Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
romanc
Štamgast

Příspěvky: 785
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 5.3.2018, pon 16:59

Teoreticky to muze byt i baterie. Kdyz v pondeli prisli prvni mrazy tak v -17 bez problemu na prvni (s maxmotion). Cesta do prace a z prace (vzdy 35km jedna jizda), V utery to jeste bylo dobre ale musel jsem nazhavit uz 2x. A treti den v -10 uz jsem nastartoval na po ctvrte a nasledne jsem musel baterii dobit. I pres to ze alternator dobiji bez problemu tak proste v tech mrazech to ta baterie nevydrzela jelikoz vlivem nizkych teplot (pod -5°C) velmi rychle ztraci kapacitu, ale hlavne zkratovy proud (startovaci)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 254
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 5.3.2018, pon 17:34

Mám baterii novou půl roku, je pravda že byla už jednou dobíjena z 11V když se vysral altík, ale prý to přežila bez větší újmy po nastartování 13.9V a před startem 11.9V ale teď jsi nejsem jist jestli to není ukazatel teploty :D mám voltmetr do zapalování.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7603
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 7.3.2018, stř 14:54

11.9 na prázdno špatně...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

x-f
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od x-f » 7.8.2018, úte 16:42

Tak jsem dnes byl tankovat v Globusu na Čerňáku a stalo se mě něco, co jsem ještě nikdy nezažil.
Měl jsem úplně prázdno. Už to hlásilo limitovaný dojezd. Takže do nádrže mělo zahučet minimálně 65 litrů dle zkušeností.
Po cca 50 litrech pistole vycvakla. Tak jsem ji pustil znova a na cca 53 litrech cvakla znova, Tak koukám do hrdla a nafta napěněná až do hrdla. Chvíli jsem počkal až to spadne a zas tam šlo kousek. S každým dalším pokusem to ovšem napěnilo do hrdla dřív, takže už to šlo po desetinkách. Skončil jsem asi na 55 litrech a to už se mě zdálo, že vidím v hrdle hladinu a ne pěnu, tak jsem to vzdal.

V tu chvíli jsem si řekl, že má stojan třeba nějakou poruchu a blbě měří, protože jsem si jinak nedokázal vysvětlit, jak můžu po natankování prázdné nádrže 55 litry vidět v hrdle už naftu. Ale po nasednutí a nastartování ukazatel paliva ukazoval předposlední dílek a ne plnou.

Teoreticky můžu ještě teď někam zajet jinam natankovat ještě jednou a uvidím, jestli tam dostanu zbylých 10 litrů, nebo ne.

Nikdy jsem neviděl naftu takhle pěnit.

Přitom už jsem tam tankoval a obecně tyhle benzínky řetězců mají hodnocení dobré. Palivo obvykle nijak nešidí, jen dávají minimum aditiv, přičemž VIF vyjde tak na 0,2 Kč na litr, tak proč nenatankovat nešizenou naftu o 4Kč levnějc a aditiva použít vlastní kvalitní.

tatkoTom

Příspěvky: 21
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od tatkoTom » 7.8.2018, úte 17:26

Na Slovensku tankujem Slovnaft, pridávam VIF (teraz už niečo iné mimo mrazov, no ak začnú - budem aj zimný VIF).
Pre istotu. Jeden CommonRail 1.9JTD mi už dožil na šmejdovú naftu.
Respektíve odvtedy sa totálne vyhýbam tankovaniu na malých čerpačkách s malým obratom paliva.
Údajne stačí, aby taký prehodil jednu nádrž z benzínu na naftu a aj malé množstvo zvyškového benzínu v nafte JTD môže poškodiť. Údajne...
A najmä - ktovie ako staré palivo tam majú.
VIF - pracovník jednej čerpačky mi vraví - my to lejeme do prémiovej nafty priamo z 5-litrových kanisytov, môžete prémiovú priamo, nemusíte si sám...
Ja - áno, chrbtom ku kamere čo sa nezmestí - ide kamarátom.
Pekne sa zasmial - tým netvrdím, že by to robil.
Dávať VIF sám je podstatne lacnejšie a človek vie, koľko ho dal :)

romanc
Štamgast

Příspěvky: 785
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 7.8.2018, úte 19:23

Pěnící nafta je klasika u těchto pump. Pamatují když jsem jezdival na Ono tak taky penila jako prase. Pak jsem při dlouhodobém sledování zjistil že sice jezdim za nízkou cenou ale musím tankovat častěji právě kvůli peneni. V přepočtu to vyšlo ze jsem vlastně nic neusetril protože spotřeba oproti pc byla o 0,6l vyšší. A normálně se rozchází o 0,1-0,2l na nádrž
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9649
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 7.8.2018, úte 20:36

... asi před rokem mi jeden člověk dohlížející na kvalitu paliv řekl, že v této zemi si naftové auto koupí jenom blázen... :wink: bohužel jsou hodně benevolentní normy...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13860
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 7.8.2018, úte 23:41

tak zase jako já jsem za posledních 10 let provozoval x nafťáků (Stilo, GT, Mondeo, Doblo, Octávii) a ani jeden neměl problémy se vstřikovači a jiné takové dieselové radosti.... a to třeba Stilo mělo skoro 300tkm, Octa 250, GT a Mondeo po 150.... tím neříkám že tady netankujem sračky, s jídlem je to to samý :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), + občas Giulia 2.0T 200CV

rammstein
Pozorovatel

Příspěvky: 454
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od rammstein » 8.8.2018, stř 08:44

Taky bych neviděl tak černě, i když by to samozřejmě mohlo být mnohem lepší - potraviny jsou skvělý příklad. Docela zajímavý je, že nafta v různých státech má i rozdílnou vůni.
159 2.4 JTDm Q-Tronic FL

x-f
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od x-f » 8.8.2018, stř 12:01

romanc píše:
7.8.2018, úte 19:23
Pěnící nafta je klasika u těchto pump. Pamatují když jsem jezdival na Ono tak taky penila jako prase. Pak jsem při dlouhodobém sledování zjistil že sice jezdim za nízkou cenou ale musím tankovat častěji právě kvůli peneni. V přepočtu to vyšlo ze jsem vlastně nic neusetril protože spotřeba oproti pc byla o 0,6l vyšší. A normálně se rozchází o 0,1-0,2l na nádrž
Nerekl bych, ze to tam slo uz napenene. Na konci hadice pred pistoli bylo takovyto skleneny vokynko a tam byla cira.

Tj. Nemelo by to byt tak, ze to slo napenene uz pres to prutokove mereni, tedy osizen jsem nebyl.

Ale vzivote jsem takhle napenenou naftu nevidel. Pritom i tady jsem uz parkrat tankoval a benziny retezcu obvykle vychazej dobre v testech.

romanc
Štamgast

Příspěvky: 785
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 8.8.2018, stř 12:13

Ve stojanu nepeni protoze je pod tlakem (aby ti to nepocitalo vzduchove bubliny), penit prave zacne az kdyz zacne padat do nadrze a micha se se vzduchem.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Hetros

Příspěvky: 4
Registrován: 18.7.2018, stř 12:53

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hetros » 2.9.2018, ned 06:13

x-f píše:
7.8.2018, úte 16:42
Tak jsem dnes byl tankovat v Globusu na Čerňáku a stalo se mě něco, co jsem ještě nikdy nezažil.
Měl jsem úplně prázdno. Už to hlásilo limitovaný dojezd. Takže do nádrže mělo zahučet minimálně 65 litrů dle zkušeností.
Po cca 50 litrech pistole vycvakla. Tak jsem ji pustil znova a na cca 53 litrech cvakla znova, Tak koukám do hrdla a nafta napěněná až do hrdla. Chvíli jsem počkal až to spadne a zas tam šlo kousek. S každým dalším pokusem to ovšem napěnilo do hrdla dřív, takže už to šlo po desetinkách. Skončil jsem asi na 55 litrech a to už se mě zdálo, že vidím v hrdle hladinu a ne pěnu, tak jsem to vzdal.

V tu chvíli jsem si řekl, že má stojan třeba nějakou poruchu a blbě měří, protože jsem si jinak nedokázal vysvětlit, jak můžu po natankování prázdné nádrže 55 litry vidět v hrdle už naftu. Ale po nasednutí a nastartování ukazatel paliva ukazoval předposlední dílek a ne plnou.

Teoreticky můžu ještě teď někam zajet jinam natankovat ještě jednou a uvidím, jestli tam dostanu zbylých 10 litrů, nebo ne.

Nikdy jsem neviděl naftu takhle pěnit.

Přitom už jsem tam tankoval a obecně tyhle benzínky řetězců mají hodnocení dobré. Palivo obvykle nijak nešidí, jen dávají minimum aditiv, přičemž VIF vyjde tak na 0,2 Kč na litr, tak proč nenatankovat nešizenou naftu o 4Kč levnějc a aditiva použít vlastní kvalitní.
Tohle přesně se mi stalo nedavno s naturalem 95 od Tesca. Sice jsem na to pak hleděl jak puk, ale vrásky jsem si z toho nedělal.
Alfa Romeo 159 2.4JTDm 147kW (Q-Tronic) FL

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host