Kvalita paliva LPG ...

vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od vlad47 » 5.11.2012, pon 21:40

Primazavanie pruser nie je, pruser je poskodenie tych nadhernych rur, ruky by som za to lamal. Zopakujem, nejde o cenu naplne, ta sa da kupit, ale nove sanie neviem kde xces zohnat, ak vezmes pouzite, to je znova spojene s odpisanim ineho bussa.
Preto presne odporucam tankovat probugas, maju zvyseny obsah syri, dokonca aj ked tankujete a chytite potom koncovku tak citite ako keby bola jemne mastna, takze naco tam nieco lievat ked to mozem davat uz priamo. Aditivum do benzinu ano (to znova davam cez hrdlo nadrze, bez poskodzovania, vrtania atd.), preto davam do kazdej jednej nadrze aditivum na ochranu ventilov pre motory spalujuce LPG od liqui molly. Startujem vzdy na benzin takze tym aditivom ostrekujem ventily ovela castejsie ako je minimalny doporuceny interval. Vstrekovace sa cistia na ultrazvukovej cisticke a testuje sa aj davkovanie. Po poslednom cisteni (to jest po 70 000km na plyne) boli vstreky bezproblemove. Treba menit filtre skor ako je neskoro.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od HonzaR » 5.11.2012, pon 22:43

vlad47--to je nedorozumnění--nikdo netvrdí že se to nutně přimazává přes kolena sání--/vstřiky jednotlivé se taky dávají u bussa "dolů "a přímaz centrálně za klapku. přes venturiho bazmek..cpát to .do chrom-kolen je to naprostá pitomost.., vzdálenost nehraje žádnou podstatnou roli, sáním pěti kapek za minutu to dělá fakt jen nepatrný jemný kapičky rozptýlený v nasávaným vzduchu, promíchaný je to slušně pro všechnu válce právě tou vzdáleností, s tím není problém , celkem stačí rozptýlit v tom sání jen nepatrné množství kvalitního maziva--asi jak v dobách přimazávanýho ethanolovýho běsnění :-)kvůli kroužkům..na to bych tu mazivost síry nevynášel--to je opravdu krok stranou, síru už máme za sebou,, jak v mazivech tak palivech..
Nejde rozhodně o nějakej přehnanej maximalismus--fakt stačí nepatrně "omastit" a je to..
Pragmatický, jednoduchý řešení.
Tím že pracuješ se čtyřtaktním motorem, stopové mazivo rozptýlené v palivové směsi pokrývá i povrch výfukového ventilu během sání a stlačování a tím přítomné aditivum částečně i díky "překrytu v časování ventilů" promázne stopově i výfukové ventily ..

Málo kdo tuší, že kvalitní dodatečný benálový aditivační balíky obsahují i mazvostní stopovou přísadu, právě kvůli prvnímu kroužku, kterej dostává největší čočku..

dám sem nějakej obrázek instalace přímazu , pokud pohledám.., s foťákem k autu se mi teď nechce...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od HonzaR » 5.11.2012, pon 23:02

Kdo neví, jak to aditivačně funguje ve spalovacím prostoru s LPG./teda přímaz Flash-lube/
tak základní rozumný popis třeba tady..
Jinak ochrana sedel a ventilů je součástí aditivačního balíku i benálu Natural, jen se to prostě nerealizuje "hrubou silou" olovem ale jiným citivějším a decentnějším chemickým postupem..
A stejně decentní množství obdobných aditiv je dobré opravit i do spalovacího prostoru zatíženého oecně vyšším tepelným namáháním na LPG provozu..
http://www.lpgforum.cz/?p=62

vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od vlad47 » 5.11.2012, pon 23:09

Hej to je pravda, ok, pokial to das cez venturiho trubicu (sice by to bola robota davat medzi klapku a hlavu, ale len jednorazova takze v poho) da sa to ano. V takom pripade ok.
Akurat mi unika pointa tej vynalozenej namahy a silou mocou snahy ochranovat sacie ventily, ktore v porovnani s vyfukovymi nevedia co od radosti. Ked sa so mnou vyfukove sedla rozlucia tak mi nepomoze ciste svedomie ze sacie som predsa chranil, ked nie su ani z daleka take namahane.
Kazdopadne ak to uz mas tak to urcite neni na skodu, nechaj si a pouzivaj, ale ze by som si to daval to ee.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od HonzaR » 5.11.2012, pon 23:20

Jak říkám, součástí aditivačního balíku benálu jsou i dnes látky na ochranu spaovacího prostoru a jednotlivých prvků ventilů a sedel--pravda jde o decentnější systémy, než bylo "olovo" ale ty ochranné látky tam fakt jsou--v LPG které tankujeme díky faktu že se jedná při vstřiku o plynnou složku je bohužel NAPROSTO NIC..v tom je ten smysl aplikace jednoho litru ""aditivačního oleje "na zhruba 10tis km ..při suchém provozu LPG..
Prostě benzín není jen směs surových uhlovodíků, jako je tomu u LPG, palivo dnešních parametrů z benálu dělají ADITIVA..a že jich tam je..:-)

vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od vlad47 » 5.11.2012, pon 23:58

Clanok nehovori nic specificke len zbezne.
Kazdopadne zopakujem pre istotu, tankujte dobry plyn hlavne, pretoze nemozete zanedbavat rozdiel pre porovnanie eco+ zo slovnaftu ma obsah siry 2,9mg/kg a ten ktory vam ja hovorim ze mate tankovat od probugasu ma 11,6mg/kg. Ked k tomu pridam aditivum do benzinu s ktorym mam na benzin prejst par minut kazdych par tisic km a mne to davkuje pri kazdom starte tak neni co riesit.
O tom toto vlakno je, co tankovat, pretoze nikto nechce mat problemy ked nemusi.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od HonzaR » 6.11.2012, úte 05:23

Převzato:



Kvalitativní požadavky na LPG

Zkapalněné ropné plyny jsou v současné době nejrozšířenějším představitelem plynných paliv. Tyto plyny se také často označují jako propan – butan podle dvou základních komponent tohoto paliva.

Kvalitativní požadavky na LPG se liší v závislosti na způsobu použití. Na rozdíl od požadavků na propan – butan používaný jako topný plyn se v požadavcích kladených na LPG používaných jako motorové palivo klade důraz na čistotu, těkavost a antidetonační charakteristiky. Stávající kvalitativní parametry jsou uvedeny v tabulce.


Technické požadavky na LPG pro pohon

Z hlediska těkavosti platí v ČR pro zimní období (tj. od 1.10. do 31.5.) požadavky na těkavost pro typ B. V budoucnu lze očekávat další zpřísňování některých parametrů, zejména obsahu síry, čistoty produktu a možná i výkonových parametrů.

Ze strany výrobců motorů se objevují hlasy volající po zpřísnění uvedených kvalitativních požadavků v následujících parametrech:

celkový obsahu síry max. 5 mg/kg
odparek max. 15 mg/kg
obsahu C5-uhlovodíků max. 0,15 % (V/V)
Jejich dodržení by mělo přispět k dlouhodobému bezproblémovému provozu plynových motorů a zajistit dosažení velmi dobrých energetických, výkonových a emisních parametrů motoru i jejich dlouhodobou stálost.file
:


---------------------------

Smysl je tedy zcela opačný--SNIŽOVÁNÍ OBSAHU SÍRY je klíčové ve vztahu k EKOLOGIČNOSTI LPG, nevím proč horovat pro vysoký obsah síry jen z důvodu faktu
jejích "mazivostních vlastnostíˇ"

Vpravit do motorového prostoru během CELÉ DOBY BĚHU NA LPG
KVALITNÍ ADITIVAČNÍ BALÍK + Mazivo pro přímaz kroužků s možností regulace dávkování je logické, technické řešení a jde tím zcela jednoduše pokrýt použití celé skupiny uvažovaných moderních aditivačních látek
, nikoli se ohánět přítomností NEŽÁDOUCÍCH PŘÍMĚSÍ jen proto, že při suchém provozu prostě jedeme pouze na surové uhlovodíky a tenhle přimíchaný "odpad" má vlastnosti, které kvalitní aditivaci aspoň trochu supluje..


PROČ horovat proti přímazu, když zkušenosti z provozu s ním jsou výborné, motoru to svědčí a nezatěžuje to uživatele LPG ničím , co by stálo za řeč
nějakých 350-kč na 10tis provozu a dulejt za tuto dobu jednou nádobku je prostě sranda

Nízký oibsah síry je důležitý pro skutečnost DEGRADACE OLEJE kyselinami hlavně při studených startech a její celkové snížení vede k nižšímu zatížení
celého spalovacího systému--

prostě SLOUČENINY SÍRY V PLYNNÉ PODOBĚ JSOU ZNAČNĚ
AGRESIVNÍ A SPOLU S nezbytně přítomnou VODOU ve zplodinách ze spalování uhlovodíků VEDOU K PŘÍMÉ TVORBĚ KYSELIN..

OLEJOVÁ NÁPLŇ MUSÍ MÍT Z HLEDISKA ŽIVOTNOSTI AGREGÁTU NEZBYTNĚ
ZÁSADITOU REAKCI
a moderní oleje, s nízkou hodnotou aditivace TBN--u olejů
se strategií low SAPS typicky okolo 6 /kde jsou doby, kdy většina benálových olejů měla
TBN 11-12, diesel emuzí i 16/ jsou zbytečně zatíženy kyselinami na bázi síry...
Při dlouhých doporučovaných intervale při zasířeném palivu v druhé půlce "doporučované
dlouhé životnosti oleje" jede agregát potom fakticky s kyselou olejovou náplní
bez nezbytné alkalické rezervy...

Takže SIRA v moderním motoru dělá celkově medvědí službu
Takže přes jisté " mazivostní vlastnosti "má i spoustu negativních..

SNIŽOVÁNÍ OBSAHU SÍRY JE SPOLU SE SNÍŽENÍM OOBSAHU FOSFORU a DALŠÍCH AGRESIVNÍCH LÁTEK "KLÍČEM K PROKLAMOVANÉMU MODERNÍMU EKO-PROVOZU.m zvlášť u LPG má tohle jakousi rozumnou logiku."


Tohle jsou současný požadavky na LPG a bude růst tlak na snížení síry, to je jasný...
Zvýšení nákladu na provoz o 0,O55Kč/km při použití přímazu mi přijde jako banalita
v porovnání s výhodami které skýtá

Pozn.
/"Neprodávám, nemontuji systémy LPG komerčně, nejsem nijak finančně interesován na těchto systémech..přímazu ventilů.:-)"/
Přílohy
lpg_kvalita_1.jpg

vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od vlad47 » 6.11.2012, úte 08:54

Mas uplnu pravdu :)
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od HonzaR » 6.11.2012, úte 16:05

Tak hlavně technická "pravda "o spalování LPG není moje. :-D

.prostě jen se ty uhlovodíky nějak chovají a spalování neaditivovaného paliva v pístovém motoru je faktický návrat do 20.let minulého století...
dlouhá léta si chemický průmysl láme hlavu, jak eliminovat některé
zásadní negativní vlivy..spalování v pístovém motoru a výsledkem jsou aditivační balíky moderního benálu

Cena 1500 ,- za montáž přímazu , který jde udělat prakticky naulici před barákem, pokud člověk má elementární zručnost je sranda..
a motor podstatnou část zátěže dlouhodobým během na "suchou plynou směs", se současnou absencí výparného tepla přestane vnímat..

Takže tady neprezentuju nějaký svoje "zázračný objevy"--spíš jde o to, že většina uživatelů přestavbových sad neví, že mezi spalováním aditivovaného tekutého uhlovodíku
a prozatím v případě LPG "NEADITIVOVATELNÉ PLYNNÉ FÁZE " je pořádný rozdíl ...
Ty vlivy jsou samozřejmě jiné v HTP povozovaném bez ambice na jakýkoliv výkon a v bussu, které přímo svádí k vytáčení k horní části otáčkového pole..pak zátěž na materiálu rapidně roste a jakákoliv "úleva" pro spalovací prostor se hodí..pokud nestojí nesmyslnej balík..

"Přímaz" plní oboje--jak rozumnou cenu, tak rozumnej poměr účinnost/cena..
O to víc je zarážející, jak málo firem ,které montují LPG, si tenhle jednoduchý systém
přihodí do nabídky--ve většině montážních firem si to člověk musí doslova prosadit sám.. :smt023

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od HonzaR » 6.11.2012, úte 16:06

Obrázky přímazu pro 3.0 V6 busso přihodím..

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od Petr147 » 25.8.2015, úte 22:34

dnes jsem byl v jedné nejmenované akreditované laboratoři na testování paliv a řešil jsem kvalitu LPG v ČR, která byla minulý rok značně tragická a proto ČOIka rozdala rekordní množství pokut, letos je to lepší, ale stále jsou případy, kdy jde vzorkovnice použít jako chrastítko, nemluvě o přítomností olejů, obrovských množství síry... proto je opravdu vhodné měnit filtry častěji, než je doporučených 50 tisíc...

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od vonkreuz » 12.12.2015, sob 13:11

Pánové co říkáte na takovýto stav filtru? Jsou to filtry dávané mezi reduktor a vstřikovače. Stáří 13 měsicu, najeto 12-15 tisíc kilometru. Tankován převážně slovenský LukOil, český LukOil a Kralupol (Brno Komárov, ČP Benzina).
Přílohy
LPG 15 000km_02.jpg
LPG 15 000km_01.jpg
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od Dallen » 12.12.2015, sob 21:26

Otazka jestli je mistr* skutecne vymenil...nebo ty jsis je menil sam?

Osobne bych takove zaneseni necekal.

Jinak tankuju momentalne na MOL (byvaly lukoil) a po transformaci na MOL se kvalita hodne zvedla, ale i predtim byla na velice dobre urovni srovnatelne s EuroOilem (Kralupol).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od vonkreuz » 12.12.2015, sob 22:55

Teď jsem si je měnil sám a právě pro kontrolu jsem je říznul. A přemýšlím jestli není zanešený reduktor bo mi v nastavených 25•C sice přepne na LPG, ale okamžitě spadne do benzinu a zpět na LPG mohu přepnout až když je ukazatel teploty na palubce na 90•C. :-k
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od Dallen » 13.12.2015, ned 18:47

No tak to mas asi blbe nastaveny tlak z reduktoru
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od .myc155 » 13.12.2015, ned 21:31

v reduktoru bude jeste filtr kapalne faze

Murino
Nováček

Příspěvky: 119
Registrován: 3.7.2014, čtv 12:14

Re: Kvalita paliva LPG ...

Příspěvek od Murino » 14.12.2015, pon 21:07

Já bych takové zanesení spíš čekal. Beru Lukoil,Kralupol, občas Tomegas a měl jsem je horší po roce.

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti