Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Odpovědět
Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Honza R. » 22.4.2011, pát 17:25

Zde naleznete kompletní tiskovou zprávu (2005) a podrobné technické údaje k vozu Alfa Brera.

Zpráva se sestává z následujících částí:

1. představení modelu a design
2. motory 3.2 JTS V6 a 2.2 JTS
3. bezpečnost a jízdní vlastnosti
4. komfort
5. technická data

Jednotlivé části zveřejním postupně, je s tím docela práce, prosím mějte trpělivost :wink: Do značné míry se informace dají vztáhnout i na modely Spider / 159 / 159 SW, tak snad to někomu pomůže při výběru :smt023

Zdroj: Alfa Romeo



ALFA BRERA

(část první - představení vozidla, design)

Model ve zkratce

Sportovní duch a elegance sladěné v jedinečném a exkluzivním stylu. Harmonie tvarů a objemů, které ve spojení se skvělými mechanickými a motoristickými vlastnostmi Alfy Romeo dávají život krásnému, výkonnému a solidnímu vozidlu. A to je, ve zkratce, duch Alfy Brera, nového prestižního coupé, které dokáže vzbudit velké emoce a zaručit maximální potěšení z jízdy. Ostatně, projektanti a designéři měli jeden jediný cíl: sloučit elegantní a sportovní linii výjimečného vozu s kvalitou a pohodlím luxusní limuzíny.

Aby dosáhli tohoto výsledku, vyšli z těch nejlepších příslibů fascinujícího prototypu Brera navrženého Giugiarem, který nadchl tisk a široké publikum, jak dokazují významná mezinárodní ocenění: “Nejlepší vůz” udělené časopisem Autoweek na Ženevském autosalónu, “Nejlepší vůz” v kategorii Prototyp na soutěži automobilové krásy Villa d’Este, 2 ceny ve své kategorii na Bibedium Challenge 2002 včetně označení „jeden z nejelegantnějších na světě” a titul “nejúchvatnější automobil”, kterým byla Alfa poctěna na Super Car Rally 2002 z Paříže do Montecarla. Tedy úctyhodný životopis, který dnes dědí nová Alfa Brera uváděná na trh na konci roku 2005.

Tento model, navržený Giugiarem, okamžitě oceníte díky nezaměnitelné “italské eleganci”, absolutně jedinečnému a neopakovatelnému stylu, který předem ohlašuje radost ze sportovního řízení při plném respektování tradice značky. Stejné pojetí dokazují některé dřívější vozy Alfa Romeo, které se právě v této kategorii staly základními etapami v historii automobilu: od 1900 SS k Giuliettě Sprint, od Alfetty k Giulii Sprint GT.

Originálnímu stylu odpovídají i velkorysé rozměry: Alfa Brera je široká 183 centimetrů, dlouhá 441, vysoká 137 a rozvor je 252 cm, i když důkladné omlazení čela a zadní části dodávají modelu velmi kompaktní dojem. A to aniž by bylo nutné sáhnout ke kompromisům v komfortu a funkčnosti, jak se často tomuto typu automobilů stává.

Alfa Brera kromě toho zajišťuje v interiéru příjemné, světlé a velmi ušlechtilé prostředí díky kvalitním materiálům a některým inovačním řešením, jakým je například prosklená panoramatická střecha, která zvyšuje osvětlení interiéru, dává cestujícím pocit prostoru a větší rozlet linii vozu.

Ve středu palubní desky Alfy Brera se pak nachází zabudované rádio a všechny ovládací prvky příslušející ke klimatizaci, vše ve vytříbeném designu. Mezi jiným je zde autorádio s přehrávačem CD (na přání i přehrávačem MP3), skvělé akustické zařízení Bose® navržené a zkalibrované na kabinu vozu se šesti reproduktory o výkonu 570 Wattů. K této výbavě přidává Alfa Brera četná a propracovaná zařízení a systémy, které z ní dělají nový referenční bod v segmentu. Dokazují to: stabilizační systém VDC, bi-xenonové světlomety, sedm sériově montovaných airbagů (na poli bezpečnosti), infotelematický systém s ovladači rádia a telefonu na volantu, systém Hi-Fi Bose® a CD-changer (na poli audio a infomobility), tempomat (pro řízení “bez stresu”), ráfky z lehkých slitin 16”, 17” a 18” (pro osobní estetickou úpravu vozu). Dále pak jsou v nabídce různé možnosti, které vznikají kombinací dvou benzínových motorů s přímým vstřikováním JTS (2.2 s výkonem 185 k a 3.2 V6 s výkonem 260 k), dvou úrovní výbav, 10 barev karoserie a 4 vnitřních potahů z látky Floccato nebo látky Alfatex®, kůže a kůže Frau® „Pieno Fiore“.

Od bohaté výbavy po exkluzivní nabídku na poli motorových jednotek. Skutečným srdcem a spolu s ním silným místem každého modelu Alfy je motor. Pod fascinující linií je vysoká profesionalita, Alfa Brera nabízí skvělé a technicky pokročilé pohonné jednotky, mimořádné ve svých výkonech: 2.2 s výkonem 185 k a 3.2 V6 s výkonem 260 k, obě benzínové s přímým vstřikováním JTS. Obě pohonné jednotky, velmi ohleduplné k životnímu prostředí (Euro 4) jsou kromě toho propojeny s mechanickými, šestirychlostními převodovkami s typickým krátkým chodem a přesným řazením rychlostí. Je nutno také zdůraznit, že pohonné jednotky JTS Alfy Brera byly vyvinuty podle vlastního zadání inženýrů italského výrobce a představují interpretaci benzínového motoru s přímým vstřikováním ve stylu Alfy Romeo. K zákazníkovi se pak tato interpretace přenáší v podobě radosti z jízdy a vysokých výkonů. Zkrátka automobil dosahující skvostných výkonů, ale vhodný k užití i na každodenních silnicích.

Kromě “temperamentu Alfa Romeo“ podává nové vozidlo skvělé dynamické výkony díky přednímu čtyřprvkovému zavěšení a zadnímu zavěšení typu Multilink. K vysokému komfortu jízdy pak Alfa Brera přidává sportovní geometrii zavěšení a rozvinutou verzi pohonu všech čtyř kol “Alfa Q4”, který se sériově montuje u verze 3.2 JTS. Na poli bezpečnosti pak Alfa Romeo Brera disponuje těmi nejmodernějšími elektronickými zařízeními pro kontrolu dynamického chování vozu (počínaje bržděním až po přenos pohonu) implementovanými pro další zvýšení dynamických limitů. Jejich výhodou je, že řidiče neruší, ale přispívají k celkové bezpečnosti. Zásah těchto zařízení byl studován pomocí simulací a důkladných zkoušek na dráze s cílem zajistit maximální potěšení z jízdy.

Zkrátka Alfa Brera, bezpečná, výkonná, s fascinujícím stylem, signalizuje další krok vpřed v oblasti coupé vyšší třídy, zvláštní kategorie, ve které odjakživa hraje Alfa Romeo prim. Nové vozidlo bylo projektováno pro kvalitu bez kompromisů. To je koncepce, která se stala základní linií všech momentů procesu vývoje vozu, koncepcí vozidla počínaje, přes koncepci výrobku a bezpočetné testy, kterým bylo vozidlo vystavováno až do zahájení výrobního procesu. Kvalita Alfy Brera je vyjádřena nejen ve výběru kvalitních vnitřních materiálů, ale i ve vyladění motorů tak, aby byl zvuk, výkon a pohodlí jízdy vždy na maximální úrovni. Stejná koncepce platí i pro optimalizaci propracovaných typů zavěšení. A nakonec, “kvalita” znamená také svět služeb a finančních řešení schopných reagovat na všechny potřeby.


Fascinující styl a propracované interiéry

«Breru jsem navrhl, protože mě touha zvaná Alfa Romeo nikdy nepřejde» říká Giorgetto Giugiaro, automobilový designer, který vytvořil koncepci modelu představujícího umění na poli coupé. Toto coupé se představuje jako silné a kompaktní auto, vládce silnic se silnou osobností. «Když jsme v roce 2002 představili na světové premiéře v Ženevě to, co jsem definoval jako “velmi sexy”sportovní Alfa Romeo, nevěděl jsem, že se stane skutečností: měl jsem jenom jistotu, že se několika málo úpravami může tento koncept stát skutečným autem. A opravdu, pokud se týká vnějšího vzhledu, kterým jsem se osobně zabýval, nebylo nutné provádět žádné velké úpravy». Tento okouzlující vůz “2+2” se pyšní především velkorysými rozměry: je široký 1.830 milimetrů, dlouhý 4.413, vysoký 1.372 mm, s rozvorem 2.525 milimetrů, i když důkladné zeštíhlení čela a zadní části dodávají modelu velmi kompaktní dojem. Ale není to na úkor elegance linií, které plynou hladce, vpředu i vzadu, až k integrovaným nárazníkům a světlometům.

«Přes jeho velké rozměry – upřesňuje však Giugiaro – není toto coupé vůbec masivní. Vyjadřuje sílu a solidnost spojené do harmonického celku. Pracovali jsme hodně na celkové vyváženosti a objemech, aby auto nevypadalo těžké».

Stačí rychlý pohled, abyste odhalili tradici, kterou linie vozu následuje. Jde například o zadní okno, které připomíná historické okno Giulietty Sprint. Nebo záď, která přepracovává typické rysy posledních modelů Alfy Romeo. Odkazem na minulost je také čelní část: kapota připomíná vozy z padesátých let, kdy byl dominantou štít zasazený do jejího středu. A konečně, rozšířené zadní světlomety a čtyři koncovky výfuku přispívají k zesílení dojmu výkonného sportovního vozu stejně jako velkorysé pneumatiky a slitinové ráfky se sportovním designem (sériově pro všechny verze).

Zkrátka, Alfa Brera sice navazuje na tradici Alfy Romeo, rozšiřuje však svůj životní prostor. Alfa vždy navrhovala auta s velkým temperamentem, jejichž základním bodem je místo řidiče a vnitřní prostor je pak navržen jako jeho obal. Alfa Brera není výjimkou, což je přirozené pro vozidlo zrozené k tomu, aby nabízelo skvělé výkony spolu s jedinečným designem.

K dispozici jsou dvě výbavy, které se vyznačují bohatým elektronickým a telematickým obsahem. Alfa Brera nabízí útulné a velmi vytříbené prostředí s originálními formami, okouzlujícími barvami a ušlechtilými materiály použitými na obložení rámečků ovladačů, palubní desku a sedadla. Celkový dojem zvýrazňuje i použití inovačních řešení, například prosklená panoramatická střecha, která zlepšuje osvětlení interiéru a dává cestujícím pocit prostoru a zároveň větší rozlet linií vozu.

Stylistická analýza, která vedla k těmto výsledkům, brala v úvahu tři základní principy: charakter, sportovní duch a kvalitu. Takže onen “typický charakter” nového vozu začíná kabinou pro cestující, která je opravdu jedinečná, jak dokazuje tvarovaná konzole, panely do tvaru mušle a průběžná střední konzole, která prochází bez přerušení mezi zadními sedadly. K těmto estetickým rysům přiřadil návrhář koncepci “sportovního ducha” tím, že zvolil dynamické a lehké linie. Design jednotlivých prvků nemá téměř nikdy paralelní linie, ale mírně ohnuté, evokující rychlost a štíhlost.

A konečně, třetí charakteristikou interiéru je kvalita, kontrolovaná ze všech aspektů, nabízí řidiči i spolujezdcům pocit péče o detail, vysokou funkčnost a komfort. Použití kvalitních materiálů a zpracování některých prvků jako například sedadel dodávají vnitřku kabiny výrazně italský charakter. Tak, jak je přirozené pro sportovní coupé zrozené k tomu, aby nabízelo úžasné emoce, centrálním bodem, kolem kterého je zkonstruován interiér Alfy Brera, je místo řidiče. Cíl: garantovat řidiči soulad, který by umožňoval za všech okolností co nejlepší kontrolu nad vozem. Tady uvádíme několik detailů rozhodně sportovního charakteru: kruhové tvary přístrojů a výdechů klimatizace, nebo jemná hliníková lišta, která vymezuje interiér vozu a vytváří z něj kompaktní a útulný prostor. Sedadla jsou charakterizována měkkými liniemi a prošíváním, které podtrhuje jejich tvar. Při sklopení zadních sedadel se zvýší objem zavazadlového prostoru ze 300 na 610 litrů, což je hodnota, která dobře vystihuje opravdu velkorysou kapacitu. V případě, že je auto vybaveno systémem Hi-Fi Bose® , jde o 236 (plus 20 litrů v cargo boxu pod podlahou zavazadlového prostoru) a 546 litrů.

Jakmile si sednete na místo řidiče v nové Alfě Brera, okamžitě si všimnete skvělého uspořádání přístrojů, ovladatelnosti a pohodlného dosahu ovládacích prvků, které jsou všechny orientované směrem k řidiči a seskupené podle jasné funkční logiky. Zejména pak strana určená řidiči se výrazně liší díky struktuře typu “cockpit”, která do jediného tělesa zahrnuje všechny přístroje určené pro řízení. Na centrální konzole jsou soustředěny všechny ovládací prvky klimatizace, rádia, navigace, řadicí páky i startovací tlačítko. Toto tlačítko představuje moderní systém startování, jehož součástí je elektronický klíč se třemi tlačítky, detektor elektronického klíče umístěný v palubní desce, tlačítko startování poblíž detektoru elektronického klíče a elektrický zámek řízení umístěný na sloupku řízení tak, aby nedoznal úhony v případě nárazu.

Na přístrojové desce můžete pak najít analogový rychloměr a otáčkoměr kruhového tvaru, které jsou mezi sebou propojeny digitálním nastavitelným displejem s vysokým rozlišením, zatímco dokonalé osvětlení zajišťuje, zejména při řízení v noci, jasné a pohodlné čtení všech přístrojů. Volant se třemi paprsky zajišťuje lepší polohu rukou a dokonalé držení i při těch nejnáročnějších manévrech.

Kromě toho nabízí nové coupé Alfa Romeo pohodlná sedadla, kterými garantuje maximální pohodlí a bezpečnost. Zvyšují celkový komfort vozu a především tlumí vibrace. Na předních sedadlech jsou také k dispozici, v závislosti na výbavě, četná a důležitá nastavení, která komukoli umožňují nastavit si tu nejvýhodnější polohu pro řízení: výškové a úhlové přestavení, nastavení bederní opěrky, naklonění (elektrické) a sklopení opěradla, podélné naklonění sedadla ve vodorovné rovině. Na předních sedadlech je také velmi pohodlná středová opěrka ruky s klimatizovanou odkládací schránkou, zatímco opěrky hlavy jsou zabudované a zdůrazňují sportovní charakter vozu. Na přání je možné vybavit přední sedadla elektrickým ovládáním s pamětí. Zadní sedadla sériově nabízejí: zdvojené opěradlo 40/60 (s odklopením sedáku) a ukotvení Isofix pro přepravu dětských sedaček.

«Alfa Brera je rozhodně a se vší hrdostí výrobkem “Made in Italy”», uzavírá Giugiaro.
Alfa Brera 1750 TBi

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Honza R. » 22.4.2011, pát 20:48

.
(část druhá - motory 3.2 JTS V6 a 2.2 JTS)

Excelentní technika pro motoristy

Alfa Brera je vybavována dvěma zážehovými motory s přímým vstřikováním JTS a technologií Twin Phaser: 3.2 JTS o výkonu 260 koní a 2.2 JTS o výkonu 185 koní. Tyto motory jsou spojeny se šestistupňovými převodovkami, vyznačujícími se krátkými dráhami řadicí páky, přesností řazení a sníženými ovládacími silami. Obě pohonné jednotky byly vyvinuty dle specifikací techniků italské konstrukční kanceláře a znamenají interpretaci zážehového motoru Alfa Romeo s přímým vstřikováním, který řidiči zprostředkovává požitek z jízdy a vysokou výkonnost. Oba motory totiž používají systém dodávky paliva JTS (Jet Thrust Stoichiometric), tj. přímé stechiometrické vstřikování benzínu umožňující dosahování optimálních výkonnostních parametrů. Kvalitu obou pohonných jednotek kromě toho zajistilo i jejich vyladění na dráze Balocco a finální montáž ve výrobním závodu Pomigliano. Pohonné jednotky JTS samozřejmě splňují požadavky emisní normy Euro 4.


Nový motor 3.2 JTS V6 o výkonu 260 koní

Cuore sportivo Alfa Romeo je v maximální míře vyjádřeno v novém vidlicovém šestiválcovém zážehovém motoru JTS o výkonu 260 koní. Oproti předcházejícímu motoru V6 Alfa Romeo se jedná o radikální pokrok a přirozený vývoj. Tento nový motor JTS V6 totiž poskytuje maximální výkon 260 koní (což je oproti předcházejícímu 3.2 V6 nárůst o 20 koní, v procentním vyjádření +8 %); maximální točivý moment má hodnotu 322 Nm při otáčkách 4500 1/min (nárůst o 33 Nm, v procentním vyjádření +11 %); měrný výkon činí 60 kW/l a měrný točivý moment 100 Nm/l; došlo k podstatnému nárůstu točivého momentu v oblasti nízkých otáček, což zlepšuje plynulost jeho dodávky (oproti předcházejícímu motoru 3.2 V6 je od otáček 1500 1/min nárůst cca o 30 Nm); maximální otáčky jsou 6200 1/min; motor má omezené nároky na údržbu (hydraulická zdvihátka ventilů a pohon rozvodu řetězy); došlo k úsporám hmotnosti (hlavy válců a blok motoru jsou z hliníkové slitiny); motor splňuje požadavky emisní normy Euro 4. Alfa Brera s tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 240 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Hlavní technické charakteristiky

Nový šestiválcový motor Alfa Romeo - v souladu se strategií již započatou čtyřválcovými motory - používá systém přímého vstřikování JTS (Jet Thrust Stoichiometric). Jedná se o originální koncepci Alfa Romeo: přímé stechiometrické vstřikování benzínu do spalovacích prostorů je optimalizováno s upřednostněním výkonnostních parametrů, přičemž současně dosahuje příznivé spotřeby paliva a emisí škodlivin vyhovujících normě Euro 4.

Mnoho důležitých komponentů bylo překonstruováno, a proto jsou pro motor V6 Alfa Romeo specifické. Zejména se jedná o hliníkové hlavy válců se čtyřmi ventily na válec, dva vačkové hřídele v každé řadě válců vybavené systémem „Twin Phaser“ (plynulé variátory časování vačkových hřídelů sání i výfuku), již používané u čtyřválcových motorů Alfa Romeo a nyní poprvé použité u šestiválcového motoru. Tyto variátory časování umožňují natáčení vačkových hřídelů v rozsahu 50 stupňů otočení klikového hřídele a slouží jednak k maximalizaci výkonnosti tím, že v celém rozmezí otáček motoru umožňují nastavit správné časování, a na druhé straně umožňují omezit emise škodlivin při částečném zatížení. Současně lze v celém rozmezí pracovních otáček motoru využitím variabilního časování optimalizovat objemovou účinnost motoru; tím lze dosáhnout příznivějšího průběhu točivého momentu, kdy je 90 % jeho maximální hodnoty (290 Nm) k dispozici již od 1800 1/min a v širokém rozmezí otáček (od 1800 1/min do 6250 1/min). Ventily jsou ovládány vahadly s rolnami (roller finger) a mají hydraulické vymezování vůle.

Další zvláštností je pohon vačkových hřídelů prostřednictvím primárního řetězu a následný přenos pohybu k hlavám válců dvěma sekundárními řetězy. Napínání je zajišťováno automatickými hydraulickými napínači, které po dobu životnosti motoru nevyžadují údržbu.

Na hlavě válců je umístěno vačkovým hřídelem poháněné vysokotlaké palivové čerpadlo, které přes integrovaný regulátor tlaku dodává vstřikovačům palivo pod tlakem 120 bar.

Sací kanály a spalovací prostor jsou navrženy tak, aby bylo optimalizováno směšování vzduchu s palivem správnou turbulencí nasávaného vzduchu a vytvářením homogenní směsi pro stabilní hoření, úplné prohoření a omezení vytváření škodlivin. V každém válci jsou čtyři ventily: sací mají průměr 33,4 mm, výfukové 28,4 mm a zajišťují správné plnění a vyprazdňování válců pro vysoký výkon motoru.

Hliníkové rozdělovací sací potrubí je rovněž vyladěno po stránce objemu a geometrie kanálů, aby bylo dosaženo vysoké výkonnosti motoru při velkém průtočném množství vzduchu při vysokých otáčkách. Na rozdělovacím sacím potrubí je umístěno těleso škrticí klapky s elektricky ovládanou škrticí klapkou o průměru 72 mm. Kompresní poměr činí 11,25 : 1, což zajišťuje vysoký výkon i při použití benzínu s oktanovým číslem 95.

V souhrnu jsou zde uvedeny hlavní technické položky odlišující nový motor 3.2 JTS V6 od předcházejícího motoru V6:
  • dva vačkové hřídele v každé hlavě válců, rozvod s omezeným třením;
  • přímé vstřikování benzínu;
  • plynulé variátory časování na vačkových hřídelích sání i výfuku;
  • hlavy válců z hliníkové slitiny;
  • hydraulická zdvihátka ventilů pro automatické vymezování vůle;
  • blok motoru z hliníkové slitiny;
  • bezúdržbový rozvodový řetěz;
  • plochý drážkový hnací řemen příslušenství s automatickým napínačem;
  • elektricky ovládaná škrticí klapka (drive by wire);
  • samostatné zapalovací cívky pro každý válec;
  • nízká měrná spotřeba paliva a nízké emise škodlivin;
  • EOBD;
  • 4 lambda sondy pro kontrolu emisí;
  • dvě čidla klepání pro zlepšení citlivosti systému řízení klepání a pro optimalizaci výkonnosti;
  • sběrné výfukové potrubí s vestavěnými předními katalyzátory;
  • minimální nároky na údržbu;
  • emise škodlivin vyhovující požadavkům Euro 4.
Kromě toho je motor 3.2 JTS V6 vybaven výfukovým systémem s předními katalyzátory umístěnými poměrně blízko u hlav válců, což omezuje emise škodlivin v počáteční fázi chodu. Systém tvoří ještě dva katalyzátory pod podlahou a čtyři lambda sondy a umožňuje splnění emisních limitů Euro 4 bez nutnosti použití speciálních systémů, jako je vstřikování sekundárního vzduchu nebo elektrický ohřev.

Další zvláštností motoru 3.2 JTS V6 je systém přímého vstřikování (palivo je vstřikováno přímo do spalovacího prostoru), což přináší výhodu hlavně v lepším odpařování a následné vyšší objemové účinnosti motoru. Díky tomu se do válce dostává vzduch nejen o vyšší hustotě, ale i o nižší teplotě, a to umožňuje zvýšení kompresního poměru na hodnotu 11,25, přestože se používá benzín s oktanovým číslem 95. Zvýšený kompresní poměr zvyšuje jak výkon, tak i energetickou účinnost motoru.

Zapalování je zajišťováno jednou zapalovací svíčkou na válec. Přímé vstřikování a uspořádání se čtyřmi ventily na válec vytváří směs s tendencí koncentrace uprostřed spalovacího prostoru. Systém zapalování má samostatné cívky pro každý válec.


Motor 2.2 JTS o výkonu 185 koní

Čtyřválcový motor modelu Alfa Brera se vyznačuje nízkou hmotností, má blok i hlavu válců z hliníkové slitiny (což přináší oproti motoru, který nahrazuje, úsporu hmotnosti cca 20 kg). Vývojem prošel i rozvod, který nyní používá vahadla s rolnou, což podstatně omezuje ztráty třením v hlavě válců. Systém Twin Phaser, což jsou plynulé variátory časování vačkových hřídelů sání i výfuku, umožňuje optimalizovat výkon, točivý moment a spotřebu paliva.

Motor 2.2 JTS má výkon 136 kW (185 koní), maximální točivý moment 230 Nm (23,4 kgm), při otáčkách 4500 1/min; vozidlo s ním dosahuje maximální rychlosti 222 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 8,6 sekundy.

Hlavní technické charakteristiky

Systém Twin Phaser používá nové „komorové“ variátory časování rozvodu, umožňující změnu časování obou vačkových hřídelů odpovídající 50 stupňům otočení klikového hřídele, což na jedné straně možností nastavení vhodného časování zvyšuje výkon, a na druhé straně snižuje spotřebu a emise škodlivin při částečném zatížení tím, že provádí tzv. Millerův cyklus. Tento pracovní cyklus motoru, realizovaný opožděným otvíráním sacích a výfukových ventilů, prodlužuje fázi expanze (takže se přemění více tepla v mechanickou práci), provádí vnitřní recirkulaci výfukových plynů (tím brání vypouštění posledních zbytků výfukových plynů bohatých na nespálené uhlovodíky do ovzduší) a opožděným zavíráním sacích ventilů snižuje přečerpávací ztráty. Další zvláštností motoru 2.2 JTS vozidla Alfa Brera je řetězový pohon rozvodu, což má oproti pohonu řemenem výhodu hlavně v tom, že se po celou dobu životnosti motoru nevyměňuje.

Kromě toho bylo za účelem dosažení výkonnostních parametrů vlastních značce Alfa Romeo přepracováno časování rozvodu, kde byly použity profily palců obou vačkových hřídelů umožňující dosažení maximálního výkonu při otáčkách 6500 1/min (systém je navržen tak, aby dokázal pracovat i při otáčkách přes 7000 1/min, kdy zasahuje elektronický omezovač). Dále byl za účelem zlepšení plnění zvýšen zdvih ventilů na 10,3 mm. Za účelem dosažení zvýšeného komfortu jízdy jak z hlediska vibrací, tak z hlediska akustiky, je motor vybaven dvěma protiběžnými vyvažovacími hřídeli, které eliminují střídavé síly druhého řádu, typické pro řadové čtyřválcové motory. Vysoký měrný výkon motoru 2.2 JTS (80 koní/l) si vyžádal použití výfukových ventilů chlazených sodíkem.

Spalovací prostor je střechovitý a v každém válci jsou čtyři ventily: sací ventily mají průměr 35,3 mm a výfukové 30,3 mm, což zajišťuje adekvátní plnění a vyprazdňování válců pro dosažení vysokého výkonu. Kvůli zdvihu pístů 94,6 mm bylo za účelem omezení celkové výšky motoru věnována značná pozornost zachování nízkých pístů, přičemž bylo dosaženo kompresní výšky 28 mm - což je pro dosahovaný vysoký výkon optimální. Co se týče výfukového systému, vstřikování a zapalování, používá čtyřválcový motor JTS strategie a řešení již popsaná u nového motoru 3.2 V6 JTS.
Alfa Brera 1750 TBi

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Honza R. » 22.4.2011, pát 23:13

.
(část třetí - bezpečnost a jízdní vlastnosti)

Bezpečnost a dynamické chování na vrcholu segmentu

Fascinující styl, velkolepý temperament a excelentní technika. V těchto ohledech Alfa Brera vykládá své nejlepší karty v oblasti bezpečnosti a dynamického chování. Pokud je totiž „radost z jízdy“ trvale jednou ze silných stránek vozidel značky Alfa Romeo, stává se kromě temperamentu závaznou i otázka komfortu. Z tohoto důvodu používá Alfa Brera zavěšení kol s vysokou těhlicí a víceprvkové zavěšení. Jedná se o konstrukční uspořádání zajišťující excelentní dynamické vlastnosti a současně i optimální komfort. Tímto způsobem na řidiče za volantem dominantně působí sportovní chování, jímž se vozidlo vyznačuje, ale zároveň působí i komfort zajišťovaný zavěšením kol. Alfa Brera dodává sportovní aspekt: trvalý pohon všech kol Q4 u pohonné jednotky 3.2 V6 JTS a nejvyspělejší elektronické systémy jízdní dynamiky (VDC se sportovním a neobtěžujícím nastavením, včetně ASR a MSR). A samozřejmě nesmějí být opomenuty systémy vytvářející maximální úroveň pasivní bezpečnosti.


Jisté chování na silnici: radost z jízdy a aktivní bezpečnost

Nová Alfa Brera deklaruje svou příslušnost ke značce Alfa Romeo už od základů svou ovladatelností a radostí z jízdy bez kompromisů. Komfort jízdy a dynamické chování jsou totiž odjakživa význačnými vlastnostmi automobilů Alfa Romeo a v případě tohoto modelu se stávají skutečnými opěrnými body. Alfa Brera používá zavěšení kol projektované s cílem dosažení excelentních výsledků: zavěšení předních kol je s vysokou těhlicí a zavěšení zadních kol je víceprvkové. Toto uspořádání má dobrou schopnost pohlcování nerovností vozovky, maximální linearitu a citlivost řízení, skvělý kontakt s vozovkou, maximální stabilitu při manévrech prováděných při vysoké rychlosti a agilitu vozidla Alfa Romeo. Zde jsou detailně popsána technická řešení a výhody okamžitě vnímané zákazníkem.


Zavěšení předních kol a řízení

Nové zavěšení předních kol s vysokou těhlicí je ideální řešení pro přesnou kontrolu pohybů kola a prostorově přesně určenou polohu rejdového čepu. Uspořádání je odvozeno od sportovních vozidel a poskytuje vynikající dynamické vlastnosti, optimální pocity při řízení a jeho přesnost. Zavěšení předních kol s vysokou těhlicí bylo přejato z modelu 159, ale v modelu Brera bylo podrobeno velkému počtu technických úprav.

Osa rejdového čepu byla přiblížena ke středu kola a bylo dosaženo rovnoběžnějšího pohybu kol během řízení za účelem dosažení rychlejšího nástupu vozidla do zatáčky, díky čemuž je řízení nejpřímější v celém segmentu. Řízení vozidla Alfa Brera se vyznačuje optimálním převodem (12,7 stupně natočení volantu odpovídá 1 stupni natočení kol); mezi dorazy rejdu se volant otočí o 2,25 otáčky, což zajišťuje rychlé reakce na pohyb volantem, dobrý pocit při řízení a stabilitu.

Kromě toho podrobný výzkum geometrie řízení a prostoru podběhu kola umožnily realizovat větší úhly rejdu i s pneumatikami o větším rozměru při menším stopovém průměru otáčení (10,7 m).

Nová těhlice byla definována v místech spojení s rameny na základě maximálně dostupného prostoru uvnitř ráfků kol a bylo dosaženo značných zlepšení co se týče tuhosti v příčném směru. Jednotka pružiny s koaxiálním tlumičem má větší rozměry kvůli lepší schopnosti pohlcování nerovností vozovky. Hliníkové spodní rameno má optimalizované strukturální vlastnosti a sníženou hmotnost. Hliníkové horní rameno obsahuje třecí pouzdra bez maziva, což je technické řešení s vyšší odolností a spolehlivostí. Přínosem je i lepší progresivita řízení. Přední náprava je ke karosérii upevněna prostřednictvím geometricky uzavřeného rámu s větší tuhostí než u předtím používaného jednoduchého příčného nosníku.


Zavěšení zadních kol

Nové víceprvkové zavěšení zadních kol umožňuje lépe kontrolovat pohyb kol a dosahovat nejvyšších výkonů. Provedení se třemi táhly umožňuje specializaci úloh různých komponentů při zatížení podélnou silou, pro zajištění lepší schopnosti pohlcování nerovností vozovky a pro lepší odezvu, stabilitu a přilnavost v mezní situaci při zatížení příčnou silou.

V detailech má zavěšení zadních kol vozidla Alfa Brera následující charakteristiky:
  • zvýšení bodu ukotvení podélného táhla, nyní výše ke středu kola, což umožňuje delší a flexibilnější zdvih kola s optimální odezvou při přejíždění nerovností;
  • hliníková těhlice je vybavena velmi tuhým nábojem třetí generace a obsahuje pouzdra pro připojení táhla pro seřizování odklonu kola a podélného táhla;
  • jednotka pružiny a tlumiče má zvětšené rozměry a oproti běžným systémům umožňuje dosažení lepšího kompromisu mezi ovladatelností a komfortem;
  • táhlo pro seřizování odklonu kola umožňuje kromě seřizování statického odklonu kola i držet správný odklon kola, přítlak kola na vozovku a stejnoměrné opotřebení pneumatik při jízdě za mezních podmínek;
  • zadní pouzdro je hydraulického typu, má vynikající schopnost pohlcování nerovností a při přejíždění nerovností umožňuje posuv kola dozadu;
  • příčník zadní nápravy je vyroben z vysokopevnostní oceli a ke karosérii je upevněn prostřednictvím čtyř pružných pouzder tlumících vysokofrekvenční vibrace.


Systém trvalého pohonu všech kol Alfa Romeo Q4

Nové vozidlo Alfa Brera s motorem 3.2 V6 JTS je vybaveno trvalým pohonem kol 4x4, již používaným v modelu Alfa 159 Q4. Jedná se o nejnovější „Twin Diff.“ reprezentující poslední vývojový stupeň diferenciálu Torsen C.

Mezinápravový diferenciál Torsen C modelu Alfa Brera je nyní nově vestavěn v předním diferenciálu, což je řešení přinášející značné výhody ohledně celkových rozměrů, hmotnosti i výkonnosti. Využívá totiž síly vytvářené předním diferenciálem jak pro zvyšování vlastní svornosti (35 % v tahu, 45 % při brzdění motorem), tak pro vytváření určité míry samosvornosti i v předním diferenciálu (do 20 %), čímž se zlepšuje hnací síla vozidla a stabilita v zatáčkách.

Základní rozdělení hnací síly systému Q4 je takové, že větší podíl připadá na zadní nápravu (43/57), což podporuje sportovní charakter vozidla a díky samosvornosti dokáže mezinápravový diferenciál v případě potřeby okamžitě přenášet hnací sílu na hnací nápravu s lepšími adhezními podmínkami. Tak je možno přejít ze základního rozdělení hnací síly k rozdělení převážně na přední nápravu (72/28) nebo k rozdělení převážně na zadní nápravu (22/78); tento přechod je automatický, rychlý a plynulý, v závislosti na adhezi a prokluzu všech kol.

Systém pohonu všech kol Alfa Romeo Q4 zajišťuje nepřetržité a dynamické rozdělování hnací síly na čtyři kola, čímž vytváří maximální úroveň aktivní bezpečnosti a sportovní charakter jízdy. Alfa Brera Q4 interpretuje pohon všech kol v souladu s filosofií značky Alfa Romeo: systém je v podstatě mechanický, s doplněnými nejvyspělejšími elektronickými komponenty. To zaručuje maximální komfort, radost z jízdy a současně vysoké jízdní výkony a celkovou bezpečnost.

Z technického hlediska se jedná o absolutní avantgardu; vozidlo má následující důležité výhody:
  • trvalý pohon všech kol Q4 je charakterizován použitím nového vývojového stupně samosvorného diferenciálu Torsen C (Twin Diff.) a umožňuje dosáhnout lepšího chování vozu na vozovce, radosti z jízdy a progresivní odezvy;
  • přenos většího podílu hnací síly na zadní nápravu ještě více podporuje radost z jízdy, protože je vozidlo ovladatelnější, což zaručuje maximální stabilitu při náhlém přejíždění mezi jízdními pruhy na dálnici – tato situace může nastat při nouzových manévrech;
  • možnost bezpečné jízdy za zhoršených adhezních podmínek bez zásahu elektroniky do rozdělování hnací síly, což zpříjemňuje jízdu.


Pneumatiky a systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách

K excelentnímu chování vozidla Alfa Brera na silnici přispívají i pneumatiky, které vytvářejí nejlepší kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Za účelem zajištění požadovaných vlastností při průjezdu zatáčkou a současně optimálního tlumení při přejezdu nerovností vyvinuli technici firmy Alfa Romeo ve spolupráci s výrobci pneumatik pláště velkých rozměrů, až do rozměru 235/45 R18. Alfa Brera bude kromě toho v průběhu roku 2006 k dispozici se systémem sledování tlaku vzduchu v pneumatikách, signalizujícím případné abnormality akusticky a hlášením na displeji.


Brzdová soustava

V duchu obnovených tradic značky Alfa Romeo je vozidlo v této oblasti plně konkurenceschopné. Brzdová soustava je hydraulická s posilovačem, skládá se ze dvou diagonálně uspořádaných okruhů, je velmi účinná a zajišťuje rychlé a progresivní brzdění s krátkou brzdnou dráhou.

Brzdová soustava se samozřejmě liší v závislosti na pohonné jednotce (hmotnost vozidla a výkon): vozidla vybavená motorem 2.2 JTS používají vpředu kotouče s vnitřní ventilací o průměru 305 mm a jednopístkové plovoucí litinové třmeny; vzadu jsou plné kotouče o průměru 278 mm a jednopístkové plovoucí hliníkové třmeny.

Vysoce výkonná Alfa Brera 3.2 Vž JTS Q4 používá vpředu kotouče s vnitřní ventilací o průměru 330 mm a čtyřpístkové hliníkové třmeny s radiálním upevněním; vzadu jsou kotouče s vnitřní ventilací o průměru 292 mm a jednopístkové plovoucí třmeny.

Je nutné zdůraznit, že se poprvé ve vozidla Alfa Romeo používá u verze 3.2 V6 JTS Q4 u předních brzd hliníkový brzdový třmen (monoblok) s radiálním upevněním; toto řešení zvyšuje při zachování hmotnosti tuhost třmenu a zejména při sportovní jízdě tedy poskytuje vyšší výkon.


ABS s EBD

Kromě vysoce výkonné brzdové soustavy je vozidlo Alfa Brera vybaveno jedním v současné době z nejvyspělejších protiblokovacích systémů ABS. Má 4 aktivní snímače otáček kol a 12 elektromagnetických ventilů. V systému ABS je integrován elektronický rozdělovač brzdné síly EBD (Electronic Brake Force Distribution). EBD rozděluje brzdnou sílu na čtyři kola tak, aby nedocházelo k blokování a za všech podmínek byla zajištěna plná kontrola nad vozidlem. Systém kromě toho přizpůsobuje svou funkci adhezním podmínkám kol a stavu brzdových destiček, čímž omezuje jejich přehřívání.


VDC (Vehicle Dynamics Control)

VDC je interpretací stabilizačního systému ESP (Electronic Stability Program) firmou Alfa Romeo. Jedná se o systém zasahující za podmínek blízkých podmínkám mezním, když je nebezpečí ztráty stability vozidla, a pomáhá řidiči udržet kontrolu. Tento systém, jak se sluší pro opravdové vozidlo Alfa Romeo, se liší od systému zachovávajícímu optimální adhezi vůči vozovce v tom, že VDC ponechává řidiči plné potěšení z ovládání vozidla a zasahuje pouze krátce před dosažením kritické situace. VDC je vypínatelný systém.

Pokud řidič při nízké adhezi přeřadí na nižší rychlostní stupeň a uvolní rychle pedál spojky, zasáhne MSR (Motor Schleppmoment Regelung) zvýšením točivého momentu, čímž zabrání smyku způsobenému zablokováním kol. Za tím účelem VDC nepřetržitě kontroluje adhezi pneumatik v podélném i příčném směru a v případě smyku zasáhne tak, aby byla obnovena řiditelnost a stabilita. Systém totiž prostřednictvím snímačů zjišťuje otáčení karosérie vozidla kolem svislé osy, zrychlení vozidla v příčném směru a polohu volantu (určující řidičem zvolený směr jízdy). Systém potom porovnává tato data s parametry vypočtenými řídicí jednotkou a stanoví, prostřednictvím složitého matematického modelu, zda vozidlo projíždí zatáčkou v rámci mezí adheze, případně, zda má tendenci k nedotáčivému nebo přetáčivému smyku.

Za účelem obnovení správné trajektorie pohybu systém vytvoří korekční moment v opačném směru, než působí moment způsobující nestabilitu: vhodným přibrzděním jednotlivých kol (vnějších nebo vnitřních) a snížením točivého výkonu motoru (prostřednictvím škrticí klapky). Systém se ovšem chová specificky, protože byl realizován techniky firmy Alfa Romeo. Brzdné zásahy systému jsou totiž modulovány tak, aby byly co nejměkčí (a tedy nerušily při jízdě) a snižování výkonu motoru je přiměřené, aby byl zachován sportovní charakter a radost z jízdy.

Složitá činnost VDC spočívá v nepřetržité komunikaci nejen se snímači brzdové soustavy a řídicí jednotkou motoru, ale také s:
  • Body Computerem, který nepřetržitě komunikuje se systémem ABS, řídicí jednotkou motoru a řídicí jednotkou automatické převodovky;
  • elektricky řízenou škrticí klapkou (která komunikuje se systémem ABS);
  • sdruženým přístrojem (kontrolky);
  • volantem (prostřednictvím snímače polohy volantu);
  • gyroskopickým snímačem umístěným na podlaze vozidla (tento snímač detekuje smyk a boční zrychlení vozidla).


ASR (AntiSlip Regulation)

Nedílnou součástí VDC je protiprokluzový systém ASR (AntiSlip Regulation), který při jakékoliv rychlosti prostřednictvím řízení brzd a motoru optimalizuje tažnou sílu. Na základě otáček kol, zjištěným snímači ABS, systém provádí výpočet prokluzu a za účelem obnovení adheze aktivuje dva různé systémy řízení. Pokud příliš velká hnací síla způsobuje prokluzování obou hnacích kol (např. aquaplanning nebo akcelerace na nesoudržném povrchu, sněhu nebo ledu), systém sníží točivý moment motoru přivřením škrticí klapky, a tedy omezením množství nasávaného vzduchu. Pokud naopak prokluzuje pouze jedno kolo (např. vnitřní kolo v zatáčce nebo dynamické kolísání zatížení kola), systém prokluzující kolo automaticky přibrzdí, aniž by řidič sešlápl pedál brzdy. Tímto způsobem se dosáhne účinku podobného samosvornému diferenciálu.

ASR se automaticky zapne při každém startování motoru, ale lze jej vypnout stisknutím tlačítka umístěného na středovém tunelu. Vypnutí ASR je vhodné pouze při jízdě se sněhovými řetězy, protože větší hnací síly se dosahuje „zahrabáním“ kola, což by nepatrné prokluzování, umožněné zapnutým systémem ASR, znemožňovalo.


HBA a Hill-holder

Vozidlo Alfa Brera je vybaveno elektrohydraulickým brzdovým asistentem HBA, který automaticky zvyšuje brzdný tlak při náhlém prudkém brzdění. Systém Hill-holder při rozjezdu ve svahu na několik sekund po uvolnění pedálu brzdy zachovává brzdný tlak a usnadňuje tak rozjezd, při němž potom nedochází k popojíždění z kopce.


Nejnovější systémy celkové ochrany cestujících

Avantgardní technologie i v oblasti pasivní bezpečnosti. Nové vozidlo bylo od počátku projektováno tak, aby dokázalo maximálně účinně odolávat případným nárazům. K ochraně cestujících přispívají karosérie a dveře, a nesmí být opomenuta také ochrana dětí, pro jejichž bezpečné cestování je vozidlo vybaveno ukotvením sedaček Isofix. Ochranu cestujících zajišťují také inovativní zádržné systémy (předpínače bezpečnostních pásů a omezovače tahu) a velký počet airbagů (sériově je jich u všech verzí sedm). Čelní airbagy jsou dvoustupňové, boční a okenní slouží i k ochraně cestujících vzadu, a k ochraně kolen řidiče slouží nové zařízení - kolenní airbag. Posledně zmíněný kolenní airbag (může jím být vybaveno i místo spolujezdce) zabraňuje kontaktu s povrchem palubní desky, čímž zajišťuje vyšší úroveň bezpečnosti.

Čelní airbagy jsou dvoustupňové; airbag řidiče má objem 60 litrů, airbag spolujezdce má objem 120 litrů. Funkce airbagů je řízena elektronickou řídicí jednotkou umístěnou na středovém tunelu; tato řídicí jednotka vyhodnocuje sílu nárazu prostřednictvím snímačů kalibrovaných na základě série laboratorních nárazových zkoušek. Snímače jsou nepřetržitě testovány řídicí jednotkou, která kontroluje jejich správnou funkci. Airbagy se nenaplní při nárazu nízkou rychlostí (a při nárazu během parkovacího manévru), ani při namáhání nezpůsobeném nárazem (např. rychle projetý výmol). Airbag spolujezdce je možné manuálně vyřadit z funkce, aby bylo možno na sedadle spolujezdce přepravovat dítě v dětské sedačce umístěné proti směru jízdy (předpínač přitom zůstává aktivní).

Za účelem lepší ochrany břicha a hrudníku cestujících na předních sedadlech při bočním nárazu je vozidlo Alfa Brera vybaveno bočními airbagy umístěnými v opěradlech předních sedadel. Toto uspořádání umožňuje optimální ochranu cestujících různého vzrůstu, při sezení v různých pozicích a při různém nastavení sedadla. Při tomto upořádání bylo také možné použít airbagy o objemu 12 litrů, což je menší objem než v případě umístění airbagů do dveří, při zachování stejného ochranného účinku. Snímače řídící činnost těchto airbagů jsou umístěny ve sloupcích B. Při nárazu tyto snímače přijmou signál snímače příčného zrychlení a odešlou je rovněž do elektronické řídicí jednotky, která rozhodne o zásahu čelních airbagů a předpínačů bezpečnostních pásů. Všechny zádržné systémy jsou totiž řízeny integrovaným způsobem za účelem poskytnutí úplné a progresivní ochrany cestujících.

Alfa Brera je také vybavena okenními airbagy, které se rozvinou podle bočních oken a chrání hlavy cestujících při bočním nárazu. Ve srovnání s jinými řešeními poskytují okenní airbagy tohoto nového modelu lepší ochranu, rychleji se plní a méně ohrožují cestující. Rozvíjejí se totiž shora dolů a během svého pohybu nehrozí nebezpečí sekundárního zranění paží cestujících. Tyto airbagy chrání hlavy cestujících vpředu i vzadu, protože pokrývají boční okna po celé jejich délce a zajišťují ochranu i při převrácení vozidla. Dva vaky (jeden vpravo a jeden vlevo) jsou umístěny podél okraje střechy a jsou složeny v uzavřeném prostoru. Ve vhodném okamžiku dojde k odklopení obložení a umožní se tak naplnění airbagu a jeho rozvinutí směrem dolů. Vozidlo Alfa Brera je vybaveno ještě systémem uvolňování mechanismu pedálů při nárazu; to slouží k ochraně nohou při čelním nárazu.
Alfa Brera 1750 TBi

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Honza R. » 25.4.2011, pon 18:58

.
(část čtvrtá - komfort)

Pokroková technologie pro nejpříjemnější pobyt ve voze

Alfa Brera obklopuje řidiče a cestující technologiemi zaručujícími vysoký akustický a klimatický komfort. Díky tomu je interiér příjemný a prostý vibrací, díky nejpečlivějšímu odhlučnění vozidla, torzní a ohybové tuhosti karosérie. Alfa Brera navíc nabízí automatickou dvouzónovou klimatizaci, prosklenou panoramatickou střechu, vyspělý infotelematický systém a Hi-Fi systém Bose. Komfort však může být zajišťován i automatickými funkcemi, které řidiči usnadňují jízdu: od čidla deště po tempomat, od snímače intenzity vnějšího osvětlení po parkovací senzory. Závěrem lze říci, že se Alfa Brera nemusí po stránce komfortu obávat konfrontace.


Klimatický komfort

Klima v interiéru vozidla je jedním z hlavních faktorů komfortu jízdy a je důležité i z hlediska aktivní bezpečnosti, protože teplota, vlhkost a ventilace ovlivňují celkovou pohodu řidiče, a tedy i jeho pozornost. Nelze také zapomenout na skutečnost, že systém topení dokáže odstraňovat zamlžení a námrazu z čelního okna a bočních oken. Pro vozidlo Alfa Brera jsou k dispozici dva systémy klimatizace: automatický dvouzónový a manuálně řízený.

Dvouzónový systém je vybaven automatickým řízením, které prostřednictvím elektronické řídicí jednotky řídí teplotu, rychlost ventilátoru, distribuci vzduchu, chod kompresoru a recirkulaci. Systém klimatizace vozidla Alfa Brera kromě toho uplatňuje strategii „ekvivalentní teploty“. Prostřednictvím snímačů zjišťuje vnější a vnitřní teplotu, vyhodnocuje experimentálně zjištěné vnímání tepla cestujícími (energetická výměna mezi těly cestujících a interiérem), na něž má vliv vlhkost, teplota a průtok vzduchu zpracovaného systémem klimatizace. Další snímač, umístěný uprostřed u spodního okraje čelního okna, zjišťuje přítomnost slunečního svitu a směr dopadajících slunečních paprsků. Umožňuje tedy provádět vyhodnocení zahřívání interiéru vlivem slunečního záření a informovat o tom řídicí jednotku systému klimatizace. Dvouzónový systém kromě toho umožňuje současné nastavení dvou různých teplot a dvou různých distribucí vzduchu v pravé a v levé části interiéru.

Dvouzónová klimatizace je vybavena ještě snímačem AQS (Air Quality Sensor), určeným ke kontrole kvality vzduchu. Systém s tímto snímačem umožňuje, aby cestující ve vozidle dýchali vždy čistý vzduch, i při jízdě ve městech, v kolonách a v tunelech. Prostřednictvím tohoto snímače je totiž řízena recirkulace, která se automaticky zapíná, aby do interiéru neproudil zvenku silně znečištěný vzduch.


Prosklená panoramatická střecha se sluneční clonou

Vozidlo Alfa Brera může být vybaveno prosklenou panoramatickou střechou, která je v tomto segmentu novinkou a nabízí nový způsob života ve vozidle. Tato prosklená střecha je vlastně panel z vrstveného skla - ze všech stran zabroušený, lepený, zelené barvy, a s obvodovým potiskem a těsněním - a s elektricky ovládanou vnitřní sluneční clonou pokrývající celou plochu skleněného panelu. Sluneční clona se skládá ze tří panelů, vzájemně nezávisle se odsouvajících dozadu po dvou hliníkových černě eloxovaných vodicích kolejničkách. Za jízdy mohou tedy cestující určovat množství světla vstupujícího do interiéru jednoduchou obsluhou spínače umístěného na přední stropní svítilně.


Infotelematický systém

Vozidlo Alfa Brera může být vybaveno vyspělým infotelematickým systémem poslední generace, integrujícím satelitní navigační systém, autorádio, přehrávač CD, telefon hands-free GSM dual-band s hlasovým ovládáním a informačními službami bCONNECT. Zařízení je vybaveno aktivním displejem TFT o úhlopříčce 6,5 palce, umožňujícím (navíc i prostřednictvím hlasových pokynů) poskytovat informace k zadané trase. Je třeba zdůraznit, že hlasové ovládání umožňuje snadný přístup ke všem funkcím, aniž by byla odváděna pozornost od řízení.

Jedná se tedy o telematický systém, který má ještě více usnadnit život ve vozidle během cestování. Jedním stisknutím zeleného tlačítka totiž zákazník - díky sítím GPS/GSM a satelitní navigaci - může hovořit s operátorem připraveným mu ve vybraných světových jazycích poskytnout požadované informace. V rámci různých poskytovaných služeb zmiňujeme lékařskou poradnu, silniční asistenci (služba je poskytována 24 hodin denně) a Drive Me umožňující poskytnutí adresy nebo telefonního čísla bytu nebo závodu. Operátor poskytuje informace na displeji prostřednictvím SMS, což umožňuje převzetí tohoto místa systémem jakožto cíle pro navigaci jedním tlačítkem, a také stejně snadné okamžité volání telefonního čísla obsaženého ve zprávě, aniž by bylo nutné toto číslo zadávat.

Majitel vozidla Alfa Brera může používat služby bCONNECT kdykoliv za jízdy, po libovolnou dobu, případně pohodlně z domova z libovolné pevné linky nebo mobilního telefonu za předpokladu, že je služba Alfa Voice zprovozněna. Jedná se o opravdového osobního asistenta, který doporučí nejvhodnější trasu, pomůže při hledání adresy nebo telefonního čísla, provede rezervaci letenky, pokoje v hotelu nebo místa v restauraci, poskytne informace o aktualitách nebo důležitých sportovních událostech. Alfa Voice poskytuje také informace o meteorologické situaci, sněhu, divadelních představeních, koncertech, manifestacích, komerčních centrech, agroturistice, muzeích, nemocnicích, lékárnách, bankomatech, autoservisech a čerpacích stanicích.


Hi-Fi systém Bose

Hi-Fi systém Bose byl pro firmu Alfa Romeo realizován stejnojmennou americkou firmou, špičkovým výrobcem v oblasti akustiky Hi-Fi. Tento systém dokáže každému cestujícímu poskytnout za všech podmínek jízdy výjimečně kvalitní poslech. Systém má výstupní výkon 570 Wattů a disponuje šesti reproduktory a subwooferem s digitálním šestikanálovým zesilovačem (výkon 200 Wattů), reprodukujícím nejnižší tóny a umístěným v zavazadlovém prostoru. Hi-Fi systém Bose poskytuje stejný vjem, jako při živém poslechu. Poskytuje totiž věrnou reprodukci zvuku s křišťálovými výškami a plnými hloubkami. V palubní desce jsou umístěny vysokotónové reproduktory a středový reproduktor. Tento středový reproduktor dokáže vytvořit dojem velkého prostoru, protože je systém projektován pro interiér vozidla tak, aby byl zajištěn dokonalý soulad mezi audiosystémem a interiérem. Za účelem dosažení tohoto výsledku zvolili technici firmy Bose pečlivě všechny komponenty audiosystému a pomocí moderních počítačových metod určili nejvhodnější umístění reproduktorů vůči posluchačům.

Integrovaný procesor signálu automaticky nastavuje hloubky tak, aby byly při jakékoliv hlasitosti dokonale reprodukovány. Aktivní ekvalizér zajišťuje automatické vyvážení všech frekvenčních pásem a jasný zvuk v celém frekvenčním spektru. K průzračnosti zvuku také přispívají i obvody aktivní komprese, díky nimž systém nevykazuje žádné zkreslení ani při vysoké hlasitosti. Jedná se o skutečnou interakci všech vyspělých komponentů celosvětové známé značky Bose, reprodukujících neobyčejně skvělým způsobem zvuk.


Čidlo deště, snímač intenzity vnějšího osvětlení a integrovaný systém zabezpečení proti krádeži

Vybavení vozidla doplňují důležitá technologická zařízení zpříjemňující život ve vozidle. Jedná se o čidlo deště, které při prvních kapkách deště automaticky aktivuje stírače; snímač intenzity vnějšího osvětlení, který rozsvěcí světlomety při vjezdu do tunelu; a sériově montované parkovací senzory, které řidiči poskytují akustické a grafické (na displeji) informace o vzdálenosti od překážky, usnadňující parkovací manévr. Vozidlo Alfa Brera je navíc vybaveno sofistikovaným integrovaným ochranným systémem, který obsahuje alarm s prostorovou ochranou, snímači náklonu a zařízení proti vloupání Safe Lock. Funkce Safe Lock umožňuje mechanické odpojení zámků od vnitřních a vnějších klik dveří, takže nelze dveře po rozbití okenního skla otevřít vnitřní klikou.


Tempomat

Vozidlo Alfa Brera může být dále vybaveno tempomatem, což je zařízení schopné pomáhat řidiči tím, že udržuje nastavenou rychlost jízdy, a zvyšující tak její komfort. Toto zařízení totiž přímo ovládá škrticí klapku motoru a umožňuje automatické udržování rychlosti jízdy nastavené řidičem. Tempomat může pracovat v celém rozsahu přípustných otáček motoru, ovšem pouze při rychlosti vyšší než 30 km/h. Tempomat je však vhodné používat pouze v případě, že dopravní situace a vozovka dovolují udržování nastavené rychlosti.

Sešlápnutím pedálu plynu (např. při předjíždění) se činnost tempomatu dočasně pozastaví a vozidlo požadovaným způsobem zrychlí, ale po uvolnění pedálu plynu bude systém opět automaticky udržovat požadovanou rychlost. Z bezpečnostních důvodů se tempomat automaticky vypne při sešlápnutí pedálu brzdy nebo spojky. Potom lze udržování nastavené rychlosti obnovit stisknutím tlačítka „RECALL“ na konci ovládací páky tempomatu. Tempomat se zcela vypne a nastavená rychlost se vymaže z paměti otočením prstence vypínače do polohy „OFF“ nebo vypnutím motoru. Kontrolka ve sdruženém přístroji signalizuje funkční stav.


Nabídka

Řada nového modelu vzniká kombinací dvou motorů, 2 úrovní výbav, 10 barev karosérie a 4 interiérů z látky Floccato nebo látky Alfatex®, kůže a kůže Frau® “Pieno Fiore”. Kromě toho nabízí řada vozů Alfa Brera všem zákazníkům, i těm nejnáročnějším, příležitost vybrat si mezi rozdílným vybavením, které na jedné straně zdůrazňuje všestrannost modelu a na druhé straně odpovídá funkčním i emotivním nárokům každého zákazníka.

Konkrétně: první verze výbavy nabízí sériově palubní počítač, klimatizaci, elektrická zpětná zrcátka, startovací tlačítko na palubní desce, systém VDC, parkovací senzory, slitinové 16“ nebo 17” ráfky (v závislosti na motorické verzi), interiéry z látky Floccato, 7 airbagů včetně kolenního airbagu (pro řidiče) a rádio s přehrávačem CD.

K tomuto, již tak bohatému vybavení, přidává druhá verze výbavy prosklednou panoramatickou střechu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, ovladače rádia na volantu, elektricky nastavitelná sklopná zpětná zrcátka, interiéry z Alfatexu a zakončení z potištěného hliníku, snímače deště, stmívání a zamlžení a 17“ slitinové ráfky pro všechny motorizace.
Alfa Brera 1750 TBi

HonzaV6
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 103
Registrován: 7.9.2009, pon 11:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od HonzaV6 » 25.4.2011, pon 23:17

Brera je prostě nádherný auto po GT určitě kupuju Breru po faceliftu 3.2 V6 JTS v TI Packetu nejlépe alfaromeo1
Alfa Romeo GT 3.2

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od ReznikCZ » 26.4.2011, úte 11:51

chjo . .to je čtení na dlouhý zimní večery a ty teď bohužel končí :-D .....Já osobně Breru v 1,8TBi nebo 2,4JTDm . .ta 3,2 prostě je línáááá a to za 15litrů v průměru . .škoda že tam není Busso :(
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Ladin 164V6 » 26.4.2011, úte 18:45

U toho 3.2V6 to jsou dobry kydy :vom:

hlavní technické položky odlišující nový motor 3.2 JTS V6 od předcházejícího motoru V6:

hlavy válců z hliníkové slitiny;
hydraulická zdvihátka ventilů pro automatické vymezování vůle;
blok motoru z hliníkové slitiny;
samostatné zapalovací cívky pro každý válec;
dvě čidla klepání pro zlepšení citlivosti systému řízení klepání a pro optimalizaci výkonnosti
elektricky ovládaná škrticí klapka

To vsechno uz tam bylo! Hlavne, ze to ma 2 vacky + vahadla jako motory z 70. let :smt044
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Harous » 26.4.2011, úte 18:49

Počkej, on je 3.2 JTS 2xOHC a ne 2xDOHC? :shock:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od George.KHE » 26.4.2011, úte 19:21

Harous píše:Počkej, on je 3.2 JTS 2xOHC a ne 2xDOHC? :shock:
3.2 JTS má v každé hlavě dvě vačky takže 2x DOHC
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Ladin 164V6 » 26.4.2011, úte 21:01

Omlouvam se, blbe jsem si to precetl... :wink:

Ale kazdopadne ty vahadla ve "vysokootackovym" motoru :roll:
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Honza R. » 26.4.2011, úte 21:49

HonzaV6 píše:Brera je prostě nádherný auto po GT určitě kupuju Breru po faceliftu 3.2 V6 JTS v TI Packetu nejlépe
Mě by stačil Sport paket :wink: TI paket má tvrdší pružiny a o 2 cm snížený podvozek. Už takhle je to ve městě na retardérech fousový...

SPORT PAKET = hliníkové pedály, červeně lakované brzdové třmeny, sportovní budíky

TI PAKET = nové tlumiče a pružiny od Prodrive, logo TI, červeně lakované brzdové třmeny, zvětšené kotouče, hliníkové pedály, sportovní budíky


Pro zájemce, kteří chtějí jít do Brery, pár obrázků, jak poznat na první pohled Breru před a po faceliftu.

Exteriér je nachlup stejný. Změny vzhledu byly jen v interiéru. Dále faceliftované verze po roce 2008 mají nižší pohotovostní hmotnost cca o 55 kg (stejné motorizace). Odlehčení o to cenější, že bylo ušetřeno na rotačních částech a předních ramenech (použit hliník), takže bylo vylepšeno rozložení hmotnosti a tím výrazně jízdní vlastnosti.

Faceliftované verze mají otevírání víka zavazadlového prostoru stlačením zadního znaku Alfa Romeo (původně šel kufr otevírat pouze dálkovým ovladačem nebo tlačítkem u řidiče) a podsvětlené nástupní prahy s efektní nerezovou lištou s gravírovaným nápisem Alfa Romeo.


Další rozdíly jsou patrné z obrázků:

sedačky před faceliftem
brera-sedadla.jpg
sedačky po faceliftu mají pod opěrkou hlavy hliníkovou destičku s nápisem Brera a výraznější boční vedení
brera-facelift-sedadla.jpg
budíky před faceliftem
brera-budiky.jpg
budíky po faceliftu s číslicemi “nohama dolů”
brera-facelift-budiky.jpg
sportovní budíky pro Sport-paket a Ti-paket s červeně podbarvenou stupnicí
brera-sportovni-budiky.jpg
Interiéry před faceliftem všechny se světle hliníkovým středovým panelem:
brera-interier-cerno-sedy.jpg
brera-interier-cerveno-bezovy.jpg
brera-interier-cerno-oranzovy.jpg
Interiéry po faceliftu s možností volby mezi světlým nebo černým hliníkovým středovým panelem a rameny volantu:
brera-facelift-interier-cerny.jpg
brera-facelift-interier-cerny-sport-paket.jpg
Středový panel a ramena volantu z karbonu:
brera-facelift-sport-packet-carbon.jpg
brera-facelift-interier-cerveno-cerny-sport-paket-carbon.jpg
A lahůdka na konec – palubka obšitá kůží s červeným prošíváním (za příplatek 40 000 Kč) :smt023
brera-facelift-palubka-v-kuzi-sport-paket.jpg
Naposledy upravil(a) Honza R. dne 29.4.2011, pát 13:29, celkem upraveno 1 x.
Alfa Brera 1750 TBi

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Kubas » 29.4.2011, pát 23:05

pánové protože tohle vlákno je o řekněme "oficiálním" představení modelu, přesunul jsem všechny názory na Breru sem: http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... &start=200

do pokecového vlákna.... :wink:

Čili tady nechme prostor pro povídání o výbavách, modelových rocích atd. a srovnávání s jinými auty atd. řešme v pokecu....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Honza R. » 9.1.2013, stř 08:54

(část pátá - technická data)

Brera / Spider - ceník, výbava, technická data:
- 1750 TBi
- 3.2 JTS V6
- 2.0 JTDm
- 2.4 JTDm

http://www.alfisti.cz/technika/manualy/ ... h_data.pdf


Brera - katalog 2009:
http://www.alfisti.cz/technika/manualy/ ... atalog.pdf
Alfa Brera 1750 TBi

hand_ktm_AR
Pozorovatel

Příspěvky: 288
Registrován: 10.8.2011, stř 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od hand_ktm_AR » 16.10.2013, stř 17:45


yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od yan.ko » 16.10.2013, stř 19:05

Jo, Pete. Tohle je novejsi ... http://www.youtube.com/watch?v=1ANyBxxY ... e=youtu.be
A pohledej jeste Jamesovu F1 Breru
Alfa Romeo Perfection

hand_ktm_AR
Pozorovatel

Příspěvky: 288
Registrován: 10.8.2011, stř 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od hand_ktm_AR » 16.10.2013, stř 20:33

co je tim mysleno-water-methanol pumpa??? :smt064 :smt064

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od yan.ko » 17.10.2013, čtv 10:30

Alfa Romeo Perfection

nimbus

Příspěvky: 28
Registrován: 10.9.2012, pon 10:27

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od nimbus » 21.10.2013, pon 11:20

Zdravím,

chcel by som sa opýtať vlastníkov Brery na odomykanie dverí.
Ja ked odomknem zámky dverí ( diaľkovým ovl.), tak sa hned zosunie okno vodičových dverí do polohy tak, aby sa dali dvere hned otvorit. Neviem , či je to tak správne...či sa nemá okno zosunúť až pri zdvihnutí kľučky na dverách...lebo na dverách spolujazdca to takto funguje.

Vďaka za odpoved.
Brera 2006 2,4 200 hp 204 000 km DPF off

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Honza R. » 21.10.2013, pon 19:58

Ahoj, je to přesně tak, jak popisuješ - tj. správně.
Alfa Brera 1750 TBi

Nordis
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 11.11.2013, pon 22:31
Bydliště: Bratislava okolie

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Nordis » 11.11.2013, pon 22:59

Ďakujem autorovi za skutočne obsiahli prehľad verzií Brery. Dosť mi to pomohlo pri výbere mojej Brery.
Nordis Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm

nimbus1

Příspěvky: 19
Registrován: 13.2.2015, pát 10:35

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od nimbus1 » 23.3.2017, čtv 16:01

Zdravím,
keďže som sa dostal k už staršiemu vozidlu, neviem, ako to fungovalo za nova...
Po odomknutí zámku batožinového priestoru veko nepatrne odskočí od uzamknutej polohy - niekedy neviem ani prst vopchať pod hranu veka... predpokladám, že pružiny na tých výtlačných "cuplíkoch" sú už oslabené a správne by to malo povyskočiť možno aj na 2 - 3 cm. Nemáte skúsenosti ?
Brera 2006 2,4 200 hp 255 000 km DPF, SWIRL FLAP, EGR off

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Brera - představení modelu a podrobné technické údaje

Příspěvek od Tom jr. » 23.3.2017, čtv 21:02

opak je pravdou :-D , takhle to prostě je :smt033
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

Odpovědět

Zpět na „Brera / Spider“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti