T-jet a LPG

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 18.9.2012, úte 23:07

pánové v mojí "sféře vlivu" se vybírá další nové auto a tak nějak koketuju s myšlenkou koupit něco s T-jetem a dát tam origo fabrické LPG (příplatek ca 25tkč).

Máte s tím někdo reálné zkušenosti? Jde mi hlavně o zkušenost s T-jetem na LPG... bohužel jich asi moc nebude, tak budu vděčný i za obecnější postřehy....
Vzhledem k tomu, že to auto bude dost často jezdit kratší pojížďky tak se mi nafta nezdá moc vhodná (navíc i projev je prostě u T-jetu mnohem lepší), ale furt to auto v klidu těch 25tkm ročně dá a bude sloužit dlouhé roky, takže se LPG určitě vyplatí....

Co vy na to? :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Hampice » 22.9.2012, sob 22:00

Pokud se na tom bude chtít něco posrat, posere se to ještě v záruce. Nebál bych se toho :wink:
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Dallen » 22.9.2012, sob 22:05

Zástavba od výrobce je to nejlepší co může být. Navíc pokud tam bude italskej systém (což snad může být) tak to je super.
Jinak T-jet není přímý vstřik? Tam by ta cena byla hodně podezdřelá.

Já bych do toho určitě šel.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Zamin
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 3.7.2007, úte 20:58
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Zamin » 22.9.2012, sob 22:14

Tak na tuto kombinaci jsem se ptal cca před měsíce v autorizáku v Hradci Králové a potvrdili mi, že do T-jetu LPG ještě nemontovali :D
EX AR 146 1.4 TS 16V Junior, AR 33 1.7 IE, ještě předtím AR 33 1.7 16V - jednou se k ní vrátím...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Dallen » 22.9.2012, sob 22:30

To montujou v autorizáku? Já doufál, že v fabrice.
Pokud to montuje někde v autorizáku kde stím nemaj zkušenosti tak toho bych se docela bál.

Jenže je to dilema dát to na lpg někomu kdo tomu skutečně rozumí (problém se zárukou) x montáž v autorizáku a pak řešit problémy s špatnou instalací lpg.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 22.9.2012, sob 22:31

T-jen přímý vstřik nemá.... Přestavba na LPG stojí 27.600 (u Dobla, které řeším....).
Podle mě to s LPG dodají přímo z fabriky, protože v Itálii jsou alternativní paliva hodně oblíbená....

Jinak tady je nějaký test:
http://www.auto.cz/test-fiat-linea-1-4- ... plyn-56195
a plyn dělá nejspíš firma Tartarini (neznám, každopádně italové)....

Zajímavý je údaj že to auto na plyn žere o 25% víc.... :-k
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Dallen » 22.9.2012, sob 22:42

Těch 25% je blbost. Tou hodnotou se chrání, kdyby napsali přesnou míru a pak byla větší tak můžou mít problémy s uživateli, většinou je spotřeba tak 10%-20% (těch 20 u starších systému).

Tartarini je kvalitka. :smt023

Jinak Doblo se dělá i CNG pokud se nepletu, ale to asi nemáš kde plnit.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 22.9.2012, sob 22:57

hlavní problém s CNG je to, že se dává jen k atmo 1.4 o které neuvažuju....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Zamin
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 3.7.2007, úte 20:58
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Zamin » 23.9.2012, ned 07:14

CNG se montuje samozřejmě už ve fabrice, ale to LPG bude většina až tady v ČR v autorizáku. Jestli se dá objednat auto s LPG už z Itálie nevím.
EX AR 146 1.4 TS 16V Junior, AR 33 1.7 IE, ještě předtím AR 33 1.7 16V - jednou se k ní vrátím...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od RV147 » 12.10.2012, pát 07:01

S CNG je problém, že ty nádrže jsou hodně těžký a zaberou strašně místa, navíc síť není až tak rozšířená a to ani v německu. Na druhou stranu se dá tankovat i doma, když si teda pořídíš tankovací stanici za 60 tisíc :D
Pokud T-jet nemá přímej vstřik neměl by bejt problém. Ve firmě máme Octu s LPG a popravdě spíš zklamání. Jezdí to teměř za stejný prachy jako diesel a je to líný jak prase. Plyn v pohodě jezdí jako benzín, ale žere to minimálně o 10-15 % víc než na benzín. Stálo to o skoro 100 tis. míň než diesel, ale příště beru naftu. U turba by to nemuselo bejt tak hrozný, to snad nějak pojede.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 12.10.2012, pát 09:25

jak už jsem psal, to auto hodně často pojede 1km tam, 1km zpátky atd, prostě vyloženě krátké pojížďky.... z toho důvodu se mi nechce jít do nafty (navíc furt řešit její kvalitu atd.)...
Jinak T-jet přímý vstřik nemá....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od RV147 » 12.10.2012, pát 11:39

No tak jestli to pojede 1km tam a zpátky tak to turbu dobrotu taky dělat nebude a na plyn to skoro nepojede, ten se pouští tuším až když má voda 50 °C. Já bych zůstal u nafty, plyn není špatnej, ale taková bomba jak se čekalo to není.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Richie » 12.10.2012, pát 11:43

pousti se kdyz ma voda cca 50°C , pak ma reduktor uz cca 30°C takze na ŘJ LPG je nastaveno 30° a nebo se to nastavuje ze prepne po prekroceni urcitych otacek...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 12.10.2012, pát 12:02

RV: jasně, takové pojížďky nejsou dobré pro žádné auto s turbem, ale přecejen ten beznín se rychleji ohřeje než JTD... (čili když těch pojížděk bude víc po sobě tak benzínovému autu to prostě bude míň vadit....) U toho plynu mi nejde o to za každou cenu ušetřit, spíš prostě jezdit za náklady +/- jak s naftou a mít k tomu kultivovaný motor....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 16.10.2012, úte 11:31

tak dle infa od místního dealera Fiat se přestavby dělají až v Čr....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Harous » 17.10.2012, stř 12:37

Problém by asi být neměl. Lancia měla v nabídce 88kW TJET na LPG přímo z výroby. Mělo to označení Ecochic...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 17.10.2012, stř 14:25

jo jo, však ten Fiat to má taky přímo v ceníku. Jen to prostě z Itálie dotáhnou jako auto na benzín a nechají to tady někde namontovat.... Uvidím....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Harous » 17.10.2012, stř 15:32

To jo, ale ta Delta to měla montovaný přímo ve fabrice. Zkusím o tom něco najít, mám pocit, že těch změn tam bylo víc. Co si vzpomínám na nějakej článek tak snad bylo jinak řešený chlazení turba.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Harous » 17.10.2012, stř 16:02

Tak o turbu jsem nic nenašel, ale třeba tady je tohle info:
http://translate.google.cz/translate?hl ... JABEO4BMA0

"V detailu, motor Lancia Delta Turbo LPG používá hlavu válců s ventily a sedadel vyrobených geometrií a materiálů optimalizovaných pro provoz LPG. Vybaveny speciálním vtokové soustavy k uspokojení LPG vstřikovače, stejně jako další elektrických kabelů již integrované."
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 17.10.2012, stř 16:48

ok :smt023 Škoda že to Fiat nedělá taky tak.... takhle furt přemýšlím, jestli jo nebo ne.... No uvidíme, času na to mám dost....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Tornado156 » 10.11.2018, sob 05:42

Ahoj
Chcem sa spytat ako to dopadlo. Vyberam teraz do firmy nove auto a som rozhodnuty pre Doblo.
Budu sa jazdit kratsie trasy po meste a preto uvazujem na t-jetom ale mam obavy zo extremnej spotreby. Mám nove Tipo Sw s t-jetom a tam jazdim okolo 8-8,5l/100. Bojim sa ze Doblo bude jazdit za 11 a to je uz moc. Vacsina aut co sa predaju je diesel. Mas teda nejake realne skusenosti? Dakujem
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 10.11.2018, sob 08:57

Ne ne nakonec jsem nic nekoupil.... Ale kdyz se ten motor dela uz snad 10 let tak by to meli mit vychytane.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Tornado156 » 10.11.2018, sob 09:17

O motor sa nebojim, ide mi o realne prevadzkove naklady realne fungovanie. Napriklad ani Tipo uz na plyn nerobia. Vo fiate mi hovorili ze mali problemy s trhanim motora apod. A to bola fabricka inštalacia
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od Kubas » 10.11.2018, sob 12:45

Tipo na plyn jsem nedavno videl v ceniku.... Fakt konec?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: T-jet a LPG

Příspěvek od hadXR » 11.11.2018, ned 09:48

Já mám od června služební Doblo 1.4T 120k na CNG, kupováno někdy v dubnu 2018.
Co se týká spotřeby tak to bere necelých 7 kg / 100 km při provozu dálnice, okresky. Jen ten dojezd 300 - 350 km je opruz, ale na trasy po městě by to zase problém nebyl.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti