DPF a vše kolem

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Kubas » 18.6.2015, čtv 19:27

tak první oprava výměnou čidla pomohla na 200km, pak opět oranžová kontrolka.... teď vyměnili lambdu a prej už to bude dobrý.... :D zatím 70km od opravy a jezdí to....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tydytek » 31.10.2016, pon 15:18

Ahoj Alfisti,
je tu někdo, kdo má 2.0 JTDM s funkčním DPF a byl by ochotný mi nalogovat nějaké údaje přes diagnostiku?
Díky.

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od michal81 » 1.11.2016, úte 06:47

tydytek píše:Ahoj Alfisti,
je tu někdo, kdo má 2.0 JTDM s funkčním DPF a byl by ochotný mi nalogovat nějaké údaje přes diagnostiku?
Díky.
Mám, s najetými 212tis. km. co bys potřeboval nalogovat? Mám diag. Multiecuscan. :D

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tydytek » 1.11.2016, úte 09:23

Super, díky za ochotu.
Zajímaly by mě tyto údaje:
otáčky motoru, požadované a reálné množství vzduchu, požadovaná a aktuální poloha EGR, otevření EGR.
To vše nejlépe na trojku pod plným plynem, třeba do 4 tis. otáček.

Pak bych ještě rád porovnal jaký ti dává hodnoty snímač rozdílového tlaku (differential pressure sensor) na DPF, hodnoty při vypnutým motoru, na volnoběh a třeba na 2000 otáček (na místě).

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od michal81 » 2.11.2016, stř 06:37

Hodnoty na místě ti udělám v pohodě, ale v provozu bohužel ne, klekla mi baterka v noťasu, tak prozatím není mobilní *varim varim :-D

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tydytek » 2.11.2016, stř 11:57

OK, pokud by se ti povedlo kouknout aspoň na hodnoty toho snímače tlaku na DPF, tak bych byl rád, aspoň bych to měl s čím porovnat.
Díky.

Lacomme

Příspěvky: 8
Registrován: 12.4.2012, čtv 16:49

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Lacomme » 4.3.2017, sob 11:38

Zdarec, mam Deltu s 2.0 Multijetem, najeto 190 tkm.

Letos v unoru jsem byl na STK a prosel emise bez ztraty kyticky, ALE porad si pohravam s myslenkou nechat DPF odstranit.
Vim ze je to EU5 a DPF je dohromady s katem, jak je to ale s STK po odstraneni? Projde/neprojde?
Jde o to, ze regenerace u mne probiha co 150-200 km. Denne jezdim necelych 30+30km (okreska+dalnice) do prace a zpet. Co tak bohuzel az po 2 letech od koupe zjistuji, tak regenerace u 1.6/2.0 probihaji takto casto, v rozmezi 100-300km na zavislosti provozu (viz. Polske fora a wypalanie dpf 2.0 multijet)

Minuly rok jsme pres ECU scan zjistili, ze je kaputt cidlo co snima tlak za DPF, na regeneraci se to vsak po pocatecnim placebo efektu neprojevilo. Taktez byl meneny EGR, jelikoz cukal a auto pri studenem startu par sekund kourilo.
Bral jsem diesel, protoze T-Jety jsou ve srovnani s konkurencnimi turbobenziny hrozne uzrane (1,5-2l), nekdy toho vsak lituju.

Otazka zni, lze jezdit bez DPF a projit STK? Nebo se to musi resit napr. opetovnou montazi DPF a prehranim softu pred kazdou STK?
Tahle generace motoru se totiz dava v soucasne dobe do cehokoliv od FCA - Jeep, Alfa, Fiat.

Pro srovnani - otec s 1.9 110 kW jezdi kolem komina (kratke poskoky par km, jednou za cas na dalnici) a interval mezi regeneracemi ma cca 900km
Delta 2.0 Multijet 121 kW

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Kubas » 4.3.2017, sob 11:58

jen taková poznámka, jezdil jsem s T-jetem v Bravu lehce nad předpisové rychlosti za 7,5 dlouhodobě (verze 110kW, spotřeba dle dotankování). Pokud to konkurence umí o 1,5-2L méně, tak to teda klobouk dolů.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Lacomme

Příspěvky: 8
Registrován: 12.4.2012, čtv 16:49

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Lacomme » 4.3.2017, sob 13:05

Delta 2.0 Multijet 121 kW

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Kubas » 4.3.2017, sob 14:45

u toho TSi tam máš v tom průměru i nejmodernější auta s ACT, start stop atd (což teda spotřebu snižuje, ale nevím jestli bys to v autě chtěl). Bral jsem T-jety z doby Brava vs dobová konkurence.... Ne auta z 2015 apod., kdy už se Delta dávno nevyráběla.... když si tam vyfiltruješ roky kdy se vyrábělo Bravo (2007-2013) tak ta spotřeba u TSi bude taky nad 7 (jestli jsem to dobře naklikal....). Navíc drtivá většina těch Fiatů co tam máš se 110kW jsou ve verzi Sport, která byla sériově na 18" pokud si pamatuju, což taky má vliv.... jako jo, asi ty TSička o něco míň braly, ale pokud bys ty auta nakonfiguroval úplně identicky tak na stejné trase bych to na víc jak litr neviděl....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od cendler » 4.3.2017, sob 16:33

Počítej stím že bez DPF ty neprojdeš, právě kvuly tomu, že ho máš hned za turbem a součástí katalizátoru. Takže jak jsi si sám řekl, před každou stk to dát do továrního stavu.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Lacomme

Příspěvky: 8
Registrován: 12.4.2012, čtv 16:49

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Lacomme » 4.3.2017, sob 17:22

A jsem schopny si flashnout ECU pres Multiecuscan (tzn., hodit tam origo SW, po STK zase DPF ven a zpatky upraveny SW), nebo je to Cendlerovo know-how? :)
Delta 2.0 Multijet 121 kW

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od cendler » 4.3.2017, sob 23:17

Tohle opravdu multiecuscan neumí, nejde ani tak o program, ale o flashovací kabel, nedoporučuji kabel za pár korun na ebay, ty profi kabely stojí v řádu desítek tisíc, tak aby jsi byl v obraze.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tydytek » 5.3.2017, ned 10:27

Je tady vůbec někdo komu se na dvoulitru vypaluje DPF v nějakým rozumným intervalu? U mě je to stejně jak psal Lacomme, okolo 150 - 250 km.
Přitom podle hodnot co dává snímač rozdílového tlaku se zdá že se filtr nijak dramaticky neplní, hodnoty při 3000 ot/min na místě jsou vždy od 23 do 30 mbar, jen ty procenta zaplnění hodně rychle naskakují..

Lacomme

Příspěvky: 8
Registrován: 12.4.2012, čtv 16:49

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Lacomme » 5.3.2017, ned 11:45

Vzpominam si jak jsem na zacatku laboroval s aktualizaci softu RJ v autorizaku, protoze na Britskem Fiat foru resili totozny problem u aut ze zacatku vyroby (2009) a udajne to aktualizace resila.
Podobny problem jsem zachytil i u Oplu a 2.0 (Insignie), kdy to Opel vyresil novym SW (regenerace pote nadhernych 1000+km)

Apropo, Mazda pri uvedeni 2.2 Skyactive dieselu mela mj. problemy s castym vypalovanim DPF (co 300-500km), pote co zakaznici rvali to take vyresili udajne jinym SW a opet jako vysledek pres 1000km mezi regeneracemi
Delta 2.0 Multijet 121 kW

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tydytek » 5.3.2017, ned 12:56

Dobrý vědět. Díky. Tobě to takhle často regeneruje už od začátku?

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od rbiciste » 5.3.2017, ned 13:35

Lacomme píše: 4.3.2017, sob 11:38 Bral jsem diesel, protoze T-Jety jsou ve srovnani s konkurencnimi turbobenziny hrozne uzrane (1,5-2l), nekdy toho vsak lituju.
Tohle mi přijde taky mimo. Odkaz na spritmonitor jsem viděl. Moc tomu nerozumím, ale zřejmě to bude zpřevodováním a rychlostí na dálnici v Německu a u nás. Měl jsem dvě auta s T-Jetem (FIAT 500L Living 88kW a Alfa Romeo Giulietta 77kW) a obě jezdily s průměrem kolem 7 litrů na 100 km. Auta jsem měl jako služební a jezdil jsem s nima z Hradce Králové do Ostravy jednou týdně mix dálnice a běs z Mohelnice do Hradce a zbytek ježdění po městě.
Neslyším to o T-Jetu a užranosti poprvé, proto reaguji. Až budu pořizovat další auto tak to bude na 99 procent T-Jet.

Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Kubas » 5.3.2017, ned 13:49

mám stejnou zkušenost, už jsem to psal výše.... (ale nespamujme jim to tady....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od michal81 » 6.3.2017, pon 10:20

Já to mám cca stejné, pokud jezdí pouze dálky, tak regeneruje po cca 250-300km, pokud se cukám po městě a krátké trasy, tak regeneruje okolo 150-200km. AR 159 2,0 JTDm 125kw najeto cca 215 tis. km.
Pokud začne regenerovat, tak se snažím jet na vyšší otáčky a dávat tomu trošku kopr, nikdy jsem regeneraci nepřerušil vypnutím motoru, ale nechávám ji dokončit alespoň na volnoběh. Mám v plánu ho zregenerovat přes diag, pokud by pomohlo přehrát SW, tak by to bylo zajímavé. Zkusím zjistit, zda by byla tato možnost přes autorizák

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tydytek » 6.3.2017, pon 10:45

A rok výroby máš taky 2009, nebo něco novějšího?

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Petr147 » 6.3.2017, pon 12:10

Sice mám koncern s euro 6, ale první vypálení jsem měl přesně ve 100km... ona to bude možná vlastnost novějších dpf

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Kubas » 6.3.2017, pon 16:04

jak to vypálení poznáte? já mám ve firmě Mondeo a Doblo v naftě (oboje 2013) a nikdy jsem to nezaznamenal.... U Mondea jsem si toho všiml fakt jen jednou (po zastavení kolem auta velké vedro) a u Dobla nikdy.... kontrolky mi to žádné nesignalizují a chováním auta to fakt nepoznám....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od speedy » 6.3.2017, pon 17:04

aby ses tak necítil, tak já jsem to u svého auta taky ještě nezpozoroval, někdy jsem před garáží zkoušel dát ruku blíže k výfuku a nepřišlo mi, že by se tam generovalo nějaký nadměrný teplo, taky se mi nikdy nestalo, že bych někde popojížděl a zvýšili se mi otáčky, no a na spotřebu nekoukám, takže ani podle toho nemám regeneraci zmapovanou :smt102
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Petr147 » 6.3.2017, pon 19:08

Já to poznám docela jednoduše - po vypnutí při regeneraci běží naplno sahara a dochlazuje :) Dřív bylo DPF pod autem a moc dobře to nefunguvalo, pravděpodobně pro nízkou teplotu, teď ho dávají prakticky na blok motoru a raději to chladí, ať to třeba nelehne plamenem :D

http://www.mihocar.cz/fotocache/bigadd/ ... 48-800.jpg

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 510
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Jarous » 6.3.2017, pon 22:43

Tak v tom případě mi Leon asi regeneruje pořád :)

Odpovědět

Zpět na „JTDm2 (1.6 a 2.0)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů