Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
někoho možná nadpis vyděsí... ale po téměř roce vlastnictví a nějakejch 8tkm najetejch s Giuliettou musím konstatovat, že jsem po zimě objevil pár slabých míst.. ne že bych už našel rez (to bych šel někomu z české SuS namlátit )
prvně.. moje Giulietta byla dovezena z DE do ČR na 88000km, já ji koupil loni v Červenci a tehdy jsem si chrochtal jak je krásně čisťounká , nepoškozená.... nazasviněná bordelem a pod.... tudíš jsem podnikl kroky aby tak zůstala co nejdéle:
1) vyleštění a ošetření laku
2) dokud bylo sucho a teplo, byl aplikován mastnej nerez do dutin, kam se jen člověk dostal (dutiny dveří, sloupků, prahy, podelný nosníky, ale i nápravnice, atd...prostě den práce)
- pod dojmem, že jsem udělal pro věc maximum jsem opatrně přežil zimu, kdy jsem 1 za 14 dní/i častěji auto omyl autošamponem s voskem, podběhy, vnitřky blatníků a podlahu opral vapem..
již při mytí vapem, mi nešla do hlavy jedna věc - myju vždy poctivě a proplachuju všechny spáry... nešla mi do hlavy věc, odkud se bere ten bordel když fouknu do spáry mezi prahem a předním blatníkem... dnes jsem problém odhalil... škoda že nevyfotil..
dnes,( jelikož jsem minulý týden při důkladném čištění, leštění a voskování přišel na pár drobností - doslova opískovaný lemy prahů - lak se prostě odloupl..-ano 2 měsíce české zimy a zbytek roku an českým bordelu jsou horší jak 88000km na čistejch silnicích v německu.. )jsem chtěl provést pár vylepšení a ošetřit místa kde byl lak poškozen..
- vylepšení jsem provedl v podobě dodělání "zástěrek", který jsou nanejtovány vzadu na koberci a předním platovým podběhu a decentně, ale ne tak brutálně přečnívají přes lem blatníku/práh, a ještě přečnívají o pár cm podlahu... tím bude zamezeno dalšímu pískování bordelem a i tak co zateče, bude moci volně vytéci..
teď ke slabým místům:
lemy prahů/blatníků v předu i vzadu, které nejsou ničím kryty(jak známe ze starších aut, kde bylo úspěšně překryto plastovým podběhem...a kde jsem nikdy neměl problém -třeba an mým 25let starým tipu..)
- u zadních musím konstatovat, že časem mnoho Giuliett dopadne stejně ne-li hůř jak většina 147.. totálně prohnilejch.. zadní část prahu je dělána stejně debilně a kryta kobercem, kterej svým pohybem ještě šubruje kataforézu/lak na vnitřním plechu až na kov..
- v předu, pod podběhem mne čekalo překvapení v prostoru spoje blatník-prah, kde bylo tak půl kýble bahna- záhada bordelu při mytí vapkou vyřešena...... naštěstí po vyčištění žádnej problém, lak/kataforéza nepoškozena... (vzpomněl jsem si hned na sousedův VW golf a passat kterejm v těchto místech prohnily blatníky zevnitř, díky stejný příčině..)
no nic, preventivní opatření v podobě zástěrek namontováno, v létě důkladně omeju spodek, sundám podběhy a proběhne druhý kolo dutit a mastnej nerez všude kam se dostanu pak snad přežije vše...
prvně.. moje Giulietta byla dovezena z DE do ČR na 88000km, já ji koupil loni v Červenci a tehdy jsem si chrochtal jak je krásně čisťounká , nepoškozená.... nazasviněná bordelem a pod.... tudíš jsem podnikl kroky aby tak zůstala co nejdéle:
1) vyleštění a ošetření laku
2) dokud bylo sucho a teplo, byl aplikován mastnej nerez do dutin, kam se jen člověk dostal (dutiny dveří, sloupků, prahy, podelný nosníky, ale i nápravnice, atd...prostě den práce)
- pod dojmem, že jsem udělal pro věc maximum jsem opatrně přežil zimu, kdy jsem 1 za 14 dní/i častěji auto omyl autošamponem s voskem, podběhy, vnitřky blatníků a podlahu opral vapem..
již při mytí vapem, mi nešla do hlavy jedna věc - myju vždy poctivě a proplachuju všechny spáry... nešla mi do hlavy věc, odkud se bere ten bordel když fouknu do spáry mezi prahem a předním blatníkem... dnes jsem problém odhalil... škoda že nevyfotil..
dnes,( jelikož jsem minulý týden při důkladném čištění, leštění a voskování přišel na pár drobností - doslova opískovaný lemy prahů - lak se prostě odloupl..-ano 2 měsíce české zimy a zbytek roku an českým bordelu jsou horší jak 88000km na čistejch silnicích v německu.. )jsem chtěl provést pár vylepšení a ošetřit místa kde byl lak poškozen..
- vylepšení jsem provedl v podobě dodělání "zástěrek", který jsou nanejtovány vzadu na koberci a předním platovým podběhu a decentně, ale ne tak brutálně přečnívají přes lem blatníku/práh, a ještě přečnívají o pár cm podlahu... tím bude zamezeno dalšímu pískování bordelem a i tak co zateče, bude moci volně vytéci..
teď ke slabým místům:
lemy prahů/blatníků v předu i vzadu, které nejsou ničím kryty(jak známe ze starších aut, kde bylo úspěšně překryto plastovým podběhem...a kde jsem nikdy neměl problém -třeba an mým 25let starým tipu..)
- u zadních musím konstatovat, že časem mnoho Giuliett dopadne stejně ne-li hůř jak většina 147.. totálně prohnilejch.. zadní část prahu je dělána stejně debilně a kryta kobercem, kterej svým pohybem ještě šubruje kataforézu/lak na vnitřním plechu až na kov..
- v předu, pod podběhem mne čekalo překvapení v prostoru spoje blatník-prah, kde bylo tak půl kýble bahna- záhada bordelu při mytí vapkou vyřešena...... naštěstí po vyčištění žádnej problém, lak/kataforéza nepoškozena... (vzpomněl jsem si hned na sousedův VW golf a passat kterejm v těchto místech prohnily blatníky zevnitř, díky stejný příčině..)
no nic, preventivní opatření v podobě zástěrek namontováno, v létě důkladně omeju spodek, sundám podběhy a proběhne druhý kolo dutit a mastnej nerez všude kam se dostanu pak snad přežije vše...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6956
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
zkus nějakou fotodokumentaci pořídít , téma určitě není nezajímavý. Já třeba jak jsem měl na opravu 159ku, tak mechoš říkal, že koroze nikde (měl odstrojený levý blatník a podběh, kapotu). Možná by nebylo špatný udělat nějakýho fotoprůvodce náchylných míst na korozi u jednotlivých modelů
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
no mam hotovo, foťák nebyl po ruce, bohužel.. pokud bude v sobotu pěkně, dorazím na sraz a můžu s případnými zájemci hodit u konkrétního auta řeč
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6956
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
já se tam nedostanu, tak škoda
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Já jsem sice z Pardubic, ale bohužel do 14hod v práci. Takže taky nic. Já jsem si svou taky chválil a teď jsem zjistil, že na pátých dveřích po otevření je podfoukla barva. Je to ta spodní hrana jak jsou ty plastové záslepky černé.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Tak jsem taky sundal přední podběhy. A tohle tam bylo. Tak vyčištění a musím to pořádně něčím ošetřit.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
to je ono, měl sme to podobné, ještě koukni do zadu na prahy pod kobercem..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Podběhy jsem měl dole x-krát a podobný úkaz jsem tam nikdy nenašel. Ale jinak cesta bordelu do těchto míst je dána odtokovými dírami v rozích zálivu pod předním oknem. To by mě zajímalo, kde s tím parkujete. Mi auto stojí celý rok venku :-)
Koroze se nebojím, dnes už 10-ti leté Grande Punto je zcela bez problému, takže Giu na tom bude s antikorozní úpravou zcela jistě obdobně, ne-li lépe.
Koroze se nebojím, dnes už 10-ti leté Grande Punto je zcela bez problému, takže Giu na tom bude s antikorozní úpravou zcela jistě obdobně, ne-li lépe.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Nemáš náhodou foto ako máš spravene tie zásterky?
AR Giulietta 1.4 turbo Multiair 125kw
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
byly tady na foru, v tématu giulietta a zima.. kam zo zmizelo nevím.. kdyžtak to blejsknu zas..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Ak by sa ti chcelo tak poprosím, ďakujem
AR Giulietta 1.4 turbo Multiair 125kw
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
itak jsem si vzpomnel a blejsknul to
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Dik, budem aj ja niečo podobne robiť, material na opravu už mám, hádam sa o víkendu pustím do toho.
AR Giulietta 1.4 turbo Multiair 125kw
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex
AR 159 SW 2011 2.0JTDm 100kw - ex
AR 156 2.4JTD 110kw - ex
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Zdravím,
Koupil jsem novou Giuliettu a při výměně zimních kol na zvedaku na mě vykouklo tohle viz. Fota.
Podle autorizaku jsou to technologické otvory z výroby a mají to tak všechny Giulietty.
Můžete potvrdit prosím?
Nechce se mi věřit, u Dacie bych to neřešil, ale u auta této cenové kategorie mě to překvapilo.
Podle mě je to první místo, kde to začne znít.
Díky za postřehy. Oskar.
Koupil jsem novou Giuliettu a při výměně zimních kol na zvedaku na mě vykouklo tohle viz. Fota.
Podle autorizaku jsou to technologické otvory z výroby a mají to tak všechny Giulietty.
Můžete potvrdit prosím?
Nechce se mi věřit, u Dacie bych to neřešil, ale u auta této cenové kategorie mě to překvapilo.
Podle mě je to první místo, kde to začne znít.
Díky za postřehy. Oskar.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Normální technologický otvor. Toto místo je uchycení auta na skid na němž se auto pohybuje po lince než dostane motor a kola. Nevím jak Giulietta ale běžně se tyto místa po svatbě zakrývají gumovou krytkou. Nevím zda u Giulietty není nebo ti vypadla. Oválná je proto jenž do otvoru jde trn s excentrem jenž po celou dobu uzamyká karoserii ke skidu aby nemohlo dojít k pádu nebo sklouznutí z nosiče. Tady je video od nás je tam názorně vidět jak auto popojíždí i nástřik PVC vrstvy na podvozku je jasné že bod kde karoserie drži není možno nijak ošetřit ve chvíly nástřiku je na tom místě rám závěsu. https://youtu.be/j89EYv4eeVE?t=109 věř že je to u všech aut.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Ano, samozřejmě že na giuliettě ho mám a je bez zátky a
servisáci na to místo rádi dávají zvedák, proto je to místo tak ošvihané ;-)
servisáci na to místo rádi dávají zvedák, proto je to místo tak ošvihané ;-)
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
...včetně důvodů které uvádí Franik
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Myslel jsem si to, ale proč tam není aspoň zaslepka???
Na jiných autech jsou udělané takove kominky, které jsou ošetřené nástrikem a nebo když uhnijou tak se nic nestane, ale tohle je hnus.
Na jiných autech jsou udělané takove kominky, které jsou ošetřené nástrikem a nebo když uhnijou tak se nic nestane, ale tohle je hnus.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Pretože si ju niekde stratil alebo ju niekto vybral a nevrátil. Origo tam určite bola.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Že by ztratil všechny čtyři?
EDIT: Podle mě se záslepky nedávají. Takhle to alespoň větrá. Pod záslepkou by se stejně držela vlhkost a bylo by to ještě horší.
EDIT: Podle mě se záslepky nedávají. Takhle to alespoň větrá. Pod záslepkou by se stejně držela vlhkost a bylo by to ještě horší.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
U mě to vypadá takto, zátka ani jedna a pochybuju že by tam kdy byla...zmordované je to od heveru
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
...ještě bych chtěl dodat, že si myslím, že na tyto otvory a jejich řešení to auto určitě neumře, takže zatřít a nebo nechat žít vlastním životem
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Jaak je peáno výše, otvory jsou bez zálepek. Je to takhle na každém autě. Nejlepší ochrana proti vlhkosti a korozi je díra :-) .
Oskar: buď bez obav, tam ti nic nezrezaví. Jen pro dobrý pocit tam můžeš stříknou rezistin na dutiny.
Oskar: buď bez obav, tam ti nic nezrezaví. Jen pro dobrý pocit tam můžeš stříknou rezistin na dutiny.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Doteraz som ani na jednom svojom talianskom aute nevidel tieto diery zaslepené nejakou záslepkou, neviem kde sa táto myšlienka a vôbec z akého dôvodu vzala, že by tam mala byť záslepka. V 99% prípadoch je v autách práve táto oceľ jedna z najpevnejších a najodolnejších vrátane prevedenej antikoróznej úpravy. Zbytočne zatierať a tvoriť obavy, pretože konzumná doba Vás aj tak v krátkej dobe pritlačí vymeniť auto za novšie... Skôr by som sa obával o nápravnicu, ktorá je rovnako ako na Grande Punte vyrobená z pekne tenkého plechu bez nejakej lepšej antikoróznej úpravy...
Alfa Giulietta 1.6 JTDm-2
ex. 156, 147, 156, 147, GTV, 156, 145, 147, 159, GT Black Line
ex. 156, 147, 156, 147, GTV, 156, 145, 147, 159, GT Black Line
Re: Giulietta 940 a (potenciální) koroze...
Aha, tak pokiaľ sú oderky od heveru, tak je to jasné. Myslel som, že práve tie oderky sú miesta kde záslepky kedysi dosadali.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů