mihotající světla při volnoběhu
mihotající světla při volnoběhu
Nesetkal jste se někdo s tím, že vám na volnoběh v rytmu motoru mírně blikají všechny žárovky na autě? Jde spíš o takové lehké zesilování a zeslabování svícení. Při přidávání plynu se to blikání zrychluje a cca nad 1200 otáček už je to okem nepostřehnutelné a svítí normálně.
Co mě štve nejvíc, tak to občas dělá a občas ne (možná záleží i na únavě oka, kdy to občas vidím a občas ne, ale spíš je to tak, že to někdy nedělá).
Nedávno proběhla výměna volnoběžky na altíku. Pak dva měsíce dobrý a teď to pozoruji.
Tipuji něco s alternátorem. Kontakty jsem zběžně prolítl a asi by ani nedělaly tohle. Do elektriky nedělám, nevím přesně co v altíku je a co by tam mohlo odcházet. OK to ale asi není. nebo je to normální a jen jsem si toho všiml až teď?
Co mě štve nejvíc, tak to občas dělá a občas ne (možná záleží i na únavě oka, kdy to občas vidím a občas ne, ale spíš je to tak, že to někdy nedělá).
Nedávno proběhla výměna volnoběžky na altíku. Pak dva měsíce dobrý a teď to pozoruji.
Tipuji něco s alternátorem. Kontakty jsem zběžně prolítl a asi by ani nedělaly tohle. Do elektriky nedělám, nevím přesně co v altíku je a co by tam mohlo odcházet. OK to ale asi není. nebo je to normální a jen jsem si toho všiml až teď?
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: mihotající světla při volnoběhu
U mě to byl alternátor - hodně jsem se s tím trápil, až 3. alternátor zabral. 1. původní to začal dělat ve Francii, u 2. nového jsem postupně vyměnil několik regulátorů a po reklamaci jsem dostal nový 3. a od té doby klid. A mělo to neblahý vliv na baterku, přepadama z ní šla kyselina...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: mihotající světla při volnoběhu
Díky za odpověď. Stejně asi zkusím nejdřív vyměnit usměrňovač a uhlíky. Doufám, že to ještě pár dní vydrží bez následků. Zrovna v době, kdy nemůžu odstavit auto.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: mihotající světla při volnoběhu
Zkusil jsem změřit kolik dává alternátor a opravdu i na měřáku ukazuje výkyvy napětí. Kolísá to mezi 14,2V a 14,65V. Baterka po vypnutí motoru dává 12,7V. Tak snad to ještě pár dní vydrží, než to budu moct rozebrat.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: mihotající světla při volnoběhu
Hele mě to baterka po téhle epizodě vydržela ještě minimálně rok až dva a zbytek auta funguje dodnes .
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: mihotající světla při volnoběhu
nejde o baterku, pri vyssich napetich bych se bal spis o ECU
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: mihotající světla při volnoběhu
jde i o tu baterku...coyote píše:... A mělo to neblahý vliv na baterku, přepadama z ní šla kyselina...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: mihotající světla při volnoběhu
Ještě jsem si všiml, že to blikání doprovází i "házení" autem. Úplně mírné a jde to poznat jen když stojím na volnoběh a soustředím se na to a pak když jedu konstatně na nižší otáčky do 1500 na na 1/2/3 rychlostní stupeň. Jak kdyby to auto mělo 5x za sekundu menší a větší tah při stejném plynu.
Může to být tím, že alternátor spíná a vypíná a tím brzdí motor na střídačku? Dělá tohle ten regulátor?
Zítra vlezu pod auto a musím se kouknout, jestli se mi třeba nezpomaluje řemen/nezadrhává volnoběžka, nebo jestli mám je stihy. Hlavně musím zjistit co v tom je za altík a podle toho koupit regulátor a uhlíky.
Může to být tím, že alternátor spíná a vypíná a tím brzdí motor na střídačku? Dělá tohle ten regulátor?
Zítra vlezu pod auto a musím se kouknout, jestli se mi třeba nezpomaluje řemen/nezadrhává volnoběžka, nebo jestli mám je stihy. Hlavně musím zjistit co v tom je za altík a podle toho koupit regulátor a uhlíky.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: mihotající světla při volnoběhu
Tak už mám čas se s tím víc poprat a vybírám alternátor.
Teď je tam Denso DAN501 105A
Pak jsem narazil na cenově podobný DAN502 120A, který má stejné rozměry, jen je zkrátka silnější (cena +- stokoruna)
Magneti Marelli má taky 120A, ale je o litr levnější.
Repas zavrhuji, protože jeho cena je dost blízko novým altíkům a nechce se mi to případně při nějakých nepovedených úkonech znovu tahat ven.
Altík co mám teď má novou volnoběžku, takže jsem spíš pro Denso. Případně z toho starého můžu v budoucnu použít tu volnoběžku, a možná i něco dál (kaput je asi jen usměrňovač napětí). To bych si koupil DAN501.
Ovšem jestli nový altík vydrží zase 150K km, tak stejně neužiju z toho starého už nic a nabízí se tedy jeden ze silnjších. Nebude ale víc namáhat řemenici a užírat motoru výkon? Žádný blikavý ani zvukový tunning tam nemám a neplánuji, tak jestli by to nebylo zbytečné a spíš na škodu?
Teď je tam Denso DAN501 105A
Pak jsem narazil na cenově podobný DAN502 120A, který má stejné rozměry, jen je zkrátka silnější (cena +- stokoruna)
Magneti Marelli má taky 120A, ale je o litr levnější.
Repas zavrhuji, protože jeho cena je dost blízko novým altíkům a nechce se mi to případně při nějakých nepovedených úkonech znovu tahat ven.
Altík co mám teď má novou volnoběžku, takže jsem spíš pro Denso. Případně z toho starého můžu v budoucnu použít tu volnoběžku, a možná i něco dál (kaput je asi jen usměrňovač napětí). To bych si koupil DAN501.
Ovšem jestli nový altík vydrží zase 150K km, tak stejně neužiju z toho starého už nic a nabízí se tedy jeden ze silnjších. Nebude ale víc namáhat řemenici a užírat motoru výkon? Žádný blikavý ani zvukový tunning tam nemám a neplánuji, tak jestli by to nebylo zbytečné a spíš na škodu?
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: mihotající světla při volnoběhu
Silnejsi urcite nevadi.Nebude davat porad120A a brzdit auto bude davat jen to o co si rekne auto zjednodusene popsano.A to napeti co jsi nameril je dost vysoke.Melo by byt max 13.8 V pri nastartovanem motoru takze regulator napeti asi umira....Jinak altik se nikdy nevypina a nezapina reguluje zmenou budiciho napeti na rotoru.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: mihotající světla při volnoběhu
Alternátor vyměněn. Šel tam Denso 502. Nebyla to nijak složitá práce. Průměrně zručný člověk to s předchozím nastudovámím na internetech zvládne za půl dne, ikdyž to dělá poprvé.
Mihotání světel přestalo, napětí se ustálilo, rádio přestalo vydávat slabé divné zvuky a kupodivu se i zklidnil chod motoru a vibrace. Přitom volnoběžka na vadném altíku úplně nová a funkční, ložisko a mechanický chod úplně hladký. Možná tím kolísáním napětí nestejnoměrně zatížený altík přenášel svůj odpor. Nebo možná výkyvy napětí zlobily i na vstřikách, či čerpadle. Popravdě jen tipuji, co za tím bylo. S novým alternátorem se nejen uklidnily žárovky, ale i chod motoru.
Musím zatím zaklepat, ale snad se vše zdařilo a po pár kilometrech na mě neblikne nějaké uvolněné čidlo, povolený konektor a prasklá hadička. Musel jsem tam hýbat kde čím a poodpojovat plno konektorů.
Mihotání světel přestalo, napětí se ustálilo, rádio přestalo vydávat slabé divné zvuky a kupodivu se i zklidnil chod motoru a vibrace. Přitom volnoběžka na vadném altíku úplně nová a funkční, ložisko a mechanický chod úplně hladký. Možná tím kolísáním napětí nestejnoměrně zatížený altík přenášel svůj odpor. Nebo možná výkyvy napětí zlobily i na vstřikách, či čerpadle. Popravdě jen tipuji, co za tím bylo. S novým alternátorem se nejen uklidnily žárovky, ale i chod motoru.
Musím zatím zaklepat, ale snad se vše zdařilo a po pár kilometrech na mě neblikne nějaké uvolněné čidlo, povolený konektor a prasklá hadička. Musel jsem tam hýbat kde čím a poodpojovat plno konektorů.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů