HW a SW pro diagnostiku

Odpovědět
Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1571
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Rasputin » 16.9.2015, stř 10:15

no, dam est emoju skusenost po dnesku, kedze bracho dnes chcel riesit diagnostiku alfice, a ja po reinstalli na w10, som to nemal rozbehnute a pred chvilou som to dokoncil. VAG/KKL isiel instalnut bez problemov, ale ELM327 sice drivre nainstalovalo, ale v device manager bol pri nom vykricnik, plus chyba error code 10. Po dohladani na nete, vyrobca prolific na windows 10 a vraj uz aj w8/8.1 (neviem potrcdir predtym som bezal na w7 a bez akykolvek problemov), uz cez ovladac vie rozonat cinsky fake cipu p2303 a preto tam je ten vykricnik a kabel nefachci. Po 20minutach skusani roznych drivroch a tweakoch, mam konecne kabel v device manager bez vykricnika. Otazka este je, ci to bude aj naozaj fachat s FESom, kedze aj ten mi po sputeni pise chybu ohladom pamate, ale po odkliknuti sa spusti(opat chyba w10, pod w10 treba pouzivat MES, u ktoreho tato chyba absentuje). Mam aj MES, ale ten skusim az ked FES nepojde. NO, a tym som chcel vlastne len povedat, ze pokial bezis na w10, tak ELMko kupovat len overene, co ma pravy cip p2303, aby neboli problemy s drivrami. Zasa, ked to ale u mna fungovat bude, s tym co mam teraz nahodene, tak to riesit samozrejme nebudem :smt077
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od rapid » 16.9.2015, stř 17:52

mne to vezi na netbooku pod win10 uplne bez problémov, dokonca ten netbook ma nejaky iba HUBový USB, nie ako na PC alebo notebooku
alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1571
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Rasputin » 16.9.2015, stř 22:51

V tom pripade mas elm s origo cipom. Ja som take stastie nemal, ale rozbehal som to pod w10, dnes testnute elm tak aj kkl s fesom. :smt023
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

fub

Příspěvky: 29
Registrován: 12.8.2015, stř 22:37
Bydliště: Kaplice

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od fub » 20.3.2016, ned 18:47

Dobrý den.Nemáte náhodou někdo plnou verzi Multiecuscan nebo Fes,koupil jsem si kabel elm a stáhnul free verzi Multiecuscan a když se připojím tak mi to hned spadne a napíšeto že mám jen free verzi a celý program spadne.Ale na motor se normálně dostanu protože popisky svítí modře,ale ostatní svítí červeně.Nevíte včem jsem uděla chybu,nebo je to tou free verzí.Děkuji.
159 sw 1.9 110 kw 2008

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1031
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od petrAR156 » 20.3.2016, ned 19:34

Nedej na nazev je to Multiecuscan.
Taky se podívej jestli máš správně nastavený port viz
Ako nastaviť COM port.doc
(86.5 KiB) Staženo 1288 x

fub

Příspěvky: 29
Registrován: 12.8.2015, stř 22:37
Bydliště: Kaplice

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od fub » 20.3.2016, ned 20:25

Porty mám dobrý kabel to najde,jak na pc tak na multieceu nastaveno com1,jěště to píše vysokou latenci!!! ale mám jí nastavenou na 1,tak nevím?
159 sw 1.9 110 kw 2008

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1031
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od petrAR156 » 20.3.2016, ned 21:27

fub píše:Porty mám dobrý kabel to najde,jak na pc tak na multieceu nastaveno com1,jěště to píše vysokou latenci!!! ale mám jí nastavenou na 1,tak nevím?
No tak uvidíš jestli to pojede s plnou verzí. Jinak vím, že to zní divně, ale zkoušel jsi tu latenci na těch 16? Ono co to píše je jedna věc a realita může být ...

fub

Příspěvky: 29
Registrován: 12.8.2015, stř 22:37
Bydliště: Kaplice

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od fub » 20.3.2016, ned 22:47

Už to jede s tou plnou verzi od petrAR156 ,díky Ti moc :smt041
159 sw 1.9 110 kw 2008

PacBoy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 16.6.2016, čtv 08:45
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od PacBoy » 29.6.2016, stř 14:52

Zdravím,

pořídil jsem si svojí první Alfu a potřeboval bych zjistit, jak na tom je ... svítí mi bag, prý nízké napětí na řidičově pytli, ale nevím přesně ... takže uvažuju o nějaké diagnostice, se kterou si zjistím přesný důvod, poléčím a vymažu chybu ... taky potřebuju vyjet kompletně všechny chyby, abych ji začal dávat dokupy... v neposlední řadě mi bliká displej s najetýma kilometrama (nejspíš nenapárované nějaké zařízení v compu? podle jiných fór...)

Pokud jsem to správně pochopil, pro mě by se hodil kábl KKL (třeba tenhle: http://www.easydiag.cz/FIAT-VAG-FTDI-KK ... bel-d4.htm ? ),
k tomu Multiecuscan 3.1 (novější jsem nenašel)
poběží mi to na W10?

Mohl by mi někdo konkrétně napsat, co umí KKL a co ELM? Je to tu tak rozhozené v příspěvcích, že jsem pomalu zapomněl, jak se jmenuju :smt102

a poslední dotaz - někdo z okolí OV, F-M, s kým by se dalo kouknout na Alfonze a vyjet všechny chyby?

Díky
:diky
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 307
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od honzikd » 30.6.2016, čtv 09:34

Na Proxy Allignment (blikající kilometry - nějaká nespárovaná jednotka na CAN) je potřeba ELM, i připojit se k jednotkám motoru atd. a vymazat chyby s tím půjde taky. Takže to chce kabel ELM327 (s bluetooth mi Proxy Allignment nešel udělat). Problém je, že všechny ty aukro-čínské kabely zrovna moc s MES/FES nespolupracují - kupoval jsem za poslední půlrok čtyři různé, rozchodit se mi podařilo jen jeden. (Špatně zapojení pinů 6 a 14) Takže doporučuji spíš nějakého osvědčeného prodejce, který ručí za kompatibilitu s MultiEcuScan.
Z tvého odkazu by mohl fungovat tento: http://www.easydiag.cz/ELM-327-CAN-BUS- ... nts#anch13, ale raději bych kontaktoval prodejce.
Na Win10 by měla běžet zaplacená verze MES v pohodě. Jinak není problém spustit třeba Win7 v nějakém tom VirtualBoxu...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

PacBoy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 16.6.2016, čtv 08:45
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od PacBoy » 30.6.2016, čtv 13:29

Super, moc díky.

tak mě napadlo - zjistil jsem, že na mém 5dvířku mám v řidičových dveřích ovládání oken z 3dvířka, tím pádem mi nejednou zadní okna (jen přes dálkáč jdou dolů i nahoru), mám problém s otevíráním kufru a tak ... je možné, že to blikání může být způsobené tou špatnou jednotkou na okna? aktuálně sháním správný, když ho vyměním, může to přestat samo od sebe nebo vždy bude zapotřebí párování? Vše ostatní by v autě mělo být (MĚLO...) původní, takže jediné co mě napadá, je ta jednotka na okna ...
Přílohy
IMG_4732.JPG
tohle mám ve dveřích ... předpokládám že 3dv nebo 5dv ale se zadníma švihadlama...
AR147 ovladac oken.jpg
a tohle bych tam chtěl ... 5dv vše v elektřině...
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***

bjukemen
Nováček

Příspěvky: 158
Registrován: 29.11.2011, úte 21:49

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od bjukemen » 5.7.2016, úte 19:24

nejako mi nefunguje spojenie so 166kou, napr prevodovka aisin,alebo ICS , kabel mam elm327 a je spravne modifikovany, na RJ motora ide pripojit aj na ABS ale nic ine nejde,ani xenony jedna sa o alfu 166 2,4 20V 2003 nieje tam nahodou nejaka zmena v zapojeni.?



ps: mamm spopjene piny 1-7-9

dik
Alfa Romeo 156 SW 2003 2,4JTD 110Kw ,EGR Off, podvozok Alfa GT, 3 Bar MAP

PacBoy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 16.6.2016, čtv 08:45
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od PacBoy » 7.7.2016, čtv 08:28

Zdravím,

mám dotaz - setkal jsem se s alfistou MikeC a nechal jsem si udělat prohlídku mojí 147... pak chtěl udělat Proxy (blikají mi kilometry), ale vůbec se nám to nedařilo ... měl kabel ELM327, SW MES, ale bez úspěchu ... na své 159 nebyl problém, u mojí 147 se dostal na bagy, motor, ale Proxy nešlo ... ví někdo jak na Proxy u 147?
Zkoušel jsem hledat, ale přesný postup jsem bohužel nenašel ....

díky za odpovědi
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1272
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Ostravsko - Kraj razovitý

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od MikeC » 7.7.2016, čtv 18:22

Jen poopravím, kabel sice byl prodávám jako ELMácký, ale proxi alignment na 159tce odzkoušený nemám (nepotřeboval jsem to).
Každopádně pokud někdo ví, jak te kabel k tomu "dokopat", budu rád za radu ať na to můžeme s PacBoyem mrknout :)
Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina
Ex: Fiat Stilo 1.4 MW 2007
+ Honda Civic 1.8i 2010 (UFO) jako daily

PacBoy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 16.6.2016, čtv 08:45
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od PacBoy » 8.7.2016, pát 08:58

aha ... tak to jsem nějak blbe pochopil ... :-D

jinak vzhledem k tomu, že je modrý a má přepínač, tak jsem původně myslel že je to ten druhý - KKL ... ale překvapilo mě že je na něm napsané ELM327 ... teda pokud jsem nepoplet i tohle :roll:

MikeC: jinak hned jak jsi odjel, už jsem zase nestartoval, jen točil ... začínám mít podezření i na tu druhou chybu - Electronic key ... blbé je to, že mám k autu jen jeden klíč, takže pokud se mi sesype, budu celkem v háji :( a nemám to tím pádem ani jak vyzkoušet ...
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***

PacBoy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 16.6.2016, čtv 08:45
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od PacBoy » 28.7.2016, čtv 08:26

Zdravím,

sehnal jsem si kabel ELM 327 v 1.5a, při testu kabelu se zastavím na testu ATSPC - The operation has timed out ...

je to špatným nastavením, špatnými ovladači nebo mám "levný kabel" s neorigo čipem ELM a bude zapotřebí ho otevřít a upravit?

hledal jsem ve fóru, ale přímo zásek na téhle chybě jsem nenašel, ale předpokládám, že se s tím už určitě dost lidí setkalo ;)

pan google o tomhle našel pokec: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=6&t=4669 ale bez řešení...

Díky za rady :D
Přílohy
elm327 cabel test.jpg
(17.49 KiB) Zatím ještě nestaženo
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 307
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od honzikd » 28.7.2016, čtv 09:40

Mám pravděpodobně úplně stejný kabel, takto vypadá uvnitř:
Obrázek

Nepřipojí se kvůli stejné chybě.

Upravil jsem zapojení konektoru - piny 14 a 6 mají být připojeny k zemi přes 100 Ohm odpor a 560 pF kondenzátor podle specifikace - to nepomohlo.
Zkoušel jsem i různé verze Multiecuscanu, všechno bez úspěchu. Ten kabel se asi nepodaří rozchodit bez nějakého většího zásahu.


Rozsáhlejší počtení na toto téma je v tomto vlákně (cca od strany 200): http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

PacBoy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 16.6.2016, čtv 08:45
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od PacBoy » 28.7.2016, čtv 10:20

hmmm... to jsem zrovna slyšet nechtěl ...
a s tím se teda nedostanu vůbec nikam? vzhledem k tomu, že se mi to "seklo" až na pátém kroku testu, tak něco tam komunikuje...
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 307
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od honzikd » 28.7.2016, čtv 10:23

Nepřipojil jsem se s tím ani na motor, nikam.. (Taky potřebuju proxy allignment)
Na normální základní diagnostiku mám ještě VAG KKL kabel, takže jsem si jist, že jednotky v autě normálně komunikují...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

PacBoy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 16.6.2016, čtv 08:45
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od PacBoy » 28.7.2016, čtv 11:15

KKL jsem měl připojený od MikeC a taky fungoval ... jinak jsem teda dohledal, že by v tom měl být chip PIC18F2480 ... prý funguje stejně jako originál ... neměl někdo rozebraný ten originál, že bychom porovnali, co a jak je stejně nebo jinak? ;)
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***

PacBoy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 16.6.2016, čtv 08:45
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od PacBoy » 29.7.2016, pát 14:52

takže - tohle mám doma ...
Přílohy
20160729_124847454_iOS.jpg
20160729_124741931_iOS.jpg
20160729_124702401_iOS.jpg
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 563
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Jarouš01 » 22.8.2016, pon 12:46

To máš nějakou čínu, která je asi k ničemu. Já nedávno pořídil http://www.motordiag.cz/produkt/elm14 , na e-bay včetně 3 adaptérů + 3 pin adaptér na starší jednotky a vesele to frčí pod kdejakým FES, MES - aktuálně MES 2.5 i AlfaOBD. S kombinací KKL a ELM 327 se připojím komplet na všechny mé povozy co mám v profilu. Na multiecuscan.net je diskuze kolem verze 1.5a a ani po úpravách to nikomu nefunguje na žádného itala.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

romanc
Štamgast

Příspěvky: 836
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od romanc » 22.8.2016, pon 17:22

Ono ELM327 1.5a ani neexistuje takze tam je prevazne zastarala nekde uz nekompatibilni verze 1.0 prepsana na 1.5. Prave aktualni existujici verze jsou jen 1.3a, 1.4b a 2.1. Nejlepsi je koupit tu 1.4 s adaptery jako napr tuto kterou vlastnim ja. Cena se pohybuje celkem kolem 1tis, bez adapteru kolem kolem 700, mas vse uz upraveny a plne funkcni. Adaptery slouzi asi na jine znacky, protoze jsem se bez adapteru pripojil na vse krome abs u 159.
Naposledy upravil(a) romanc dne 22.8.2016, pon 19:38, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 563
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Jarouš01 » 22.8.2016, pon 19:27

Adaptéry slouží v podstatě pro celý "koncern" FIAT. Alfu připojím samotným ELM 327, jen na pár jednotek je potřeba žlutý adaptér. Na Puntu totéž, ale posilovač řízení potřebuje zelený adaptér. Na Stilu je potřeba KKL + ELM se žlutou a zelenou. Červený jsem zatím ještě nevyužil. Přehled je na webu multiecuscan - která jednotka, jaký kabel a jaká redukce.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

romanc
Štamgast

Příspěvky: 836
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od romanc » 22.8.2016, pon 19:45

To s temi adaptery je to mozne, jsem jediny kdo z rodiny vlastni itala takze jsem si to domyslel jelikoz na 159 mi stacil jen jeden adapter kvuli abs (zelena) a zbytek sel bez. Na zlutou a cervenou jsem se vubec nepripojil. No ale hlavni duvod meho prispevku byl ten neexistujici clone elm 1.5a, tohle byl jen doplnek.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Odpovědět

Zpět na „Diagnostika a elektroinstalace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host