Dobíjení baterie
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení baterie
Hmmm napětí 14V je sice hezký, ale jak víš že ti dá správnej proud??
Teď jsme to řešili v práci, máme tam na opravu 2 Land rovery ale 24V verze, a jeden z nich nedobíjel - svítila kontrolka, Nicméně napětí na baterce bylo kolem 27V což podle této teorie je v pořádku... Tak jsme vzali druhý auto a to mělo stejný napětí... Tak jsme se dali na měření proudu a ukázalo se že cca ve 3 tis altík dává dost a dobíjení pohasne až zhasne... A po proměří obou aut jsme dospěli k tomu že problém je v proudu...
Teď jsme to řešili v práci, máme tam na opravu 2 Land rovery ale 24V verze, a jeden z nich nedobíjel - svítila kontrolka, Nicméně napětí na baterce bylo kolem 27V což podle této teorie je v pořádku... Tak jsme vzali druhý auto a to mělo stejný napětí... Tak jsme se dali na měření proudu a ukázalo se že cca ve 3 tis altík dává dost a dobíjení pohasne až zhasne... A po proměří obou aut jsme dospěli k tomu že problém je v proudu...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení baterie
14,7 je už moc optimum je 14,1 až 14,4 ale záleží taky na typu řízení dobíjení na síle alternátoru a co je v autě zapnutého.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Dobíjení baterie
ked som to mal na diag. tak to behalo niekde medzi 14,4-7
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení baterie
Franik píše:připoj voltmetr k baterce a uvidíš napětí baterky mělo by bít min. 12,5V pak nastartuj a uvidíš kolik ti dobijí mělo by být přes 14V.
jj dikes, právě voltmetr mám bez baterky a našel sem kleštinový, ale ten nemá potřebné simboly a nebyl sem si ted jistý
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení baterie
je jedno kolik to má přes 14, ale nesmí to být přes 15 a pod 14
si myslím
si myslím
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení baterie
jj mělo by to být přes 14 ale záleží na baterce a její síle a stavu regulace dobíjení,ta by si s tím měla poradit. Údajně nový baterky s technologii Ca/Ca potřebují větší napětí.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Dobíjení baterie
Tak jsem dnes kuchnul ,,bezúdržbovou baterii". Víčko šlo pomocí šroubováku krásně odcvaknout, bez žádného násilí. Kontrolní oko u mojí bylo už bílé ( špatná baterie), pod lištou byly články z vrchu už téměř na suchu, tak jsem je dolil, oko zkočilo na černou (dobít baterii) a teď nabíjím. Zajímavé je, že ač se jedná o bezúdržbovou baterii, jsou v jednotlivých článcích kontrolní body, po které by se měla dolívat destil. voda.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Dobíjení baterie
No já zase zjisitl, že altík mi dává docela málo otázka jestli repas a nebo nový.
Když pustím blinkry a točí se větrák tak kolísají otáčky ventilátoru. Když to samé udělám s vypnutým motorem tak poklesy napětí nejsou
Když pustím blinkry a točí se větrák tak kolísají otáčky ventilátoru. Když to samé udělám s vypnutým motorem tak poklesy napětí nejsou
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dobíjení baterie
Chce to přímo změřit kolik dává, ať máš jistotu než se to rozhodneš řešit.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Dobíjení baterie
Dává málo mám to v mojem tjuning palubáku a není schopen pokrývat proudové špičky
Spíše zvažuju jestli repas, nebo koupit nějaký jetý v pdajně dobrém stavu. Novej je cca 7 tisíc a to je nemyslitelné
Spíše zvažuju jestli repas, nebo koupit nějaký jetý v pdajně dobrém stavu. Novej je cca 7 tisíc a to je nemyslitelné
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dobíjení baterie
Jednoznačně repas, bude to stát stejně jak jetej a budeš mít jistotu, že to chvilku pošlape. Teda jestli máš v okolí kdo Ti to udělá pořádně.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Dobíjení baterie
Asi jo na jaře bude taková málá generálka.
Nějaké firmy na ostravsku jsem našel, ale spíše sehnat reference.
Nějaké firmy na ostravsku jsem našel, ale spíše sehnat reference.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dobíjení baterie
ja ked zapnem odrosovanie zadneho okna tak si vsimnem ze na volnobehu kolisu otacky 900-1100... no je to normalne ci uz tiez altik nestiha?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Dobíjení baterie
tím volt metrem by se to asi mělo měřit v tomto pořadí...
1- bez nastartování, nejlépe když mrzne hned po ránu když to dlouho stojí
2- po nastartování, bez spotřebičů (cca 14.7)
3- po nastartování ale zapojit vše co jde, od dálek, mlh, rozmražování zadního okna, ventilátor full, čím víc. tím líp.... (když dává 14.4 - je to bomba)
nevím jestli alfy jsou výjimky mezi autami, jako že výjimečné jsou, ale myslím, že altíky nemají na jedno použití a že poloprůměrný autoelektrikář by si s usměrňovacím diodovým můstkem měl poradit....
u bývalých tempřic jsem altík, pokud byl nemocný, hodil sousedovi, ten to vzal do koncernového servisu, tam to zrepasovali a na stolici odzkoušeli i v zátěži.... teda prej, tak mi to soused tvrdil...
ps: co se týče slavných tzv bez-údržbovek, jsem z toho vyléčený, po dvou létech jsem poodlepoval samolepky, poodlupoval plastové kryty a jakmile jsem se dostal na desky, už trčely cca 1cm na suchu..
dolito, dobito a baterku už mám 6-tým rokem..
1- bez nastartování, nejlépe když mrzne hned po ránu když to dlouho stojí
2- po nastartování, bez spotřebičů (cca 14.7)
3- po nastartování ale zapojit vše co jde, od dálek, mlh, rozmražování zadního okna, ventilátor full, čím víc. tím líp.... (když dává 14.4 - je to bomba)
nevím jestli alfy jsou výjimky mezi autami, jako že výjimečné jsou, ale myslím, že altíky nemají na jedno použití a že poloprůměrný autoelektrikář by si s usměrňovacím diodovým můstkem měl poradit....
u bývalých tempřic jsem altík, pokud byl nemocný, hodil sousedovi, ten to vzal do koncernového servisu, tam to zrepasovali a na stolici odzkoušeli i v zátěži.... teda prej, tak mi to soused tvrdil...
ps: co se týče slavných tzv bez-údržbovek, jsem z toho vyléčený, po dvou létech jsem poodlepoval samolepky, poodlupoval plastové kryty a jakmile jsem se dostal na desky, už trčely cca 1cm na suchu..
dolito, dobito a baterku už mám 6-tým rokem..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Dobíjení baterie
Uměl by někdo vysvětlit co je ve věci ohledně inteligentních nabíječek. Já si vysvětluji, že pracují na základě aktuálního napětí baterie, jenže po tom co mi hlásí nabíječka nabito (správné napětí nabité baterie), změřím hustotu elektrolitu a ten je v červeném (nízká hustota - vybitá baterie). Závěr - buď je na ho...o nabíječka a nebo baterie (po dalším 24 h nabíjení klasickou nabíječkou hustota elektrolitu se zvedla do zelených hodnot). Zkoušel už někdo z vás co máte tyhle chytré nabíječky změřit po nabití hustotu elektrolitu. Nechce se mi věřit, že ta moje je na ho...o , přece jen to není žádný činský šunt, ale CTEK od švédů http://www.9000.cz/nabijecky-akumulator ... generation
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Dobíjení baterie
Zkontroluj nabíjecí napětí a zároveň jestli skutečně dává 5A při nabíjení.
Fungují na principu, kdy změří v jakém stádiu je baterie a vypočtou nabíjecí čas. Když nedává kolik by měla tak se vypne dříve než je nabito
Fungují na principu, kdy změří v jakém stádiu je baterie a vypočtou nabíjecí čas. Když nedává kolik by měla tak se vypne dříve než je nabito
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Dobíjení baterie
Dallen: Pokud by fungovaly jen tak jak popisuješ, tak by při určitém počátečním napětí baterie nabíjela VŽDY jen určitý čas bez ohledu na kapacitu baterie. A to je jak sám uznáš ptákovina, na větších baterkách by to nemohlo fungovat vůbec, protože by je to prostě nikdy nenabilo. Takže buď by byla na každou kapacitu jiná nabíječka nebo...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Dobíjení baterie
Když má elektrolyt nižší hustotu než má mít při plném nabití (1,28 kg/dm3), je to tím, že část síranových iontů nebyla nabíjením převedena do elektrolytu a "nezahustila" ho. Místo toho zůstala v deskách, kde je dále v podobě síranu olovnatého.Ladis píše: změřím hustotu elektrolitu a ten je v červeném (nízká hustota - vybitá baterie). Závěr - buď je na ho...o nabíječka a nebo baterie (po dalším 24 h nabíjení klasickou nabíječkou hustota elektrolitu se zvedla do zelených hodnot).
Tento stav nelze vylepšit ničím jiným, než NABÍJENÍM !!!
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Dobíjení baterie
Takže zpět na stromy a použít klasickou nabíječku . Asi by byla jiná situace, kdyby se inteligentní nabíječka používala hned od novoty akumulátoru . Tak sere mě to, protože jsem myslel, že když koupím špičkovou nabíječku, tak si už se vším poradí a tohle je celkem zklamání
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Dobíjení baterie
na stromy né, stačí koupit klobouky a auta vytáhnout jenom v neděli a to jenom když svítí sluníčko a na nebi ani mráček,... aby to autíííšku nublížinkovalo....
jinak nic proti tomu že to odstavuješ,i když mi to taky trochu zavání tomu tvému zpátky na stromy,... protože auta jsou v pozinku, tudíž trochu lépe chráněné před korozí...
protože doba jde dopředu, proč vyhazovat prachy za drahé rádo by inteligentní nabíječky...
http://www.obautodily.cz/eshop/cestovan ... 7165.eshop
nebo automat
http://www.scootershop.cz/4400-speeds-u ... el300.html
jinak nic proti tomu že to odstavuješ,i když mi to taky trochu zavání tomu tvému zpátky na stromy,... protože auta jsou v pozinku, tudíž trochu lépe chráněné před korozí...
protože doba jde dopředu, proč vyhazovat prachy za drahé rádo by inteligentní nabíječky...
http://www.obautodily.cz/eshop/cestovan ... 7165.eshop
nebo automat
http://www.scootershop.cz/4400-speeds-u ... el300.html
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Dobíjení baterie
Měsíčně najedu do rachoty 3,5 tis. Km a prasit alfonze v 5 lidech se mi fakt nechce, hlavně by se tam horko těžko poskládali, ale to je stejně jedno a je to moje věc. Jde o to, že v rodině máme celkem 7 aut, tak jsem prostě chtěl už kvalitní nabíječku a ty mi tady předhazuješ udržovačky,díky
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Dobíjení baterie
psal jsem že nic proti odstavení nemám, nic ti nepředhazuju, zdá se mi, že lepší bude i pro samotnou baterku, ji raději udržovat, než ji nechat kleknout... měl jsem na mysli pro toho tvého odstaveného alfonse...
tak se na mě už nezlob
tak se na mě už nezlob
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Dobíjení baterie
Ser na to
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Dobíjení baterie
@coyote: Nemám nastudovanou přesně tu nabíječku ctek, ale obecně ty malé nabíječky takto fungují (i ty malé na aa, aj. akumulatory). Nabiječka je schopna zjistit kapacitu baterie meřením zkratového proudu v době mikrosekund.
Ruku do ohně za to nedám, studovat to taky nebudu, ale takové informace mám od lidí kteří by otom snad mohli něco vědět
A jinak dobíjet klasickou nabíječkou je to nejlepší co může být, nějaké přebíjení moc nehrozí pokud to nenabíjíme více jak 15V. Samozřejmně je blbost jí nechat napíchnout půl měsíce
Obecně tyhle rádoby nabíječky nepoužívám, jednou nám na firmě nechtělo nastartovat auto co stálo tři týdny (O3), vytáhla se hypermega bosch (jak jinak) nabiječka za 3t. rozsvítila se červená diodka=baterie=ko.
Já jí vzal dom, píchl na klasickou nabíječku, dva roky sní lítal ve fáčku (starty -20 bez problemu), loni byla ještě v alfě (rekord start -23).
Ruku do ohně za to nedám, studovat to taky nebudu, ale takové informace mám od lidí kteří by otom snad mohli něco vědět
A jinak dobíjet klasickou nabíječkou je to nejlepší co může být, nějaké přebíjení moc nehrozí pokud to nenabíjíme více jak 15V. Samozřejmně je blbost jí nechat napíchnout půl měsíce
Obecně tyhle rádoby nabíječky nepoužívám, jednou nám na firmě nechtělo nastartovat auto co stálo tři týdny (O3), vytáhla se hypermega bosch (jak jinak) nabiječka za 3t. rozsvítila se červená diodka=baterie=ko.
Já jí vzal dom, píchl na klasickou nabíječku, dva roky sní lítal ve fáčku (starty -20 bez problemu), loni byla ještě v alfě (rekord start -23).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dobíjení baterie
V podstate kazdy Vas nazor ma neco do sebe, ja sa priklanam k stabilizovanemu zdroje za tisicku z Ciny kde sa daju nadstavit volty aj ampere pre fajsmekru treba taky kontrotronik z rady chameleon ale to si po 10 rokov kupite kazdy rok novu baterku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti