alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Odpovědět
petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od petrAR156 » 22.10.2018, pon 09:59

To video byl fail, nic mémě tokto dobíjení reálně vypadá:
norsko.jpg
Nucený přechod na elektromobily je jen začátek, je to vidět v Norsku kde se rozhodli, že elektromobily s kterými se dá alespoň někam dojet budou danit
https://www.denik.cz/ekonomika/s-ulevam ... 71017.html
Někdo si snad dělá iluze, že by třeba naše vlády, hospodařící s deficitem, dopustily výpadek ze spotřební daně a DPH z pohonných hmot? Ani náhodou, zaplatíme to všichni ve zvýšení cen energií a na nových daních.
O tom co bude stát vybudování infrastruktury pokud budou chtít mít v dohledné době alespoň třetinu aut elektrických ani nemluvě. O nutnosti vybudování nových zdrojů energie naposled seriózně jednala Nečasova vláda a do toho jejich roku 2030 už je postavit novou velkou elektrárnu téměř nemožné. Atd. atd.
Tahle násilná elektromobilita je jeden velký ekonomický průser a zaplatíme ho my.

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Radim » 22.10.2018, pon 20:23

ještě někdy s počátkem Euro 5 jsem se taky vztekal jak je možné že se v EK ignoruje fyzika a ženou to do těch nesmyslných limitů.. asi tři roky zpátky jsem si připustil že to je záměr, ideologický tlak a nemá to se realitou nic společného. že to splnit konvenční cestou nejde a je to jen páka na zavádění jiné technologie. těch X ale, co ta elektromobilita má, a v jakém tempu to chtějí řešit, že buď bláznovství na druhou, nebo nějaká brutální lobby na pozadí. nebo oboje dohromady. jinak si myslím, že tohle je na samostatný vlákno.
Alfetta GTV L

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od MichalT » 22.10.2018, pon 22:39

To je tak, když o věcech nerozhodují odborníci, ale jen prostě většina...
Jinak mi to začíná připomínat situaci, když se v 90. letech lidem masivně cpaly el. přímotopy, všichni si to nakoupili a pak postupně zdražili elektriku tak, že dneska zase na vsi na podzim smrdí uhlí jak v 80. letech.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 23.10.2018, úte 08:03

Michal: tak "odborníci" řídili i všechny plánovací komise za komunistů a jak to dopadlo.... argumentem "odbornosti" můžeš zrušit jakoukoliv veřejnou debatu, třeba i o provozu na silnicích ("nemáš VŠ s dopravním zaměřením, drž hubu a nepleť se do toho"). To že se někomu cpaly přímotopy bylo kvůli dotacím které si myslím tehdy prosadil ČEZ.... samozřejmě až se jich prodalo dost tak se dotace zrušily.... Jinak to ber jen jako obecnou poznámku.... o fungování EU si iluze samozřejmě nedělám....

Radim: EURO 5 bylo o ignorování fyziky? nebo spíš o tom že do toho automobilky nechtěly investovat a šidili to? protože třeba dnes jsou schopné plnit i ty super- přísné aktuální normy, viz tohle: https://auto.idnes.cz/emise-adac-normy- ... tomoto_fdv - tak jaktože to dnes jde a předtím nešlo plnit ani mírnější normy? že by zafungovaly ty pokuty? Jen se ptám, nemám čas to detailně sledovat, každá lobby si samozřejmě hustí to svoje....

Petr: dobrej komentář s tím autoforem, to je fakt banda debilů.... už jsem se naučil zásadně na jejich články neklikat....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od soft147 » 23.10.2018, úte 08:26

Odkazy na autoforum jsem si na seznamu zakázal.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Majkll » 23.10.2018, úte 17:31

Tady v tom článku s elektromobilem zkoušeli dojet do Itálie, závěr z toho je, že na krátké pocuky bude elektrická lednička na kolech stačit na dlouhé štreky to zatím není...Je třeba přikoupit další starou Alfu elektrobudoucnost bude nuda
https://www.lidovky.cz/byznys/auto/k-mo ... n-auto_pkk
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 23.10.2018, úte 21:08

Tak takový výsledek se asi dal čekat :-) když máš dojezd 250km a chceš ujet 800 tak to holt bude bolet :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od tatkoTom » 23.10.2018, úte 21:25

V zime možno aj 60 km...
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Harous » 23.10.2018, úte 21:52

Dokud nebude elektromobilita zajímavá finančně tak nemá šanci uspět bez dotací. Zajímavě vypadají některý plug in hybridy který si při určitým složení pravidelných tras dovedu představit jako zajímavou nabídku.
Každopádně představa elektroobility vrchnosti z Bruselu musí zákonitě narazit na absolutně nepřipravenou infrastrukturu.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 23.10.2018, úte 22:18

Bohuzel ty plug-iny jsou porad strasne drahe..... Aspon co si tak vybavuju kdyz jsem se na to treba pred pulrokem dival.... A hlavne ta ekologie vyroby baterek, to je taky tema.... No, ve firme a doma mam vozovy park jeste na dva roky zcela vyreseny, uvidime co bude pak....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Harous » 23.10.2018, úte 22:51

Někde jsou ty ceny proti klasický verzi masakr (byť je mnohdy dost velký rozdíl ve výbavě), jindy to není taková hrůza. V podstatě jde o cenu těch komponent, takže čím dražší auto tím poměrně menší rozdíl. Malý příklad:
KIA Niro hybrid - od cca 610 tKč
KIA Niro PEHV od cca 985 tKč

Mitsubishi Outlander 2.0 benzin 4WD - od cca 750 tKč
Mitsubishi Outlander PEHV 4WD - od cca 1.180 tKč

BMW 530i - od 1.441 tKč
BMW 525D - od 1.504 tKč
BMW 530e - PEHV - od 1.521 tKč

U toho BMW už by to za zvážení plusů a mínusů stálo. Někde jsem viděl test jak to mají dělaný a technicky je to dost zajímavý. Navigace podle trasy a provozu rozpoznává kde bude nejlepší tu elektriku využít a tomu přizpůsobuje dobíjení v průběhu jízdy. Takže jedeš po dálnici a ono Ti to nasosá baterky aby si z nich jel v kolonách ve městě.
U těch ostatních je to ekonomický nesmysl. I když jsem nesrovnával ty výbavy.
Faktem samozřejmě zůstává, že PEHV by mělo největší smysl u příměstskýho auta, což třeba tak nějak není posláním ani toho Outlanderu ani BMW 5...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od MichalT » 23.10.2018, úte 23:24

Kubas: jenže za komárů ta odbornost byla vázána na rudou knížku, to ve skutečnosti žádní odborníci nebyli, spíš naopak... Dneska bych očekával, že jsme se posunuli k lepšímu, ale není tomu tak, zase pokračujeme v systému ojebávání a prosazování nesmyslů jen proto, že to někomu sype.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od honziss » 24.10.2018, stř 09:07

Podle me je plug-in slepa kolej protoze:

- clovek s sebou taha dve koncepce pohonu (vaha, slozitost)
- rozdil ve spotrebe oproti klasickemu hybridu nezaplati rozdil v cene auta

Ja zvazoval koupit posledni generaci priuse, jel jsem s obema verzemi stejnou trasu a rozdil ve spotrebe byl 1l, podotykam, ze plugin byl plne nabity a zadne z aut nebylo predehrate. Kdyz zapocitam cenu dobijeni na nocni proud, tak by se mi vyplatil nejdriv za 0,5m kilometru.

V praci mame 330e, prakticky porad prilepenou na nabijecce dokud s ni nikdo nejede a spotreba tam sviti kolem 5l. Kolega v UK ma 330e jako sluzebni a protoze se nedohodl jak bude uctovat nabijeni, tak to pouziva jako klasickej hybrid, ma tam prumer 10l.

Zadnej plug-in hybrid nejezdi za nula benzinu i kdyz je porad nabitej.

Podle me je lepsi dobre zmaknutej hybrid s lehkou baterkou jako alternativa k dieslu nebo maly, co nejlevnejsi ev, ciste do mesta, ale pak musi clovek udelat sakra najezd aby se mu vyplatilo.

A dobre zmaknutej hybrid ma porad jenom toyota, protoze s tim zacala o 10 let driv.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od honziss » 24.10.2018, stř 09:38

Jeste to podporim trochou statistiky ze spritmonitoru:

225xe (plug-in) prumer 4,6
GTE (plug-in) prumer 3,9
Prius (plug-in) prumer 2,8
Prius (hybrid) prumer 4,2
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od honziss » 24.10.2018, stř 09:42

Jinak se mi taky libi soucasny trend mild hybridu, protoze umi posbirat energii, ktera by se jinak protopila v brzdach a vyuzit ji ve chvili kdy je potreba vykon nebo pro pohon prislusenstvi. Soucasne cena a vaha tohodle systemu je nizka.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 24.10.2018, stř 09:50

jako dovedu si představit že než koupit klasiku ala Passat za 750, tak přihodím 150 a budu k tomu mít nějakou formu elektriky.... nepotřebuju aby se mi to vrátilo na nákladech, stačí když budu aspoň +/- na 0.... ale příplatky jako 250 a víc, to je nesmysl....
jak píše Harous tak u toho BMw už je ten příplatek celkem malý, problém je jaksi že to je auto za 1,5 mega a to jako fakt ne :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od honziss » 24.10.2018, stř 10:16

Jenze nesmis zapominat, ze vic penez si koupis o 150-170kg tezsi/horsi auto s realnym dojezdem 20-30km v ev rezimu.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 24.10.2018, stř 14:02

... jasný.... třeba já to mám do práce 3 km takže teoreticky bych to mohl hrkat jen elektricky a šetřit si studené starty :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od honziss » 24.10.2018, stř 14:08

Kubas píše: 24.10.2018, stř 14:02 ... jasný.... třeba já to mám do práce 3 km takže teoreticky bych to mohl hrkat jen elektricky a šetřit si studené starty :-)
Teorie dobra. Ale treba v zime, kdyz budes mit baterku prochladlou = system dovoli nizsi odber, se ti i pres zapnutej EV rezim za tech par km motor stejne x krat nastartuje a neudelas nic.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 24.10.2018, stř 14:10

hmmm.... no to je jedno, jak už jsem tady psal, stejně to teď ještě minimálně rok a půl řešit nebudu, uvidíme co technologie za tu dobu udělá....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 24.10.2018, stř 17:47

jinak teda akcie snad všech velkých automobilek jsou na ročních minimech, vypadá to že investoři jsou z toho taky dost nervózní.... ono se není co divit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od honziss » 24.10.2018, stř 18:00

Nedavno mi nekdo volal a nabizel akcie Aston Martinu, ktery ma ted nekdy vstoupit na burzu - to jsem se fakt smal.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Harous » 24.10.2018, stř 21:03

U těch hybridů vidím ještě jeden problém. Osobně vidím dva důvody proč do toho jít. Úspora financí a zvýšení dojezdu. A bohužel hybrid sebou většinou znamená zmenšenou nádrž proti výchozímu modelu.
Ona je sice spotřeba u 530e na spritmonitoru nějakých 4,8 litru, ale nádrž je o 22 litrů menší.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od Kubas » 5.12.2018, stř 15:42

německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. V budoucnu se soustředí na elektromobily. V úterý večer o tom na setkání výrobců automobilů organizovaném deníkem Handelsblatt informoval vedoucí firemní stratég Michael Jost. Ne všichni v automobilové branži jsou tak radikální, Volvo zatím ohlásilo pouze konec naftových motorů, píše na svém webu tentýž list.

"Hlásíme se k dohodě z roku 2015," řekl Jost s odkazem na rok, kdy byla uzavřena pařížská klimatická úmluva. A její cíle bude možné naplnit jen tehdy, když v roce 2050 nebude po ulicích jezdit žádné auto se spalovacím motorem, sdělil Handelsblattu.

Největší výrobce aut v Evropě, který působí prostřednictvím dceřiné firmy Škoda Auto i v České republice, ohlásil již v polovině listopadu, že v následujících pěti letech navýší investice do elektromobility, autonomního řízení a digitalizace na téměř 44 miliard eur (1,1 bilionu Kč).

Na samotné elektromobily bude z této částky vyčleněno 30 miliard eur. Takzvané hybridní modely s několika zdroji energie hrají totiž ve firemních plánech jen podružnou roli, jistý význam měly podle Josta pouze v přechodné fázi. Nyní nastává skutečný "elektrověk", řekl Handelsblattu Michael Jost.


tak pokud k tomu dokáží potřebnou elektřinu vyrábět tak, aby to ve finále nebyla pro životní prostředí větší zátěž než stávající systém s fosilními auty, tak proč ne....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: alternativní auta - hybridy, elektromobily, autonomní atd....

Příspěvek od honziss » 5.12.2018, stř 15:54

Harous píše: 24.10.2018, stř 21:03 U těch hybridů vidím ještě jeden problém. Osobně vidím dva důvody proč do toho jít. Úspora financí a zvýšení dojezdu. A bohužel hybrid sebou většinou znamená zmenšenou nádrž proti výchozímu modelu.
Ona je sice spotřeba u 530e na spritmonitoru nějakých 4,8 litru, ale nádrž je o 22 litrů menší.
Muj hybrid ma solidnich 65 litru :)
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů