DPF a vše kolem

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Petr147 » 6.3.2017, pon 23:45

taky mám den, kdy se do regenerace trefím 3x :D

údajně je to normální...

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od michal81 » 7.3.2017, úte 06:47

Přesně tak, rok 2009, tedy jedny z prvních s euro 5. Regeneraci u 2,0 poznáš jiným zvukem motoru, je to jako bys měl "lehký" laděný výfuk, hlavně je to slyšet při brždění motorem z kopce, trochu jiná odezva na plynový pedál, na volnoběh zvýšené otáčky na cca 900 ale žádná oblaka dýmu z výfuku se nekonají.

poplatek

Příspěvky: 9
Registrován: 2.8.2011, úte 08:14

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od poplatek » 7.3.2017, úte 08:20

Pri jízdě se u mě regenerace projevuje docela silnou rezonancí (asi) výfuku při brždění motorem kolem 2 tisíc otáček. Dle autorizáku je to prý možné a normální. :???:
Při stání jsou pak na volnoběh lehce vyšší otáčky (občas kolísají) doprovázeny hlubokým brumem, který někteří popisují, jako hrubý chod. Jakmile se regenerace dokončí, tak je chod opět rázem sametový. Ten rozdíl je patrný, pozná to i moje žena.
Jinak regenerace taky 150-280 km, dle trasy. Taky mi to příjde docela často, ale dokud vše funguje a auto jede, jak má, tak to nejspíše nebudu řešit.
AR 159 SW 2.0 JTDm
ex Fiat Stilo 1.4 (70 kw)
ex Ford Focus I 1.6 (74 kw)

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tydytek » 7.3.2017, úte 09:32

poplatek: jen pro přehled, jaký rok výroby máš ty?

Jinak s tou rezonancí výfuku je to u mě to stejné, myslel jsem si že je někde díra ve výfuku, ale asi ne, jak to čtu :)

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od michal81 » 7.3.2017, úte 12:05

Ta rezonance je dle mě daná tím, že v době regenerace jednotka obohatí směs a tedy nastřikuje více nafty aby pořádně zatopil pod kotlem :-D

poplatek

Příspěvky: 9
Registrován: 2.8.2011, úte 08:14

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od poplatek » 7.3.2017, úte 12:54

@tydytek: Mám 04/2010
AR 159 SW 2.0 JTDm
ex Fiat Stilo 1.4 (70 kw)
ex Ford Focus I 1.6 (74 kw)

Kefan

Příspěvky: 1
Registrován: 6.4.2016, stř 20:26

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Kefan » 12.3.2017, ned 20:28

Zdravim, pridam svoji zkusenost. Najeto snad jen 125t km, 2.0 jtdm 125kw rv11/2011 regenerace kazdych 400-450 km, spise kratsi trasy pri regeneraci hrubsi zvuk jak ladeny. Nesmyslna cisla spotreby

pavwlik

Příspěvky: 2
Registrován: 9.9.2009, stř 16:29
Bydliště: Vysočina

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od pavwlik » 22.3.2017, stř 21:15

michal81 píše: 6.3.2017, pon 10:20 Já to mám cca stejné, pokud jezdí pouze dálky, tak regeneruje po cca 250-300km, pokud se cukám po městě a krátké trasy, tak regeneruje okolo 150-200km. AR 159 2,0 JTDm 125kw najeto cca 215 tis. km.
Pokud začne regenerovat, tak se snažím jet na vyšší otáčky a dávat tomu trošku kopr, nikdy jsem regeneraci nepřerušil vypnutím motoru, ale nechávám ji dokončit alespoň na volnoběh. Mám v plánu ho zregenerovat přes diag, pokud by pomohlo přehrát SW, tak by to bylo zajímavé. Zkusím zjistit, zda by byla tato možnost přes autorizák
Zdravím, mám to úplně stejně, taky 2.0 JTDm 125 kW, najeto 208 tkm, r. v. 2010, převážně okresky svižně 100 km denně a regenerace taky cca 2x týdně. Ale jak tak čtu, tak je to asi normál. Ten zvuk je zajímavý, jen ten smrad není zrovna sportovní :)
Alfa 159 SW 2.0 JTDm

greatjard
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 31.10.2010, ned 07:44
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od greatjard » 30.3.2017, čtv 19:29

Jako když vás tu tak pročítám, tak mě docela děsíte.
Před týdnem jsem si přivez 2.0JTD co je v provozu od 10/2013 a má nějakých 127tkm, takže jde letos prvně na STK ... po pročtení tohodle vlákna mám ale chuť ji prodat a nechat si svou zlatou 156ku s euro3 :-D

Mimochodem nemáte někdo workshop manual na 159ku, který obsahuje i 2.0 JTD verzi? E-learn nějaký mám, ale ten je docela nepřehledný...
AR 159 SW, 2.0JTD Distinctive, 125 kW
ex AR 156 SW, 1.9JTD 16V Distinctive, 103 kW
ex AR 147 GTA, 184 kW
Fiat Uno Racing 1.4T
ex AR 145 1.6TS 88kW
ex Fiat Uno Turbo 1.3T 77kW
ex Fiat Uno 1.5 Sie 55kW

MichalS
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 7.8.2017, pon 13:50
Bydliště: Kyjov

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MichalS » 16.7.2018, pon 18:23

Ahoj, také úplně stejný, 2.0 JTDm 125 kW, najeto 220tkm, r. v. 2009, najeto do 100 km denně a regenerace v průměru po 280km.
AR 159 SW Ti 2.0 JTDm 16V 125kW

MirekS-K

Příspěvky: 58
Registrován: 23.12.2017, sob 22:57
Bydliště: Hrušky u Břeclavi

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MirekS-K » 18.7.2018, stř 20:04

ahoj kluci,,,mám AR159 2.0jtdm 125kW najeto 244000km,denně 120-130km a o DPF-ku ani nevím,,v březnu dělané emise-stk a vše ok.tak doufám,že tenhle stav mi vydrží co nejdéle..jinak foto mám v sekci naše alfy,,Mirek
Alfa Romeo 159 2.0JTDm SW 125kW 2010 sport plus manuál-Lusso,bílá
Lancia Delta 1.4T-jet 110kW 2008 platino,stříbrná
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 81kW 2001.stříbrná(trefená srna-bude EX)
ex: Alfa Romeo 156 1.9JTD 77kW 1999,stříbrná

MichalS
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 7.8.2017, pon 13:50
Bydliště: Kyjov

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MichalS » 7.8.2018, úte 17:15

Ahoj kluci, mám velkou kouřivost i přes DPF. Po regeneraci v průměru po 300km, klesne hodnota zaplnění na 20% nevíte někdo co s tím. AR 2.0JTDm
AR 159 SW Ti 2.0 JTDm 16V 125kW

MirekS-K

Příspěvky: 58
Registrován: 23.12.2017, sob 22:57
Bydliště: Hrušky u Břeclavi

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MirekS-K » 7.8.2018, úte 21:02

to MichalS.. ahoj,co tak diag?múže to být odcházející dpf filtr,nebo čidlo,,,po 300km je dost častá regenerace..dej pak vědět na co si přišel a jak si chybu odstranil,,mám stejnou motorizaci,no a v této sekci se toho píše hooodně málo,,takže každá info je dobrá
Alfa Romeo 159 2.0JTDm SW 125kW 2010 sport plus manuál-Lusso,bílá
Lancia Delta 1.4T-jet 110kW 2008 platino,stříbrná
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 81kW 2001.stříbrná(trefená srna-bude EX)
ex: Alfa Romeo 156 1.9JTD 77kW 1999,stříbrná

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tydytek » 7.8.2018, úte 23:23

MichalS: možná je to blbost, ale koukni jestli nemáš na hadici sání mezi váhou vzduchu a turbem ulomenou tu "odbočku" co vede nahoru k motoru.
Může to pak přisávat vzduch který neprošel váhou.. Dvoulitry tohle mívají v tom spoji ulomené celkem často, není to na první pohled vidět, až když za tu slabší hadici vezmeš rukou a pohneš s ní.

MichalS
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 7.8.2017, pon 13:50
Bydliště: Kyjov

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MichalS » 9.8.2018, čtv 10:10

MirekS-K: ahoj, diagnostika nic moc neukázala. Byl jsem stim ve fiatu, kontrola korekce vstriku v normálu, EGR funguje, váha vzduchu taky v poho. Tak bych tipnul taky zanesený DPF, ale nejde mi do hlavy, proč se při té kourivosti DPF neucpe totálně. Jaký máš prosím tě interval regenerace na tom 2.0 JTDm??? Nebo nějaké související naměřené hodnoty přes diagnostiku. Předem ti díky za info!!!
AR 159 SW Ti 2.0 JTDm 16V 125kW

MirekS-K

Příspěvky: 58
Registrován: 23.12.2017, sob 22:57
Bydliště: Hrušky u Břeclavi

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MirekS-K » 9.8.2018, čtv 20:26

to MichalS: ahoj,,no asi ti nepomohu,na diag sem ještě nebyl,,a co se týče DPF,tak o něm ani nevím že vypaluje.denně najedu cca 120-130km a zatím v poho.takže je mi líto,ale info ti nemohu dát žádné.z niku si asi Michal.takže Michale,kam jezdíš na diag.?,budu muset asi jet s Blue-me,nechce se mi spárovat s mobilem.jinak skus se skontaktovat se Šarkanem ze SVK-alfatuning.sk
Alfa Romeo 159 2.0JTDm SW 125kW 2010 sport plus manuál-Lusso,bílá
Lancia Delta 1.4T-jet 110kW 2008 platino,stříbrná
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 81kW 2001.stříbrná(trefená srna-bude EX)
ex: Alfa Romeo 156 1.9JTD 77kW 1999,stříbrná

MichalS
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 7.8.2017, pon 13:50
Bydliště: Kyjov

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MichalS » 10.8.2018, pát 06:37

MirekS-K: ahoj Mirku, jezdím na diag ke známému do servisu, bohužel nemá zaměření přímo na Fiat. Takže nemám žádné konkrétní hodnoty z DPF filtru. Údajně by se mělo zanesení poznat na snímači diferencniho tlaku. Jinak s Blue-me, jsem měl stejný problém, vyřešilo to pouze stažení aktualizace pro Blue-me, a následná instalace přes USB port v autě. Postup byl popsány tady na fóru. Jinak děkuji, budu pátrat dále Michal.
AR 159 SW Ti 2.0 JTDm 16V 125kW

MirekS-K

Příspěvky: 58
Registrován: 23.12.2017, sob 22:57
Bydliště: Hrušky u Břeclavi

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MirekS-K » 13.8.2018, pon 20:16

to:MichalS,,čau Michale,,tak co,máš nějaký posun v určení závady?nebo už to máš opraveno?když tak dej info..mne to blue-me už jede,odpojil sem baterii cca na 20min.,a v poho,akurát se to vzpamatovalo až po dvou dnech od odpojení baterie...
Alfa Romeo 159 2.0JTDm SW 125kW 2010 sport plus manuál-Lusso,bílá
Lancia Delta 1.4T-jet 110kW 2008 platino,stříbrná
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 81kW 2001.stříbrná(trefená srna-bude EX)
ex: Alfa Romeo 156 1.9JTD 77kW 1999,stříbrná

MichalS
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 7.8.2017, pon 13:50
Bydliště: Kyjov

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MichalS » 15.8.2018, stř 12:03

to: MirekS-K: ahoj, tak zatím bez výsledků. Stále vykuřuje, příští týden mám v plánu vytáhnout a nechat vyčistit DPF, tak snad to pomůže.
AR 159 SW Ti 2.0 JTDm 16V 125kW

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od rammstein » 15.8.2018, stř 12:08

Pokud ti to kouří a zanáší se DPF, musíš tu kouřivost nejdřív vyřešit. Jinak se ti filtr pevných částic ucpe a jakékoli čištění bude k ničemu.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tydytek » 15.9.2018, sob 22:02

MichalS: tak jak, nějaký posun?

MichalS
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 7.8.2017, pon 13:50
Bydliště: Kyjov

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MichalS » 8.11.2019, pát 09:54

Ahoj kluci, máte někdo info po kolika km by se mělo regenerovat DPF na 2.0 JTDm 125 kW? Díky
AR 159 SW Ti 2.0 JTDm 16V 125kW

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MikeC » 8.11.2019, pát 14:14

Záleží, jaké trasy jezdíš... Já mám sice 103kW verzi, ale při větším počtu dálnice/mimoměsto + nějaké to město (cca 2 ku 1), mám podle diagnostiky průměr mezi vypalováním nějakých cca 550-600km. Tankuju většinou BP + VIF (vždy).
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

kostel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 90
Registrován: 5.4.2019, pát 17:33
Bydliště: Nemotice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od kostel » 8.11.2019, pát 15:56

Potvrzuji co psal MikeC 500-600km mezi regeneracemi, jezdím z 90% okresky, sem tam dálnice a město úplně okrajově. A po těch cca 500km mám max 20% zanesení dle diag.
Giulietta Sportiva 2.0JTDm 125kW (2011)

Vikram

Příspěvky: 1
Registrován: 22.11.2019, pát 05:29

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Vikram » 22.11.2019, pát 05:33

Hele a kam jezdíte na čištění DPF v Praze? Potřeboval bych DPF někde v Praze vyčistit, ale jsem "náplavka", tak ještě přesně nevím. Díval jsem se na internet a našel jsem třeba toto: https://www.dpfpraha.cz/, nemáte s tím někdo zkušenosti? Jezdíval jsem s tím u nás v Brně do jednoho servisu, ale teď to mám prostě moc daleko.
Viktor

Odpovědět

Zpět na „JTDm2 (1.6 a 2.0)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů