinou reálný..to praskne na V6 většinou vana jak ořech a klika je stejně netknutá./není to litrová nákupka/.na ventilech je to blbost určitě ..jedině že by následně vytekl olej z dírky ve vaně kterou jsi neregistroval a nízká hladina by vedla k záděru na ojnici--ale pokud hladina oleje OK--tak ojnice budou v pohodě, ty to při nárazu neschytaj tak snadno.a hlavní ojniční teprve ne.

hanz87
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 20.6.2011, pon 20:26
Bydliště: Plzeň

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od hanz87 » 7.11.2014, pát 21:59

Tak je to potvrzeny. Profukuje to mezi hlavou a svodama. Jak to dostalo ranu do toho kolinka tak se to tam bud nejak porusilo a nebo fouklo tesneni. Sice me to sere ale jeste je to relativne dobry zavada :-)
AR GTV 3,0 V6 162kW
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex

hanz87
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 20.6.2011, pon 20:26
Bydliště: Plzeň

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od hanz87 » 8.11.2014, sob 20:55

Jak dostat ven ty predni svody? Asi sundat naraznik,chladice atd. ze jo? Delal jste to nekdo?
AR GTV 3,0 V6 162kW
AR 166 2,4JTD 129kW ex
AR 159 2,4JTDm 147kW ex
AR 156 1,6TS 88kW ex

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1915
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od HonzaR » 9.11.2014, ned 15:34

u V6 napříč všeobecně platí, že je to tam, v motorovým prostoru /příslušenstvímotoru / dost namačkaný--jsou lidi, který na ten motor a stísněný podmínky nejsou úplně zvyklý a zratěj nervy a jde ven i třeba kvůli rozvodu. Altík je opruz, startér je opruz--místa málo, kvůli startéru musí jít dolů přední část vejfukovýho vedení atd.Rozhoduje, v jakých podmínkách na tom můžeš dělat..pokud si to zvedneš na vidlích nahoru tak je to z hlediska manipulace jinak ,než třeba u GTV na malým heveru na parkovišti.

VMmotori
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 15.8.2015, sob 21:59

Re: Lítá volnoběh

Příspěvek od VMmotori » 19.9.2018, stř 10:06

Ahoj, 2.0 T.S. 110kw, volnoběh nelítá, ale drží se konstantně na 500 ot./min, tedy auto se třepe. Dá se nějak nastavit bez DIAG výše otáček manuálně?
Díky za odp.

Odpovědět

Zpět na „GTV/Spider 916“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host