Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 5.3.2018, pon 16:59

Teoreticky to muze byt i baterie. Kdyz v pondeli prisli prvni mrazy tak v -17 bez problemu na prvni (s maxmotion). Cesta do prace a z prace (vzdy 35km jedna jizda), V utery to jeste bylo dobre ale musel jsem nazhavit uz 2x. A treti den v -10 uz jsem nastartoval na po ctvrte a nasledne jsem musel baterii dobit. I pres to ze alternator dobiji bez problemu tak proste v tech mrazech to ta baterie nevydrzela jelikoz vlivem nizkych teplot (pod -5°C) velmi rychle ztraci kapacitu, ale hlavne zkratovy proud (startovaci)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 5.3.2018, pon 17:34

Mám baterii novou půl roku, je pravda že byla už jednou dobíjena z 11V když se vysral altík, ale prý to přežila bez větší újmy po nastartování 13.9V a před startem 11.9V ale teď jsi nejsem jist jestli to není ukazatel teploty :D mám voltmetr do zapalování.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 7.3.2018, stř 14:54

11.9 na prázdno špatně...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od x-f » 7.8.2018, úte 16:42

Tak jsem dnes byl tankovat v Globusu na Čerňáku a stalo se mě něco, co jsem ještě nikdy nezažil.
Měl jsem úplně prázdno. Už to hlásilo limitovaný dojezd. Takže do nádrže mělo zahučet minimálně 65 litrů dle zkušeností.
Po cca 50 litrech pistole vycvakla. Tak jsem ji pustil znova a na cca 53 litrech cvakla znova, Tak koukám do hrdla a nafta napěněná až do hrdla. Chvíli jsem počkal až to spadne a zas tam šlo kousek. S každým dalším pokusem to ovšem napěnilo do hrdla dřív, takže už to šlo po desetinkách. Skončil jsem asi na 55 litrech a to už se mě zdálo, že vidím v hrdle hladinu a ne pěnu, tak jsem to vzdal.

V tu chvíli jsem si řekl, že má stojan třeba nějakou poruchu a blbě měří, protože jsem si jinak nedokázal vysvětlit, jak můžu po natankování prázdné nádrže 55 litry vidět v hrdle už naftu. Ale po nasednutí a nastartování ukazatel paliva ukazoval předposlední dílek a ne plnou.

Teoreticky můžu ještě teď někam zajet jinam natankovat ještě jednou a uvidím, jestli tam dostanu zbylých 10 litrů, nebo ne.

Nikdy jsem neviděl naftu takhle pěnit.

Přitom už jsem tam tankoval a obecně tyhle benzínky řetězců mají hodnocení dobré. Palivo obvykle nijak nešidí, jen dávají minimum aditiv, přičemž VIF vyjde tak na 0,2 Kč na litr, tak proč nenatankovat nešizenou naftu o 4Kč levnějc a aditiva použít vlastní kvalitní.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od tatkoTom » 7.8.2018, úte 17:26

Na Slovensku tankujem Slovnaft, pridávam VIF (teraz už niečo iné mimo mrazov, no ak začnú - budem aj zimný VIF).
Pre istotu. Jeden CommonRail 1.9JTD mi už dožil na šmejdovú naftu.
Respektíve odvtedy sa totálne vyhýbam tankovaniu na malých čerpačkách s malým obratom paliva.
Údajne stačí, aby taký prehodil jednu nádrž z benzínu na naftu a aj malé množstvo zvyškového benzínu v nafte JTD môže poškodiť. Údajne...
A najmä - ktovie ako staré palivo tam majú.
VIF - pracovník jednej čerpačky mi vraví - my to lejeme do prémiovej nafty priamo z 5-litrových kanisytov, môžete prémiovú priamo, nemusíte si sám...
Ja - áno, chrbtom ku kamere čo sa nezmestí - ide kamarátom.
Pekne sa zasmial - tým netvrdím, že by to robil.
Dávať VIF sám je podstatne lacnejšie a človek vie, koľko ho dal :)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 7.8.2018, úte 19:23

Pěnící nafta je klasika u těchto pump. Pamatují když jsem jezdival na Ono tak taky penila jako prase. Pak jsem při dlouhodobém sledování zjistil že sice jezdim za nízkou cenou ale musím tankovat častěji právě kvůli peneni. V přepočtu to vyšlo ze jsem vlastně nic neusetril protože spotřeba oproti pc byla o 0,6l vyšší. A normálně se rozchází o 0,1-0,2l na nádrž
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 7.8.2018, úte 20:36

... asi před rokem mi jeden člověk dohlížející na kvalitu paliv řekl, že v této zemi si naftové auto koupí jenom blázen... :wink: bohužel jsou hodně benevolentní normy...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 7.8.2018, úte 23:41

tak zase jako já jsem za posledních 10 let provozoval x nafťáků (Stilo, GT, Mondeo, Doblo, Octávii) a ani jeden neměl problémy se vstřikovači a jiné takové dieselové radosti.... a to třeba Stilo mělo skoro 300tkm, Octa 250, GT a Mondeo po 150.... tím neříkám že tady netankujem sračky, s jídlem je to to samý :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od rammstein » 8.8.2018, stř 08:44

Taky bych neviděl tak černě, i když by to samozřejmě mohlo být mnohem lepší - potraviny jsou skvělý příklad. Docela zajímavý je, že nafta v různých státech má i rozdílnou vůni.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od x-f » 8.8.2018, stř 12:01

romanc píše: 7.8.2018, úte 19:23 Pěnící nafta je klasika u těchto pump. Pamatují když jsem jezdival na Ono tak taky penila jako prase. Pak jsem při dlouhodobém sledování zjistil že sice jezdim za nízkou cenou ale musím tankovat častěji právě kvůli peneni. V přepočtu to vyšlo ze jsem vlastně nic neusetril protože spotřeba oproti pc byla o 0,6l vyšší. A normálně se rozchází o 0,1-0,2l na nádrž
Nerekl bych, ze to tam slo uz napenene. Na konci hadice pred pistoli bylo takovyto skleneny vokynko a tam byla cira.

Tj. Nemelo by to byt tak, ze to slo napenene uz pres to prutokove mereni, tedy osizen jsem nebyl.

Ale vzivote jsem takhle napenenou naftu nevidel. Pritom i tady jsem uz parkrat tankoval a benziny retezcu obvykle vychazej dobre v testech.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 8.8.2018, stř 12:13

Ve stojanu nepeni protoze je pod tlakem (aby ti to nepocitalo vzduchove bubliny), penit prave zacne az kdyz zacne padat do nadrze a micha se se vzduchem.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Hetros

Příspěvky: 7
Registrován: 18.7.2018, stř 12:53

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hetros » 2.9.2018, ned 06:13

x-f píše: 7.8.2018, úte 16:42 Tak jsem dnes byl tankovat v Globusu na Čerňáku a stalo se mě něco, co jsem ještě nikdy nezažil.
Měl jsem úplně prázdno. Už to hlásilo limitovaný dojezd. Takže do nádrže mělo zahučet minimálně 65 litrů dle zkušeností.
Po cca 50 litrech pistole vycvakla. Tak jsem ji pustil znova a na cca 53 litrech cvakla znova, Tak koukám do hrdla a nafta napěněná až do hrdla. Chvíli jsem počkal až to spadne a zas tam šlo kousek. S každým dalším pokusem to ovšem napěnilo do hrdla dřív, takže už to šlo po desetinkách. Skončil jsem asi na 55 litrech a to už se mě zdálo, že vidím v hrdle hladinu a ne pěnu, tak jsem to vzdal.

V tu chvíli jsem si řekl, že má stojan třeba nějakou poruchu a blbě měří, protože jsem si jinak nedokázal vysvětlit, jak můžu po natankování prázdné nádrže 55 litry vidět v hrdle už naftu. Ale po nasednutí a nastartování ukazatel paliva ukazoval předposlední dílek a ne plnou.

Teoreticky můžu ještě teď někam zajet jinam natankovat ještě jednou a uvidím, jestli tam dostanu zbylých 10 litrů, nebo ne.

Nikdy jsem neviděl naftu takhle pěnit.

Přitom už jsem tam tankoval a obecně tyhle benzínky řetězců mají hodnocení dobré. Palivo obvykle nijak nešidí, jen dávají minimum aditiv, přičemž VIF vyjde tak na 0,2 Kč na litr, tak proč nenatankovat nešizenou naftu o 4Kč levnějc a aditiva použít vlastní kvalitní.
Tohle přesně se mi stalo nedavno s naturalem 95 od Tesca. Sice jsem na to pak hleděl jak puk, ale vrásky jsem si z toho nedělal.
Alfa Romeo 159 2.4JTDm 147kW (Q-Tronic) FL

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 30.10.2018, úte 09:44

My už jsme zase zpátky u Eurooil, Shell už ne. Možná na zimu prémiovku od MOL
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od A.J.Michal » 4.6.2019, úte 12:11

pokud se Vam zdalo, ze posledni tydny ( mesice ) byla nafta na ho...o, tak se nedivte ... vycerpavaly se stare zasoby nafty ze skladu :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 4.6.2019, úte 13:01

Těch skladů je po republice víc :) plus skaldy SSHR

Obrázek

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od michal96 » 4.6.2019, úte 14:01

..k...a
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od soft147 » 4.6.2019, úte 14:59

Však taky získali zpět část zásoby z německa, pár let starý......... několik vlakových souprav.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 19.7.2020, ned 22:36

https://www.auto.cz/proc-je-nafta-lepsi ... edium=dave

Sice je tam pár blbostí, ale jinak důležitá informace :) se budu muset zeptat kde to hvo berou, když burešův Preol jede fame

Marshaleq
Nováček

Příspěvky: 167
Registrován: 26.11.2019, úte 00:22

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Marshaleq » 2.3.2021, úte 19:45

Jinak, kdo by nevěděl, na Shellce teď jde ve vybrané dny pořídit prémiové palivo za cenu normálního (platí pro VP-Diesel a VP-95).
https://www.shell.cz/pro-motoristy/akce ... shell.html

Tady test ve Světě motorů (o tom, jestli to je placené lze pouze spekulovat), kde VP-diesel vyšel poměrně dobře.
https://www.shell.cz/pro-motoristy/pali ... t-2017.pdf

Daniell

Příspěvky: 43
Registrován: 5.1.2014, ned 12:49

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Daniell » 2.3.2021, úte 21:01

No sice se to týká benzínu a né nafty ale teď jsem se trochu pídil po tom abych tankoval kvalitní benzín.. co jsem pročetl různý fóra, stránky atd jsem teda zúžil tankování na Shell, omv a Benzina.. ty jejich prémiové paliva protože jsou údajně bez těch bio-zlepsovaku. Je tam místo toho 5% ETBE. Teď naposledy jsem bral na benzině Vervu 100 a na pistoli E10. Zjistil jsem že je tam 10% ETBE a mojí alfičce to moc nechutná. Za studena to prostě "dlouho" startuje. Zahřátý motor už cajk ale stejně... Toto má být jako prémiové palivo? Nevím no. Předtím jsem tam měl omv maxxmotion a všechno v pohodě. Takže nevím jestli budu Vervu 100 ještě někdy tankovat. Asi už jen Shell a omv
AR 159 SW TBi Ti

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od tatkoTom » 3.3.2021, stř 05:59

Aj keď nemám Alfu, len iných Talianov, čerpačkám SHELL sa vyhýbam ako čert krížu - dve JTD mali s ich palivom najvyššiu spotrebu, nechutilo to ani jednotkovmu benzínovému Puntu. Dokona dávno ani Š-120.
Aj malým súkromným čerpačkám - na oboch dieseloch závada DRV ventilu, tak tankujem zásadne na Slovnafte, no keby nebol po ruke, zrejme aj OMV by som bral. Hlavne sa vyhnúť čerpačkám, kde je malý obrat paliva.
Aditíva? V zime dávam aj zimný VIF, celoročne Megasel (s tým bude problém, ak zvýšia podiel biobordelu nad 10%).
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Marshaleq
Nováček

Příspěvky: 167
Registrován: 26.11.2019, úte 00:22

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Marshaleq » 3.3.2021, stř 10:43

OMV jsem zatím netankoval, ale na MaxxMotion jsem slyšel samé pozitivní reakce. Rád jsem tankoval u EuroOilu naftu bez biosložky + Vif, ale měli dlouho zavřenou čerpačku, tak jsem jezdil jinam.

Co se týče Shellu, tak jsem zatím neměl problém. Neberu teda tu jejich FuelSave, ale vždycky VP Diesel a řekl bych, že mám trošku nižší spotřebu (cesta z hor v 5 lidech za 7.2). Ono je to u vylítanýho auta stejně asi docela jedno, jestli borec tankoval někdo v JZD naftu za pár korun, to já těžko zjistím.. Ale pro ten dobrej pocit :D

Párkrát už jsem zažil nekvalitní naftu na čerpačce v Brandýse nad Labem. Natankoval jsem do 3 různých aut a všechny se chovaly divně (spotřeba tak +0,5l, škubání atd.)

Slovnaft jestli se nepletu, tak bere stejný paliva, jako MOLka, ne? Chlubí se tím i Globus čerpačky, že "prémiová nafta" je od Slovnaftu. Takže ta je dobrá?

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 3.3.2021, stř 13:36

Aktuálně bacha na naftu od MAKRA. Množí se stížnosti. MAKRO bere od MOLu, takže otázka, jestli není nějaký problém i tam.

EDIT: Podle šetření to vypadá na problém konkrétní stanice, takže se teď nějakou dobu s JTD vyhněte Makru v Čestlicích
Naposledy upravil(a) Hampice dne 3.3.2021, stř 17:49, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od tatkoTom » 3.3.2021, stř 17:36

Ešte do toho vstúpim.
Mám známeho súkromného automechanika, ktorý ma opakovane varoval pred naftou (aj benzínom) z čerpačiek "reťazcov" typu Tesco a podobne.
On má dosť poznatkov podľa áút, ktoré mu prídu s problémom, občas fatálnym.
Čo som pred časom pre zaujímavosť hľadal - minimálne je rozdiel v tom, že tie lacné palivá sú proste bez aditív. Plus ak obsluha dokáže niečo vyviesť - tým horšie.
Pamätám si nejasne jednu debatu pumpárov, že benzín je dosť nasiakavý, čo sa týka vody. Tak im občas vystával navyše voči meračom. Zrejme mali spôsob, ako ho časť preliať do nafty. Je to môj názor, môžem sa mýliť.
No pre JTD, jeho vstrekovacie trysky a DRV ventil je aj 2-3% benzínu v nafte nebezpečných.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 3.3.2021, stř 17:47

No to dost pochybuju, že by tak malé množství mělo nějaký neblahý vliv na chod palivové soustavy. V tomhle množství si myslím, že může být i prospěšný. Čistí a teď v zimě zpomaluje zamrzání odloučené vody.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů